| Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) | |
|
+10josepmaria alejandro sasplugas el terrat de margarit ODAKIM MALLET73 TramBlau Mitjans Sisu alvarop Olot 14 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dj Maig 03, 2018 10:39 am | |
| Aquesta ha estat la meva inspiració d'avui: Es tracta d'un vagó dels Ferrocarrils Catalans. Les fotos les vaig fer en un viatge d'un tren especial el desembre del 2012. Com que és material "museu" està pintat de blanc i tot net. No anava pas així quan circulava regularment per la CGFC! Somm-hi! Avui he agafat un altre tipus de vagó tancat. És un que és més petit que l'altre que vàrem veure fa uns dies, i té una plataforma per guarda-frens. És la referència 4032 de LGB. A la foto ja es veuen els primers treballs fets: consisteixen en treure el seient de guarda-frens i fer lloc per a la garita alta que hi posaré. Com que la plataforma ja no estarà coberta, com de dremel al sostre per a escurçar-lo: També algun altre accessori ha rebut, com ara la plataforma, que ha sigut desproveïda de la barana i de la plataforma per passar d'un vagó a l'altre. Tot això a cop de Dremel. Ara el vago quedaria així: Per altra banda tinc unes garites comprades per Ebay fa temps. És hora de treure-les de l'armari. Primer canvi. Que tremoli l'enemic!! Primer plantejament: Esquarterem una part d'una segona garita que tenia... A la part que l'hi he tret, li he fet unes finestres romboidals A la garita bona li trec la finestra rectangular, ja que anem a fer un trasplantament de finestres Així, perfecte! I rep les noves finestres romboidals Per darrera també he tallat la finestra que tenia i un tros de la falsa fusta, i en el seu lloc rebrà la peça que l'hi he fet a mida per a tapar (la que es veu al costat de la garita). Segon plantejament Faltava posar els marcs romboidals Així es com queda la part de darrera Aquest és l'efecte que fa la garita ara mateix, un cop fetes les portes de la garita
Editat per darrera vegada per Olot el Dv Maig 04, 2018 9:08 am, editat 3 cops en total (Razón : Correcció ortogràfica) | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dj Maig 03, 2018 10:51 am | |
| Hola Amadeu! Jo també vull fer una reforma molt similar a la teva però a partir d' un vagó de LGB que vaig comprar per transformar-lo en un vagó del antic FC Carcaixent-Dénia que va circular també al FC Alacant-Dénia. Ja aniré posant fotos de la seva transformació mès endavant en quan termine els vagons del Limón Exprés... Un abraçada i fins molt aviat. Álvaro | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dj Maig 03, 2018 6:26 pm | |
| Bon projecte, Alvaro. Aquest vagó jo també el tinc, però el vaig pintar una mica. Pots veure’l en aquest fil: https://trenscat.forosactivos.net/t1522-millora-vago-lgb-4026-vago-tancat-amb-garita-de-guarda-fens?highlight=MilloraPer cert, no has pensat en obrir un fil per ensenyar-nos tot el teu material i els teus projectes? El teu material mereix tenir un fil propi. I tornant al meu vagó, dir que no vol ser cap vagó concret. Tot i que m’he inspirat en la garita d’un vagó de Catalans, només és personalitzar-lo per fer-lo diferent. No m’agrada que en tots els circuits sempre es veu el mateix material. Busco tenir material diferent, original i únic. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dj Maig 03, 2018 6:56 pm | |
| Hi ha possibilitat de comprar peces soltes de recanvi. A Alemanya hi ha diferents comerços (p.e. Modellland, o Champex Linden). Per Ebay també se n’hi troben moltes. Prova de buscar “LGB ersatzteile”.
I si vols trobar garites, en alemany es diu Bremsenhause.
Clar que la garita que tinc és només la caixa. Cal que em faci portes i sostre, o que ho busqui a Ebay separadament. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dj Maig 03, 2018 11:57 pm | |
| Estàs molt treballador, Amadeu! Està molt bé això dels projectes express..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 12:46 am | |
| Si, però no són tan express com sembla. Ara faig com alguns altres...: tinc molt fronts oberts. Es veu que s'encomana. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 12:56 am | |
| - Olot escrigué:
- Ara faig com alguns altres...: tinc molt fronts oberts.
