El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Provisional Dj Ago 15, 2024 6:00 pm
El correu de la tarda escrigué:
ÈXIT EN LES PROVES DEL NOU SISTEMA DE CONDUCCIÓ AMB COMANDAMENT A DISTÀNCIA.
Les proves s'han dut a terme durant el dia avui, en una via provisional instal·lada a Font-Alba. La direcció, satisfeta amb els resultats es congratula per haver adquirit el sistema. A partir del moment en que les vies quedin de nou connectades i es pugui prescindir del sistema de bateries, els trens hi seran conduïts per aquest nou sistema de comanda a distància, han dit en la roda de premsa celebrada aquesta tarda. Aquest canvi només afectaria a aquesta estació de Font-Alba, per a la seva configuració, mentre que en la resta del circuit la conducció serà, com sempre, per potenciòmetre mogut digitalment.
Els sindicats, en canvi, hi veuen notoris inconvenients en la seguretat del personal, perquè durant la prova ja hi ha hagut dos o tres incidents amb la frenada dels vehicles, perquè aquesta no és pas immediata. Sortosament, diuen, no hi ha hagut cap ferit. Assenten que en tot cas, mentre duri l'aprenentatge per a conduir amb el nou sistema, s'haurà de fer la formació adequada de tot el personal, que no pas només per als maquinistes.
A TramBlau, MALLET73, TOG y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 20, 2024 9:16 am
Merci pels vídeos Amadeu. Potser estaria bé que un dia ens en facis un filmant el recorregut per veure com estan les obres, però no des del tren, sino a peu pla.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 21, 2024 8:31 pm
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 23, 2024 1:42 pm
blog.e-train.fr
Traducció: "Ah! Vaig trobar el cable que feia curt-circuit. Tot el que he de fer ara és modificar la connexió."
ONCLE STEAM : banda còmica extreta d'un número de Loco Revue (inicis dels anys 80).
Salutacions,
Christophe
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dv Ago 23, 2024 5:53 pm
TramBlau escrigué:
Pere
Sisu escrigué:
Mira que jo remeno fils, però quin "cristu" que tens muntat......
Be... nois... és per això que són sessions de MALDECAPS...
Home, Narcís, segur que tu em pots dir una manera de fer-ho sense tant de cristu... serà ben rebut qualsevol consell.
Avui, segona jornada d'identificació de cablatge.
El que és fotut és fer-ho tot sol... però res és impossible. Mireu, aquesta és la meva tècnica:
Per una banda planos i documents...
Per una altra banda, cables de tots els colors, per si em fa falta fer alguna connexió...
Llavors ve la gran cascada de cables. No sé tècnicament com se ni diu (tret de cristu), però per a mi és una gran cascada de cables...
Tots aquests cables estan connectats directament a les fies de Font-Alba, o bé venen del circuit oval. Varen ser tallats de l'antic puesto de comandament, abans de les obres, moment en que vaig mirar de enumerar-los. Però com que no ho vaig fer bé, ara toca refer la instal·lació. El primer que cal fer és retrobar cada cable, és a dir identificar-lo, i saber a quina via o sector és connectat.
Per això tinc les meves aliades, que miren de suplir l'ajuda de dues altres mans que no tinc, perquè em toca fer-ho tot sol.
Com ho faig? Dons, primer de tot tin una màquina situada estratègicament a sobre de cada tram de via. Prenc dos cables i els hi dono una mica de corrent. Si alguna màquina es belluga, bingo! Si no depenent de quin tram sigui, toca, o bé agafar una màquina i fer-la passar per totes les seccions que sospito poden estar connectades al cable en qüestió, si em alguna la maquina es posa en marxa, bingo, o bé canviar el cable i provar el següent.
Així vaig fent amb cada un dels cables de la cascada...
Sembla fàcil, oi?
Però estic en una mala postura, i fa molta calor, per el que la feina que semblava tan fàcil es torna feixuga i es fa llarga...
Si algú sap una manera millor, s'accepten consells...
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 25, 2024 11:05 am
Potser podries fer-te un "artilugi" amb dues pinces conectat a un "timbre" o brunzidor que funcioni a la tensió adequada. O sigui, un avisador acústic perquè no hagis de sortir cada vegada a fora a mirar si s'ha mogut la màquina. No sé si m'explico.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 25, 2024 11:07 am
Potser és de "perogrullo", però primer de tot, estaria bé identificar els tubs que arriben al tauler central de manera que sàpigues d'on prové, això ja t'estalvia molts maldecaps o dubtes. No sé si tens barrejats fils de diferents estacions pel mateix tub. Després tenir etiquetats tots els fils correctament.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dl Ago 26, 2024 11:04 am
Sisu escrigué:
Potser podries fer-te un "artilugi" amb dues pinces conectat a un "timbre" o brunzidor que funcioni a la tensió adequada. O sigui, un avisador acústic perquè no hagis de sortir cada vegada a fora a mirar si s'ha mogut la màquina. No sé si m'explico.
