TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Automotor Naval a escala G - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Automotor Naval a escala G

Ir abajo 
+10
Mitjans
alejandro sasplugas
KTK
lluis7
ignasibaga
TOG
TramBlau
Olot
alvarop
MALLET73
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDs Feb 18, 2023 10:52 pm

Després d'aquest incís, deixo que en Carles arribi a Molins, per a fer-me entrega dels Naval que està preparant expressament per a mi.

Després més fotos de la recepció. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 51
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 344

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDg Feb 19, 2023 8:46 am

Jo també vull un... Very Happy Very Happy Very Happy és una maravella d'automotor elèctric... una passada!!!!

Felicitacions al creador perque ho ha fet molt bé... Formidable!!!!!!!! aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDg Feb 19, 2023 8:55 am

Moltes gràcies, Àlvaro.

Very Happy

El mèrit és de l'Ignasi i d'en Carles.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDg Feb 19, 2023 9:57 pm

El puzzle dels naval, aqui hi han les 2 capçaleres i les 4 peces del sostre... falten les 8portes, els 4 peces del lateral i una paret del interior.

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img_3665

les peces dels baixos..

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2592

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img_3664

Bé ja quasi estan llestos i amb una caixa apropiada per dur-los a Molins.
Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2591

la resta ja la sabeu..muntats i entregats, ara cal enmasillar i pintar.. fer el tema electric.motoritzacions....que ja es feina...

salutacions

mallet73

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 8:23 am

esteu capficats en dur-los a Molins ...
com tinguem que esperar a l'any que ve per veure'ls acabats anem (aneu) llestos !! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 9:42 am

Per portar-los acabats a Molins aquest any ja és tard, els vaig veure en el moment de traspàs entre tallers (com diu en Carles), en cap moment he llegit que es vulguin presentar en la edició de l'any vinent, tenint en compte la llarga llista de projectes de l'Amadeu i que ara farà el que l'hi vingui en gana en el seu moment no m'atreviria a posar data de presentació.

Haurem de muntar una trobada a Bagà per fer circular el meus riuuu riuuu riuuu

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 10:06 am

ignasibaga escrigué:
... tenint en compte la llarga llista de projectes de l'Amadeu i que ara farà el que l'hi vingui en gana en el seu moment no m'atreviria a posar data de presentació.
...

Ni jo tampoc!

tristonet
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 11:32 am

a ver ...
jo, el que entenc que voleu dir es que s'entregaran ... a Martorell, no pas a Molins, que òbviament Rolling Eyes ja ha passat.
altre cosa es quan els tindrà enllestits el senyor Amadeu ... amb la ristra de coses que arrossega riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 1:53 pm

Però el cas és que ja me'ls varen entregar... i va ser a Molins. Ja veig que no vares estar gaire atent a les explicacions:  foot101  foot101  foot101

riuuu  riuuu  riuuu

Es veu aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t3607p100-festa-del-tren-molins-de-rei-11-i-12-de-febrer-2023#129934

En Carles, Lluis, ens està narrant els fets anteriors a Molins, parlant com si ens trobéssim en el mateix moment en que estava construint els Naval, i per tant utilitzant verbs en futur malgrat parli d'un temps que en realitat ja ha passat. Aquest és el moment de la recessió en el temps, quan comença a explicar-nos el que va fer, en aquest mateix fil:

MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Ni t’imagines les ganes que tinc de veurels acabats! Very Happy

Dons aquest dia ja ha arribat!! Ja tens una composició complerta i un automotor plata..

Feía ja temps que tenia les peces..les imatges són del maig del 2022

Ha estat un mes intens!! Un mes de 5 minuts diaris !!! ...

Ai, ai, ai, Lluis, que no et llegeixes els fils!!

riuuu


Editat per darrera vegada per Olot el Dl Feb 20, 2023 2:47 pm, editat 1 cop en total (Razón : ortografia)

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 2:19 pm

De fet, repassant el fil veig que en Carles està imprimint peces de Naval des del 2021!!!:

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img_1838

Veure-ho aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t3334p50-automotor-naval-a-escala-g#120240

Al març del 2022 ens deia això: Very Happy

MALLET73 escrigué:
Els treballs segueixen..

els testers dels naval plata i mercaderies ja estan.

