El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 08, 2022 1:03 am
digues que si !!! tens meravelles "amagades" que ara mateix nomès s'endevinen i es necessari que surtin a la llum. aixi que ... llença llença segueixo els avenços
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 08, 2022 1:42 am
aixó o les donacions...
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 08, 2022 6:15 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 08, 2022 9:31 am
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jul 08, 2022 11:38 pm
Tots, en major o menor mesura, tenim desenvolupada la síndrome de Diògens. No es llencen coses perquè... “algun dia poden fer falta”. Aquest dia mai no arriba, i si arriba ni ens recordem que, posem per cas, sota un munt de trastos hi ha aquest tros de fusta que ara ens vindria molt bé. Per això, quan un es posa a fer neteja el meu mètode ha estat sempre llençar-ho tot sense miraments. Si no, al final no llences res, per si de cas, i estem sempre igual. Així que, ànim amb la neteja.
A Olot, TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 09, 2022 12:53 am
Gràcies, Narcís.
Gràcies, Ignacio.
Tens raó Ignacio. I en el aquest cas concret, no és pas que guardi les coses "per si algun dia" les necessito, sinó que com que tinc el projecte molt clar, les guardo més aviat "per quan ho necessiti". Així he recopilat materials i materials, coses i coses, pensant en un projecte concret, que no es fa encara, però l'any vinent, o l'altre, o l'altre. Antigament era "per quan em jubili", ara ja no sé ben bé per quan és. És trist de dir-ho, però me'n he donat compte de que no viuré prous anys com per a poder dur a terme tots els meus projectes.
En realitat això és una cosa molt positiva: no em faltaran mai projectes mentre visqui.
Per descomptat que, a demés, sóc una clara víctima del complex de Diògenes, del que tu parles. A demés!!
Una de les coses que he après del meu fill és que tot allò que fa dos anys que no ho ha utilitzat ho llença. No importa que sigui, ni quan ha costat, ni si ho farà servir o no: la realitat és que no ho utilitza i li roba espai, per tant... fora!
Quan em pugui desempallegar de tot el material que tinc acumulat, seré encara més feliç que ara. I Això serà aviat, us ho asseguro.
Para muestra, un botón, que diuen:
Com si fos una rèplica del terratrèmol que es va produir ahir a laTerrassa, avui ha quedat completament arrassat el triangle:
En aquesta fotografia ja es troben a faltar el edificis...
En aquestes altres ja no hi ha ni les vies...!
I aquí gairebé ja no hi queda ni l'explanació.
Les vies que formaven el triangle reduïdes a ferralla...
La base dela via també a sigut reduïda a gairebé res...
Però no us preocupeu pels edificis, que no han estat pas enderrocats!
Per sort en un ferrocarril en miniatura, traslladar un edifici és molt menys costós que "a escala gran"
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 09, 2022 2:09 am
Del soterrani dela casa de Barcelona vaig llençar el que no ho podeu imaginar, era comprensible, el meu sogre no tirava res, cargols inservibles inclosos, quan va morir em vaig posar a fer neteja però amb la sortida tan estreta em feia una mica de mandra i encara que llençava coses uns ferrovellers van haver d'ajudar, però aquí a Montesquiu, és l'caram el que estic trobant, la sort és que m'estan ajudant +/- i és també el garatge
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Jul 10, 2022 1:43 am
I vet aqui, que d’un treball de passar quatre cables, n’ha esdevingut un altre treball d’envergadura!
Avui, mentre el sol m’ha deixat, he netejat tota l’estructura, hi he refet el coixi de cautxú anti-vibració.
I avui... Sorpresa!
En obrir les caixes de connexions elèctriques, després de tants i tants anys, estaven intactes!!!
A TramBlau, MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Jul 10, 2022 7:15 am
en el lloc que estan no es tindrien que omplir d'aigua.. així que s'han de conservar bé...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 14, 2022 8:28 pm
Demano disculpes per no haver estat els darrers dies al cas de tots, ni del que s'ha dit en alguns fils. També per no haver postejat més en aquest fil (ni en d'altres).
No és pas res greu! Només és que estic molt capficat amb la feina.
Segueixo amb l'instal·lació elèctrica del triangle. No he explicat fil per randa com altres vegades, perquè no us vull pas avorrir explicant-vos quins cables he passat i perquè. Es un tema que de vegades fins i tot pot arribar a marejar!
Només dues coses:
1) la instal·lació elèctrica del triangle estava aguantada amb pinces (literalment!), i ara estarà ben feta. Cap més problema mai més al triangle! (bé, això espero ) 2) noves vies (dels dipòsits) requereixen nous cablejats.
Primer de tot va caldre estimar amb exactitud la capacitat de les vies dels dipòsits, per a fer correctament els corresponents seccionaments de via:
A part d'això tot ha estat sempre el mateix, és a dir...
... cables...
... passa-cables...
... més cables ...
... i el caos més absolut a tot arreu.
I tot això a ple sol!!!
Les meves amistats, quan em veuen, em diuen que estic molt moreno... i és veritat que mai ho havia estat tant! Deu ser un moreno elèctric.
