Amics, lamento comunicar-vos que els treballs a la terrassa es suspenen fins nou avís, per raons meteorològiques, de salut i també nadalencs.
Jo volia tossudament tenir els dos ponts que queden, el 5 i el 6, llestos abans de que vingués el fred, però no ha estat possible. Tot i així no em puc pas queixar, donat que el més de Novembre ha estat molt indulgent en quant a temperatures.
Estava fent una mena de marató des del més de maig. Per tant una temporada de descans tampoc em vindrà malament.
Així, ara mateix, els Ferrocarrils de La Terrassa compten amb 4 túnels i 7 ponts, que podem comptar que gairebé tots acabats, donat que els dos que falten els hi queda molt poc i tinc molt clar com s'ha de fer el que falta.
Els ponts per ordre són aquests:
(L'ordre dels ponts és sortint de Font-Alba, per la via del nivell inferior, per l'odre en que es trobaden)
Pont nº1 viaducte de pedra baix, sobre la riera imaginaria del Congost (Pont ama-gat)
Pont nº2 pont de pedra baix, (encara sense nom)
Pont nº3 pont metàl·lic baix, sobre el torrent de la cova (Pont de les divagacions)
Pont nº4 pont llevadis, sobre el pas de les persones,
Pont nº5 viaducte metàl·lic de tres trams sobre la riera imaginaria del Congost (Pont del Gat)
Pont nº6 viaducte de pedra, (encara sense nom)
Pont nº7 pont del Torrent de la Cova
L'objectiu és de reprendre els treballs el més aviat possible, tot i que em sembla que serà de forma ocasional i no pas amb la continuïtat d'aquests darrers mesos.
Sigui com sigui, l'ordre dels treballs en la represa serà el següent:
Acabar el rerefons del Viaducte de Pedra (entre el que hi haurà les Mines de l'Alt Congost, amb el seu tren miner (FCMAC).
Acabar la construcció de Viaducte de Pedra
Acabar el Pont del Gat
Impermeabilització zona del Ferrocarril Miner i construcció de tota la base
Impermeabilització base túnel nº4
Instal·lació definitiva de totes les vies de Puig-Oriol, i també de la rassa de sortida cap al pont nº5 (llevadís)
Cobriment parts del túnel nº4 (boca costat Torrent de La Cova)
Condicionament de la via de sortida cap a Sot del Bac.
Refer totes les vies de Sot del Bac, amb la seva instal·lació definitiva.
Construcció, muntatge i emplaçament de tots els edificis de Sot del Bac (a saber, Wasserhaus, Dipòsit de Màquines, Escala i Passarela amb el seu pont de comunicació a l'ascensor, Andana i Enclavamen. Les fàbriques i els edificis superiors quedaran per més endavant.
Arribats a aquest punt es podrà inaugurar el servei entre Font-Alba i Sot del Bac, amb l'estació de Puig-Oriol funcionant (la decoració d'aquesta estació també quedarà per més endavant), i també el servei entre Font-Alba, Puig-Oriol, Font-Alba.
Això ja permetrà una sèrie de combinacions i possibilitats, però és IMPERATIU que no puguin pas endarrerir la resta de treballs d'aquest pla. Per aquesta raó les obres sempre han d'imperar per sobre de les circulacions i els manteniments de la via, fins que estiguin circulant els tres per a tot el circuit complert.
Finalment dins del pla hi ha contemplats dons punts més:
-L'acabament de la boca del túnel nº2, costat pont llevadis, i del mur de contenció que salva la via de la rampa que va de l'agulla de l'interior del túnel nº2 fins al dit pont llevadis, així com un edifici que hi haurà d'haver.
-La instal·lació de totes les vies de Carbonelles, amb connexió al dipòsit de màquines. Aquest és el punt més endarrerit de tots els treballs que queden pendents.
Com veieu, encara queda força feina a fer. Però això ja està a tocar. A la que vingui el bon temps, si és que puc, miraré de fer una marató com la d'aquest any. Per tant, em caldran molts ànims!!
Mentrestant, als que heu tingut la paciència de llegir fins a aquí, permeteu-me que us obsequi amb unes fotos fetes ahir a l'hora de la màgia del Sol
Durant les tardes més curtes de l'any es produeix un fenomen que a mi m'agrada molt:
No és pas l'inici del crepuscle, que també, sinó més aviat la llum que entra a casa meva amb una inclinació suficient com per a il·luminar tota la meva col·lecció amb la millor llum que hom es podria imaginar:
Mentre el crepuscle avança, imparable, la llum va canviant de color, essent just un moment per a fer cada foto, i si passa aquell moment, la fotografia ja no queda pas igual:
Per exemple, aquest to vermellós li va prou bé a la màquina de la meva neta
El Sol continua amagant-se, i sembla que tingui pressa per desaparèixer:
És el moment precís, ara mateix, de fer fotos com aquesta:
I potser també dels interiors, que estan molt ben il·luminats...
I el Sol continua el seu camí...
... mentre la llum va canviant de to...
... ja només queda un fil de llum...
... cada cop més rogenca...
M'agrada contemplar com el sol desapareix, ja no tinc temps de fer gairebé cap foto més... bé si, encara potser una...
Amb tota la meva mala sombra aprofito per a fotografiar-me a mi mateix...
... fins que de cop i volta, la llum s'apaga. Cal encendre el llum de la sala d'estar, perquè de cop me'n adono de que ja és fosc i no m'hi veig!!
La foto que ja no s'hagi fet avui, com amb totes les demés coses, ens quedarà per a fer demà.