TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Ferrocarrils Catalans - Página 26 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Ferrocarrils Catalans

Ir abajo 
+21
E4lok
ulises
OG22
Ramon Pont
alejandro sasplugas
Francesc
MALLET73
Olot
ignasibaga
el terrat de margarit
Mitjans
fve
josepmaria
ODAKIM
TramBlau
KTK
ut800035 (†)
jaume
ostman
Sisu
tram47
25 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31 ... 36  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDg Ago 07, 2022 7:52 am

Gràcies Ramon. ok ok ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDg Ago 07, 2022 8:04 pm

ignasibaga escrigué:
Gràcies Ramon. ok ok ok ok ok ok

+1

Personalment no m'agrada..esta massa neta...nomès han envellit l'engantxall.. riuuu riuuu riuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Set 06, 2022 6:37 am

Doncs ja la tenim fent viatges de proves amb trens de mercaderies

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fb_im120

Foto de Facebook,  Terminus CET

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A Francesc, TramBlau, TOG, KTK y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Set 06, 2022 5:13 pm

Una bonica foto.
Moltes gràcies. Very Happy.

Aquesta màquina no serà pas fàcil de fer...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Set 06, 2022 7:10 pm

Potser és més fàcil del que pot semblar... pensativ

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Set 06, 2022 7:52 pm

S ha de reconèixer que Stadler s ha fet l amo en disseny de locomotores . M agrade molt .En canvi ahir vaig veure una nova Siemens color blau fosc , que no em va agradar gens .
Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Set 06, 2022 10:45 pm

a can tunis en tenen una per moure vagons de Mercaderies, tot i el color diferent es lletja o més!!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDc Set 07, 2022 2:59 am

Olot escrigué:
Una bonica foto.
Moltes gràcies.   Very Happy.

Aquesta màquina no serà pas fàcil de fer...


Haurem d'esperar a veure si podem aconseguir informació fidedigna, però d'entrada no n¡hi veig massa més que la 254, encara que aquesta té els cantons més arrodonits i el frontal també quan la 254 és molt cantalluda i s'hi ha de afegir el pantògraf.

Gràcies Joan per la foto,
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 454

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDc Oct 19, 2022 1:54 pm

Bona Nit a Tots,

    Seguint amb el tema de les noves locomotores de F.G.C. sèrie 257.01 a 257.05, us adreço les característiques tècniques i els plànols de la locomotora, especialment per als modelistes que la volgueu reproduïr.

    La locomotora 257.01, va arribar a Martorell-Enllaç el 29 de juliol de 2022, la resta de la sèrie arribarà en els propers mesos. Va fer les primeres proves amb 12 tremujes a bogies sèrie 62.000, carregades de potassa el dia 6 de setembre de 2022, entre Súria i Manresa-Alta. La locomotora te una estructura monocasc molt lleugera i resistent d'acer al carboni i d'acer d'alta resistencia. La cabina, te un pupitre argonòmic, te un seient pel maquinista i un seient per l'ajudant. La cabina te una gran visibilitat des del lloc de conducció. L'accès a la cabina es fa per una porta a cada costat de la cabina. La locomotora porta enganxall semiautomàtic AAR-ALLIANCE, amn les mangueres d'aire comprimit i servei dues a cada cantó, dret i esquerre de l'enganxall.

    El bogi es del tipus C0', de tres eixos i 6 rodes. Cada bogi pesa 21.070 kg. La distancia entre eixos es de 1.600 m/m.. La llargada total del bogi es de 5.210 m/m. L'amplada es de 2.590m/m.. La unió del bogi amb la caixa de la locomotora es per mitjançant d'un pivot amb biela i una sèrie de silenblocks de cautxu, per evitar vibracions en la transmissió dels esforços de tracció i de frenat. Les rodes porten greixadors de pestanya.

    El canvi de tracció d'elèctric a diesel i viceversa, es fa mitjançant unes balisses a la via i es automàtic, el maquinista no ha de fer res. Automàticament puja o baixa el pantògraf i es posa en funcionament el motor diesel. Les balisses per aquesta maniobra es troben a Sant Boi i a Manresa.

Quadre amb les principals característiques tècniques.

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Image_10

Ara us poso els plànols Laterals:

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Image_11

Plànol superior i de frontal

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Image_12

I per finalitzar un plànol dels dos cantons de la locomotora i sostre.

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Image_13



Desitjant que amb aquets plànols veieu una mica millor aquestes formidables locomotores. Aquestes locomotores son el Rolls-Royce del Carrilet.

Ramon Pont

A TramBlau, MALLET73 y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDc Oct 19, 2022 6:31 pm

Caram, quina informació més detallada!

No tindràs els plànols amb més qualitat? Aquí no es veuen massa bé els detalls.

