El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Ds 23 Des 2023, 11:57
Bon dia, senyors, i bones Festes!
Abans no em pugui desenganxar de les taules i àpats nadalencs, he pogut deixar enllestit el nou mòdul del Pla de Trullàs, inspirat en una zona propera al riu sortint d'Anglès direcció Bonmatí. Un mòdul planer, sense més dificultat que la masia i torre adosada, que n'és l'element principal.
Us passo algunes fotos...
I per ara, res més.
Només dir que desitjo que passau unes bones i ferroviàries Festes de Nadal.
Salut!!
A Olot, TramBlau, MALLET73, josepmaria, TOG, KTK, Mitjans y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Ds 23 Des 2023, 13:06
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl 22 Abr 2024, 10:34
Bon dia!
El següent mòdul de la llista és el de l'estació de Bonmatí-Vilanna. Aquesta estació és (de moment, perquè qualsevol dia cau tota sola, veient el seu estat...) tot curiosa a la banda del darrera, perquè pràcticament està penjada sobre el riu Ter.
Uns anys després del tancament encara aguantava prou bé
Però l'estat actual fa pena, sobretot la banda riu. Hi ha un okupa que ho te tot ple de m....
A escala reduïda no tindrà aquest aspecte ruinós, clar. Tot i que aquestes fotos ja tenen uns dies, perquè ara ja estic a una fase avançada de pintura, us les poso perquè veieu una mica el progrés de construcció, que està essent tot entretinguda.
Salut!
A TramBlau, TOG, KTK, Mitjans y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt 23 Abr 2024, 05:09
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt 23 Abr 2024, 10:22
Genial la maqueta, quina pena lo dels edificis.....
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt 23 Abr 2024, 12:20
Simplement genial! Quan veurem el mateix en "G"?...
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 30/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt 23 Abr 2024, 17:05
Bona tarda, Quina enveja Alfons. S'ha de veure les mans que tens. Cada vegada millor. Felicitats i endavant. Salut i feina, albert
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dc 24 Abr 2024, 09:18
Xavi -KTK-
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 23/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dc 24 Abr 2024, 23:22
El que esteu fent amb els mòduls del tren d'Olot es una passada, reproduïr la realitat a escala, es el modelisme que m'agrada a mi.
FELICITATS PER AQUESTA MERAVELLA !!!!!!!
Ramon Pont
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj 25 Abr 2024, 04:52
ARAAA!
Ja m'estava jo esperant que arribessis a aquesta estació!
És la meva preferida.
Cita :
Tot i que aquestes fotos ja tenen uns dies, perquè ara ja estic a una fase avançada de pintura, us les poso perquè veieu una mica el progrés de construcció, que està essent tot entretinguda.
Això és una llàstima, perquè jo en tinc bastantes de fotografies, algunes meves, sense tant "avançat estat de descomposició" que com tu l'has trobat en l'actualitat. Amb molt de gust les hagués compartit amb tu, i més sabent qui ets i què en faràs!
En qualsevol cas, estic molt content de veure que ja la fas.
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj 25 Abr 2024, 07:16
Merci pels comentaris, companys!
Gràcies Amadeu. De fet, amb les fotos de què disposo ja he pogut anar fent l'edifici, però és cert que no vaig caure en demanar alguna foto...
La llàstima d'aquest mòdul és que la part més característica d'aquesta estació, la de la banda del riu, pràcticament no es veurà. La seva ubicació dins el local farà que estigui a menys d'un pam de la paret, i tot i que estigui previst posar-hi un mirall al darrera, no es podrà apreciar del tot la seva façana posterior, que a més trobo que està quedant força bé. No hi ha cap altre solució, però.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dv 03 Maig 2024, 09:11
Acabada l'estació i moll.
Aquest conjunt ha d'anar sobre un mur de contenció, que li ha de donar més vistositat.
Salut!
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG, Mitjans y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dv 03 Maig 2024, 10:04
Quina obra tan magnífica!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dv 03 Maig 2024, 10:46
Tal com ja s'esperava, has fet una obra de mestre.
Ho trobo GENIAL!!
OG22 escrigué:
... la part més característica d'aquesta estació, la de la banda del riu, pràcticament no es veurà. La seva ubicació dins el local farà que estigui a menys d'un pam de la paret, i tot i que estigui previst posar-hi un mirall al darrera, no es podrà apreciar del tot la seva façana posterior, que a més trobo que està quedant força bé. ...
Ës una llàstima, si...
A veure si només hi poseu un mirall, o bé estudieu un joc de miralls, o bé potser caldria enderrocar una part de la paret per fer accessible el mòdul...
En qualsevol cas aprofita quan els mòduls surtin de exposició per a deixar-la veure...!!
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl 06 Maig 2024, 13:16
betulo237 escrigué:
Alfons, ets un crack! Però quina marevella que has fet. Et felicito!
Mitjans escrigué:
Brutal!!!
+1
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dc 08 Maig 2024, 10:45
Brutal, felicitats, ets tot un mestre.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dj 20 Jun 2024, 10:27
Continuem. Mentre la calor me deixi treballar, vaig avançant amb el mòdul de Bonmatí-Vilanna. Hi ha posats els diferents morters, a més de les andanes, murs de contenció, alguna escala, la carretera (que no és acabada encara), i el que jo dic "cases insinuades". Normalment, en aquest mòdul el riu hauria de ser al davant i la muntanya i les cases al fons, però la maqueta es veu sempre des de la mateixa banda, i en aquest cas toca veure'l des del cantó equivocat, les muntanyes i cases al davant i el riu al darrera. La visió de l'estació i els murs de la banda del riu la solucionarem posant un mirall com a fons, en lloc d'una foto, però cal justificar que l'estació estigui quasi penjada sobre el riu a causa de ser ubicada entre aquest riu i un grup de cases (Vilanna) i la muntanya. Al mòdul no n'hi ha prou fent un prat o superficie llisa passada la carretera. S'havia de fer muntanya i cases, però evidentment a una alçada reduïda, per no tapar la visió de tot.
A la foto, veiem la imatge general del lloc, amb el riu, la via, la carretera i les cases
He optat per fer només la base de les cases, sense ajustar-me a les reals i amb un treball mínim de detall, sense envelliment excepte als peus de la façana del carrer. Les muntanyes, també retallades.
Vista del lloc on ha d'anar l'estació amb les cases al darrera. No es veurà des d'aquest costat.
Les "cases insinuades". Intencionadament poc treballades.
Aquí ens podem fer una idea de la disposició del mòdul.
Un detall dels peus de façana al carrer
La banda del riu
Algun element ja és al seu lloc.
I de moment, això.
A TramBlau, Mitjans, betulo237 y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.