TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]

+25
mikado
TOG
OG22
Olot
Sisu
MALLET73
tram47
X+
el terrat de margarit
alvarop
ignasibaga
Francesc
jordi
E4lok
Shay
ODAKIM
4000Talguera
alejandro sasplugas
lluis7
KTK
peps
TramBlau
Sonderzug
Mitjans
josepmaria
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 3:48 am

Olot escrigué:
Falten les sigles de la companyia. Very Happy

Em falten lletres.

Amb això el millor és la calca, les lletres de la companyia sempre son les mateixes i dos jocs per vagó, llavors en fan falta moltes i els jocs transferibles no en ten prous i acumules un munt de fulles on sempre hi falten les mateixes, en canvi pot fer fer una plana de calques amb el nom de la companyia. Les calques per els vagons de Catalans me'ls va fer fer en Joan.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 4:51 am

Les sigles de la companyia com sempre son les mateixes , jo en el meu cas  FCV les vaig encarregar a un fabricant de calques, 2000 , ja fa anys , encara en tinc , esclar , pero no surt car. Visualment tenen la pega que sempre es veu el suport transparent de les lletres.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 6:38 am

M’agrada la idea. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 7:47 am

Per lletres que es repeteixen molt, pots encarregar fulls de transferibles en aquest enllaç.

https://www.lagranimpressio.com/

Només cal que els portis un pen drive amb l'arxiu que vols reproduir en format PDF. Jo ho vaig fer fa temps i vaig quedar content amb lletres que vaig encarregar en negre i no tant amb les de color blanc.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 7:58 am

Moltes gràcies.

I que va passar amb les de color blanc?
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 8:04 am

Olot escrigué:
Moltes gràcies.

I que va passar amb les de color blanc?

Que amb el pas dels anys perden poder d'adhesió. Res a veure amb Decadry, que encara ús algunes lletres comprades fa més de 15 anys.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDl Jun 29, 2020 8:06 am

ok

Dada a tenir en compte!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDc Ago 05, 2020 10:06 pm

Visitants perillosos que s'han instalat a sota d'un pont del tren:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 Img_2257
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 1:12 am

Són dels pocs bitxos que em carrego per sistema sense preguntar...
Si tens problemes venen un spray que et podria mirar la marca que és per nius de vespes, és la solució total. Nosaltres per la feina ens hi trobem de vegades i és perillós, amb aquest spary ens carreguem tot el niu, encara que sigui gros.

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 1:57 am

Ah, no, no... jo no les vull pas matar. Crec que perquè una bèstia no m’agradi o em faci por, no tinc cap dret a condemnar-la a mort. La meva costum és de deixar viure tota la fauna vivent de la Terrassa. Fins i tot hi ha bèsties que tenen nom, com ara l’Abdulia (una aranya bastant grossa), o en Ígor (un dragó negre -a escala un cocodril de més de dos metres- que tots els vespres caça mosquits).

Ara bé, aquest era en un lloc perillós perquè dissabte hauré de desmuntar el pont per qüestions de manteniment, i podria resultar perillós. El que he fet és un bon manguerasso des de lluny, i el rust ha sortit disparat. No hi havia gairebé “ningú” a dins. Ara les vespes el busquen.

Al cap d’una mica he vist que algunes pretenien tornar a fer-lo, i estaven treballant a la cua que hi ha quedat. Nou manguerasso, i quan no hi havia “ningú”, he arrencat la cua i ho he impregnat d’insecticida, no pas per a matar-les, sinó perquè en sentir-ne la olor penso que no els hi agradarà i aniran a algun altre lloc.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 7:49 am

A mi és que m'han queixalat unes quantes vegades i sense preguntar ni res......

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 8:12 am

A mi em varen atacar totes juntes un dia que em vaig enfilar a una garita de guarda-frens d’un vagó abandonat dels Ferrocarrils Catalans i devia tocar un rust. Vaig rebre un bon nombre de picadures per a tot el cos. Quin mal rato vaig passar quan les vaig veure a totes que estaven volant en torn a mi, i manaven picant! Tot i que vaig saltar des de dalt del vagó fins a terra i que vaig arrencar a córrer, no me les podia treure de sobre!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 8:55 am

No sé si ho veureu bé en aquesta primera foto, és una bresca de avejas que vam tenir al jardí, una gran núvol de avejas que van aparèixer de cop i volta, això va ser el mes de maig, durant unes 3 hores no vam poder obrir les finestres de la part de davant de la casa

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 P5040016

en aquesta foto es veu més clar, i no hi ha ni la meitat de totes les que havien voleiant pel carrer

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 P5040014

Avisem als municipals pel risc que hi havia a la zona, després de veure el problema van cridar a l'apilcultor de l'ajuntament que el va agafar i el va posar en aquesta caixa de cartró, a mitjanit va venir a recollir-lo, ens va dir que sempre descansen a la nit i així no queden repartides per la zona

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 P5040015

Aquesta raça d'abelles estan protegides per Europa i no se'ls pot matar si no vols que et multin. Ens va comentar que les vespes no són el mateix, són molt perilloses i que quan troben algun niu l'eliminen si està en zona urbana, amb les vespes hi ha molts problemes d'al·lèrgies i poden probocar amb facilitat xoc anafilàctic

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

Ubicació : Madremanya
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 695

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 7:21 pm

Sisu escrigué:
Si tens problemes venen un spray que et podria mirar la marca que és per nius de vespes, és la solució total. Nosaltres per la feina ens hi trobem de vegades i és perillós, amb aquest spary ens carreguem tot el niu, encara que sigui gros.

