El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Jun 29, 2022 9:35 pm
Si. És una bona foto.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 30, 2022 12:39 am
Gràcies, amics.
És una foto de nit feta sense cap tipus d'il·luminació, més que la pròpia delaterrassa. Per això n'hi dic de carrer.
És el mateix que fer una foto de l'interior amb llum de dia, però com que aquesta és molt més feble que la llum natural del Sol, fa aquest efecte.
Celebro que us agradi.
Per cert, que sapigueu que la brigada de Parcs i Jardins està treballant molt intensament. Es veu que volen deixar la feina feta abans de les vacances d'estiu.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 30, 2022 10:33 am
Ja us vaig dir que Parc i Jardins estaven treballant de valent. Aquesta és una de les feines que han acabat avui:
I no només és això, sinó que de Via i Obres també s'han posat les piles! Aquests també deuen voler anar-se'n de vacances!
Primer de tot han volgut canviar la via de dipòsit gran per via PECO, que és més proporcionada i quedarà millor a les fotos. Però sobre tot, el motiu del canvi és que PECO és via flexible, amb el que es podria millorar la corba d'entrada al dipòsit i solucionar el problema de que la Mallet toca si entra de cul. Abans tocava amb la paret de l'edifici, i o varen poder arreglar, però encara calia solucionar la porta. Havia pensat en canviar el sistema de porta, o en fer que obris cap a dins...
Be, aquesta és la nova via:
Aproximació en detall dela corba progressiva:
La mateixa corba vista des del cantó oposat:
Però que ha passat?
Que malgrat la porta s'ha provat de posar cap a dins, han fet un peralte i tot per a compensar el desplaçament lateral del cul dela màquina... encara tocava!!!
A l'encarregat gairebé li agafa un atac de ràbia, però per sort s'ha controlat.
Finalment ha estat una bona idea de fer la via flexible de PECO, perquè això els hi ha permès als operaris de Via i Obres de trobar, per fi, la solució, que passa per una banda per desplaçar l'edifici, i per una altre de desplaçar el canvi d'agulles d'accés al dipòsit.
Així dons, primer han tingut de desplaçar l'edifici, amb tècniques molt modernes de crics sincronitzats per ordinador, tal com es va fer amb les Arenes de Barcelona, o tants altres edificis que han estat moguts amb aquestes noves tecnologies. Sort, perquè sinó hagueren tingut de desmuntar l'edifici pedra a pedra i tornar a construir-lo tot, només per poc més d'un metre!!
La única foto que tinc del desplaçament de l'edifici és la prova de gàlib feta amb un Ferrostaal, que és un dels vehicles més llargs dela companyia.
Com no podrien haver faltat, tinc fotografies dels treballs de via que, per a mi, són molt més interessants:
Aquesta és una vista del desplaçament de l'aparellatge de via a fer, a saber, l'agulla ha de ser desplaçada 51 mm cap a l'esquerra, segons l'imatge.
L'error és clar: recordareu que quan vaig instal·lar l'agulla vaig suprimir el tros recta després del cor, dons resulta que hagués estat millor no fer-ho. O al menys això ha dit l'encarregat després d'estudiar minuciosament aquesta imatge:
L'informe dels treballs a fer, segons ell:
Cita :
Per a desplaçar l'agulla en 51 mm caldrà primer de tot fer el tros corba de radi R3, que substituirà el tros corba de l'agulla, o sigui que se l'hi ha de reposar la recta suprimida, o bé caldrà substituir-la per una altra de nova.
Com que la corba resultant estaria formada per tres peces diferents (A, B i C), amb les corresponents eclises, es substituirà per un de nou corbat a R3. El tros de carril a substituir del costat esquerra serà de 26 cm, i anirà des del començament dela corba fins al cor de l'agulla dela dreta (marcat en vermell), mentre que el carril del costat dret serà només de 16'5 cm donat que d'aquest només se'n substituiran dos trams (A i B) que també quedaran units en un de sol (marcat en verd). D'aquesta manera s'aconseguirà millor continuïtat elèctrica a demés de més confort per als viatgers.