Be, tot això només per a que sapigueu que els treballs continuen, malgrat les onades de Covid, de Calor, o de tot les que ens va venint.
A TramBlau, lluis7, KTK y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 14, 2022 8:34 pm
Tela!!!!! Jejjeje
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 14, 2022 8:37 pm
També us haig de dir que la meva salvació va ser fer croquis de tot el que feia, perquè passats uns anys, seria molt dificil de recordar tot el que hi he posat!
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 16, 2022 3:04 am
Com deia, Narcís, no és pas complicat. Aquest és l'esquema dela zona que estic treballant ara:
En aquest esquema hi és tot: alimentació de vies, agulles, semàfors (que encara no hi són), pedals de contacte, aïllants, etc. També hi són representats els colors dels cables i els diferents sectors en que està dividida la via, així com tots els tubs.
Cada tub, cada agulla, cada aïllant, cada cable, cada sector, cada caixa de connexió... tot i cada una de les coses tenen el seu numero. Numerar les coses és imprescindible, a part del codi de colors que puguin tenir.
En aquest altre es veu el mateix, però és més real i no tant esquemàtic. Aquí hi ha representades totes les caixes de connexió amb tots els cables:
Aquí està indicada la posició real de cada aïllant, cada pedal, les boques dels tubs, etc. Amb l'esquema seria tornar-se ximple si es vol identificar un tub allà a on n'hi coincideixen 4 o 5, en canvi aquí, com que diu la seva posició real... igual com els cables dins de les caixes de connexió.
Les caixes de connexió, en canvi, es reconeixen amb una lletra. Així puc establir la ruta d'un cable, indicant en lletres i números tot els seu recorregut. Aquest codi de ruta em defineix per tot arreu a on passa un cable.
Aquesta imatge ens mostra el mapa de tots els tubs que he posat per a passar-hi cables, i a quines caixes connexió o a quin lloc va:
Hi havia, per cert, el misteri del tub 21 que sabia a on començava però no a on anava. Ara ja l'he trobat.
És fàcil que passi una cosa així en una instalació feta amb tant de temps i en el que s'hi ha fet obres a sobre, tapant els tubs, i posteriors modificacions... si aneu a les fotos del inici del fil podreu veure la quantitat de tubs que vaig posar en aquesta zona. És de vertigen! Llavors tenia un tub, aquest que deia que és el 21, que en el seu moment el vaig posar i en fer el mapa... no trobava a on anava.
I aquest és un esquema de tots els fils que ha de formar tota instal·lació:
És tan fàcil com, a cada cop que poso un fil, venir aquí i fer-hi la ratlleta corresponent.
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 16, 2022 6:01 am
Mare de Déu Senyor!! Passat al digital jejejejjej
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 16, 2022 12:44 pm
Que va, home! Si és molt guai!
Be, en la feina d'acondicionament del triangle no només hi ha tasques d'electricista, per sort.
La brigada de via i obres també ha tingut molta feina en la reparació definitiva de l'agulla en corba de Marca Thiel.
El problema que m'he trobat amb la via d'aquesta marca és que en ocasions perd unes petites peces que imiten els tirafondos i les plaques de guarda:
En definitiva, questes peces subjecten el carril a les travesses. En el cas de LGB, com que són d'una sola peça amb la travessa, mai les perd. Però en el cas de Thiel, en que la via mira de ser una mica més realista, té aquest inconvenient. És clar que si només son dues o tres peces, no passa res. Però com que un cop posi l grava serà molt més dificil aixecar la via per a una reparació, he mirat de solucionar-o ara, aprofitant que tenia l'agulla aixecada.
Aquí precisament la podem veure de caps per avall:
Avui, donada la calor pròpia de l'època en que estem i que no em deixa ni moure'm des de les 11 fins a les 18h, avui els Tallers des FFCC deLaTerrassa han improvisat un puesto ambulant de treball a l'aire lliure, com be haureu notat els més observadors.
En la següent foto part dela solució: unes tires de PVC tallades a mida...
I finalment ja les veiem tallades a mida de cada travessa (no n'hi ha dos d'iguals!) i encastada a dins dela travessa:
Tinc la confiança de que aquest cos de PVC que ompla una travessa buida, em donarà prou cos per si un dia haig d'intervenir aquestes travesses, per a la pèrdua massiva de cargols, i em permetrà de substituir les peces perdudes per un cargol.
Aqui ja se m'hi ha fet de nit i tot, però tots els cossos ja són tots al seu lloc.
Avui encara em queda reforçar alguna soldadura de cablejats d'aquesta agulla.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Jul 17, 2022 6:06 am
estic "acollonido" amb els esquemes que tens fets no em puc imaginar les hores de plasmar totes les conexions en paper ... i en mantenir-ho al dia !! enhorabona jo, quan perdo uns fils, tiro de tester ... i al cap d'una estona ja els he tornat a perdre
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 21, 2022 8:26 am
Oh!! Mireu quina cosa e trobat!!
Algú sap si es pot fer funcionar amb alguna mena de motor a alguna cosa semblant?
(Accepto idees de tota mena, fins i tot de bomber)