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2449 Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2450
salutacions
mallet73

I això al maig del 2022:  Very Happy

MALLET73 escrigué:
Aquests dies estic fent peces que quedaven per fer per poder fer el muntatge dels meus navals i els encarregats..

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2457

salutacions

mallet73

Veure-ho aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t3334p50-automotor-naval-a-escala-g#123274

I després d'aquesta data continuava imprimint i imprimint, en el silenci més absolut. Però al final ha sortit a la llum: Very Happy

MALLET73 escrigué:
...
Feía ja temps que tenia les peces.. ... 5 minuts diaris !!! ... ... Un trencà closques!!

Però mica en mica va prenent forma ... ...  Continuarà
Mallet73

Pobre Carles, és normal que de vegades agafi el Taxi per a refugiar-se i descansar de les impressions de Naval, no ho trobeu?

Rolling Eyes  smiley-angelic004

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 7:03 pm

Olot escrigué:
Però el cas és que ja me'ls varen entregar... i va ser a Molins. Ja veig que no vares estar gaire atent a les explicacions:  foot101  foot101  foot101

riuuu  riuuu  riuuu

me liais, vet-ho aqui  Razz Razz
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 9:15 pm

Benvinguts siguin els Navals !!!! Pero on son els circuits per veurels circular ??  perque amb la llargada dels cotxes i composicions es fa dificil imaginar , i menys amb R1 , tambe caldra vitrines de tamany considerable si es volen exibir ,  enfi , veurem com evoluciona tot aixo .......
No penseu que soc un "aixafa guitarres " pero ho veig aixi ,
A veure , les he vist circular a c al Ignaçi ,poder seria l excepcio.

Alexandre
,
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 9:59 pm

affraid affraid affraid affraid affraid

desde el 2021!!!! si que anava tard!!! bé per fi ja els he entregat...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2023 11:36 pm

Alejandro, que en vols un tu també??

riuuu riuuu riuuu riuuu

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 1:27 am

No Amadeu ja he fet tard per aquests projectes , em conformare veien circular els teus navals per el teu circuit , a veure si em faras esperar molt .........smiley-angelic004 smiley-angelic004 smiley-angelic004

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 2:24 am

Bé, en certa manera tens raó, perquè als dos únics circuits que poden fer el gàlib i tenir radis adequats per a aquets trens, tret del d'en Ignasi, són el meu i el de Kargòlia. Però un no en té en estat de marxa, i l'altra no en té pas.

El més greu és que si jo acabés els meus, o algú va a Kargòlia amb el seu, hi ha un problema: que no hi ha catenària!!  Per sort tenim les Alsthom per a remolcar-los.

Very Happy

Bromes a part, aquí faig avui la meva petita aportació a la història d'aquests Navals:

Com bé va explicar en Carles, aquestes peces són una col·laboració entre tres tallers: Tallers Mallet73, Tallers Ignasi i Tallers dels FFCC de La Terrrassa.

Jo puc explicar-vos quina part he fet, tot i que acabaré aviat, perquè materialment he fet molt poca cosa.

Una de les coses que he fet, ja fa bastant de temps, per cert, és el logo de MOP (que ens servirà tant per els Navals com també per altres materials que puguin sorgir). Aquests varen ser tallats amb làser molt finament, per algú que treballa molt be, però que li vaig haver d'anar al darrera durant gairebé un any!

En aquesta foto es veu el logo en un dels Naval. Tots ells els portaven d'origen, tal com es feia sempre amb el material subministrat per el MOP:

Automotor Naval a escala G - Página 5 Forum_10

En aquell moment encara no disposava d'una foto tan clara dels Navals, però per sort en tenia una del que porta la Creusot-Naval del museu d'Azpeitia, que com a home previsor que sóc ja l'havia fotografiat en una visita anterior. Només em faltava la mida, que molt amablement en Juano Olaizola em va prendre quan li vaig demanar. A aquest home li hauríem de fer un monument!

