El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dv Gen 17, 2020 5:52 am
mallet73
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Ds Gen 18, 2020 12:15 pm
M'encanta! Una gran feina.
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Ds Gen 18, 2020 10:15 pm
Bon dia.
Per fi he acabat el mòdul de la Font de Can Pla.
Us en mostro algunes imatges, a veure què us sembla.
Primer, una vista zenital.
El que se veu darrera el pont no és maqueta, són els arbres d'un pati del poble i les Gavarres.
El pas inferior, la riera i la petita font que dóna nom al mòdul. Quedarà una mica amagada, però s'havia de respectar la seva ubicació real respecte a la via. Hi falta alguna figura, per cridar l'atenció.
Els sifons per a les petites sèquies de reg.
L'hort.
El pas superior, entre camps i l'hort...
I altres aspectes de la riereta.
Espero que us agradin. Perdoneu per l'estimba de fotos.
A TOG li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Gen 19, 2020 2:07 am
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Gen 19, 2020 2:08 am
Semblen fotos de el Google Maps, és fantàstic
Pere
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1581
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Gen 19, 2020 10:12 am
només puc dir que: E S P E C T A C U L A R
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Gen 19, 2020 10:44 am
No creia que es pogues arribar a aquest grau de realisme , es una obra d art el que estas fent , aixo no es pot considerar una maqueta ferroviaria , estas jugan a una divisio superior .
Alexandre
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Gen 19, 2020 11:12 am
Impressionant... Vaig a recollir el que m'ha caigut per terra...
També he pensat, com en Pere, que la primera foto sembla de google maps..!
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Gen 20, 2020 12:18 am
Bromes a part, ara que ja he començat a reaccionar, a mi m'agradaria que ens fessis cinc cèntims de les tècniques i materials que has utilitzat.
Les imatges són fotografies magistrals en las que suposo que has conjugat llum natural, del sol, i fons segurament també naturals. Són més que al·lucinants. Però a mi m'agradaria aprendre i tu tens molt a ensenyar-nos. Si que ens ensenyes el que has fet, però si ens expliquessis algunes de les tècniques (ja no dic pas totes) que utilitzes, per fer les pedres, les rajoles, el pintat de la via, l'envellit... podries arribar a ser molt instructiu, sobre tot perquè tu domines totes aquestes moltes tècniques que utilitzes. Per mi, això no tindria preu.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Gen 20, 2020 12:58 am
Miraré d'explicar una mica les tècniques. No de cop, perquè seria molt llarg.
Anant una mica en ordre constructiu, començaré pels edificis i similars, com murs. Com a base, parteixo de tres materials diferents.
1 - PVC escumat quan m'interessa poder fer gravats fins. Aquest material permet fer uns grabats molt precisos (rajols, maons, esquerdes, empedrats petits...). Aquests gravats els faig amb cúter, però per la banda de la fulla que no talla. També serviria qualsevol eina suficientment fina, i qualsevol estri que marqui el relleu desitjat.
2 - Escuma de poliestirè, (conegut també pels noms comercials de Depron, Axton...) per a grabats més vastos (pedres grans, blocs...). Els gravo amb un llapis amb una bona punta. Si prèviament se raspa una mica amb paper de vidre molt fi és de més bon gravar.
3 - Plaques de plàstic comercial amb relleus prèviament conformats. Parlo de les plaques Vollmer, Auhagen...
Aquesta tarda us parlaré del pintat i envellit d'aquest material.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Gen 20, 2020 1:01 am
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Gen 20, 2020 1:49 am
Per a no barrejar massa aquest fil, i deixar-lo per a nous treballs, si us sembla, obriré un fil nou a tècniques de modelisme on hi haurà fotos extemporànies (bonito palabro, crec que es diu així...) per no despistar.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Gen 20, 2020 2:05 am
A TramBlau, TOG, Mitjans y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Des 20, 2020 7:55 am
Sense paraules..............
Felicitats!!!
Els mòduls segueixen expossats a Olot?.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Des 21, 2020 9:50 pm
Estan al local, però exposats al públic hi estaran uns dies concrets que s'aniran indicant. La idea era obrir-la un dia per trimestre. No estava del tot clar aquest tema, però en tot cas el virus ho ha parat tot.
Anirem informant quan tot estigui més clar.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Maig 30, 2021 7:28 am
Lentament, perque ara no vull que el modelisme predomini sobre les meves altres aficions, vaig intercalant alguna estona per anar començant a treballar en un nou mòdul d'aquesta ja extensa maqueta. Ara toca el torn a l'estació de la Cellera de Ter. Malament ho he tingut per prendre mides, perquè aquesta estació fa anys que se va enderrocar, però era quasi idèntica que la de Salt, que encara hi és i en molt bon estat. Per tant, la faig a imatge d'aquesta. De moment tinc quasi acabades les façanes, a falta d'algunes motllures i altres detalls.
En principi, la meva idea és fer els edificis, que son senzills, i fer una altra pausa abans de decorar el mòdul. Com dic, mica a mica. Salut!
A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Maig 30, 2021 9:45 am
Quan et falti alguna mida del tren d'Olot, ja sigui material, vies, ponts, estacions o el que sigui, diga-m'ho si et plau, perquè el més probable és que jo les tingui.
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Maig 30, 2021 8:04 pm
Gràcies Amadeu. Per les mides, amb algun plànol que he trobat ja me n'he sortit, a més que he pogut agafar mides de la de Salt, que coincideixen amb les que tenia agafades de l'estació de Bescanó abans no l'ensorressin. El que si que m'aniria bé es poder veure alguna foto més de l'estació i el seu entorn, perquè la veritat és que no n'hi ha gaires, i els vídeos que he vist no surt en cap.
Gràcies.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Maig 30, 2021 8:32 pm
Bon dia, Molt bona feina, Alfons. No hi ha com tenir espai per poder anar fent. Per qualsevol cosa que necessitis ja saps on soc. Salut i feina, Albert
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 31, 2021 3:10 am
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 31, 2021 7:44 am
OG22 escrigué:
Gràcies Amadeu. Per les mides, amb algun plànol que he trobat ja me n'he sortit, a més que he pogut agafar mides de la de Salt, que coincideixen amb les que tenia agafades de l'estació de Bescanó abans no l'ensorressin. El que si que m'aniria bé es poder veure alguna foto més de l'estació i el seu entorn, perquè la veritat és que no n'hi ha gaires, i els vídeos que he vist no surt en cap.
Gràcies.
Les estacions de Salt i Bescanó eren pràcticament iguals, ja que corresponia a l'edifici estandart de les estacions de quarta categoria.
Em sembla recordar que ja em vares dir que coneixes el llibre "Les Estacions del Tren d'Olot" d'en Francesc Prat, un llibre imprescindible per a una persona com tu.
De l'estació de La Cellera n'he trobat dues fotografies que probablement ja deus conèixer:
De la meva col·lecció, font arxiu Miquel Piera Escofet:
Del llibre El Tren D'Olot de Antoni Bosch:
Si no m'equivoco, les dues fotos estan preses des de dos punts de vista oposats, i si és així, en les dues fotografies i pots veure les quatre parets.
A demés tinc alguns planos que ara et posaré, però primer haig de reiniciar aquesta porqueria d'ordinador que tinc.