| Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) | |
|
+8Francesc MALLET73 Olot jaume ODAKIM TramBlau Mitjans Sisu 12 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dl Abr 30, 2018 8:55 am | |
| Avui he salvat aquesta garita que alguna ànima despiadada volia cremar al foc de Sant Joan: La garita es trobava en un munt de fustes inservibles que devien ser el sobrant de la recomposició d'algun altre vagó. Però la cabina es podia aprofitar perfectament. Només calia posar-la una mica en forma: Supressió del fals eix de frens, dibuixat en relleu sobre la fusta i supressió igualment dels angles sobrants d'una barana horrible que devia portar aquesta cabina. Reconstrucció del ratllat de la fusta afectat per aquesta petita operació. Reconstrucció de les vetes i defectes de la fusta. Be, i ara haurem de donar resposta al misteri: - Sisu escrigué:
- I la incògnita????. Quin misteri amagues?
Què creieu que es podria fer amb aquesta garita????
Editat per darrera vegada per Olot el Dj Maig 03, 2018 7:04 pm, editat 3 cops en total | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 6:30 pm | |
| Ja et vaig dir que segur que volies aprofitar els materials sobrants per fer alguna cosa, però estic intrigat. Potser per alguna instal·lació al circuit de la Terrassa? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| |
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 6:47 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 7:10 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 10:47 pm | |
| Bé, bé, millor que la foguera..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 11:01 pm | |
| Si, et vares passar molt, Joan. No vull fer exactament el vagó que us he ensenyat, però si un que el recordi. Per començar, aquest és de via ample i el meu vagó de via mètrica. Després cal que el bastidor sigui més llarg si hi poso la cabina... Com allargar-lo? Afortunadament tinc aquest altre vagó: Aquest te el bastidor més llarg perquè te plataforma. I això em permet fer un truc de màgia. Fixeu-s'hi be: 1
2
3
i...
ALE-HOP !!!Per un moment tenim una altra versió del vagó tancat amb plataforma, que també queda be. Però he dit per un moment, perquè de seguida desmunto el vagó tancat: Com podeu veure a la foto anterior, el vagó ja ve preparat per portar qualsevol dels dos xassís, el que portava, i el llarga amb plataforma. Però el que ens interessa és treure noses: Per a donar una base plana per la garita he suprimit els passamans: I a la cabina també li he tret una cosa que sobrava: I ja puc fer un primer plantejament de posar la cabina. Trobo que m'agrada força. Per tant, ja la he fixat i he suprimit la barana, que no hi fa res. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 11:21 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Maig 01, 2018 11:22 pm | |
| Té molt bona pinta. Encara es veu estrany mentre tenen colors diferents, però quan estigui llest, penso que quedarà molt bé. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dc Maig 02, 2018 12:12 am | |
| M ha agradat que el vagó vingui preparat pels dos tipus de xassís, és molt pràctic. I veig que el tema ja el tenies molt madurat, realment m'agrada com queda i em fas pensar que jo no tinc cap vagó amb garita.... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dc Maig 02, 2018 2:14 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dc Maig 02, 2018 8:23 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. Idea madurada? be, si... més o menys va anar madurant en els cinc dies que vaig estar treballant el vagó de Catalans. - Sisu escrigué:
- ... em fas pensar que jo no tinc cap vagó amb garita....
Com és possible ?!?!?!?! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dc Maig 02, 2018 6:38 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dj Maig 03, 2018 1:02 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dj Maig 03, 2018 1:13 am | |
| | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Ds Maig 05, 2018 1:04 am | |
| Un bon trastet i amb garita on descansar un cop feta la feina. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 3:19 am | |
| Finalització dels darrers treballs a fer en aquest vagó: La pissarra negra queda molt malament quan es pinta el vagó. No m'agrada. Fa molt vagó alemany, però no era propi dels d'aqui, i si la duien era més petita. O sigui que va fora. Encolo un plàstic per darrera Un segon plàstic, ben encaixat, per a fer en total el mateix gruix que la paret original I en acabat ho folro amb tires de plàstic del mateix gruix que les tires de "fusta" del vagó. Però ara veig que no n'he fet foto. Be, us ho podeu imaginar. He tapat els forats del tester... I un altre vehicle a punt per pintar: | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 3:21 am | |
| Posar la garita aun vago tanta siempre es bonic. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 3:34 am | |
| Una altra peça que m'agrada molt, El resultat serà magnífic. Una pregunta: Aquests vagons que tenien la garita baixa suposo que eren de més mal maniobrar que els que la tenen aixecada. Per què ho feien? | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 3:37 am | |
| - Sisu escrigué:
- Una altra peça que m'agrada molt, El resultat serà magnífic.
Una pregunta: Aquests vagons que tenien la garita baixa suposo que eren de més mal maniobrar que els que la tenen aixecada. Per què ho feien? Potser hi te a veure l'electrificacio dels ferrocarrils. Si la garita va alta, tens mes posibilitas de quedar enganxat a la catenaria que si va baixa. I com es tracta d'apretar o afluixar el fre seguint les ordres que et fa el maquinista amb el xiulet, no cal que hi vegis. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 3:41 am | |
| - jaume escrigué:
- Sisu escrigué:
- Una altra peça que m'agrada molt, El resultat serà magnífic.
Una pregunta: Aquests vagons que tenien la garita baixa suposo que eren de més mal maniobrar que els que la tenen aixecada. Per què ho feien? Potser hi te a veure l'electrificacio dels ferrocarrils. Si la garita va alta, tens mes posibilitas de quedar enganxat a la catenaria que si va baixa. I com es tracta d'apretar o afluixar el fre seguint les ordres que et fa el maquinista amb el xiulet, no cal que hi vegis. Gràcies Jaume | |
|
| |
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 4:21 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dv Maig 11, 2018 6:45 am | |
| Es nota que tens bon ull. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Mar 31, 2020 12:20 pm | |
| Una altra peça que avança aquests dies és aquest vagó, al que li he afegit una cabina. Em tindreu de perdonar, però les úniques fotos que en tinc són bastant dolentes. Tot i així són clares. Tot i que aquest vagó ja va passar per la sala de pintura, a on va rebre una capa d'imprimació, hi va anar massa d'hora ja que encara hi havia un arreglo a fer. Això fa que hagi de tornar a passar per la sala de pintura. A demés la mala fortuna va fer que mentre pintava en un dia tranquil, de cop i volta va fer una violenta ventada que entre altres coses, em va fer sortir volant la caixa del vagó, que va anar per terra. Per sort l'únic desperfecte ocasionat va ser una de la part inferior d'un dels muntants. Vaig optar per arreglar-lo imitant com es feien aquest arreglos en la realitat: La feina que s'hauria hagut de fer abans del pintat amb imprimació salta a la vista en aquesta foto. Tot i que primer no li vaig donar importància, després vaig començar a veure que si no ho treia, cada cop que la porta lateral quedés oberta es veuria l'enreixat de l'antic altaveu per el so que duia el vagó en origen. Aixi dons, un cop de Dremel i l'enreixat va saltar Val a dir que em vaig atrevir a fer això perquè per alguna banda tenia un terra sobrant de la modificació d'un altre vagó. Amb un tros del terra sobrant vaig poder fer fàcilment un "tap" per el forat. D'aquesta manera, el vagó queda llest per passar a la sala de pintura. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) Dt Mar 31, 2020 7:48 pm | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) | |
| |
|
| |
| Personalització vagó 4135 de LGB (vagó tancat, amb so de loc vapor) | |
|