Vet aquí dons el meu tauler de treball:

Automotor Naval a escala G - Página 5 500610

La mida del logo va resultar ser d'uns 25 cms d'ample i de llarg també, és a dir que cabia en un quadrat d'uns 25 cms. Això significava que jo l'hauria de fer cabre en un minúscul quadradet de 11'11 mm, que per a no espantar al meu tallador vaig arrodonir a 12 mm. Així és com tenia de quedar:

Automotor Naval a escala G - Página 5 Cotes10

Very Happy

I així és com va quedar:

Automotor Naval a escala G - Página 5 Ddf11f10

Recordareu que en el moment que els vaig tenir a les mans en vaig fer una foto que vaig posar en aquest mateix fil. Algú em va dir que calia una referència per a saber-ne la mida, dons bé, avui ho he fet la foto perquè veieu que és molt a escala:  Very Happy

Automotor Naval a escala G - Página 5 0112

Automotor Naval a escala G - Página 5 0212

Automotor Naval a escala G - Página 5 0312

A part d'això també he aportat tota mena d'informació, cosa fàcil per a mi. Very Happy

Disposava d'una bona col·lecció de fotos, de les que ja n'he anat reproduint una bona colla aquí (ara no voldria pas cansar-vos amb més fotos! Wink )

I també de planos i esquemes de tota mena:

Dels bogis...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Bogi10

Esquemes amb cotes...

Automotor Naval a escala G - Página 5 C_guad10

Algun que altre esquema fet per mi mateix sobre el terreny, quan era molt molt jove...

Automotor Naval a escala G - Página 5 D_pant10

Esquemes parcials amb vistes interiors per els automotors de tres portes...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem13

Esquemes amb més cotes i vistes exteriors dels quatre portes....

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem15

fins i tot en teníem de diverses procedències.

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem14

També teníem esquemes dels remolcs Navals...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem16

I diferents esquemes i planos amb seccionaments i vistes interiors...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem17

Vistes superiors, interiors, frontals... amb quatre portes...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Esquem18

vistes laterals amb tres portes...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Motor_13

I tampoc no ens faltava pas tota una llarga col·lecció d'esquemes de tots els remolcs...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Remolc12

Automotor Naval a escala G - Página 5 Remolc11

Amb tota aquesta documentació en poder de tots tres, jo ja vaig començar a treballat una mica l'inici del dibuix, que després va acabar l'Ignasi:

Automotor Naval a escala G - Página 5 X_114

Automotor Naval a escala G - Página 5 X_214

Primer eren dibuixos només en 2D...

Automotor Naval a escala G - Página 5 X_314

Automotor Naval a escala G - Página 5 X_414

Però a final fins i tot vaig fer-ne alguna prova en 3D
Very Happy

Automotor Naval a escala G - Página 5 Xx_112

Automotor Naval a escala G - Página 5 Xx_212

Després d'això ja va ser l'Ignasi que va començar a atacar els dibuixos per a imprimir en 3D.

Automotor Naval a escala G - Página 5 00110

Automotor Naval a escala G - Página 5 002_fr10

Però la meva tasca no va acabar encara aquí: vaig posar a prova la paciència dels meus col·legues, fent revisions i trobant pegues per aquí i per allà, donat que em varen demanar que supervisés els resultats... Very Happy

Automotor Naval a escala G - Página 5 00310

I us asseguro que quan es tracta de trobar pegues, les trobo... Very Happy (que si és massa estret, i ara és massa baix, que si aquí li falta això, i allà li sobre una mica d'allò... que si no queda igual com a la foto i no sé pas perquè...)

Automotor Naval a escala G - Página 5 00410

Automotor Naval a escala G - Página 5 00510

Però al final varem quedar d'acord, i tot va anar molt be.

super12

A TramBlau, TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 3:27 am

Amb tantes variants, ja no sabia si estava muntant el correcte o no...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 7:27 am

Ah! me'n oblidava!: les calques també he tingut l'honor de preparar-les jo. Very Happy

Va ser un enrenou perquè la persona que me les tenia de fer m'anava donant llargues, i més llargues... fins que va passar un any. Llavors me les porta i la meitat no estaven be, i l'altra meitat no les havia fet!

Finalment vaig recórrer a en Joan Mitjans, que me les va fer be i boniques!

Uns mesos després de tenir les bones, el primer proveïdor em va entregar, per fi, aquelles que faltaven...!!

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 8:19 am

Jo encara estic marejat. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Sembla que és senzill, però ha estat molt complexe tot plegat.

