Moltes gràcies a tots per les vostres respostes!
Estudiaré totes les idees que m'hi heu proposat, amb calma.
Una vegada més demano disculpes per no haver estat gaire atent als posts
de TRENS.CAT durant els darrers dies. Més que res ha estat per
la calor. Cal dir que a l'habitació a on tinc l'ordinador, és
la més calurosa
de la casa, i aquests dies arribava a 34'5 graus i fins i tot a 35, a l'interior
de la cambra!!
També hi ha una altra raó perquè em disculpeu, i és que mentre es treballa al circuit, no es pot pas esser al fòrum!
Malgrat aquests darrers dies no he parlat gaire, els treballs han continuat fins a avui sense aturar-me més que per a dormir, i el mínim possible. Treballant a ple sol...
la feina és dura, o millor dit, duríssima!
Però finalment he fet el que sempre predico: instal·lar les vies a ple sol els dies més calurosos
de l'any.
D'aquesta manera crec que no tindré mai problemes
de dilatacions.
La raó és senzilla: muntant
la via mentre els carrils són dilatats al màxim, només hi haurà contraccions, i quan arribin les dilatacions, al no ser tant grans com en el moment
de muntar
la via, mai els hi faltarà espai, que això és l'origen
de tots els problemes
de dilatació
de materials.
Vet aquí les fotos d'avui:
Ara em podríeu dir: tantes hores
de treball per a deixar-ho com estava?
Però no, per a molt que s'hi assembli, no s'assembla gaire a com estava abans. Bé, si
la configuració
de via, però ara
la instal·lació elèctrica està gairebé acabada, només a falta d'algunes soldadures i connexions a completar. Us asseguro que estarà impecable, garantint el bon funcionament elèctric envers abans, que en molts llocs estava aguantada amb pinces.
A demés,
la via queda fixada, que no ho havia estat mai encara, a punt
de rebre
la grava. En
la foto anterior, presa des
de l'extrem nord del pont plegable, es pot veure el peraltat
de la via.
Aquesta és l'entrada a Font-Alba costat procedent
de Puig-Oriol.
La corba passa
de radi cinc a radi tres o dos, depenent
de la posició
de l'agulla.
Apreciareu també que hi ha un sistema
de canaletes imitant les canalitzacions que hi sol haver a prop
de la via, en
la realitat, per a conducció del cablejat. Abans d'arribar a aquesta solució vaig estar "al caire d'un atac
de nervis" per l'enredo
de fils
de totes mides i colors al que vag arribar, que era
de nivell màxim suportable per l'ésser humà.
La recta que s'enfilava cap al pont del gat, es veu bastant recte.
La que va paral·lela a aquesta, també. Ho sento per als qui no agrada l'estil
de via tipus rètics, però nois, això és el que hi ha.
La següent foto és una imatge del mateix indret, però mirat en sentit oposat, és a dir que ara estem d'esquena a Font-Alba i mirant en direcció Pont del Gat:
De nou una vista
de tot el conjunt, a on s'aprecia que
la geometria
de la via no és perfecte, però si que, per sort, assoleix els meus "mínims consentits":
La fotografia també testifica
la bona integració entre elements
de LGB (tipus Rètics) i Peco (tipus carrilet), instal·lats a les vies dels dipòsits.
Malgrat a aquest avenços, les locomotores encara rauen tancades a cal i canto als dipòsits...
Però això no és tot!
També avui s'han fet probes
de plantejament del pont
de Sant Feliu,
de cara a l'imminent represa
de servei en aquest sector, i que és
la segona part del pla
de recuperació dels FFCC
de La Terrassa. Com bé deveu saber, el pla contemplava en primer terme
la reconstrucció del triangle
de Font-Alba durant el 2022, i
la recuperació
de la línia fins a Sot del Bac durant
la propera tardor/hivern. Puc dir que
de moment els plaços s'estan complint.
Aquestes són les imatges del pont en proves:
Una vista més
de detall
de la part inferior del pont.
Finalment no he resistit
la temptació
de pujar a
la via...
... i, donat que no hi ha trens encara...
... anar sigil·losament A CREUAR EL PONT PER
LA PASSAREL·
LA DE FUSTA !!!!
I per acabar
la meva aportació d'avui, una vista del pont des
de l'explanació per a on passava
la via superior.
Espero que us hagi agradat el que tenia per a explicar-vos.
Ara toca descansar, donat que tot el personal d'obres dels FFCC
de La Terrassa ha près les vacances a partir d'avui.
Us desitjo un bon estiu i unes molt bones vacances...
sense massa calor.