Per l'altra banda només caldrà tallar els carrils dela recta en 51 mm, igual per als dos carrils, quin tram és assenyalat amb una A i color vermell.
Amb això s'aconsegueix tenir l'espai just de 30 cm, que és el necessari per a posar-hi, ja sigui una agulla nova, o la mateixa reconstruïda.
Aprovat el projecte per la superioritat, els operaris han anat immediatament a corbar els carrils i a tallar-los a mida.
Sistema de corbat a mà mitjançant cargol.
Primera comprovació aplicant el carril sobre un altre carril R3 que prenem com a referència:
Aquesta comprovació és determinant per a saber si i ha correccions a fer-hi.
El resultat ha de ser una corba neta i uniforme.
Un cop corbat el primer dels carrils es planteja al lloc a on anirà ubicat:
Aquí ja tenim els dos carrils tallats i corbats. Demà, substitució dels dos carrils, tall dela recta de l'altra banda.
A lluis7, KTK y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 30, 2022 7:41 pm
Són rails més petits, com els d'escala 1?
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 30, 2022 11:10 pm
No són tan petits com els d'escala I, però són molt adequats. Son la fidel reproducció dela via mètrica a escala 1/22'5, representant un carrilet tipus Olot-Girona, amb carril de 12 Kgs/m.
El codi del carril no el conec, però fa 6,5 mm d'altura. La proporció de les travesses, així com la separació entre elles em sembla perfecte.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 30, 2022 11:23 pm
No hi ha problemes de rodes?, de moment ja he demanat vies R3 i rectes llargues, també algun desviament R3, tot a 2ª mà, després, quan funcioni ja aniré canviant, aquestes m'agraden més però segur que no localitzo a 2ª mà
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 2:15 am
Jo en vaig comprar una partida important de segona mà. Quan vulguis te les ensenyo.
Són d'alpaca, que no de llautó. No he provat encara de soldar-hi mai res, tot i que m'han dit que es solda molt be. Són de color niquel, que no fa lleig com les de llautó. I n'he tingut un tros a fora "de prova" durant gairebé 20 anys, i aguanten com les de LGB.
L'únic inconvenient que els hi he trobat és que no disposen de gaire varietat d'aparellatge de via: només fia recta, via corba, via flexible... i un sol tipus d'agulla! És per això que no n'he comprat per a tot el circuit.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 2:51 am
Ok, trigaré una mica a veure-les, estem molt embolicats aqui a Montesquiu, seguim baixant a La Garriga, però és baixar, carregar i pujar, a veure si per a l'agost disposem d'algun dia
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 3:38 am
lluis7 escrigué:
la foto amb "llum del carrer" es espaterrant
+1
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 4:51 am
dues brigades treballant a l'hora ... i fent molt bona feina !! aixo promet !!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 9:53 am
Moltes gracies per totes les respostes i comentaris!
Mireu, com que m’heu dit que us va agradar tant la foto amb llum de carrer, aquest vespre he tornat al diposit perque la volia tornar a fer, mirant de millorar-la, però no ha estat possible perquè hi havia un vehicle tancat a dins. O sigui que potser un altre dia...
A TramBlau, MALLET73 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 10:59 am
Veient com fas les corbes amb el cargol de banc se m´acut si no t´aniria bé fer un tall a una fusta amb la caladora i el radi adequat . Faria com de motlle i contramotlle en prémer el carril enmig de les dues fustes mitjançant la pressió del cargol de banc .
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 11:42 am
La veritat és que no val la pena perquè és molt fàcil fer el corbat d'aquesta manera. A demés, la corba d'entrada al dipòsit és progressiva i no s'adiria pas amb el motllo de fusta. Però gràcies per la suggerència.