Vaig escriure fa un temps a Stadler, demanant això, i no m'han ni contestat... nose

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDj Oct 20, 2022 8:39 am

Ostres, gràcies Ramon, una primícia com sempre en tu.
Quina gran diferència en la potència en alimentació elèctrica i la dièsel
Ja podrem començar a fer els primers plantejaments per fer-la

És un primer pas, ara és aconseguir còpies de qualitat

GRÀCIES RAMON
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 454

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDg Oct 30, 2022 1:57 pm

Bona Nit a tots,

    Aquest dissabte dia 29 d'octubre 2022, ha fet 100 anys de la inauguració de l'arribada del tren a Monistrol del tren. Voldria fer una reflexió, desprès de veure la "PALLASADA" a l'acte aquest passat dissabte a l'estació de Monistrol-Central. Primer i ja us poso la foto, el cartell que han editat, on no hi surt l'estació de Monistrol Central, sino l'antiga estació d'enllaç de Monistrol-Cremallera.
    Dedueixo que això ve dels grans historiadors-assesors que tenen actualment a can FGC. L'únic de bó del cartell, si us hi fitxeu, es que es una de les poques fotos que hi surt una locomotora sèrie 1 a 4 del Central Català tipus 0-3-1 construïdes a Belgica al 1891. De les quals hi ha molt poca documentació gràfica.
 

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Img-2067

    A veure i sempre des del meu punt de vista, en altres temps, per celebrar l'arribada del ferrocarril, fes  pujar la "Patxanga" amb els cotxes de fusta. En aquets moments la Patxanga està operativa. O en tot cas l'Alsthom 1003 amb els cotxes de fusta. Doncs no, han fet un acte a l'andana de l'estació i desprès han pujat a Montsrrrat amb el cremallera, que per mi no te res a veure amb el centenari que es celebra.
    La foto que us adjunto a continuació es un reflexe de la celebració amb "Payasada" inclosa i el pasotisme de la presidenta de FGC i el conseller de la Generalitat, que tant se'ls en fot del que està parlant l'home vestit de "Payaso". Aquest es el nivell que tenim al pais.

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Img-2068

    Mentrestant a Suissa, Rhaëtische Bahn ha celebrat els 175 anys de la seva fundació. Han muntat un tren de passatgers més llarg del món. Han juntat 25 unitats del nou tren Capricorni de 4 cotxes cadasqun, 100 cotxes en total i 1.910 metres de llargada. L'han fet circular a la línia de l'Albula. Hi anaven 7 maquinistes, 3.000 tones de tren. Han recorregut 26 Km. en 45 minuts a una velocitat de 35 Km/h. i tracció múltiple de 4 cotxes. Els 7 maquinistes, es degut a les limitacions del comandament múltiple. Us adjunto unes fotos.
    Amb els meus comentaris de "Payaso", no tinc res en contra dells, ben al contrari, sempre m'han fet riure molt, però aquest acte, no se com definir-ho millor.


Ferrocarrils Catalans - Página 26 22102910

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Tren-s10

    Be, aqui el meu comentari,
   
    Ramon Pont

A TramBlau, josepmaria y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDg Oct 30, 2022 6:44 pm

"Uns tant i els altres tan poc!"

La Patxanga, com dius tu està operativa (i corren rumors de que la Olot també), però no es poden utilitzar per a res perquè actualment són tancades en una nau juntament amb la resta de material històric, a Martorell, sense sortida a les vies!!!

A alejandro sasplugas li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 4:05 am

Ramon has vist alguna foto de la 254 i la 257 juntes? per fer comparativa.
La 257 és mooolt més llarga que la 254.potser no té problemes de gàlib en la via real però a la nostra potser important
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 4:30 am

Vist el formidable informe que ens ha fet el Ramon penso que als maquinistes els quede poca feina a fer si hasta aixecar el panto o engegar el motor diesel es fa automaticament . Home !! esta molt be pero , ara nomes que peti un fusible sera tren inutil ....... de fet ja pasa a la Renfe se de casos ridiculs que per verdaderes tonteries paren un tren . Que lluny aquells maquinistes que amb una pinça o un filferro feien arribar el seu tren fins a desti ...... Tot sigui per la seguretat !!!!!!!!

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 6:51 am

Algú pot identificar els vagons? és per confirmar sospites

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fzygol12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 7:37 am

No et puc ajudar Ignasi em sap greu..els llibres els tinc als FIM... Segur q en Ramon o la Amadeu t ajuden.

Es una llàstima que dues celebracions siguin tan antagòniques... Això mostra quin valor té el ferrocarril en la història de cada país!! I com es valora...
Un altre es que la burrucracia calen tants papers i permisos..per no dir que on es podria fer..per què hi tallarien tot!!!

Em consolats veien les desenes de vídeos de tal gesta a suissy...

Salutacions

Mallet73



Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 9:05 am

ignasibaga escrigué:
Algú pot identificar els vagons? és per confirmar sospites

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fzygol12

Home, dons no es veuen pas gaire be. Si tinguessis una imatge més nítida. De totes maneres, jo veig un furgó, un dos eixos tipus Macosa, un cotxe més llarg que sembla un trompetero i finalment... un NEE.

