NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
|
+11ODAKIM KTK Sonderzug MALLET73 TramBlau ostman Mitjans josepmaria fve Olot ignasibaga 15 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 10:05 am | |
| Hola a tots. Ja sabeu que els meus inicis ferroviaris son en la escala H0, no sé si us podria interessar que en faci una descripció en els seus diferents aspectes. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 10:25 am | |
| A mi si, i tant que si !, malgrat sóc afortunat i ja la he pogut conèixer. | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| | | | josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 12:47 pm | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 9:13 pm | |
| Com vols que no ens interessi?! Només cal veure els gegants ballant per adonar-se de la quantitat de detalls que hi has fet. I el material artesà, val molt la pena de veure. Tens un petit món a casa! Ensenya, ensenya. .! | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 10:49 pm | |
| M'agrada molt el vall de gegants que has organitzat a la plaça...
Perquè aquesta és la plaça de Baga, no? | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 21, 2017 11:55 pm | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Feb 22, 2017 5:48 am | |
| Si hi ha alguna cosa que us interessa en particular feu-m'ho saber i incidirem. El tren és el cúmul de treballs que he fet al llarg de la meva vida, vaig començar amb un tren a piles Jyesa que anava ampliant amb els diners que em donaven per anar al cine, això ja va condicionar el futur de la maqueta ja que tot el que podia comprar era en corrent continua, era més barat i hi havia més varietat de marques. Al llarg dels cinquanta anys que porto en aquest mon l'he desmuntat i tornar a muntar en diferents vegades i per diferents motius, entre ells substitució de les vies que tenia de Jyesa per vies i agulles de Flehismann que eren les de millor qualitat en corrent continua, després per substituir les vies rígides per flexibles, les agulles encara conservo les Flehismann, algunes amb molts anys a sobre. En la última que deu anar cap els vint anys la vaig començar en analògic, ja que el digital no existia encara, hi han tres amples de via diferent i quatre circuits independents. Circuit d'H0, el més gran i principal, amb la gran majoria de material representatiu de Renfe, amb alguna excepció. el circuit transcorre per tres nivells diferent amb una estació a cada nivell i quatre dipòsits d'estacionament de trens. Circuit dH0e (ample N 9mm) amb representació de Catalans, amb quatre estacions amb algunes vies mortes, recorre per tres nivells Dos circuits en H0i (ample Z 6mm), un per fer el circuit de tren tripulat de Märklín-cafe i un segon circuit amb el tren de mina. La ambientació és inventada encara que hi ha la reproducció de alguns edificis reals, així el lloc on hi ha la colla castellera és el nucli principal del tren d'H0e el nom que rep és Peguera, nom real de un municipi de la comarca del Berguedà però que no ha tingut mai tren (trens de mines , si) ja dona un caràcter imaginari, però el edifici de l'estació és el de l'estació de Puig-reig, que ja coneixeu, El nucli urbà representa un poble emmurallat com era Bagà, però amb l'arribada del tren van haver de demolir una part de la muralla per fer el pas de la via, això permet veure el nucli des d'una banda, on hi han carrers i places, tot plegat inventat Tot plegat construït amb fusta de balsa Com diu en Carles. Continuarà. Fins aviat, Ignasi | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Feb 22, 2017 6:49 am | |
| | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Feb 22, 2017 6:57 am | |
| Són els Martorells metal·litzats (i també els Trompeteros). És a dir que varen aprofitar els bastidors i els hi varen fer una carrosseria metàl.lica nova. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Feb 22, 2017 7:00 am | |
| | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Feb 22, 2017 10:38 am | |
| | |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 4:33 am | |
| Ignasi... continua explica-nos coses de la teva maqueta... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 4:49 am | |
| Aquests murs fets amb balsa, amb què ho modeles? Ho veig cremat, és amb algun soldador? Explica'ns, siusplau, la tècnica. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 11:16 am | |
| Continuem. La gran majoria de edificis son fets meus, però encara en queden alguns de Kits de Faller o Bolmer que son records que m'han fet persones molt estimades i per això son intocables. Els edificis de construcció pròpia els he anat fent al llargs dels anys i la tecnologia i manera de fer ha anat evolucionant amb el temps el mètode és sempre el mateix, dibuixar, tallar i enganxar les peces que han de formar part del edifici o conjunt d'edificis, com si féssim un retallable de paper, després amb un pirogravador cremem la fusta per dibuixar amb relleu pedres, bigues, portes i demés elements després ja ve la fase de pintura, primer hi fem una capa de color del morter que s'ha fet servir en la construcció (ciment per les modernes i cal per les antigues) i tot seguit ja pintem les pedres de una a una i amb tonalitats diferents, procurant que de prop es vegin diferents les unes de les altres però que el conjunt es vegi uniforme, després posar portes i vidres a les finestres, les llums interiors i del carrer i finalment teulades i xemeneies. Per fer un poble com aquest hi ha d'haver una uniformitat constructiva i varietat de edificis, s'ha de fer treballar la imaginació després venen els altres elements com és els gegants, no hi ha gegants, és una cultura nostra, per tant s'han de fer, adaptant figures d'altres escales per fer els cap grossos s'agafa el cap d'una figura gran i s'enganxa a un cos de una figura d'escala H0, després vestir-les i pintar-les i així anant posant detalls de coses que facin un paisatge de casa nostra com pot ser el carro o les estelades En els arbres hi ha de tot de construcció pròpia i de comprats, n'hi ha molts i sempre es veu vuit, en la paret de fons hi he pintat, o intentat pintar les muntanyes de l'entorn vistes des de sobre de Bagà, a on hi vaig anar expressament a fer fotos amb aquesta intenció. A l'estació hi ha un moll de càrrega típic dels catalans a on s'hi poden posar un munt de coses fetes per tu mateix A les afores de Peguera hi ha un xalet molt conegut de la zona Continuarem. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 12:10 pm | |
| Un pirogravador és com un soldador?
