| Martorells dels Catalans | |
|
+12MALLET73 albertoquattrotre josepmaria tram47 lluis7 ODAKIM Sisu ostman TramBlau Olot Mitjans ignasibaga 16 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Maig 30, 2017 10:32 am | |
| | |
|
| |
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dt Maig 30, 2017 12:40 pm | |
| Un treball molt acurat; els sostres amb tela queden molt bé. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Maig 31, 2017 12:57 am | |
| Aquest vagó haurà d'anar amb el sostre obert per a poder gaudir de l'interior..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dc Maig 31, 2017 1:11 am | |
| Sempre es pot fer desmuntable... O de vidre! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Jun 09, 2017 9:10 pm | |
| Quina estació és aquesta? és H0 no? El vagó correu guapíssim, molt més detallat que el que vaig fer jo, ets un mestre! | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Jun 09, 2017 10:51 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Quina estació és aquesta? és H0 no?
El vagó correu guapíssim, molt més detallat que el que vaig fer jo, ets un mestre! Hola Narcís! es l'estació de Magoria (F.catalans) de Barcelona, ara es el centre civic...que l'Igansi la te reproduida en maqueta salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 6:00 am | |
| Ja fa uns dies que em van arribar les calques per les numeracions dels Martorell i altres vagons dels Catalans que he anat fent amb aquest temps, trobar el moment per fer-ho ha estat una mica més complicat perquè és bastanta feina, ara els vagons penso que ja els podem deixar com a acabats, però volia posar en un comentari en aquest fil per deixar-lo més complet i ampliar la informació. Ja sabeu que n'he fet cinc, de diferents series i en versió dels anys 60 que és quan els vaig viure de petit i quan van començar el procés de desmuntar les caixes de fusta per muntar-ne una de nova de ferro. he fet un seguit de fotos de cada un com a fitxer. El vagó C115 de 3ª classe, era una serie de set vagons curts originàriament de 2ª classe (B51-60), el C115 era concretament el B53 aquest vagó tenia en una banda sis finestres petites de quatre vidres, dos a baix practicables i dos a sobre amb vidre glaçat de color, format un arc i amb reixa de fusta de ventilació a sobre i cinc finestres de quatre vidres i dues de senzilles de dos vidres a la banda del WC, veiem que les dues bandes del vagó son diferents el seu interior amb un sol habitacle amb seients de fusta i un apartat pel WC que s'hi accedeix des de l'exterior llavors des de les capçaleres compten amb una porta centrada per accedir al interior i una desplaçada a la banda del WC, per tant les capçaleres també son diferents entre elles El BC5 és un vagó mixta 2ª-3ª, antigament era el AB1 (1ª-2ª) és un vagó de dos compartiments, el compartiment que era de 1ª va ser convertit en 2ª i el de 2ª en 3ª el compartiment de 2ª compta amb dues finestres grans arquejades de quatre vidres a cada banda i el de 3ª amb quatre finestres mitjanes de quatre vidres, també a cada banda, quedant un tercer compartiment pel WC amb una finestra arquejada gran de dos vidres a cada banda situat entre els altres dos També podem veure que les dues bandes del vagó son diferents Els interiors dels compartiments son diferents, en el compartiment de 2ª els seients estant en disposició 2+1, mentre el de 3ª estan 2+2 tant les mampares de separació entre compartiments com les capçaleres tenen les portes desplaçades cap una banda en el compartiment de 2ª i centrada en el 3ª en tots els vagons hi hem posat els cartells de destinació, aquests cartells eren una planxa de ferro amb la destinació en servei ascendent pintat en una banda i la destinació descendent en l'altra, aquests cartells anaven penjats en uns ganxos i al arribar a destí els giraven per iniciar el servei en sentit contrari. Jo en un principi ho volia fer igual, però baix pensar que es perdrien o s'espatllarien amb facilitat, per tant els he posat en un sentit a una banda i en sentit contrari a l'altra, llavors vol dir que al muntar el tren s'ha de tenir en compte la posició del vagó, així el tren tindrà sentit ascendent en una banda i descendent a l'altra. El C117 és un cas curiós, originàriament era el BC1, mixta 2ª-3ª, convertit en 3ª, tenia una mampara divisòria entre els compartiments que no es va desmuntar al fer la transformació, però si que es va treure la porta Aquest vagó té set finestres arquejades mitjanes de quatre vidres a cada banda pel que les dues bandes del vagó son iguals, ja que és l'únic que no té compartiment pel WC El interior dels dos compartiments estan dotats de seients de fusta Les dues capçaleres també son iguals ja que tenen una sola porta i centrada/. Ara ho he de deixar aquí, després continuarem amb els altres dos que falten. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 7:55 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 8:04 am | |
| | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 9:32 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 9:34 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 1:08 pm | |
| Això sembla ja un catàleg!! Magnífic! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 7:49 pm | |
| Hi falten els preus | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dv Mar 16, 2018 8:22 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Mar 18, 2018 11:07 am | |
| Em falta penjar les fotos del altres dos, ho farè tant aviat com pugui.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 6:00 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- Em falta penjar les fotos del altres dos, ho farè tant aviat com pugui.