No sé si en conec cap d'aquests que dius... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 12:57 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 12:59 am | |
| De res. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 1:15 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dv Maig 04, 2018 1:59 am | |
| | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Ds Maig 05, 2018 1:17 am | |
| Abans hi havia "Jonny Melenas, el terror de las nenas" i ara és "Amadeu Garitas, el terror de los vagones" Bromes a part, una molt bona feina, que sempre és un plaer veure. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Ds Maig 05, 2018 9:11 am | |
| - ODAKIM escrigué:
- Abans hi havia "Jonny Melenas",...
"Amadeu Garitas"...
Vols dir que ja no puc tenir el qualificatiu de " Melenas"? Tornant al tema, avui han continuat els treballs. Una de les coses que ha tocat avui és el sostre de la garita: Vist des de sota Vist des de sobre Les portes han rebut les seves manetes corresponents. Primer volia fer-les funcionals i posar-hi unes frontisses... però no s'ho val. Així que la porta anirà encolada i serà fixa. Després de tot, com que l'hi he fet les obertures superiors ja es veurà l'interior sense necessitat d'obrir-les. I... és clar, com que l'interiror es veu, dons apa: més detallets! Volant de frens. També he fet un punt de recolzament perquè la garita no quedava prou fixe i tendia a ballar cap a l'interior del vagó. És clar que anirà fixada per un cargol, però és bo que sense cargol s'aguanti per si sola amb estabilitat. Igualment he refet els nervis, que vaig haver de treure perquè molestaven per la cabina. Aquests són fets amb perfil plàstic Evergreen en forma de L. Això és el terra de la cabina, que no sé si l'havia ensenyat I aquest és l'aspecte de la cabina avui. Gairebé ja està acabada. Ara hauré de fer les escales. Vista de l'interior. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Ds Maig 05, 2018 11:53 am | |
| com has fet aquest volant? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Ds Maig 05, 2018 6:15 pm | |
| Dons mira, he escalfat una barra rodona de poliestirè de 2 mm fins a tornar-la tova, i la he curvat al voltant d’un tub. Després he fet els radis amb uns trosset de planxa de poliestirè. El centre l’he fet amb restes de barres i de tubs, sobrants d’altres coses. No te cap secret.
Editat per darrera vegada per Olot el Ds Maig 05, 2018 8:56 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Ds Maig 05, 2018 8:43 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 9:00 am | |
| Avui intens dia de treball. Primer de tot, construcció d'un útil per a fer els graons. Com funciona: primer s'obra, s'hi posa la tira de plàstic calent fins al punt de que sigui tou. A continuació es tanca i el plàstic quedarà doblegat com si d'una estampadora es tractés. Prova pràctica: la manera més ràpida d'escalfar el plàstic és a la cuina: El posem a lloc... ... i tanquem Obtindrem això. És la única manera de fer que tots els graons siguin iguals. I ara els grabarem Ja tenim el primer graó preparat: I en un moment ja els tenim tots. N'he fet alguns de més per si de cas, dons en realitat només en calien sis. Mesures preses del vagó LGB. Cal estudiar molt bé com fer les escales. D'aquí en surt una plantilla En primer lloc em serveix per a tallar els llarguers de les escales, que he fet tallant una tira de 3 mm de planxa de 2 mm, és a dir que tinc un passamà de 3 x 2. Ja tenim una escala I aquí ve la segona Les escales muntades amb tota la seva estructura. Sembla que ha quedat una mica guerxa. Alguna cosa hi hauré de fer. Tot i així ho presento. Què us sembla com queda? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 9:21 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 9:26 am | |
| Per a arreglar l’estructura de les escales?
L’assecador no dóna prou calor com per donar forma al plàstic, Pere. Jo tinc un petit bufador de gas que fa un xorrpo d’aire per a escalfar. Això va força bé, però és per peces no gaire grans, o sinó és lent.
En qualsevol cas, l’estructura de l’escala no l’arreglare pas així. | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 9:41 am | |
| Ja tinc ganes de veure'l pintat | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 9:55 am | |
| I jo!! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 10:38 am | |
| Una feina ben polida, Amadeu! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dg Maig 06, 2018 6:20 pm | |
| Fas unes feines que fan que semblin fàcils i tot això és molt entretingut. Per mi un 10 | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) Dl Maig 07, 2018 12:06 am | |
| Li estas donan personalitat propia , que es el que cal amb el material LGB , buscan el detall.vols dir que un pasama per que el guardafrenos no es foti de cap li aniria prou bè , ??
Alexandre | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) | |
| |
|
| |
| Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) | |
|