El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Nov 24, 2023 7:17 pm
??+1
Mallet73
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Nov 24, 2023 9:00 pm
Gràcies per saber parlar del meu ferrocarril!
Seguint la vostra sol·licitud, aquí teniu una foto feta ara mateix, la llum del dia encara no ha arribat completament a Bèlgica. En resum, entre la meva feina a l'Eurostar (ja no puc dir Thalys), la meva prohibició de fer treball físic a l'espera de la meva tercera i última intervenció quirúrgica de l'any, la feina a l'hort (també una mica abandonada aquest any per la mateixa motiu) i sobretot... la pluja belga durant quasi un mes, l'estació de Lila acaba de trobar el seu lloc. El pal de llum encara està doblegat.
Podeu veure que vaig sortir sota la pluja a 4°C per a volsaters!
Per tant, el modelatge es limita a unes quantes sessions de 5 minuts per setmana i en sec (d'aquí la pintura de figuretes).
També aprofito per fer el manteniment del material mòbil, aquí la substitució de les rodes abrasives:
A TramBlau, MALLET73 y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Nov 25, 2023 4:49 am
Cuida't molt.
Ja l'hi convenia.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Nov 25, 2023 5:49 pm
Gràcies per la resposta, amic.
Cuida't molt, Thierry! Et volem aquí de tornada!!
I sobre tot no facis imprudències!!
Tonton escrigué:
... Podeu veure que vaig sortir sota la pluja a 4°C per a volsaters! ...
Tonton escrigué:
... També aprofito per fer el manteniment del material mòbil, aquí la substitució de les rodes abrasives:
...
Això és més intel·ligent que no pas el que fan alguns des-celebrats, que surten a treballar intensament, plogui, faci sol, o bufi el vent!!
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Des 01, 2023 8:28 pm
Mereix la pena la compra de esta locomotora? Tinc en ment comprarme una per llevarme la faena de tindre que netejar...
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Des 01, 2023 8:41 pm
Joelgb escrigué:
Mereix la pena la compra de esta locomotora? Tinc en ment comprarme una per llevarme la faena de tindre que netejar...
Ella fa miracles! Després d'unes quantes passades, la part superior dels rails està com nou!
Podeu veure la diferència entre un rail net i un rail sense netejar al final d'aquest petit vídeo:
Especifico que abans del pas les 2 vies estaven en les mateixes condicions (no netejades)
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Des 02, 2023 4:16 am
Joelgb escrigué:
Si, Joel.
Jo també crec que val molt la pena, més si et vols estalviar la feina de netejar amb un altra sistema casolà. amb la tensió a la via regules la velocitat de l eix neteja vies i amb el potenciòmetre regules la velocitat de la màquina. El eix netejador només funciona en sentit endavant, quan va enrere el eix netejador va a remolc, això permet fer mes d'una passada en els llocs més conflictius El vídeo d'en Tyerry és prou explicit
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Des 02, 2023 9:37 am
Jo he netejat el llautó manualment amb una franela mullada amb amoníac de 23º Be (Beri·li) . No cal que estigui molt empapada,humitejada i si cal , tornar-hi . Cal fer-ho a l´exterior amb máscara , ulleres i amb guants gruixuts de nitril doncs l´amoníac irrita les mucoses i vies respiratòries . És caústic per la pell de les mans i cara. Cal passar una esponja amb aigua neta després , les restes d´amoníac són alcalines i tornen a oxidar el llautó . Això en peces per restaurar i que no es pot aplicar abrasiu com a les vies .
He vist al video de´n Thierry que la mola ressalta , potser era una gravació abans de canviar-la per una de nova ?
Con a solució casolana podria anar bé una esponja abrasiva , d´aquestes que venen per polir . Hi han diferents tipus de gra . Un pes de plom i penjat sota un vagó-plataforma . No seria tan agressiu com una mola que gira .Segur que és més lent peró aprofitant les circulacions es pot posar un vagó neteja vies . I si funciona és un bon estalvi que es pot invertir en una altra necessitat de la línia ferroviària .
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Des 02, 2023 6:18 pm
Per a no pol·lucionar el tema d'en Thierry, contesto en el fil corresponent, a on s'ha parlat àmpliament d'aquest tema:
A MALLET73 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Des 05, 2023 1:42 am
ignasibaga escrigué:
Quina passada, la nevada justa i a escala, unes fotos fantàstiques.
Ara pots passar un llevaneus sense que es vegi des-escalat.
o un Pare Noel i fer la foto per el canal de youtube de trenscat..!!!
Olot escrigué:
Tonton escrigué:
3 de desembre, primera neu d'aquest hivern:
...
OOOooooooohhhh!
+1
Mallet73
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Des 05, 2023 5:42 am
Ni tan sols vaig tenir temps de posar cap decoració per Nadal, ja que la neu es va fondre i vam passar de -4° a +7° en 24 hores! Ara plou i per mi febre! Has de ser fort a Bèlgica!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Des 05, 2023 7:42 am
Tonton escrigué:
Ni tan sols vaig tenir temps de posar cap decoració per Nadal, ja que la neu es va fondre i vam passar de -4° a +7° en 24 hores! Ara plou i per mi febre! Has de ser fort a Bèlgica!
Llavors haurem de fer Photoshop!!
Mallet73
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 17, 2024 10:24 pm
No hi havia trànsit previst! Però allà es fan impossibles:
Ahir A les 13:00:
A les 16:00:
Aquest matí:
On és el túnel?
A TramBlau, MALLET73 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.