El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 01, 2023 8:02 pm
RailwayManiac escrigué:
Ulises, però una diferència: no hi ha 4 màquines al davant sinó dues al davant i dues al darrere. Segurament també per una qüestió de resistència dels acoblaments.
Evidentment donar la doble tracció per cua obeeix a no superar la resistència dels ganxos. Abans, en temps del vapor, era molt comú a Renfe donar les dobles traccions per cua fins a un punt quilomètric en plena via. En aquest cas la locomotora de cua anava desenganxada empenyent el tren i en arribar al punt esmentat, marcat per un cartelló que deia "DT" s'aturava deixant que el tren continués sol i tornava a l'estació anterior.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dt Ago 01, 2023 9:50 pm
En una de les seves novel·les sobre el ferrocarril ("Ceux du Rail" / "Els del Rail", potser), Etienne Cattin relata la desventura que va passar a l'equip conductor d'una locomotora que havia d'assegurar l'empenta d'un pesat tren de mercaderies a la regió oriental de la SNCF.
A causa de la presència d'una rampa pronunciada a la línia, aquest tren va ser ajudat regularment per una locomotora que donava l'empenta. Admeto que ja no recordo si va ser un rodatge enganxat o no.
Si no recordo malament la història que vaig llegir fa molt, molt de temps, un dels equips d'empenta tenia la fama de no fer la seva feina i ser tirat pel tren enganxant la locomotora al tren. Un cop travessada la rampa, el tren es va aturar i es va desacoblar la locomotora, que tornava a l'estació de la part inferior de la rampa. Tanmateix, un dia, el mecànic del tren es va oblidar d'aturar...
De vegades, en el cas d'empenta desacoblada i per fer una mala broma a l'equip d'empenta que no empènyera prou, l'equip de la locomotora capdavantera enganxava discretament la locomotora d'empenta al tren...
Amicalment,
Christophe
A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dc Ago 02, 2023 2:11 am
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 05, 2023 2:47 am
Avui la temperatura és molt més agradable. Quan m'he llevat, a les 6 del matí, la temperatura exterior era de 17 graus.
Això no implica que, arribades aquestes hores de la tarda, el sol es faci insuportable per a treballar a l'exterior. O sigui que aquí em teniu...
Avui puc dir que em sento francament satisfet per les proves dels treballs fets en aquest darrers dies. Com ja sabeu, estic muntant la via a sobre de les tapes de Puig-Oriol, és a dir del terra de Carbonelles... Per tant estic utilitzant materials molt diferents del que estava acostumat a treballar fins ara. És clar, han de ser materials més lleugers, per que no facin gaire pesades les tapes (les portes, que n'hi dic jo), amb el que ja no puc pensar en ciment ni productes naturals, sinó més aviat de plàstic, tal com ja us en vaig mostrar alguna fotografia no fa gaire.
La veritat és que em sento com si estigués construint uns mòduls per a l'exterior. Sinó, digueu-me que és això?
En fer aquestes dues fotos estava fixant les vies, cosa que ja està pràcticament acabada.
A demés també he fet alguna prova per a fer una andana, tal com correspon. Tot just estic mirant de trobar els materials més adequats entre els que, per descomptat, els meus preferits serien els de Jocker-Rügen, si és que aconsegueixo trobar-hi la textura i colors que desitjo. No descarto pas anar expressament a Dortmund per aquest tema, a l'any vinent, si cal.
Ara per ara, encara amb l'andana a les beceroles, però amb una idea molt clara de com ha de ser, ja n'he fet alguna prova de gàlib. Aquí us en passo unes fotos que potser donen una idea de com podria quedar, són mot repetitives, però és perquè segons el punt de vista, només canviant molt pocs centímetres, de vegades dóna una sensació o una altra. Vet aquí les fotos:
Ja sabeu que sempre he estat fascinat per el tren d'Olot, així com dels Catalans. Per això miro de fer coses que recordi aquell ambient.
