El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Ago 25, 2024 10:17 pm
Un quants anys més tard! començo la construcció i finalització dels Martorell per als FIM...
Però comencen malament, tot i esta guardat dins una caixa, el vagó ha qeudat fet una "U", ha hagut de estar-se un dia al sol per tornar a la seva correcta posició.
Salutacions
mallet73
A RailwayManiac li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Ago 26, 2024 2:25 am
Mai és tard quan arriba.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Set 18, 2024 5:04 am
He reposat les fotos que he trobat perquè el fil torni a tenir la seva missió de pas a pas
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Set 18, 2024 5:14 am
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Oct 01, 2024 9:33 pm
Salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Oct 02, 2024 4:13 am
Bona feina, Carles.
Pensa que les finestres dobles de 3ª en els vagons curts portaven els respiradors, en els llargs no.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Oct 31, 2024 7:23 am
5 minuts de plantejaments
Un bon amic em va dir fa poc..que per què no feia servir de nou el pvc escumat i deixava el 3d per a les coses complexes ..que com sabia treballat el pvc que ho aprofites.
Així que tot i tenir les finestres en 3d la resta serà com sempre he fet els vagons.
Salutacions
Mallet73
A TramBlau y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Oct 31, 2024 8:50 am
Si això serveix per assolir l'objectiu ben vinguda sigui el canvi d'estratègia.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dj Oct 31, 2024 8:05 pm
ignasibaga escrigué:
Si això serveix per assolir l'objectiu ben vinguda sigui el canvi d'estratègia.
També per què em falten fer moltes peces en resina i si he de agafar els motlles i anar a buscar resina tornare a endarrerir me..
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Nov 01, 2024 9:14 am
Ostres! Me'n alegro molt de que per fi hagi arribat el moment Carles!! Creu-me: aquestes feines, millor no deixar-les per quan et jubilis.
Al·lucino amb el teu treball, Carles.!!
Quant de temps feia ja que els tenies, guardats aquests vagons?
A demés, quants vagons tens per a muntar?
Bé, siguin els que siguin, serà un plaer immens de veure't muntat-los... (jo ja tinc a punt les meves crispetes)
I això d'aquest que se t'ha deformat... com és? que no era de resina? No he arribat pas a entendre la fotografia, i per tant no entenc ben bé que li deu haver passat.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Nov 01, 2024 9:48 am
Aquests son uns grans vagons i em tenen enamorat, en vaig muntar 5 en resina ja fa uns anys i hem evolucionat molt amb el 3D i em venen ganes de fer-ne un totalment en 3D.... .... però hi ha molts projectes al mig.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Ds Nov 02, 2024 7:37 am
Olot escrigué:
Ostres! Me'n alegro molt de que per fi hagi arribat el moment Carles!! Creu-me: aquestes feines, millor no deixar-les per quan et jubilis.
Al·lucino amb el teu treball, Carles.!!
Quant de temps feia ja que els tenies, guardats aquests vagons?
A demés, quants vagons tens per a muntar?
Bé, siguin els que siguin, serà un plaer immens de veure't muntat-los... (jo ja tinc a punt les meves crispetes)
I això d'aquest que se t'ha deformat... com és? que no era de resina? No he arribat pas a entendre la fotografia, i per tant no entenc ben bé que li deu haver passat.
Tan de temps com els vaig fer per el Ignasi i per mi!! però es van quedar a mitges de peces i només un va quedar a primeres de muntatge que a més va ser el Ignasi qui el va presentar per jo seguir en la construcció.
Igual que el Ignasi vull fer-ne 5 els mateixos, segueixo les seves imatges.
La deformació ha estat per que el vaig guardar però no en pla i suposo que això a fet que es deformés.
Tornar a treure motllos i comprar resina faria que encara es demorés més la seva construcció. així que he decidit fer amb pvc i les finestres que em falten fer-les en 3D
Fer-lo tot en 3D ha passat per el cap però com em va dir un amic, es temps de impressió de 3D innecessari i com tinc material de pvc i segons ell el tinc per la mà..he seguit el seu consell.
Salutacions
mallet73
A Olot li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Ds Nov 02, 2024 6:47 pm
Sempre aniràs bé si segueixes els bons consells dels bons amics...
Aquest és el meu: no deixis pas la construcció d'aquests vagons mig fer, perquè la patxoca que poden fer tots junts deu ser per caure de cul!
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Ds Nov 02, 2024 10:12 pm
Olot escrigué:
Sempre aniràs bé si segueixes els bons consells dels bons amics...
Aquest és el meu: no deixis pas la construcció d'aquests vagons mig fer, perquè la patxoca que poden fer tots junts deu ser per caure de cul!
Seriosament: tinc moltes ganes de veure'ls, ja!!
i jo!!
aquest matí les altres mides de finestres i impressió de xassís en 3D(9 hores) en 3 parts.
continuarà
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Nov 03, 2024 9:45 am
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Nov 03, 2024 9:54 pm
ja t'he compartit les finestres en stl. la resta si la vols fer tu...ja serà un altre fil...
Salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Nov 03, 2024 10:20 pm
Ai, ai, que m'estàs engrescant.
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 12:01 am
jo només et comparteixo peces.. no et sugestionis que tu ja els tens més que fets!!
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 12:44 am
Però no en 3D
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 3:18 am
cert! no t'aconsello per que la part interior no quedaria com a fusta i imprimir en pla per això fas servir el pvc.. tu mateix, ja te prou feina la impressora com per dedicar temps en fer-ne. així d'aquesta manera mentrestant la màquina imprimeix altres coses i projectes jo vaig fent el pvc.
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 4:44 am
Com tens pensat fer-los?, el interior també?. Els de resina tenen dues capes, la exterior i la interior amb 3D també es podria fer igual, amb la diferència que les peces de resina estan enganxades amb cianocrilat i hi ha un munt de peces a cada lateral, comptant que a més és doble Aquest Martorell era un vagó de 2ª-3ª que després es va reformar a 3ª, que és la versió que jo vaig fer, tu en quina el faràs?. Aquest lateral correspon al costat WC, té 3 finestres dobles de 2ª, 3 de 3ª i 2 de senzilles petites, total 8 finestres en aquesta cara, hi han 9 separadors entre finestres de diferents mides, a més del sota finestra que en resina eren dues peces, el llistonat de sobre les finestres el vaig fer amb fusta per fer nervi per evitar deformacions, no sé com el vols fer tu, suposant fer-lo en resina farien falta dues peces més, que en total, si no m´he descomptat, son 21 peces per la cara exterior i 21 per la interior. en el supòsit del 3D el muntatge el fas en el TINTERKAT on tens els dibuixos base i els ajuntes per cada cas fins a fer la peça que pot admetre la impressora, per la llargada del vagó en series dues o tres a molt estirar quatre segons com vulguis fer el repartiment, evitant un munt de unions.
El enganxar o soldar el PLA del 3D amb PVC espumat no és problemàtic però si que si hi ha més dificultat quan ho vols fer amb la resina, però també ho he fet amb bons resultats.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 8:48 am
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 8:05 pm
No cal, aquest no és el que està fent
Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Nov 04, 2024 9:59 pm
Aquí us presentava les finestres en 3d sobre la part feta en resina per l'ignasi per que anés fent i a sota el pvc..en les imatges en paer estan impresos els 5 models del ignasi