El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dl Mar 30, 2020 7:52 am
És un filferro (pot ser una corda de piano, o be una varilla de llautó trempat) que lliga els dos enganxalls de forma que faci molla. Amb això s’aconsegueix que els eixos sempre vagin alineats a la recta, i que s inscriguin els dos eixos per igual a les corbes. Amb això sobté una finesa de rodadura molt bona.
La majoria dels meus treballadors estan en els ossos
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dt Mar 31, 2020 9:13 am
el terrat de margarit escrigué:
... Per cert,com fuciona aixo de la barra estabilitzadora?? ...
Olot escrigué:
És un filferro (pot ser una corda de piano, o be una varilla de llautó trempat) que lliga els dos enganxalls de forma que faci molla. Amb això s’aconsegueix que els eixos sempre vagin alineats a la recta, i que s inscriguin els dos eixos per igual a les corbes. Amb això sobté una finesa de rodadura molt bona.
Mira Roger, per a complementar la resposta que vaig donar a la teva pregunta, avui he fet un vídeo, que serà molt més explicatiu que mil paraules:
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dj Jun 18, 2020 1:38 am
Tot i haver passat a imprimació, aquest vagó ha tornat a tallers perquè li faltava un detall que feia molt lleig. Al escurçar el vagó, el costat a on hi havia el balcó es queda sense muntants, que queden per sobre del xassís. Veient l'altra topera, que té tots els muntants tal com toca, aquí s'hi nota una mancança que si be al principi l'hi vaig donar una llicència, ara cada cop que miro el vagó ho veig més lleig. Per tant, a treballar toca:
Allargament dels quatre muntants, tan exteriors com interiors.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dt Oct 27, 2020 4:19 am
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dt Oct 27, 2020 5:04 am
Mitjans escrigué:
Ara ja deus tenir una bona col·lecció de vagons..! Deu fer goig de veure
Tinc una bona colecció de vagons sense acabar, Joan. Costa molt poc començar coses, però acabar-les ja és una altra cosa. Per això ara m’hi estic obligant (*). Aquí els pots veure tots:
Espero que els podreu veure al primer muntatge del MOMI.
_______________________ (*) M’obligo a acabar els vagons de tal manera que no aniré més de viatge, ni sortiré de casa només que per allò que sigui inevitable, mentre no els hagi acabat.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Oct 28, 2020 5:25 am
Olot escrigué:
Aquest és l’estat actual del vagó. Encara li falten algunes coses abans de donar-lo d’alta.
Collops Amadeu!!! cada vegada millor!!!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dc Oct 28, 2020 7:38 am
Gràcies, Joan.
Ben mirat no sé pas si tens raó, ja que estic a punt de donar d’alta un vagó que en realitat semblaria que mes aviat està a punt de causar baixa... o sigui que segons com es miri...
Però és que jo he vist material en aquest estat en els carrilets de la meva època.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dj Oct 29, 2020 4:40 am
Es que aixo es precisament el realisme. l'altre es pintar una joguina. I si, el material ferroviari sol ser, i mes el de servei o mercaderies, bastant atropellat per les inclemències del temps. A mi m'agrada com et queden.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dv Oct 30, 2020 11:27 am
Sonderzug escrigué:
A mi m'agrada com et queden.
A mi també
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Personalització vagó tancat LGB 4031 (escurçament) Dv Oct 30, 2020 6:49 pm
Gràcies, nois.
Sonderzug escrigué:
Es que aixo es precisament el realisme. l'altre es pintar una joguina...
Home, sense desmerèixer la feina de ningú, perquè totes i cada una d’elles té el seu esforç i el seu mèrit, quedin com quedin, però de vegades tinc l’impressió d’estar pintant un quadro, però en 3D.