| Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) | |
|
+6TramBlau el terrat de margarit Mitjans alejandro sasplugas ODAKIM Sisu 10 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 1:56 am | |
| Avui us explicaré un altre invent que he fet aquest darrer cap de setmana... a partir d'un vagó com aquest: La idea és suprimir la plataforma de guardafrens i escurçar-lo, de forma que es quedi simplement com un vagó tancat normal i corrent. Confesso que la idea no és meva, ja que vaig tenir un mestre amb el que vaig veure aquesta possibilitats. Es tracta d'en Jean-Michel Mayor, amb el seu circuit Passion IIm. Aquest és el vagó en qüestió, un dels meus preferits del seu original parc mòbil: He suprimit el seient del guardafrens... He suprimit els angles de decoració que portava el voladís del sostre, i els he tapat He omplert un buit que hi ha per a fer-hi cabre la plataforma que jo suprimeixo... He tallat el voladís del sostre He tapat els forats de la ventilació del sostre... I també els forats del tester Tot això dóna aquest resultat. Proper pas, escurçament de la plataforma. Sobren 30 mm de bastidor !
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Maig 14, 2018 3:40 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 2:14 am | |
| Em sorprèn gratament veure't tan engrescat! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 2:42 am | |
| Mmmmm........no voldràs pas aprofitar aquesta plataforma pel vagó que has d'allargar perquè hi càpiga la garita? D'altra banda, una feina en la teua línia i que dóna un vagó diferent. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 2:48 am | |
| Carai Narcís, tu també penses en tot... jo no havia lligat els fills fins ara! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 2:52 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Carai Narcís, tu també penses en tot... jo no havia lligat els fills fins ara!
És lo que té quan t'has de trencar molt el cap en com faràs les coses. Tot i així a veure què diu l'Amadeu..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 3:31 am | |
| - Sisu escrigué:
- Mmmmm........no voldràs pas aprofitar aquesta plataforma pel vagó que has d'allargar perquè hi càpiga la garita?
D'altra banda, una feina en la teua línia i que dóna un vagó diferent. Si, és el que volia fer. Malauradament el tros que sobra fa 30 mm i el que em falta a l'altra vagó fa 32 mm. Llàstima no haver fer la garita 2 mm més curta! A demés també hi ha la merma de material que es produeix al tallar, que quan mesurem tant milimètricament és important. Però alguna solució hi haurà. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 4:56 am | |
| Bona Feina, sembla que aquests tallers han agafat una bona marxa de treball!!!
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Maig 14, 2018 7:35 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Maig 16, 2018 12:49 pm | |
| És hora d'escurçar el bastidor. No pensava avorrir-vos amb les explicacions, però com que veig que en Narcís té interès en el tema, prepareu-vos. Primer de tot comentar-vos que he permutat el bastidor amb el del vagó que converteixo amb potassero amb cabina ( veure-ho aquí). El bastidor d'aquest vagó és mes estret d'una banda, motiu per el que li convé més al potassero, mentre que aquest en necessita un de toperes iguals a les dues bandes, com el del potassero. Aquí tenim el nou bastidor a escurçar, posat per cert sobre d'un utillatge que m'he fet per a poder enganxar el bastidor perfectament recte, quan toqui. La part central es desmunta sense cap dificultat: va suelta només posada a dins. Això facilitarà el tall enormement. I ara resulta que hem d'escurçar 30 mm, que és el que feia la plataforma a anular. Quina llàstima, oi? volia aprofitar aquesta peça per el vagó potassero ( veure aquí), però aquell s'ha d'allargar 32 mm. Però hi ha una manera. Enlloc de suprimir un tros de bastidor de 30 mm, el suprimiré de 31 mm: També preparo la part inferior de la caixa, perquè haurà de rebre un nou pivot de gir del "bogi" de l'eix, i perquè si no trec el que és inútil no podré collar be el bastidor amb la seva nova allargada. Fet això ja puc presentar el bastidor, tallat, a sota del vagó. I és clar, si he tallat un mil·límetre de més, ara que passa? dons que es queda curt. Solució? allargar el bastidor en 1 mm. Ara un bon reforç Queda fins i tot millor del que esperava! i de l'altre costat, també. Ara cal fer uns nous forats per a collar el bastidor al nou emplaçament | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Maig 16, 2018 6:49 pm | |
| Merci per les explicacions. No entenc el per què d'escurçar-lo 1 mm més del compte. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Maig 16, 2018 7:00 pm | |
| Perquè això em permet que només amb una correcció de 1 mm en els dos bastidors, obtinc la mida correcte en els dos, ja que la peça extreta de 31 mm posada al nou bastidor del potassero, també comportarà un allargament correctiu de 1 mm al encolar la peça sobrant d'aquest, igual com he fet aquí. D'aquest manera, al encolar les peces sobrants en l'altre bastidor hi obtindré un allargament total dels 32 mm necessaris. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Maig 16, 2018 8:31 pm | |
| Què apanyat...! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Maig 16, 2018 11:22 pm | |
| | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dj Maig 17, 2018 3:03 am | |
| Pero encolar aquest plastic negre dels bastidors no es gens facil, es pot saber quin producte utilitses per encolarlos ? i ademes si el reforçs interior es de un altre material , encara mes dificil.
Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dj Maig 17, 2018 3:13 am | |
| No he tingut cap dificultat, Alexandre. He encolat igual com amb els plàstics de la carrosseria: amb cianocrilato.
Segurament no és el mateix plàstic que alguns plàstics negres (dels que de vegades ja n'hem parlat) com ara enganxalls, plataforma i graons, etc, perquè he trobat que te un bon comportament. | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dv Maig 18, 2018 5:20 am | |
| Es veu tan fácil i ràpid Bona feina. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dv Maig 18, 2018 5:49 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dv Maig 18, 2018 11:06 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dg Mar 29, 2020 11:05 pm | |
| Per fi he reprès la continuació dels treballs de la per personalització d'aquest vagó. He començat just al punt a on ho vaig deixar: - Olot escrigué:
- ... També preparo la part inferior de la caixa, perquè haurà de rebre un nou pivot de gir del "bogi" de l'eix ...
... Així dons, el primer que he fet és omplir el buit que hi ha a sota de la caixa, de manera que quedi ben pla perquè justament és a on anirà la base del eix en la seva nova posició. Per a això he utilitzat una planxa de 2'5 mm que és la fondària del forat. Després he marcat al centre de gir del "bogie", he foradat i hi he encolat una petita barra de plàstic, del diàmetre del forat. De mica en mica hi he anat encolant petites peces fetes amb tubs cada cop més grans, sense perdre el centre, fins a arribar a obtenir el diàmetre similar als pivots de gir de LGB. Per acabar li he fet el nervi de lliscament que porten concèntricament al pivot. Sense això ja hagués pogut anar bé, però aquest petit nervi millora molt el gir del "bogie". Prova satisfactòria. | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Mar 30, 2020 12:30 am | |
| Al final haurem d'agrair el confinament... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Mar 30, 2020 1:45 am | |
| Ja ho vaig dir ahir: salvant les circumstàncies d’aquesta situació que estem vivint, el confinament es pot patir, o es pot gaudir. Com tot a la vida, es pot prendre malament... o bé. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Mar 30, 2020 6:44 am | |
| Avui els treballs han continuat. El primer ha sigut treure tots els pintats del vagó, preparant-lo aixi per a ser pintat de nou: Abans... ... i després Els més observadors haureu notat que aquesta porta no és pas la que correspon a aquest vagó. Es cert: la vaig permutar amb aquest altre vagó: Això ho vaig fer perquè el vagó blanc va rebre una garita de guardafrens i, en acabar, no m'agradava la porta "metàl·lica". Preferia la de fusta per aquell vagó. I en canvi a aquest si que li anirà be la metàl·lica. Ho podeu veure aquí: (veure pàgina 3, el missatge que està posat el 10 de maig) https://trenscat.forosactivos.net/t2535-personalitzacio-vago-4032-de-lgb-vago-tancat-amb-plataforma-de-guarda-frensContinuant amb les explicacions, ara tocava posar la barra estabilitzadora que ja sabeu que vaig posant de mica en mica a tots els meus vagons de dos eixos: Si us fixeu en la foto anterior, podeu veure que al escurçar el bastidor el vagó va perdre els calderí i bombí de frens que portava d'origen. Davant del perill de que es vegi massa buit de sota li he improvisat un nou calderí i un dipòsit que podria molt ben ser un altre bombí. Un cop fet això, el vagó queda llest per passar a la sala de pintura. | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Mar 30, 2020 7:42 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) | |
| |
|
| |
| Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) | |
|