Per cert, avui tinc fotos dela brigada de V.i.O. treballant amb moltes ganes. Hi havia tota la plantilla d'aquesta secció en massa. Es veu que les obres són d'envergadura.
Us semblaria oportú el títol " mots treballen, i un s'ho mira"
No us podeu imaginar la quantitat de soroll que feien tota aquesta gent, treballant tots junts!!
Després de marxar, els treballs han quedat molt be. Aquesta és la geometria actual:
A TramBlau, MALLET73, lluis7 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 8:00 pm
Molt bones imatges, encara que amb menys gent, jo només tinc 2 paletes i sense vies encara, però el record em ve d'un mirant i els altres treballant
Pere
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 8:50 pm
Finalment veig una gran empenta a les obres del triangle ....... que ha obtingut un diseny i geometria perfecte, ara ja no hi aura impediment per proseguir la millora en el reste del circuit , per poder veure hi rodar les petites i grans joies amagades a les capses i estanteries ............. Tot aixo dit amb la millor de les intencions !!!!!! Alexandre
A MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 9:30 pm
molt bona feina!! felicitats.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 9:47 pm
alejandro sasplugas escrigué:
Finalment veig una gran empenta a les obres del triangle ....... que ha obtingut un diseny i geometria perfecte, ara ja no hi aura impediment per proseguir la millora en el reste del circuit , per poder veure hi rodar les petites i grans joies amagades a les capses i estanteries ............. Tot aixo dit amb la millor de les intencions !!!!!! Alexandre
+1
Touché Amadeu
A MALLET73 li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 01, 2022 9:54 pm
Amics, gracies per les vostres respostes i comentaris.
TramBlau escrigué:
Molt bones imatges, encara que amb menys gent, jo només tinc 2 paletes ...
Si, si... però els teus son molt més grossos!
alejandro sasplugas escrigué:
Finalment veig una gran empenta a les obres del triangle ...
Si, noi! Ja tocava. I tot ha sigut culpa d’haver cridat la brigada que va talar l’arbre mort!
Ara, que això que dius de que no hi haurà impediment, i tot això tan bonic... no ho se pas! Coneguent-me, diria que... en fi... no ho sé, ja ho veurem!
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Jul 03, 2022 7:27 pm
Segur que més d'un dels que em seguiu m'heu sentit dir més d'un cop que m'agraden les vies plenes d'herbes...
Sempre tenia l'esperança de que me'n sortissin a la via del meu tren, a laterrassa. Primer havia construït un caixó de terra a on s'assentava la via... però venien els ocells i hi buscaven cucs, deixant-me tot el terra ple de sorra. De plantes mai dela vida en va sortir ni una.
Vaig comprendre que allò no funcionaria mai, i vaig desistir.
Fins avui, les úniques herbes que he tingut a la via eren aquestes, fetes amb trocets de gespa de plàstic.
Amb els anys ha esdevingut lamentablement irreals.
Però de cop i volta, quan ja havia abandonat la idea del tren amb herbes, fins i tot les irreals...
.. va aparèixer una mica de molsa a les cunetes!
Molsa viva!!
És clar que l'aspecte que té ara a l'estiu és d'herba seca, però en època de pluja reviu i es posa verda.
La convivència entre les dues encara fa més artificial la gespa artificial...
Fins i tot en algun lloc sembla que la molsa se la mengi!
Però ara, de cop i volta, el miracle s'ha produït!!:
Sense fer-hi res, han vingut tota una col·lecció de males herbes que m'ho envaeixin tot: els testos, les cunetes, les escletxes entres rajoles... i sobre tot, la via!!
I per això no he tingut de fer res més que arrencar les males herbes que no són a escala, i deixar créixer només aquelles de fulla petita!
I ja vàreu veure les fotos dels llocs abandonats de l'altre dia, completament envaïts per l'herba!!