Després hi ha un mercaderies, però suposo que aquest no deu pas ser el tema. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 10:21 am

Això és que volia confirmar, no tinc altra foto, encara gràcies que la tenim, perquè per a mi és extraordinària per proximitat.

És una foto de primers dels anys 30, l'explanada que hi ha a l'esquerra per sobre de la via és la preparació del descarregador de peces que tenien que arribar per tren per a la construcció de la central tèrmica vella, capa a mitjans dels anys 60 aquesta via s'allargaria per arribar fins a la fàbrica de ciments Fígols que hi vaig treballar entre el 1971 i 74. El pont de la dreta és la carretera de Sant Corneli, feia poc que l'havien construït.

El tren està a punt d'entrar a l'estació de Fígols, arrossegat per una Berga ja reformada, un vagó tancat al darrera que no puc identificat, desprès hi ha un dos eixos procedent del Central Català que ja estava reformat per fer el servei de correus, el 4 eixos porta ventiladors a la teulada i aquesta es veu plana que si que podria ser un trompetero, després hi ha el de la NEE, també hi coincideixo, a part de la porta del tren aturat a la mina de Fígols portada del llibre dels trens miners, és l'única foto d'aquests vagons per aquestes contrades, en Salmeron diu que eren molt més estrets que els altres i a mi no em fa aquesta sensació. Al darrera de tot ja un dels nous vores mitjanes de mercaderies. per tant és un tren on hi han totes les companyies que formen els CGFC

Gràcies Amadeu
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 454

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 2:42 pm

Bona nit Ignasi,

    Respecte a la foto de la composició, entran a Figols, el primer vagó es un de dos eixos dels que carregaven carbó. El primer cotxe de la composició que es veu jo diria que es el cotxe sèrieD Nº 1 a 12 de l'antic Barcelona Martorell N.E.E., més que res pel sostre, eren els unics cotxes que tenien el sostre alçat. El segon cotxe que es veu jo diria que es el mateix d'aquets, però els reformats que eren els que van fer servei entre Barcelona i Sant Boi amb les Patxanges. Ambdòs semblen de dos eixos per la llargada. Els altres que es veuen no sabria dir-te, la foto es confusa.

    Respecte a la diferencia entre les diesel 254 i 257, tinc aquesta foto, que no se si s'aprecia gaire bé la diferencia.

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Martor10

Be, no se si et servirà.

Ramon Pont

A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDl Oct 31, 2022 5:36 pm

Jo trobo que aquesta màquina ja no és de carrilet. Fins i tot amb la 254 ja en tenia dubtes...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 3:35 am

És una bestia de màquina, en el tram d'Olvan- Guardiola segur que tindria problemes, és més llarga que la Garratt, Gràcies Ramon.

De la fotografia de Fígols, veig que el tercer vagó començant pel darrere és molt més llarg que els altres, això em fa suposar que és de 4 eixos, el del NEE ( segon vagó) també era molt més llarg que els de 2 eixos però era de 2 eixos. La caixa té les mateixes mides que el de 4 eixos del tren d'Olot.. Però la qüestió està en que en el llibre d'en Salmeron aquest vagó és més estret que els altres i en la foto no s'aprecia, bé el primer vagó de la foto ha de tenir més o menys la mateixa amplada.
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1384

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 4:53 am

Bona tarda,
A veure si els entesos en poden treure una mica més de suc amb la fotografia una mica més aclarida, finestres, portes estreps etc etc.
Salut i feina,
Albert

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fzygol10
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 6:49 am

Home, moltes gràcies! Very Happy

Bé els entesos no sé pas que diran però jo ratifico el que vaig dir ahir, que per altra banda veig que quadra bastant amb el que tu opines, no Ignasi? Very Happy

Quina era la teva sospita? Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitimeDt Nov 01, 2022 10:47 am

Si, si que hi estem d'acord em tot, no vaig avançar la meva opinió per no influir d'entrada, però jo el que buscava era si es veia la diferencia de galib, està clar que el tren està en pujada i corba amb peralta, i la foto és el que és

Aquí n'hi ha dues més del mateix indret, però més tardanes, el apartador ja està construït
Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fzygol14

Aquesta està vista des de l'altra banda fa més entenedor la disposició dels elements
Ferrocarrils Catalans - Página 26 Fzygol13
Fixeu-vos que a l'esquerra es veu la carretera de Berga i sembla que encara sigui de terra, a l'esquerra ja fora de la foto hi ha el Llobregat i a l'altra banda la casa on vaig viure, des de casa veia a pujar els trens a fer aquesta forta rampa i passar per sota el pont de la carretera de Sant Corneli era espectacular i a l'hivern encara més, hi recordo molt les Energie 130 i després les Alsthom

A Olot, TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Ferrocarrils Catalans - Página 26 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 26 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Ferrocarrils Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 26 de 36Anar a pàgina : Previ  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31 ... 36  Següent
 Temas similares
-
» Del Zillertal als Ferrocarrils Catalans
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Catalans en H0m
» BARCELOFILIA: Ferrocarrils
» Ferrocarrils (Carles)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: