TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Ferrocarrils Catalans - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Ferrocarrils Catalans

+21
E4lok
ulises
OG22
Ramon Pont
alejandro sasplugas
Francesc
MALLET73
Olot
ignasibaga
el terrat de margarit
Mitjans
fve
josepmaria
ODAKIM
TramBlau
KTK
ut800035 (†)
jaume
ostman
Sisu
tram47
25 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20 ... 36  Següent
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Ferrocarrils Catalans - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDv Maig 01, 2020 9:30 pm

Olot escrigué:
Les fotos son genials (no sé pas don les treus!).

L’aniversari, molt trist. Com molts altres records que tenim.

Gràcies per compartir-ho. Very Happy

La primera la vaig trobar ahir, la segona és una postal força coneguda.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDv Maig 01, 2020 9:36 pm

Crec que en aquest viatge vaig ser jo, però crec recordar que va sortir de Barcelona, de la UEC i d'altres centres vam ser molts en aquest viatge, tot un dia de viatge, pujar i baixar

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDs Maig 02, 2020 10:16 am

Més, més si us plau
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDs Maig 02, 2020 6:39 pm

Deixeu-me posar també aquí aquestes fotos que en el seu moment vaig posar al Gil Bella Foto, però que en realitat també són un interessant document gràfic sobre els FFCC Catalans:

Olot escrigué:
Estic segur de que us agradarà aquesta foto:

Ferrocarrils Catalans - Página 5 C9fb5d10

Peu de foto: Entre Sallent i Manresa. Any 1968.
Font: Arxiu Antoni Nebot

Olot escrigué:
No sabia si posar-la com a bella foto o com a foto curiosa, per ser una atípica doble tracció. Very Happy

Ferrocarrils Catalans - Página 5 C1f3bc10

Peu de foto: CGFC Locomotora diesel 1.002 Ferrocarriles Catalanes Línea Manresa-Guardiola-Bagà en el año 1967 Autor Peter W Grey.

Una altra curiositat és que aquest tren va (o ve) de Bagà) angell

Ferrocarrils Catalans - Página 5 Refeta10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDg Maig 03, 2020 1:44 am

Aquesta decoració no la reconec. L’havieu vist vosaltres?

Ferrocarrils Catalans - Página 5 3df8ff10

Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDg Maig 03, 2020 1:56 am

Jo crec que la vaig harribar a veure per l'estaciò de Sant Boi,quan hi havien tallers, i jo tindria entre 8 i 10 anys amb aquests colors. Sobre els anys 84-86.Però no es que estígui segur del tot.Tambè recordo haver-la vist en gris tota ella.Ara ,com ja he dit,amb dubtes.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDg Maig 03, 2020 3:07 am

Al meu parer primer anava blaucel-plata, després va anar amb dos blaus i la franja blava... i ja està. Ja en mans de la soci va rebre una decoració marró-crema, i després una tota grisa. Aquestes són les que jo coneixia. Als anys 80, com tu dius, ja estaven fora de servei i només hi havia la de la soci, que per aquella època anava amb tons marró-crema.

En aquesta versió se m'escapa. Jo no en tenia constància... o no la recordo. Llevat que sigui una manipulació de la fotografia i sigui en l'època dels tons blau i plata...

Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDg Maig 03, 2020 3:25 am

La postal 66 de Edicions Ferroviaries, S.A. si assembla, ara be, pot ser  blau cel - plata o blau cel - blanc.

Ferrocarrils Catalans - Página 5 Img_4410

No em funciona l'escàner, lamento la qualitat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDg Maig 03, 2020 6:21 am

Si, aquesta foto és fidel a la realitat en colors. És la versió més antiga que jo recordo, i que era l'anterior a la de dos blaus i franja groga. De la que dubto del que els colors siguin reals és de la que jo he posat, perquè amb dos tons de blaus i sense franja groga no l'havia vist mai.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 2:22 am

Sembla l'esquema de pintura de la que va fer en Carles, riuuu riuuu

Podria ser un efecte de la llums de dia, no sabem a quina hora està feta la foto, però si és cap a la caiguda del sol podria fer canviar la percepció del color, però sembla de l'època del blau-cel-plata. es pot saber la situació de la foto?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 3:49 am

O que no sigui una foto en blanc i negre pintada, una mica al gust de "l'artista"...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 9:27 am

Una altra foto que m’ha impactat. Very Happy

Jo recordo aquests tren en aquest color. Potser començo a ser molt antic... pensativ

Ferrocarrils Catalans - Página 5 86eaf810
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 10:31 am

Doncs imagina't jo, des dels 15 anys els agafava per anar a Montserrar a pujar per les pedres, almenys un cop a l'mes, el combinàvem amb la Hispano Igualadina, tren d'Puigcerdà i Cremallera de Núria.
Els Naval no els recordo d'aquest color, jo sempre verds i blaus, els verds dièsel i Igualada i els blaus Manresa o Berga / Olvan, algun cop haviem anat a Guardiola per anar a Saldes

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 10:55 am

Dons si, Pere, jo els recordo. Vagament perquè només devia tenir dos o tres anyets que jo els agafava regularment (un cop al més o dos, potser) en companyia d'una tieta meva. Jo no arribava a les finestres de les plataformes, però quan teníem un creuament amb un altre Naval, recordo veure des d'abaix, els sostres i les parts altes de les finestres, i les mangueres de cables entre automotor i vagó.

Aquests eren els colors amb que varen arribar a Catalans. A demés, aquesta foto ens mostra el tren abans de fer-hi cap reforma. Fixeu-vos que porta tres fanals a la part d'abaix. Més tard el fanal inferior va ser suprimit.