Per començar els Navals provenen de un pla de govern franquista de mitjans dels anys 50 i que va anar destinat a proporcionar material motor i remolcat per a les línies electrificades de via mètrica de l'estat, amb un total 20 automotors i 12 remolcs. El ferrocarrils catalans en van adquirir 5 unitats (5001-5005), el Ferrocarril Basco-Navarro unes altres 5 unitats, el Ferrocarril del Guadarrama (RENFE) unes altres 6 unitats i el ferrocarril de La Loma les 4 restants. Encara que tots ells son de la mateixa serie i tenen els números de fàbrica correlatius ela que anaven a cada empresa tenien unes especificacions , a més de tècniques algunes de visibles com eren les portes laterals que tenies dues, tres o quatre porte s a cada banda. Les cinc unitats que van venir a Catalans (CGFC) van començar a circular el 1960 entre Barcelona (BCN) i Pallejà, estaven preparats com a tren s suburbans i van anar molt bé, però no a tot arreu va ser així i els van començar a apartar del servei i després a vendre'ls a els Catalans que després de passar pels tallers per adaptar-los a la línia reforçarien el servei i s'ampliava el recorregut fins a Martorell i uns anys més tard fins a Monistrol i des de allà arrossegats per una Alsthom arribarien a Manresa.

Quan van arribar eren cinc composicions de unitat motora (que podia funcionar sola) amb dues cabines de conducció i un remolc amb cabina (més aviat lloc) de conducció, en els primers temps els veiem de color platejat originals en diverses formacions de proves, inclòs amb vagons Martorell de fusta, quedant definida la composició de tren en M-R-RC o sigui unitat motora més un vagó central i un vagó amb cabina de conducció. La unitat motora i el vagó cabina eren originals dels Naval, però el vagó central van ser vagons Martorell reformats desmuntant la caixa de fusta i muntant una carrosseria metàl·lica construïts als tallers de l'empresa a Martorell van passar a ser la serie 2100 i tenien 6 finestres entre portes, va ser quan van adoptar l'esquema de pintura de dos blaus separats per una ratlla groga.

Tot això ja va coincidir amb l'arribada dels sis Navals de La Loma que pràcticament no els havien fet servir, aquests tenien tres portes i van passar a reforçar el servei fins a Martorell, uns anys després van arribar els de Guadarrama, però aquests en molt mal estat i es van haver de reconstruir a Martorell, tenien dues portes a cada banda que es van posar automàtiques com a els Martorell reformats, es va anular una de les cabines de conducció ja que tant sols van venir dos remolcs Naval, amb el material de les cabines es van construir vagons cabina a partir de vagons Martorell ja reformats, algunes d'aquestes unitats van ser pintades de verd com els trens de mitja distància per fer el servei fins a Manresa

Amb tot aquest galimaties després comencen les converses de quin és el que vol reproduir cada u, començar a estudiar la extensíssima informació facilitada per l'Amadeu, amb uns plànols ja a escala 1/22,5 que ens tenia que facilitar molt la feina, consensuar que es podia reproduir i el que no per qüestions de funcionament i circulació. Ah, i l'estudi exhaustiu de les fotografies en poder nostre i buscant si en trobàvem més, acompanyat de confusions de època de la foto. servei i altres coses com el color de la foto el angle de presa i multitud de coses que ens ha portat a llargues deliberacions. Canvis de criteri, per exemple jo volia fer el color verd perquè era el que arribava a Manresa remolcat per l'Alsthom, però era de dues portes i jo el volia fer el de quatre, fins que vam trobar una fotografia de una composició blava reforçant a una verda arrossegades per l'Alsthom, llavors ja ho vaig tenir clar una composició blava sencera més una unitat motora sense els motors per ser arrossegada per l'Alsthom, que és el que tinc

Ja,ja,ja,... i no oblidem el dibuix, compaginar que l'Amadeu fa servir l'autocad i en Carles i jo ho fem amb Kinkercad, amb si el fem tot en 3D o algunes parts amb PVC o PVC espumat


Olot escrigué:


I us asseguro que quan es tracta de trobar pegues, les trobo... Very Happy (que si és massa estret, i ara és massa baix, que si aquí li falta això, i allà li sobre una mica d'allò... que si no queda igual com a la foto i no sé pas perquè...)

