BALANÇ DE DANYS registrats durant la pedregada del 21 d'Agost:Circuit (per ordre d'importància, de major a menor)
Dipòsit de Carbonelles:
El fanal metàl·lic comprat a Champex Linden ha sofert danys considerables. És la única peça de la que no n'he trobat restes. Aquest fanal si que em sap greu.
També ha caigut el suport de fusta dels aïllants, però això és molt fàcil de refer.
REPARACIÓ: Si trobo la peça que falta miraré de refer-la, sinó n'hi haurà prou en comprar-ne un altre i substituir-lo
El suport dels aïllants era una fusta vella amb aïllants collats. Caldrà refer-ho, i ara ja tinc tècniques per a envellir la fusta ràpidament
-------------------------------------
Algunes de les teules del dipòsit s'han trencat, la qual cosa em sap greu... però aquestes coses passen.
A la foto es veu la fusta mencionada abans.
REPARACIÓ: Aquest és l'únic desperfecte al que no hi veig solució. Potser podria mirar de substituir les rajoles trencades tallant amb la Dremel i mirant de tornar a encolar amb ciment cola... però voleu que us digui la veritat? No ho faré pas. Així es queda. En els edificis de veritat també hi ha rajoles trencades. Així és més real!
Ara, això si, potser miraré de fer alguna protecció per a evitar que en el futur torni a repetir-se. Ara que francament, no em preocupa pas gaire perquè mireu si fa anys que tinc aquesta peça a l'intempèrie... i és la primera vegada que pateix desperfectes.
Plena via:
Aquesta fotografia és de la rassa de sortida de Font-Alba. Aquí hi havia una passera de Siporex per a accedir al ninxo de protecció o
burladero. A la foto es pot apreciar que ha quedat completament esmicolada.
REPARACIÓ: Serà molt fàcil de fer-ne una altra.
-------------------------------------
Passera del pont metàl·lic:
Gairebé ni mereixeria ser mencionada, perquè ja és reparada. La passera de fusta, que encara no era fixada, sinó només sobreposada, ha rebut. De ben segur que si hagués estat fixada, ni això.
REPARACIÓ: Ja està feta. Només ha calgut trobar les peces de fusta, i totes eren en les proximitats del pont. Per sort la riada no se les ha endut. En aquest moment ja han sigut reposades i les persones ja poden creuar el pont sense perill.
Triangle:
Topera interior destruïda per a no haver-hi l'edifici, que estic treballant en aquest precís moment. Quan sigui dins de l'edifici quedarà protegida. No obstant queda patent la seva feblesa.
REPARACIÓ: Simplement caldrà tornar a encolar-la.
EdificisMalauradament la Wasserhaus que des de que va ser construïda havia estat a l'interior, ben protegida, era passant les primeres nits a l'exterior, de prova. I ha passat la prova de foc, o millor dit de gel. Tenia por de que hagués sofert molts desperfectes, donada la seva fragilitat... o potser no ho és tant com em pensava!
L'únic desperfecte que ha sofert és la xemeneia, trobada però, a més de cinc metre de distància. Una bomba de gel la deu haver tocat de ple!
REPARACIÓ: Simplement re-encolar.
---------------------------------
Els danys més importants són els del dipòsit de Sot del Bac, comprat no fa gaire a Holanda, i que encara porta el cartell de GERNRODE.
El més aparatós a estat el sostre del respirador d'aquest edifici, que ha quedat completament malmès.
REPARACIÓ: Caldrà fer un sostre nou amb un bocí de planxa sobrant que trobaré per el taller, i encolar-lo
Una finestra ha marxat! Però la he trobat a poca distància del mateix lloc a on era abans de la tempesta.
REPARACIÓ: Simplement re-encolar
----------------------------------
Torre d'eclavament rebuda fa molts pocs dies, per a Carbonelles, tot i que encara porta el rètol de Shonweiler.
La xemeneia ha perdut el barret. Per sort també ha sigut trobat.
L'edifici que més desperfectes ha tingut és el Lockschuppen doble, el que vaig allargar ajuntant dos dipòsits, potser perquè és l'edifici més gran de que disposo, i per tant era el més sotmès al bombardeig.
Un dels dos respiradors ha desaparegut.
Una part del canaló de desaigüe del costat esquerra ha caigut.
Igualment ha desaparegut una part del canaló dret.
La resta del canaló d'aquest mateix costat ha quedat pengim penjam.
Afortunadament totes les peces dels edificis han estat trobades, per aquí o per allà. Crec que no falta res.
I afortunadament també, no hi havia pont del Gat, perquè sinó avui hagués tornat a caure, amb el conseqüent risc de desperfectes d'altres elements pròxims.
Com podeu veure, tot és fàcil d'arreglar. Crec que no caldrà pas declarar zona catastròfica a la meva terrassa.
Gràcies per el vostre interès.