Jo faig igual.  A la terrassa és frequent trobar-hi de tant en tant algun rusc, i un cop descobert, és questió de segons que l'ataqui amb insecticida "a saco". Un cop mortes i/o expulsades les vespes, arrenco el rusc i el cremo.

Quant a les aranyes... no les suporto, i també les extermino.
Els dragons cap problema. Els pobres arrosseguen la mala fama de menjar-se la roba, i el que fan és menjar-se les arnes (entre altra molesta fauna) que sí que foreden roba. Quan sopem a la terrassa, amb els llums, venen atrets tot d'insectes, i llavors és entretingut veure les caceres d'aquestes bestioles.

Salut!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDj Ago 06, 2020 8:21 pm

OG22 escrigué:
Sisu escrigué:
Jo faig igual.  A la terrassa és frequent trobar-hi de tant en tant algun rusc, i un cop descobert, és questió de segons que l'ataqui amb insecticida "a saco". Un cop mortes i/o expulsades les vespes, arrenco el rusc i el cremo.
Quant a les aranyes... no les suporto, i també les extermino.
Els dragons cap problema. Els pobres arrosseguen la mala fama de menjar-se la roba, i el que fan és menjar-se les arnes (entre altra molesta fauna) que sí que foreden roba. Quan sopem a la terrassa, amb els llums, venen atrets tot d'insectes, i llavors és entretingut veure les caceres d'aquestes bestioles.
Salut!
A casa beneïm les aranyes de l'jardí, mengen tigres i altres espècies sanguinàries

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

Ubicació : Madremanya
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 695

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDv Ago 07, 2020 2:53 am

De la mateixa manera que no soporto aranyes i vespes, m'encanten els ocells. Prefereixo posar menjar per pardals, mellarengues, pit-rojos... que també se menjen insectes com a aperitiu. Aquest estiu hem tingut niada, a la terrassa, de cinc pollets de cotxa fumada. Els pares s'havien acostumat a nosaltres fins al punt de poder-nos acostar fins a tocar.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDv Ago 07, 2020 9:07 am

Distreta aquesta conversa sobre la fauna natural en ple cas urbà.
Tant vespes com abelles son animals perillosos si tens el aixam aprop del teu cercle vital.
No n'he tingut mai cap aixam gran, però si algun intent de niuar vespes en els forats de les totxanes, la solució anar tapant els forats que podien ser possibles nius, de vespes no se'n veuen i de abelles les que van darrera les flors
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDv Ago 07, 2020 10:00 pm

ignasibaga escrigué:
 Distreta aquesta conversa sobre la fauna natural en ple cas urbà...

Si. Very Happy

De fet en aquest fòrum fins i tot hi ha un fil per a tractar de les plantes del nostre jardí, que ningú ha seguit mai. De forma natural sembla que ens interessa més la fauna que la flora. (A mi el primer)

parpaleig
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG

Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDs Ago 08, 2020 9:34 am

Gripaus,granotes,salamandres,dragons,ocells,eriços,conills són benvinguts a casa.El gorge blanc em
va escalivar mig galliner,Va foradar el filat.Ara tinc un pastor elèctric i no ha tornat.Lirons esquirolers
i ratolins de bosc la gata de casa els té a ratlla.

Els escorpins els poso al recollidor amb una escombra,s´estan quiets, i els llenço a 200 mts de casa.
Les escolopendres no les perdono,són molt verinoses.
Tampoc les viudetes,negres o verdes.Rodones com un pèsol.Estan a les flors i hort.Piquen fort.
Les aranyes de pota llarga fan bona feina amb els mosquits i mosques.
Pels mosquits,mosquitera de gasa al llit.Màniga i pantalons llargs als vespres.Res de química.
Abelles,vespes i borinots són empipadors i segons qui li poden fer mal de debó.Tinc un Aspivenin
a mà.Venda en farmàcies i per la xarxa.Molt bé si es fa servir de pressa.Després rentar bé amb
sabó,aigua oxigenada i Betadine.Anar al metge si s´infla.

Com deia en Pere IV : la natura diligent ens depara una bèstia per a cada molèstia ... etc

Salut i guardeu-vos de la calda,estem al pic !
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 3:02 am

TOG escrigué:

Com deia en Pere IV : la natura diligent ens depara una bèstia per a cada molèstia ...

riuuu riuuu riuuu riuuu

Canviant de tema, us proposo una mirada retrospectiva als FFCC de La Terrassa (Uf!! quant de temps ha passat!!)

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 77
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2513

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 3:33 am

gràcies per aquestes imatges refrescants !!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 3:38 am

Ja ha plogut (i nevat) des d'aleshores..! applaud
Tornar a dalt Ir abajo
X+
Jardinaire
X+

Ubicació : Pontos
Edat : 46
Data d'inscripció : 25/04/2019
Nombre de missatges : 78

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 4:12 am

ostras totalment refrescant!! quin goig, i com ha millorat la cosa! quant temps ha passat?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 5:30 am

Això és molt antic, quan encara nevava neu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitimeDt Ago 11, 2020 9:24 am

Amb la calor que fa i encara tens neu?, esteu bé a La Garriga?
ok ok ok ok ok

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] - Página 9 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 9 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Següent