El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 11:45 am
Més fotos
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 11:46 am
Dues ultimes fotos,
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 11:53 am
Accident entre Pallejà i Sant Andreu de la Barca. Data 28 de febrer 1977. Hi van haver 22 morts i 80 ferits. Van xocar frontalment un M.A.N. que pujava cap a Igualada i un Naval que portava a part de passatgers treballadors de Seat. Va ser degut a un error humà. El C.T.C. instal·lat en aquella época no era totalment automàtic, era semi-manual i els trens no portaven cap mena de radio per comunicar-se. Ha sigut l'accident més greu que ha passat al Carrilet.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 11:54 am
Més fotos del accident de Sant Andreu de la Barca
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 6:13 pm
L’accident de Sant Andreu el recordo com si fos ahir. Vaig estar en estat de xoc durant uns dies per la brutalitat de l’accident. Recordo clarament les imatges publicades a La Vanguarda. També recordo que es deia que al CTC ja sabien que hi hauria inevitablement la col·lisió uns minuts abans de que es produïs.
En quant a l’altre, com podia un cap d’estació donar sortida a un tren conduït per una persona no autoritzada?
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Oct 18, 2020 8:21 pm
M avia desconectat una mica els ultims dies i ara trobo aquesta coleccio de fotos historiques , no saps Ramon com les valoro , es impagable poder veure avui aquesta part historica dels nostres ferrocarrils . Tambe m en adono un cop mes de com persones nominades per exercir carrecs importants ,poden canviar el curs de les coses . A FCG . ho podem constatar varios cops , es per lo que no es pot baixar la guardia en quant la preservacio i restauraçio del material historic ...... Es el nostre ferrocarril !!!!!!
Alexandre
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 12:15 am
Ara un petit "enganxon", quan es va fer la inauguració oficial dels "Copitos a Catalans. Al sortir de Martorell cap a Barcelona amb les autoritats a la primer agulla que passà el pantograf es va quedar espaxurrat. Teniu en compte que en aquells dies la catenària no estava en les seves millors condicions.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 1:55 am
alejandro sasplugas escrigué:
... aquesta coleccio de fotos historiques , no saps Ramon com les valoro , es impagable poder veure avui aquesta part historica dels nostres ferrocarrils ....
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 2:13 am
Espectaculars. es podrien posar en una mida més gran? amb més resolució? per poder veure millor els detalls. Molt interessants les explicacions, es sap com va acabar en sigronet? i el cap d'estació?
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:09 am
Bona Nit, Ignasi les fotos intentaré possar-les amb més resolució, si no ho he fet es per que algunes fotos que tinc son amb molta resolució i a vegades no em deixa posar-les, si n'envio varies. Respecte al Cigronet va acabar al trullo.
Posso unes fotos primer descarrilament d'una Berga al tram abans d'arribar a Figols. La de la Alsthom des carrilada, es al petit túnel que hi havia abans d'arribar a Puigreig. Era molt bó que descarrilaven i es feien l foto a dalt de la màquina. Aquestes fotos m' he les van passar ja fa anys, ferroviaris jubilats del Carrilet.
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:20 am
Descarrilament Línia d'Igualada. Aquest descarrilament va ser entre Piera i Masquefa. Aquest mercancies portava guix de la fàbrica de l'estació de Vilanova del Camí, també anomenada de Vilanoveta. El guix era de l'empresa Cementos, Yesos y Escayolas S.A.. El tren va sortir de Vilanova del Camí i no va tardar gaire tros en descarrilar. La locomotora va descarrilar i els vagons van anar com un acordeon uns sobre l'altre. En aquella época la via no estava en gaire bones condicions. Aquest accident va passar a acomençaments de 1960.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:24 am
Més fotos d'aquest descarrilament.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:25 am
Més fotos del descarrilament.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:27 am
Més fotos d'aquest descarrilament
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:34 am
Aquest altre descarrilament va ser al tram entre Figols i cap a Olvan, aprop de les terres d'en Ignasi, d'aquest accident no tinc dades, només les fotos. Per cert quan descarrilava un carbonero, es curios i suposso que es per l'epoca i la fal ta de maquinaria i medis, tocava treure el carbó a paletades.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:36 am
Més fotos del descarrilament.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dl Oct 19, 2020 11:45 am
Linia d'Igualada, anys 1950 descarrilament tren passatgers, cotxes Martorells i locomotora número 15. Zona Vallbona a Piera.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Oct 20, 2020 4:09 am
Ostres, ostres, ostres, com son les coses , El accident de Fígols tinc les mateixes fotos i la locomotora també era la 15, un parell o tres d'anys més tard i a pocs metres d'aquest indret hi va haver un altra descarrilament ( el punt exacte es veu en una de les fotos d'aquest accident) la màquina implicada va ser la 13 que va caure al riu perdent la vida el maquinista i la màquina no la van poder treure fins un parell d'anys després, jo la vaig veure estimbada al riu a l'any 1963, va estar apartada a Fìgols un temps per reparar-la però ja la van desballestar , suposo perquè ja tenien presa la decisió de eliminar el vapor.
Per una altra banda, el que son les casualitats, vas posar les fotos de l'accident de Sant Andreu, doncs bé, ahir la dona em va dir per endreçar un altell per eliminar uns prestatges i llençar el que ja no ens fa servei, entre les coses hi havia un arxivador on jo hi guardava les factures de casa, com que eren molt velles vam dir de llençar-ho tot, però hi vaig voler fer un repàs, doncs em va sortir els retall de la premsa d'aquest accident que jo ja no recordava que tenia. aquest mati ho he escanejat i com a complement del que va posar en Ramon ho afegirem aquí
Com que no m'hi cabia tot sencer ho he hagut de fer a trossos, però es pot seguir bé tota la informació de època que no deixa de ser curiosa, pròpia del règim.