Nosaltres a la feina tenim un aparell que just fa això, amb una pinça es connecta en un extrem i amb un punter es va cercant els cables fins que fa soroll acústic i ja has localitzat el cable...
A TramBlau y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 23/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 28, 2024 2:56 am
Bona nit,
Això dels cablejats té tela marinera, jo el primer taulell en HO que vaig fer, també anar posant cables i desprès van venir els problemes quan hi havia algun mal funcionament. Posteriorment vaig apendre que calia numerar els cables un a un i fer una separació entre agulles, circuits de via etc. A l'any 2006 vaig començar els mòduls de l'estació de Ripoll en HO i vaig numerar els cables de les agulles en numeros i cada línia de cables d'agulla amb una lletra al final dels cables. L'aventatge es que quan tens un problema enseguida trobes l'avaria. També vaig posar unes etiquetes expecificant cada línia de cables, el que era. L'aparell que especifica en Carles, es una molt bona solució.
Amadeu, paciencia i bona feina.
poso una foto com ho vaig fer el cablejat d'un dels mòduls. Aquesta es la meva experiencia.
Ramon Pont
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 28, 2024 8:37 am
suposo que dels errors s'apren...
Salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 28, 2024 10:15 am
Gràcies per les vostres respostes, amis.
Ho sento, problemes de salut m'han tingut una mica apartat del fòrum. Però mira, ja torno a ser per aquí..
Sisu escrigué:
Potser podries fer-te un "artilugi" amb dues pinces conectat a un "timbre" o brunzidor que funcioni a la tensió adequada. O sigui, un avisador acústic perquè no hagis de sortir cada vegada a fora a mirar si s'ha mogut la màquina. No sé si m'explico.
Si que t'expliques, si...
És una bona idea.
Sisu escrigué:
Potser és de "perogrullo", però primer de tot, estaria bé identificar els tubs que arriben al tauler central de manera que sàpigues d'on prové, això ja t'estalvia molts maldecaps o dubtes. No sé si tens barrejats fils de diferents estacions pel mateix tub. Després tenir etiquetats tots els fils correctament.
Peregrullades, o no, tots els consells són ben rebuts.
Be jo demanava tècniques, i això més avjat sön condicions!!
En qualsevol cas, gràcies pel comentari.
MALLET73 escrigué:
Sisu escrigué:
Potser podries fer-te un "artilugi" amb dues pinces conectat a un "timbre" o brunzidor que funcioni a la tensió adequada. O sigui, un avisador acústic perquè no hagis de sortir cada vegada a fora a mirar si s'ha mogut la màquina. No sé si m'explico.
Nosaltres a la feina tenim un aparell que just fa això, amb una pinça es connecta en un extrem i amb un punter es va cercant els cables fins que fa soroll acústic i ja has localitzat el cable...
...
Si que sembla un bon aparell.
Ramon Pont escrigué:
Bona nit,
Això dels cablejats té tela marinera, jo el primer taulell en HO que vaig fer, també anar posant cables i desprès van venir els problemes quan hi havia algun mal funcionament. Posteriorment vaig apendre que calia numerar els cables un a un i fer una separació entre agulles, circuits de via etc. A l'any 2006 vaig començar els mòduls de l'estació de Ripoll en HO i vaig numerar els cables de les agulles en numeros i cada línia de cables d'agulla amb una lletra al final dels cables. L'aventatge es que quan tens un problema enseguida trobes l'avaria. També vaig posar unes etiquetes expecificant cada línia de cables, el que era. L'aparell que especifica en Carles, es una molt bona solució.
Amadeu, paciencia i bona feina.
poso una foto com ho vaig fer el cablejat d'un dels mòduls. Aquesta es la meva experiencia.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 31, 2024 12:06 pm
Mentrestant la vida continua als FFCC de La Terrassa.
Encara no he connectat pas la part elèctrica. Però els trens poden anar igualment amb bateries.
Avui hi havia un tren de Sóller a Font-Alba, esperant la sortida. He aprofitat per a fer-li algunes fotos.
Com que era gairebé l'hora de sortida, he pujat a les escales per a tenir un bon punt de vista...
