El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dt Mar 28, 2023 11:05 pm
ignasibaga escrigué:
Aquest ha de ser un esquema de pintura de probes (com tot el tren), fixeu-vos que la teulada va pintada en blau cel, per altra banda per fer la proba de tracció ho fan amb Martorell-s de fusta. Carles per fer aquest hauràs de posar fil a l'agulla per fer els Martorell de fusta,
si noi crec que se m'ha passat al resina ja de les peces... quin desastre...aixó em passa per no haber-los muntat en el seu moment..per això estic treballan tan en els naval per que no em passi el mateix...
a veures si per setmana santa tinc 5 minuts per imprimar i pintar...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 12:50 am
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 2:33 am
a veure que entre els bunyols i la mona no tindré gaire temps!!
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 2:49 am
La composició de dues motrius Naval i dos Martorell de fusta
Haurem de passar e les peces dels Martorell de fusta a 3D
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 4:46 am
Realment va existir aquesta composicio aprofitan el material de fusta ??? jo no en tinc record , si, recordo els fusta metalitzats,
Alexandre
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 8:48 am
MALLET73 escrigué:
salutacions
mallet73
Aquí el tens, Alejandro, crec que va ser un tren de probes, no sé si va ser en servei o sense viatgers
A KTK li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dc Mar 29, 2023 8:09 pm
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dj Mar 30, 2023 7:45 pm
el torn de nit ha treballat en les capçaleres del 6202..
salutacions
mallet73
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dv Mar 31, 2023 2:59 am
Aquest és un torn molt productiu, es treballa bé, no hi ha jefes que destorbin
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Ds Abr 01, 2023 8:44 pm
Es treballa millor sense jefe al llarg dels anys ho he pogut constatar!!
Ahir a la tarda 5minuts
Salutacions
Mallet73
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dg Abr 02, 2023 1:30 pm
Alejandro, la composició amb dos Navals motors a cada extrem i dos cotxes de fusta al mig, va restar en servei força temps, al principi quan encara no havien metal·litzat els cotxes de fusta, degut a la falta de material de rodalies, Barcelona a Sant Boi. La foto que ha penjat en Carles es del meu arxiu, que la vaig posar al apartat de Ferrocarrils Catalans, els 2 cotxes de fusta estaven preparats electricament per sota el bastidor per connectar els dos Navals motors, amb una manguera de color vermell. Aquesta composicio l'anomenaven el "Matagallinas".
Carles, molt bona pinta el 6202.
Ramon Pont
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 4:44 am
""Matagallines"", m'encanta com a mot, ara caldria saber perquè l'hi van posar aquest molt
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 6:14 am
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 8:11 am
Aquest 2 ultimes models de navals li he fet les portes digitals...que es poden obrir o tancar amb els dits...
salutacions
mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 8:34 am
sistema digital
Pere
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 10:22 am
Bona nit Carles,
Les portes correderes,ja es el sumum.
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 10:42 am
Bona Nit,
La corrent de baixa a traves dels dos cotxes tipus 100 "Martorells" de fusta, la manguera dels cables hi passaven 130 volts, el que es diu la corrent de baixa, per fer funcionar les controles i els contactors dels dos Navals.
Sobre l'agnom, els ferroviaris el coneixien amb dos noms, tal com els ferroviaris antics hem van explicar, se'l coneixia com el Matagallines o La Truita. Te una explicació, en un pas a nivell sense barreres, no guardat, es va trobar de front un camió ple d'ous i se'l va emportar pel davant. Es veu que la topada va ser de nasos i part de la càrrega del camió va anar a parar dins del Naval que en va topar. Total als tallers la feina que van tenir per treure la olor d'ou resec, que va durar 2 mesos i d'aquí el nom de la Truita o el Matagallines. Quan sortia a fer servei els ferroviaris deien ......."mira ja surt la Truita o el Matagallines"........ Aquesta composició va començar a funcionar a finals de 1960 i 1961.
Aclarit el tema, es que el Carrilet donava per molt.
Ramon Pont
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dl Abr 03, 2023 4:10 pm
Ramon Pont escrigué:
... Aclarit el tema, es que el Carrilet donava per molt. ...
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dt Abr 04, 2023 2:43 am
Aquest matí he comprat pintura per si tinc sort i puc ja donat les primeres pintades als naval...tot i que encara em queda masilla i detallets...però ho intentaré..
Els tons verds no ho he vist clar he de buscar un altre marca a veure si són més adients..
Salutacions
Mallet73
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dt Abr 04, 2023 9:31 am
Ramon Pont escrigué:
Sobre l'agnom, els ferroviaris el coneixien amb dos noms, ... ...
Ramon Pont
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dt Abr 04, 2023 5:52 pm
Per els dos tons de verds dels meus Ferrostaals en colors Catalans, Carles, jo vaig utilitzar les següents referències:
Aquest és el pot de pintura que vaig utilitzar, amb les seves referències:
D'això en fa ja alguns anys, per el que podria passar que el fabricant ja no compti amb aquestes referències. Si fos el cas, només caldria trobar una taula d'equivalències.
De verd fosc no n'he trobat cap pot, el que em fa pensar que no devia estar en condicions, després de tants anys, i la devia llençar...
Recordo que la vaig aplicar, convenientment diluïda, amb un aerògraf.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Automotor Naval a escala G Dt Abr 04, 2023 9:09 pm
Tots els colors tenen un número 'ral' que figura al pot, aquest nombre encara que la mostra pugui variar, el nombre és la referència per demanar-lo un altre, encara que sigui d'una altra marca