Per l'entorn que es veu a la foto, això ha de ser de la mateixa època que la foto de la Patxanga amb colors misteriosos.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDl Maig 04, 2020 10:11 pm

En aquesta època hi havia poca pintura, et parlo de quan jo tenia menys de 10 anys, però no molts menys, el meu pare la pintura de paret i sostre la comprava per fer, no hi havia una altra, una base gelatinosa i incolora, normalment un cub que havies de portar, uns 15 kg, uns pols blanca i el colorant, ho recordo perquè també em tocava barrejar, es feia amb la mà i ficant el braç fins al fons, fins que es liquava +/- i es podia seguir amb un pal .
Per a aquesta empoca van començar a venir pintura, l'feien fora de el regne, uns pots de pintura que els deien pintura de vaixell, no sé com la aconseguia el meu pare, però arribava a port per pintar vaixells i en pots molt grans, 20/25 / 30 kg, no recordo, era el vernís que s'utilitzava per a mobles i marcs, no hi havia una altra cosa, també per pintar el ferro.
El color desitjat es feia barrejant els color que tenies, blau fosc per exemple, amb blanc, fins al to desitjat, si tenies vermell, blanc i ho rebajabas, no es feien moltes barreges per buscar tons ja que hagués sortit caríssim, i els colors que venien eren sempre colors bàsics i mes bé els tons més foscos per rebaixar amb blanc. I quan s'assecava podia semblar-se o no a què tenies en un altre lloc.
Al voltant dels meus 10 anys, que Titanlux ja existia encara tenia una taula de colors molt bàsica, van començar a sortir com bolets mes drogueries, venda d'oli a granel i primers envasats, sabó a granel i envasats com OMO i ELENA, i pintura acrílica i vernís embassat, els granels de pintura van desaparèixer de cop.
Parlo dels anys 60, de principis a nediados, després va començar a canviar tot molt de pressa
El color dels trens dependria de les mescles que es podien aconseguir en aquells moment, després ja van venir les referències numèriques de l'color

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 3:13 am

Olot escrigué:
Una altra foto que m’ha impactat. Very Happy

Jo recordo aquests tren en aquest color. Potser començo a ser molt antic...  pensativ

Ferrocarrils Catalans - Página 5 86eaf810

Jo també els recordo, sinó vaig errat, els van portar quan van electrificar la línia de Sant Boi fins a Martorell, els de Igualada anaven de color dels dos verds perquè eren dièsel i en deien els "Boleto verde", els elèctrics desprès del color platejat van rebre els dos blaus, més tard en ven pintar amb l'esquema verd segons els tipus de servei i anaven cap a Manresa anant en tracció elèctrica en els llocs que tenien catenària, Olesa, Monistrol, ... i allà on acabava la catenària hi posaven una Alstom fins a Manresa

Els MAN no feien mai el servei a la línia de Manresa, en els darrers anys van fer proves sense massa èxit per no fer pujar la Alstom amb tres vagons i furgó de correus, no sé els motius de perquè no van anar bé, si falta de potència o de autonomia, ja que a Sallent tenien que posar gasoil
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 7:33 am

Apa! Avui una altra foto de la Patxanga amb nomrés dos tons de blau i sense franja groga.

(N’hi ha dues de Patxangues, si us hi fixeu bé) Very Happy

Ferrocarrils Catalans - Página 5 6513b610
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 8:05 am

s'ha sembla a la dels tallers mallet73..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 8:42 am

Cert. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 10:40 am

Dos blaus? Vols dir que no és blau i plata?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 6:29 pm

Per a mi es veu clar que no. És igual que aquesta:

Olot escrigué:
Aquesta decoració no la reconec. L’havieu vist vosaltres?

Ferrocarrils Catalans - Página 5 3df8ff10

Tornar a dalt Ir abajo
Francesc
Trenjardinaire Plus
Francesc

Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 1019

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 8:57 pm

A totes aquestes consideracions de les pintures cal afegir-hi el problema de l'alteració dels colors en  negatius i diapositives amb el temps, per no dir les lamentables alteracions dels colors de les fotos en paper. I com a "cirereta del pastís" tenim les alteracions de les tonalitats en l'escaneig -negatius o diapositives-, els matissos dels colors son bastant deficients.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 9:04 pm

Mitjans escrigué:
Dos blaus? Vols dir que no és blau i plata?

affraid affraid affraid jo sempre ho havia pensat així ara amb tantes consideracions ja dubto!! dubto molt!!!! massa...

salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDt Maig 05, 2020 10:59 pm

Inicialment sembla que anava tota de plata (com els automotors Naval)
Després blau-cel/plata
Després dos tons de blau i franja groga, colors unificats de CGFC

Potser la versió misteriosa de les fotos, els dos tons de blau, varen ser el naixement dels colors unificats de CGFC?

Després, ja en mans de l'AAFCB va ser pintada de color marró i crema
i finalment tota ella de color gris. (gris submarí molt desafortunat, per cert. Potser volien evocar la primera versió, però el gris no és el plata)

Aquí està força ben explicat:

https://ca.wikipedia.org/wiki/S%C3%A8rie_300_de_CGFC
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitimeDc Maig 06, 2020 9:13 am

Les dues fotos estan fetes pel mateix autor, en el mateix dia i a la mateixa màquina, la circumstància que ha fet alterar els colors és la mateixa a les dues fotos, penso que el esquema era el blau -plata. Les fotos son fetes s l'estació de Sant Boi i diria que estan fent maniobra per entrar la màquina al garatge del fons on hi ha l'altra, no sé si quan van tenir el esquema de tons blaus mantenien la base a Sant Boi o la van passar a Martorell, doncs ja hi havia UTE's elèctriques.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Ferrocarrils Catalans   Ferrocarrils Catalans - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Ferrocarrils Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 36Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20 ... 36  Següent