TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]

+20
Sonderzug
RailwayManiac
Sisu
Ramon Pont
betulo237
ostman
mikado
OG22
TOG
KTK
Tonton
Olot
ulises
ignasibaga
alejandro sasplugas
Mitjans
TramBlau
tram47
lluis7
MALLET73
24 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 31 ... 39  Següent
AutorMissatge
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Edat : 65
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDt Ago 01, 2023 8:02 pm

RailwayManiac escrigué:
Ulises, però una diferència: no hi ha 4 màquines al davant sinó dues al davant i dues al darrere. Segurament també per una qüestió de resistència dels acoblaments.

Evidentment donar la doble tracció per cua obeeix a no superar la resistència dels ganxos. Abans, en temps del vapor, era molt comú a Renfe donar les dobles traccions per cua fins a un punt quilomètric en plena via. En aquest cas la locomotora de cua anava desenganxada empenyent el tren i en arribar al punt esmentat, marcat per un cartelló que deia "DT" s'aturava deixant que el tren continués sol i tornava a l'estació anterior.
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1332

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDt Ago 01, 2023 9:50 pm

En una de les seves novel·les sobre el ferrocarril ("Ceux du Rail" / "Els del Rail", potser), Etienne Cattin relata la desventura que va passar a l'equip conductor d'una locomotora que havia d'assegurar l'empenta d'un pesat tren de mercaderies a la regió oriental de la SNCF.

A causa de la presència d'una rampa pronunciada a la línia, aquest tren va ser ajudat regularment per una locomotora que donava l'empenta. Admeto que ja no recordo si va ser un rodatge enganxat o no.

Si no recordo malament la història que vaig llegir fa molt, molt de temps, un dels equips d'empenta tenia la fama de no fer la seva feina i ser tirat pel tren enganxant la locomotora al tren. Un cop travessada la rampa, el tren es va aturar i es va desacoblar la locomotora, que tornava a l'estació de la part inferior de la rampa.
Tanmateix, un dia, el mecànic del tren es va oblidar d'aturar... riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

De vegades, en el cas d'empenta desacoblada i per fer una mala broma a l'equip d'empenta que no empènyera prou, l'equip de la locomotora capdavantera enganxava discretament la locomotora d'empenta al tren...

Amicalment,

Christophe

A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 2:11 am

riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 2:54 am

Aquesta herba és natural Amadeu?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 7:48 pm

Home! mira, dons me'n alegro que em facis aquesta pregunta!!

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Herbes10

No, no ho és pas: és gespa artificial, a demés, comprada als xinos!!

Però si m'ho preguntes, deu ser que, com a mínim hi ha el dubte.

Polzeamunt
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 8:48 pm

Olot escrigué:
Home! mira, dons me'n alegro que em facis aquesta pregunta!!

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Herbes10

No, no ho és pas: és gespa artificial, a demés, comprada als xinos!!

Però si m'ho preguntes, deu ser que, com a mínim hi ha el dubte.

Polzeamunt

No ho tenia clar, doncs fa el fet, fins i tot la pots retallar si cal.
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 9:04 pm

Gespa artificial? Shocked Shocked És impressionant! Vaig quedar atrapat!
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

Ubicació : Madremanya
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 695

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDc Ago 02, 2023 9:58 pm

Bon dia.

Només com a detall...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 A_la_v10

...aquesta foto és d'un tren direcció Girona poc després del baixador de Vilanna.  Encara ahir hi vaig passar amb bicicleta.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDj Ago 03, 2023 3:31 am

Ah, si!! tens tota la raó!!

Ha estat un lapsus!!!

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Però és clar, amb tanta herba... és natural! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDs Ago 05, 2023 2:47 am

Avui la temperatura és molt més agradable. Quan m'he llevat, a les 6 del matí, la temperatura exterior era de 17 graus.

Very Happy

Això no implica que, arribades aquestes hores de la tarda, el sol es faci insuportable per a treballar a l'exterior. O sigui que aquí em teniu...

Wink

Avui puc dir que em sento francament satisfet per les proves dels treballs fets en aquest darrers dies. Com ja sabeu, estic muntant la via a sobre de les tapes de Puig-Oriol, és a dir del terra de Carbonelles... Per tant estic utilitzant materials molt diferents del que estava acostumat a treballar fins ara. És clar, han de ser materials més lleugers, per que no facin gaire pesades les tapes (les portes, que n'hi dic jo), amb el que ja no puc pensar en ciment ni productes naturals, sinó més aviat de plàstic, tal com ja us en vaig mostrar alguna fotografia no fa gaire.

La veritat és que em sento com si estigués construint uns mòduls per a l'exterior. Sinó, digueu-me que és això?

Very Happy

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21020

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21019

En fer aquestes dues fotos estava fixant les vies, cosa que ja està pràcticament acabada.

Very Happy

A demés també he fet alguna prova per a fer una andana, tal com correspon. Tot just estic mirant de trobar els materials més adequats entre els que, per descomptat, els meus preferits serien els de Jocker-Rügen, si és que aconsegueixo trobar-hi la textura i colors que desitjo. No descarto pas anar expressament a Dortmund per aquest tema, a l'any vinent, si cal.

Ara per ara, encara amb l'andana a les beceroles, però amb una idea molt clara de com ha de ser, ja n'he fet alguna prova de gàlib. Aquí us en passo unes fotos que potser donen una idea de com podria quedar, són mot repetitives, però és perquè segons el punt de vista, només canviant molt pocs centímetres, de vegades dóna una sensació o una altra. Vet aquí les fotos:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2579

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2580

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2575

Ja sabeu que sempre he estat fascinat per el tren d'Olot, així com dels Catalans. Per això miro de fer coses que recordi aquell ambient.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2577

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2576

La prova de l'andana la he fet amb PVC espumat. Les mides... són les del tren d'Olot, que reduides a escala s'ajusten perfectament a les normes NEM. Una de les meves teories, que ja dec haver dit abans, és que si fas els trens perfectament a escala, els gàlibs també quadren perfectament.

Very Happy

Ah, però no us preocupeu perquè de proves n'he fet amb altre material de LGB, que tampoc ha donat cap problema, de moment.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img_2578

La idea és fer aquest tipus d'andana:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Foto111

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Foto312

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Foto211

Com podeu veure és la típica andana que es trobava majoritàriament en les estacions d'aquella línia: una paret de pedretes, una línia de maons, i en acabat, reomplert de sauló.

En la primera foto ho he marcat amb unes fletxes vermelles. Entre totes les fotos espero donar una idea més o menys clara. Però per si no fos així, aquí adjunto el plano d'una claveguera, fet amb els mateixos tipus de material, per a major claredat:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Bild110

I fins aquí l'explicació sobre els treballs dels darrers dies. Very Happy

ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:
  ...   ...No us penseu pas que mentre escric aquí no penco pas, eh?
 ...   ...  I tinc moltes idees al cap, que em cremen... però com que fa tanta calor...

schhhhhht

Aviat, aviat...  Polzeamunt

por+ por+ por+ por+ por+ pensatiu pensatiu pensatiu pensatiu pensatiu

Si, si, Ignasi... el cap gairebé m'està explotant de tan ple de idees que el tinc.

Very Happy

A TramBlau, KTK, el terrat de margarit, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7377

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDs Ago 05, 2023 3:31 am

applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDs Ago 05, 2023 5:37 am

És clar, l'hauràs de decorar com si fos un mòdul però amb materials que aguantin les inclemències del temps. Hauràs de ser imaginatiu perquè poca gent es deu trobar en el teu cas.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDs Ago 05, 2023 7:03 pm

Ja ho tinc tot previst, Narcís, com no podria ser d'altra manera en mi!

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDs Ago 05, 2023 11:44 pm

Què és Joker Ruegen? Una botiga per a l'escala "G" a l'illa de Ruegen? Ah, si ho hagués sabut abans!... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 9:59 am

Sempre seria una bona raó per a tornar-hi, no Christophe? Very Happy

Però no, no és cap botiga; és una empresa (que si que és a l'Illa de Rügen). que fa textures. Ja sóc client seu des de que els vaig conèixer a Dortmund. Hi havia un link al mateix nom que he posat al meu post anterior (per això apareix en blau Very Happy ). És aquest:

https://www.joker-ruegen.de/de/Massstab-1-22-5--LGB/

Ja tinc alguns treballs fets amb aquest producte. Com a exemple aquest fil, del que bona part de les fotos estan perdudes, però tinc a la llista de coses urgents de recuperar-les i tornar a posar-les...