Però llavors el cap d¡estació m'ha advertit que tenia temps per què el tren sortiria amb retard... hi havia una brigada de trens i jardins treballant a la via i fins que aquests no fossin a Carbonelles no li volia pas donar la sortida.
Així que, després d'haver fet aquesta foto de la maquina ja ben encarada cap al tunel de sortida, he baixat les escales i he fet un parell de fotos més...
Molt amablement, el maquinista m'ha fet senyes per que m'apartés de la via. Devien haver obtingut ja via lliure i la brigada devia ser a lloc... ?
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 31, 2024 12:49 pm
Però que va!! La brigada encara era a la via. Tot just acabava de recollir per a sortir cap a Carbonelles i deixar la via lliure per al comboi que havia de pujar en pocs minuts...!
Aquí ja no hi veiem el personal perquè tot ell es troba en el seu lloc a dins del tren, per a sortir d'immediat.
Aquest és l'arbre a on es treballava aquest matí: La Tuia Reina
En pocs segons el tren a arrancat pujada amunt cap a Carbonelles. Calia no entretenir-se perquè acabaven de rebre avis per radio del cap de Puig-Oriol, dient que el tren ja els hi havia estat enviat i entraria a l'estació d'un moment a l'altre. O sigui que els hi donava l'ordre de desallotjar la via d'immediat.
Efectivament, el comboi procedent de Sot del Bac arriba a Puig-Oriol, només de que el cap d'estació acabés de tallar la comunicació... !
Afortunadament els nostres operaris són ràpids i espavilats, i ja es trobaven en tot això entrant a Carbonelles, per via 1...
El tren queda apartat deixant la via 2 per al pas directe del comboi ascendent...
... que tot i portat una màquina molt menuda, anava tant decidit com si fos el ràpid d'Igualada! En aquell precís moment, ja es trobava al per del Gran Pont de Pedra!
En un tres i no res surt per a encara la pujada del pont, justament cap a Carbonelles. Aquí el veim captat des d'un globus aerostàtic que passava a tocar, pot ser massa i tot(?), del pont llevadís.
El globus aerostàtic dóna punts de vista impressionants!
I aquí ja el veiem entrant per a via 2!!
El que parlàvem de l'agilitat del personal dels FFCC de La Terrassa: tant bon punt s'ha perdut de vista el tren per la via de sortida, ha començat la maniobra de inversió del tren, posant el vagó de les pinyes al darrera. El veiem aquí fent l'agulla cap a la via 2...
... superant-lo per la via 2...
... i frenada abans del pont, just per a no rebasar el Límit de Maniobra...
... i arrencada cap a enredera per a tornar a la via 1
Aquí ja hem acabat la maniobra. El tren és a punt per a sortir...
Entre tot això, la Stainz és ja força lluny amb tot el comboi...
A TOG, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 31, 2024 12:55 pm
moltes activitats, fotos molt maques!!!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 31, 2024 1:00 pm
Deixeu-me posar només dues fotos més del tren ascendent arribant a destinació:
Una des de peu de terra, quan el tren ja era gairebé a punt de ficar-se a dins del tunel numero 1, a on es troba l'estació de Font-Alba...
... i l'altre, feta gairebé en el mateix moment, però des d'una mica més amunt, enviada de l'amic que ha passat en globus aerostàtic, del que n'intuïm una mica l'ombra a l'altura de la primera agulla del triangle. En ella hi podem veure tot el tren sencer en el moment de creuar el triangle, mentre la maquina nº 12 ha estat apartada per a donar-li pas.
Espero que us hagi agradat tot aquest seguit de fotos, totes fresques d'aquesta matinada...
A josepmaria, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 31, 2024 6:05 pm
Aquest "Stainz" és curiós: sembla una barreja de 2010/2020 i 2015 D...
A MALLET73 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Set 03, 2024 5:28 pm
Gràcies, Christophe per el teu missatge, que lamento no haver pogut respondre fins a aquest moment.
Efectivament, a mi també em sembla que en aquesta màquina hi ha peces de totes les màquines LGB que tu dius. Per desgràcia no podré corroborar-ho amb seguretat perquè aquesta locomotora no es pas obra meva, sinó que la vaig comprar a Dortmund, per un preu que jo vaig trobar ridícul.
La màquina és molt ben feta i ben acabada. Porta moltes peces de llautó, totes elles molt ben integrades a la resta de peces de plàstic, totes elles de LGB. Les portes són obertes.
Gràcies per el teu interès, i si us plau, disculpa'm per la demora.