La prova de l'andana la he fet amb PVC espumat. Les mides... són les del tren d'Olot, que reduides a escala s'ajusten perfectament a les normes NEM. Una de les meves teories, que ja dec haver dit abans, és que si fas els trens perfectament a escala, els gàlibs també quadren perfectament.
Ah, però no us preocupeu perquè de proves n'he fet amb altre material de LGB, que tampoc ha donat cap problema, de moment.
La idea és fer aquest tipus d'andana:
Com podeu veure és la típica andana que es trobava majoritàriament en les estacions d'aquella línia: una paret de pedretes, una línia de maons, i en acabat, reomplert de sauló.
En la primera foto ho he marcat amb unes fletxes vermelles. Entre totes les fotos espero donar una idea més o menys clara. Però per si no fos així, aquí adjunto el plano d'una claveguera, fet amb els mateixos tipus de material, per a major claredat:
I fins aquí l'explicació sobre els treballs dels darrers dies.
ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:
... ...No us penseu pas que mentre escric aquí no penco pas, eh? ... ... I tinc moltes idees al cap, que em cremen... però com que fa tanta calor...
Aviat, aviat...
Si, si, Ignasi... el cap gairebé m'està explotant de tan ple de idees que el tinc.
A TramBlau, KTK, el terrat de margarit, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 05, 2023 3:31 am
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 05, 2023 5:37 am
És clar, l'hauràs de decorar com si fos un mòdul però amb materials que aguantin les inclemències del temps. Hauràs de ser imaginatiu perquè poca gent es deu trobar en el teu cas.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 05, 2023 7:03 pm
Ja ho tinc tot previst, Narcís, com no podria ser d'altra manera en mi!
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Ds Ago 05, 2023 11:44 pm
Què és Joker Ruegen? Una botiga per a l'escala "G" a l'illa de Ruegen? Ah, si ho hagués sabut abans!...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 06, 2023 9:59 am
Sempre seria una bona raó per a tornar-hi, no Christophe?
Però no, no és cap botiga; és una empresa (que si que és a l'Illa de Rügen). que fa textures. Ja sóc client seu des de que els vaig conèixer a Dortmund. Hi havia un link al mateix nom que he posat al meu post anterior (per això apareix en blau ). És aquest:
Ja tinc alguns treballs fets amb aquest producte. Com a exemple aquest fil, del que bona part de les fotos estan perdudes, però tinc a la llista de coses urgents de recuperar-les i tornar a posar-les...
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 13, 2023 6:50 pm
D'acord amb tu Christopher.
Afegiré que, com a treballador professional del ferrocarril, és encara més impactant:
- Conduïu amb un vehicle equipat amb 2 coixinets contra un vehicle amb només un coixinet (en la fabricació de models, són purament decoratius però no en realitat) - o per conduir amb una locomotora elèctrica sense catenària (Excepte els meus antics Eurostars que funcionaven a 750v amb un patin i un tercer carril mentre tenien els pantos de 25KV i 3KV baixats)
Què hem de fer llavors? Prohibir qualsevol vehicle que no compleixi al 100% i, per tant, limiteu-vos a una o dues locomotores, el mateix per a cotxes i vagons? O, com el modelisme és el nostre univers imaginari, permeteu-vos alguns "errors" o desviacions de la realitat.
Personalment, vaig triar: La meva xarxa és un ferrocarril turístic. - Així si vull tenir un Stainz a les vies i un Tesla a l'aparcament! És possible! - Es poden creuar diverses empreses: 1° LGB: és Lila - Gazon-la-plana - Bedoll 2° TB: (la DB de Newqida): tren Borinage, la regió on visc 3° A Tm 2/2 RhB: N'hi ha dos a la xarxa de Baie de Somme a França...
Editat per darrera vegada per Tonton el Dg Ago 13, 2023 7:29 pm, editat 1 cop en total
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot] Dg Ago 13, 2023 7:03 pm
Amadeu......vols dir que no tens MASSA vagons tipus "Vascongados"???? LO que dirè pot semblar estúpid, però quants vagons necessitem per que un circuit sigui "jugable"?
Crec que ara obriré una polèmica. Però de bon rotllo, eh?????
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]