Automotor Naval a escala G - Página 5 00410

Automotor Naval a escala G - Página 5 00510

Però al final varem quedar d'acord, i tot va anar molt be.

super12

Amb tot el rollo que us he fotut mireu les fotos que ha posat l'Amadeu i veureu que son dels vagons cabina en la primera dels Martorell reformats i en la segona dels Naval d'origen.

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 8:47 am

Dons jo avui encara estava fent frontals...

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img-2593

Salutacions

Mallet73

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2023 10:17 am

ignasibaga escrigué:
Jo encara estic marejat. Very Happy  Very Happy  Very Happy  Very Happy

Sembla que és senzill, però ha estat molt complexe tot plegat.
....

I tant! recordes quan varem descobrir certs errors de mides en el plano?

Abans no varem arribar a entendre el que fallava...i després trobar-hi una solució!

pale pale pale
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDc Feb 22, 2023 7:11 am

Sort que cada fotografia és diferent..en totes elles hi han detalls diferents i arriba un moment que dubtes del que estàs fent!!!

Baixos per automotors motoritzat

Automotor Naval a escala G - Página 5 Img_3678

Amadeu per cada capçalera o frontal eren 23 hores....hauria de fer càlculs de les hores que he estat imprimint...

El que tinc segur és que per fer los s han gastat 5bobines d un kilo de blanc..1 de gris i 1 de negre....1 tub i mig de cola...i mooooolta paciència de l Ignasi en aquest últim mes.
Tot i així no dono per acabat aquest projecte ja que hi ha algunes peces per fer diferents a les ja fetes ..

Salutacions

Mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDc Feb 22, 2023 10:11 am

Ara m'he perdut: quins estàs fent, els teus? estàs mostrant-nos fotos actuals o de dies passats?

nose

MALLET73 escrigué:
...

Amadeu per cada capçalera o frontal eren 23 hores....hauria de fer càlculs de les hores que he estat imprimint...

El que tinc segur és que per fer los s han gastat 5bobines d un kilo de blanc..1 de gris i 1 de negre....1 tub i mig de cola...i mooooolta paciència de l Ignasi en aquest últim mes.
Tot i així no dono per acabat aquest projecte ja que hi ha algunes peces per fer diferents a les ja fetes ..
...

Ostres!!! I això només per als meus???

Shocked Shocked Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDc Feb 22, 2023 10:21 am

Correcte, no tot el material gastat és el que es veu, a més hi ha el que es llença per fer els suports i les hores i fil de les peces fallides

I encara falten finestres, seients, i alguna cosa més que no tinc controlada
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18784

Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitimeDc Feb 22, 2023 10:42 pm

Olot escrigué:
Ara m'he perdut: quins estàs fent, els teus? estàs mostrant-nos fotos actuals o de dies passats?  

nose

MALLET73 escrigué:
...

Amadeu per cada capçalera o frontal eren 23 hores....hauria de fer càlculs de les hores que he estat imprimint...

El que tinc segur és que per fer los s han gastat 5bobines d un kilo de blanc..1 de gris i 1 de negre....1 tub i mig de cola...i mooooolta paciència de l Ignasi en aquest últim mes.
Tot i així no dono per acabat aquest projecte ja que hi ha algunes peces per fer diferents a les ja fetes ..
...

Ostres!!! I això només per als meus???

Shocked Shocked Shocked

Són imatges passades...no havia posat imatges dels baixos que com també es pot veure..per la seva llargada són fets a peces..

ignasibaga escrigué:
Correcte, no tot el material gastat és el que es veu, a més hi ha el que es llença per fer els suports i les hores i fil de les peces fallides

I encara falten finestres, seients, i alguna cosa més que no tinc controlada


correcte....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Automotor Naval a escala G - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Naval a escala G   Automotor Naval a escala G - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Automotor Naval a escala G
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 9Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Següent
 Temas similares
-
» automotor de vapor Francès a escala G/IIm
» locomotora creusot naval escala G
» Locomotora 1300 Naval FEVE / FGC a escala G
» FIAT M4 automotor dièsel, escala 1 g / 22,5
» Automotor "wismar" o "zaragoza" a escala IIm

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: