El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 31, 2021 8:05 am
Apa, ja està: sembla que ara va una mica millor. Som-hi, doncs:
Els planos que reprodueixo a continuació són obra meva, calcats a sobre dels planos originals que en aquelles dates els arxius de FEVE eren a l'estació de Girona. Vaig tenir ocasió de remenar-ho tot, i em vaig poder fer còpies de tot el que vaig veure. Espero, vull i desitjo, que aquests planos es trobin avui dia al museu de la ciutat de Girona, o al museu Municipal, tal com em varen assegurar fa molts anys. Però si no, jo tinc aquesta documentació.
Aquí tens la disposició de vies de l'estació:
Aquest és un esquema de l'estació
Per les mides aquí t'adjunto un esquema igual, amb mides, de l'estació de Bescano. Et servirà perquè les dues estacions són pràcticament iguals.
Finalment, espero que et sigui útil, aquí tens un plano dels WC, genèrics per a totes les estacions:
Sempre que necessitis alguna cosa, si us plau, no dubtis en preguntar-me. He guardat tota aquesta documentació, fotografies, i altres coses precisament perquè volia salvar-ho, per si algú ho podia valorar, o menester. Si tu ho necessites, donaràs sentit a la meva tasca.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 31, 2021 9:37 am
Moltes gràcies Amadeu. Coneixia les fotos, i efectivament tinc el llibre de les estacions, però l'autor, precisament de la Cellera i molest per la desaparició de l'estació del seu poble, va ignorar la seva inclusió a l'obra. Les cotes de l'estació no es veuen, però no pateixis, perquè tinc les mides agafades de l'estació de Bescanó. La de veritat, no les del nou edifici que varen fer a l'altre cantó de via verda. Per cert, quan la varen enderrocar, d'entre la runa vaig poder treure el suport d'un dels fanals de paret, que guardo a casa. L'acabat de la façana era més semblant a la de Salt, però les mides son iguals.
Gràcies!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 31, 2021 9:55 am
A veure si ara tenim més sort amb les mides:
També recordo haver vist un video filmat des del tren, entrant a la Cellera. Em donarà una mica més de feina buscar-lo. Tot i així no t'aportarà gran cosa més perquè es veu poc i malament. Però més val això que res.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 06, 2021 9:29 am
Bones, companys. Avui he "aixecat" les parets de l'estació. Tinc també fet el terra (la base), i la compartició interior, feta segons els plànols de l'estació de Bescanó facilitats per l'Amadeu. Estan fets de manera simple i pintats una mica per sobre. No està fotografiat encara en aquest punt.
Salut!
A Olot, TramBlau, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 06, 2021 7:19 pm
Estic impressionat!
De quin material les has "aixecat"?
Ens en podries fer cinc cèntims de la tècnica utilitzada?
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 06, 2021 8:51 pm
Es el PVC escumat que faig servir habitualment per als edificis, gravat amb el cúter (per la cara que no talla), i diferents perfils d'Evergreen enganxats.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 06, 2021 11:03 pm
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 06, 2021 11:58 pm
També amb Evergreen. Interessa jugar amb els gruixos per tal de que quedin tots els perfils anivellats.
- Primer faig el marc amb tires de 3,2x0,25 enganxat per l'interior de la paret de manera que surti aproximadament un milímetre cap a l'interior de l'obertura.
- Llavors, a la part inferior del marc hi poso una "escupidera" feta amb quart de rodó de 0,75.
- Tira vertical de quadrat de 0,5 x 0,5 enganxat PER SOBRE del marc.
- La diferència de 0,25 mm que queda ara sota el quadrat de 0,5, entre el marc superior i el marc inferior, s'anivella amb un perfil de 1 x 0,25 mm enganxat SOTA el quadrat a la mida justa perquè encaixi entre els dos marcs. Per la part del darrera queda tot al mateix nivell.
- Tires horitzontals de 0,5 x 0,25 mm SOTA els perfils ja posats.
- El sobregruix de 0,25 que ha quedat amb aquestes últimes tires s'iguala amb unes petites peces de 0,25 de gruix enganxades al marc, per la part del darrera, i d'aquesta manera, quan se posa el plàstic que imita el vidre, és tot al mateix nivell i ran dels perfils.
Com a detall, jo sempre pinto els perfils de les finestres abans de posar el "vidre".
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Jun 07, 2021 1:02 am
Moltes gracies per les explicacions, que trobo que encara fan més interessant aquest fil, si és que aquesta possibiitat hi cap! Per altra banda, detalls impossibles d’imaginar en els fotos, que si no fos per les explicacions passarien per alt.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Jun 07, 2021 1:57 am
mallet73
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Jun 07, 2021 4:00 am
Olot escrigué:
Moltes gracies per les explicacions, que trobo que encara fan més interessant aquest fil, si és que aquesta possibiitat hi cap! Per altra banda, detalls impossibles d’imaginar en els fotos, que si no fos per les explicacions passarien per alt.
I encara més preguntes: els vidres són de vidre?
Nooo, no son de vidre. Plàstic transparent. Faig servir el d'Evergreen, però qualsevol altre podria servir.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Jun 07, 2021 9:15 am
Quasi acabat l'interior. Com deia, de manera esquemàtica he representat els diferents compartiments. No m'he matat pintant, la veritat, perquè tot i estar alguna zona il.luminada, no se veurà molt.
A TramBlau, TOG, mikado y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Jun 08, 2021 2:32 am
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 13, 2021 7:18 am
Bé doncs. Encara que només sigui a escala reduïda, ja torna a existir l'estació de la Cellera. No té encara el rètol, però es posarà al final. De moment he acabat la construcció, a l'espera de començar a pintar.
A Olot, TramBlau, TOG, Mitjans, Sonderzug y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 13, 2021 7:36 am
Quin goig que fa. Et felicito.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 13, 2021 7:28 pm
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 13, 2021 7:47 pm
Noi ets un artista, realment un artista!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Jun 13, 2021 11:49 pm
mallet73
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj Jun 24, 2021 10:44 pm
Bon dia senyors.
Un cop passada la revetlla i tirats uns quants petards, dono per acabada l'estació de la Cellera de Ter. Ha estat una estació fàcil de fer, ja que no té ni masses ornaments ni res que m'hagi portat complicació. Amb tot, mirant les fotos veig que hi ha algun defecte a corregir. Com de costum, pintat amb acrílics i envellit amb esmalts i algun pigment o pastel.
Així doncs, us ensenyo les fotos.
Salut!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj Jun 24, 2021 10:57 pm
Amic meu, jo alucino cada cop que veig un dels teus treballs. No tinc paraules!!
A demés... és que has anat a fer les fotos a La Cellera, o què?
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj Jun 24, 2021 11:38 pm
Bon dia, Simplement, és per treure's el barret i si no s'en té, anar ràpidament a comprar-ne un. Com sempre enhorabona, Alfons. Salut i feina des d'Andalusia Albert
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dv Jun 25, 2021 12:46 am
Olot escrigué:
Amic meu, jo alucino cada cop que veig un dels teus treballs. No tinc paraules!!
A demés... és que has anat a fer les fotos a La Cellera, o què?
Què va. És des de la terrassa de casa. Són les Gavarres. Llàstima de les teulades d'altres cases que a vegades surten.