A alejandro sasplugas li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Oct 20, 2020 11:59 am
Accident ocurregut el 17 de juliol de 1984. Va passar a la plaça Verge de Montserrat a l'Hospitalet de Llobregat. Uns crios van posar una travessa al mig de la via i el tren va descarrilar i va anar a empotrar-se a un edifici. El problema va ser treure el cotxe Naval sense que caigués l'edifici. Per cert tota la gent de la zona només es van queixar del tren, que si era un problema etc. etc. va passar quan s'estava soterrant tota la línia. Actualment vaig passar l'any passat per aquí i ara hi tenen per aquí un carrer amb una circulació de cotxes que fa fredar, però els cotxes es veu que no molesten.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Oct 20, 2020 12:02 pm
Tres fotos més de l'accident.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Oct 20, 2020 12:10 pm
Descarrilament d'un "potasero" ocurregut a prop de l'antic pas a nivell situat entre l'estació de Moli Nou-Ciutat Cooperativa i la Colonia Güell. Década de 1960.
A TOG li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Oct 21, 2020 9:51 pm
Jo n'havia sentit parlar molt d'aquest accident de sant Andreu..els meus tiets me l'explicaven molt sovint..de fet cada cop que agafavem el tren per anar a Piera...es com allò que t'expliquen un accident d'avió mentres passes una tempesta....no havia vist aquestes fotos mai..ja que jo nomès tenia 4 anys...
moltes gràcies per tota la informació de la historia del carrilet...
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Oct 21, 2020 11:19 pm
Ramon Pont escrigué:
En aquesta foto en que es veu el vagó cabina 6003 en que es veu les gomes de comunicació amb el vagó 2003 volia fer una pregunta, el 6003 és un vagó cabina dels NAVAL aquest tipus de comunicació entre vagons ja el portaven de origen o va ser una reforma feta a Catalans? No he vist fotos entre unions dels NAVAL de origen. A la motora 5003 no es veu el tester de comunicació, aquest tester el van modificar per treure la cabina de conducció i muntar-la a un vagó cabina procedent dels Martorells, en aquesta reforma que comportava la anulació dels fanals grans, deixant els de posició, però les portes de comunicació van ser proveïdes de gomes? Del accident del "potasero" no en tenia idea.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Oct 22, 2020 11:32 am
Bona nit a tots,
En resposta en Ignasi, però també per a tots els que us interesi el material dels cotxes metal·litzats del Carrilet, us paso a expossar, encara que sigui una mica rotllo, la història d'aquets cotxes.
El primer cotxe de fusta metal·litzat va ser reconstruit als mateixos tallers de Martorell-Central. Va entrar en servei a l'any 1958 i es va fer per acoblar als automotors Ferrostaals. Els remolc metal·litzat tenien la numeraciói 4003. Posteriorment el 4003 es va modificar amb una zona de furgó correu i era reconstruït amb carrosseria metàl·lica ondulada i se'l coneixia com el 2 cavalls, en referència al tipus de xapa de la furgoneta similar al remolc. En total els cotxes de fusta reconstruïts amb carrosseria metàl·lica totalitzaven 27 cotxes remolcs i es trobaven dividits en cinc sèries diferenciades. El primer cotxe reformat va ser el prototipus 7001 a l'any 1964. Desprès es reconstruiren 20 cotxes més, però de mida més llarga que serien integrats a les sèries 2001 a 2015 i 2101 a 2104 i 2106. Tots aquets remolcs reconstruïts portaven porta d'intercomunicació amb manxes de goma als testers. Els cotxes 2001, 2002 i 2004 a 2008 disposaven de portes automàtiques, la resta de la sèrie les portes eren manuals. Per cert aquets cotxes portaven uns seients molt còmodes per l'época. En un principi aquets cotxes metal·litzats eren traccionats amb les locomotores Alsthom sèrie 700. Anaven pintats en dos tons de blau separats per una ratlla groga. A partir de 1970 i degut a l'augment del servei de rodalies, aquets cotxes van ser adaptats per prestar servei exclusiu com a remolcs centrals dels automotors elèctrics Navals sèrie 5000 i 5100 i es quan es van adaptar també els automotors Navals, motors i remolc cabina amb tester d'intercomunicació amb manxes de gona. Anteriorment les composicions Navals motor i remolc cabina, portaven una porta d'intercomunicació, però era solsament per al personal del tren, cap de tren, portaven una planxa abatible del terra, però passar era força perillós. A finals del any 1969, es van construir la sèrie 6006 a 6009, format per quatre remolcs amb cabina de conducció, a partir d'antics cotxes de fusta. El primer cotxe 6009 va ser oficialment autoritzat a circular al mes de febrer de 1968, van prestar servei fins a mitjans dels anys vuitanta. Van ser desballestats entre 1988 i 1989. D'aquts cotxes remolcs alguns portaven lavabo i altres no.
Us posso unes fotos primer del cotxe 4003 en les dues versions i dels cotxes sèrie 2000
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Oct 22, 2020 11:35 am
Cotxes metàl·litzats sèrie 2000, en composició amb locomotora Alsthom