Fins aviat, Ignasi. jo encara els tinc que muntar!! mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 6:06 am | |
| - MALLET73 escrigué:
jo encara els tinc que muntar!!
mallet73 Ja ens hi posarem. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 7:22 am | |
| Continuant amb els vagons ara toca el torn al C-53 que inicialment era el BC-53 mixta 2ª-3ª reformat a 3ª originàriament els compartiments estaven separats per una mampara de separació que desaparegué en les reformes el compartiment que era de 2ª comptava amb quatre finestres arquejades mitjanes de quatre vidres a una banda i tres finestres arquejades de quatre vidres i dues finestres arquejades de dos vidres a la banda del WC i el compartiment de 3ª comptava amb tres finestres arquejades de quatre vidres petites a cada banda, per tant les dues bandes del vagó son diferents, Les capçaleres també son diferents, la que correspon al compartiment de 3ª hi ha una sola porta centrada i la que correspon al compartiment de 2ª la porta d'accés a l'interior està lleugerament desplaçada a la dreta i a la seva esquerra hi ha la porta d'accés al WC l'interior del vagó es amb bancs de llistons de fusta en disposició 2+2 El vagó B-102 originàriament era el B-58 de 2ª classe, que el 1936 va ser transformat en tren hospital i el 1945 va retornar a ser un vagó de 2ª però amb la numeració B-102 La capçalera corresponent al WC té dues portes i l'altra capçalera en té una sola centrada aquests vagons tenien sis finestres arquejades mitjanes de quatre vidres i una finestra arquejada petita de quatre vidres a cada banda, la finestra petita estava al extrem corresponent al WC, per tant els dos laterals tampoc son iguals els bancs de l'interior son entapissats en disposició de 2+2 Per completar la composició vam fer el furgó de correus que van portar quan el tram de Manresa-Olvan va passar a l'estat, aquest també hi faltava la numeració Amb això em sembla que ho podem deixar per tancat. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 8:16 am | |
| I ben tancat, amb un final de traca..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 8:59 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dl Mar 19, 2018 9:04 am | |
| | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Mar 25, 2018 8:00 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Mar 25, 2018 8:24 am | |
| Utilitzaràs vagons lgb? Per aquests invents hi ha els xinesos de Train... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Mar 25, 2018 9:55 am | |
| Et seguiré amb interès.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans Dg Mar 25, 2018 11:15 am | |
| Hola Ignasi... Hola Joan!!! Ja he obert un nou fil al forum per explicar aquesta transformació/contrucció d' aquest vagons que per mi, forma part de la meva vida com alacantí, i es, de veritat, un repte igual que la construcció aque tinc al cap de fer el automotor MAN colors FEVE que van circular al FC Alacant-Dénia en temps de FEVE a partir de l´any 1984.... Mireu el nou fil amb el titol de " Construcció dels cotxes de viatgers Carcaixent-Dénia (Limón Exprès) a partir de vagons LGB" https://trenscat.forosactivos.net/t2510-construccio-dels-cotxes-de-viatgers-carcaixent-denia-limon-expres-a-partir-de-vagons-lgb Moltes gràcies. Un abraçada. Álvaro. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Martorells dels Catalans | |
| |
|
| |
| Martorells dels Catalans | |
|