El resultat és genial! | |
| | | josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 12:33 pm | |
| No tinc paraules! Segueixo el fil amb molt d'interés per a badar | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 6:00 pm | |
| Jo tampoc conec el pirogravador. Ens en faries cinc cèntims? (o deu) | |
| | | Sonderzug Trenjardinaire
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 8:23 pm | |
| Noi.... ETS UN CRAK! | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Feb 23, 2017 11:38 pm | |
| | |
| | | KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dv Feb 24, 2017 5:11 am | |
| | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dv Feb 24, 2017 11:48 am | |
| Bé, el pirogravador. N'hi ha de diferents estils i marques, però bàsicament son iguals, n'hi ha uns que son exactament iguals que els soldadors elèctrics i porten unes puntes amb forma adequada per marcar la fusta cremant-la. El que faig servir jo és un mànec a on es colla la punta que vols fer servir i aquesta porta una resistència que dona temperatura a la punta, la intensitat de calor es regula per un potenciòmetre que regula el voltatge que va des de 0 a 24v. segons la feina que vols fer poses la punta adequada, però per fer les teules de les teulades ho feia amb tres passos diferents i amb tres puntes diferents, fins que l'Isidre, amb qui hem fet moltes col·laboracions, igual que em en Carles, hem va fer una punta amb la forma de la teula, des de llavors ja les faig directament, això si de una en una en aquesta foto feta pel meu nebot per un treball pel seu curs a la universitat es pot veure en funcionament desprès ve el muntatge de la teulada a la casa en construcció, en aquest cas també és un cas urbà del tren de via estreta a l'altra punta de la maqueta, encara en construcció que en parlarem més endavant, parlant del neu nebot també va fer aquesta foto del poble de Peguera simulant la nit amb els llums encesos Però jo ara volia continuar amb l'edifici que vaig comentar ahir, és la reproducció a escala del xalet del Clot del Moro a Castellar de N'Hug, aquest edifici era la residència del director de la fàbrica de ciment de Asland, construïda el 1904 per un constructor de Manresa que tenia moltes xerrades amb en Gaudí quan aquest pujava a la fabrica per a la seva construcció, té tres cossos que tenen la forma de un tronc d'arbre arrancant de la terra. No ho sembla però és molt gran per ser la residència de una sola família amb el seu servei. Aquest xalet va ser destruït per un incendi provocat a primers dels anys 80, va ser una gran pèrdua, ara seria un dels elements de principal atracció del museu del ciment Entre el xalet i l'estació de Peguera hi ha un telefèric que comunica aquest nucli amb un hotel i l'esglesis de Sant Sadurní de Rotgers Continuarem. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dv Feb 24, 2017 8:02 pm | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dv Feb 24, 2017 9:03 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Ds Feb 25, 2017 12:36 pm | |
| El telefèric. És de Faller, el original venia amb els dos edificis de les estacions superior i inferior però no m'agradava, ni els edificis ni la seva construcció, per tant vaig fer servir els elements que em van interessa i la resta la vaig fer no va, com és lògic ocupa la part més alta de la maqueta El seu funcionament és diferent al de LGB, aquest la corda és continua i les cistelles donen la volta al arribar a la politja de retorn i aquestes no estan en la direcció del cable, queden horitzontals, llavors les dues estacions conten amb unes guies per on llisca el cable que fa l'angle de inclinació del telefèric, el motor està situat en la politja superior que així és la roda tractora la primera cosa que vaig fer és separar la guia de l'angle d'inclinació de la politja tractora, intercalant una guia plana de manera que les cistelles passin per un espai en pla a mode d'estació de desembarcament i un cop la cistella ha donat la volta a la politja situar-se a la zona d'embarcament, com passa en la realitat en l'estació inferior hi he fet el mateix, encara que semblin iguals hi ha algunes diferències perquè no siguin iguals, les dues estacions tenen la zona d'embarcament coberta per una estructura de pedra amb tres arcs i teulada de pissarra, amb un edifici estació-habitatge en l'estació inferior forma part del conjunt i en la superior el habitatge està separat per l'orografia del terreny, al darrera de l'estació superior hi ha un hotel on es poden estatjar el viatgers i on potser un punt de sortida per excursions d'alta muntanya, .... .... o anar a visitar la petita església romànica de Sant Sadurní de Rotgers, que és una reproducció real a escala 1/87 .... el telefèric no és l'única manera poder-hi arribar, també hi ha un caminet que serpenteja muntanya amunt o fent escalada per la situació a on està el telefèric requereix poder-hi arribar per fer tasques de neteja i manteniment, per tant a la part del darrera hi ha un seguit de mòduls que es desmunten per facilitar l'accés, però la part més grossa de la muntanya està muntada sobre unes guies que es desplacen sobre la maqueta deixant lliure l'accés a l'estació superior un cop ets a l'estació superior val la pena tenir la màquina de fer fotos la vista és molt maca continuarem que ens criden per anar a dormir. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
| |
| | | | La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
|