Very Happy

https://trenscat.forosactivos.net/t1509-personalitzacio-edifici-wasserhaus-pola-ref-331005
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 10:55 am

Gràcies pels enllaços, Amadeu! super12 super12

He estat a Rügen dues vegades (2015 i 2017). Això és meravellós !

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 6:22 pm

Jo també hi vaig ser precisament per aquelles dates. Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 11:55 pm

Potser ens hem conegut! scratch scratch scratch scratch
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDt Ago 08, 2023 6:57 pm

Mira, això ja ho sabrem quan vinguis de visita... riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDt Ago 08, 2023 10:23 pm

Amb molt de gust, Amadeu! Explicarem els nostres records sobre el Rasender Roland! super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 10:41 am

I tant que si Christophe!

Very Happy

Amics, aquesta és la feina feta durant els darrers dies:

1) feina de cinc minuts...

Li he canviat les toperes a la Henschel, però he de confessar que no m'agrada el què això dóna.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21028

Altres petites feines fetes:

Preparació al muntatge de la instal·lació de la il·luminació de tots els vagons tipus "zillertahl" (a partir d'ara tipus  "Vascongados")

Els primers 15 minuts els vaig dedicar a ajuntar tots els vagons d'aquest tipus de què disposo...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21027

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21026

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21029

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21030

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21031

Encara 15 minuts més per a preparar-los per a fer una perforació per a l'interruptor, que ha de ser accessible des de sota del vagó.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21033

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21032

En tan sols 15 minuts més he tingut tots els forats fets...

I així, de 5 minuts en cinc minuts, o de 15 en quinze, he tingut la feina feta sense gairebé ni adonar-me'n.

Wink
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 11:03 am

Olot escrigué:

Amics, aquesta és la feina feta durant els darrers dies:

1) feina de cinc minuts...

Li he canviat les toperes a la Henschel, però he de confessar que no m'agrada el què això dóna.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 Img21028

És normal, Amadeu!

Utilitzar aquesta locomotora com a màquina d'ample mètric és una mica com utilitzar una locomotora TT per remolcar vagons HOm... No té sentit!

Doncs és la meva opinió!
Wink

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 4:54 pm

És clar, tens raó.

pensativ

Això vol dir...

pensativ

... que l'hauré de transformar!

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 6:50 pm

D'acord amb tu Christopher.

Afegiré que, com a treballador professional del ferrocarril, és encara més impactant:

- Conduïu amb un vehicle equipat amb 2 coixinets contra un vehicle amb només un coixinet (en la fabricació de models, són purament decoratius però no en realitat)
- o per conduir amb una locomotora elèctrica sense catenària
(Excepte els meus antics Eurostars que funcionaven a 750v amb un patin i un tercer carril mentre tenien els pantos de 25KV i 3KV baixats)

Què hem de fer llavors?
Prohibir qualsevol vehicle que no compleixi al 100% i, per tant, limiteu-vos a una o dues locomotores, el mateix per a cotxes i vagons? O, com el modelisme és el nostre univers imaginari, permeteu-vos alguns "errors" o desviacions de la realitat.

Personalment, vaig triar: La meva xarxa és un ferrocarril turístic.
- Així si vull tenir un Stainz a les vies i un Tesla a l'aparcament! És possible!
- Es poden creuar diverses empreses:
1° LGB: és Lila - Gazon-la-plana - Bedoll
2° TB: (la DB de Newqida): tren Borinage, la regió on visc
3° A Tm 2/2 RhB: N'hi ha dos a la xarxa de Baie de Somme a França...

trenscat2

Editat per darrera vegada per Tonton el Dg Ago 13, 2023 7:29 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 7:03 pm

Amadeu......vols dir que no tens MASSA vagons tipus "Vascongados"????
LO que dirè pot semblar estúpid, però quants vagons necessitem per que un circuit sigui "jugable"?

Crec que ara obriré una polèmica. Però de bon rotllo, eh?????

Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] - Página 24 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 24 de 39Anar a pàgina : Previ  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 31 ... 39  Següent