El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 2:10 am
Pere
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 2:44 am
Carles no deixes de sorprendre'ns amb tot l'atrezo que tens...
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 3:03 am
ostman escrigué:
Carles no deixes de sorprendre'ns amb tot l'atrezo que tens...
m'estic "alemanyitzant!" cal continuar pujant graons de nivell....
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 9:11 am
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 6:24 pm
aquests són de resina?
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 7:27 pm
En Carles ho clona tot...
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 10:27 pm
Sisu escrigué:
aquests són de resina?
no aquest encara no però ho ha una fornada a punt!!
mallet73
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Jul 04, 2016 11:50 pm
Jeje... producció en série...
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 12:57 am
Els que teniu una edat, us recordeu del extintors cònics Minimax, que hi havia a les estacions del Ferrocarrils de Catalunya, (Barcelona-Sarrià-Terrassa -Sabadell)??
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 2:43 am
Si i tant !!!! i tambè dels "petromax" , sabeu que eren ???
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 2:45 am
fve escrigué:
Els que teniu una edat, us recordeu del extintors cònics Minimax, que hi havia a les estacions del Ferrocarrils de Catalunya, (Barcelona-Sarrià-Terrassa -Sabadell)??
I a casa també.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 6:16 am
Jo també els recordo clarament.
El petromax en canvi no sé que és. Potser si en veig una fotografia també els tindré a la memòria.
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 6:38 am
Hi tant si me'n recordo dels llums de petromax, comparat amb els de carbur eren molt potents, dins la seva campana de vidre. Nosaltres a casa els havíem fet servir per anar de campament
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 6:49 am
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 7:02 am
Efectivament, està molt ben explicat a la wikipendia, En temps de restriccions electriques a la empresa on treballaba els utilitzabem per no parar la activitat, eren temps dificils.tres dies a la setmana no hi havia llum electrica durant les hores de dia. i els Petromax donaven molt bona llum.
Alexandre
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dt Jul 05, 2016 9:01 am
Jo recordo haver sentit a parlar dels llums de petroli, però no recordo haver-ne vist cap en funcionament (que en sigui conscient).
Podria ser que es fessin servir en màquines de tren? i al interior dels vagons de viatgers?
Fins aviat, Ignasi.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Jul 09, 2016 5:47 am
Uns grans elements decoratius aquests extintors.
M'ha quedat clar que n'hi ha en resina en procés de fabricació, però no he entes de que són els de la foto. Fang? Massilla bicomponent?
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 7:31 am
Hola amics, torno a penjar les fotos de la construcció d'aquest bonic tractor. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
A TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 8:57 am
Sisu escrigué:
Hola a tots. Mentre em mirava el video que va enviar l'Amadeu del Blanc Argent em vaig fixar en alguns dels locotractors que tenien en aquella linea. Eren tractors construits a partir de locomotores de vapor desguaçades i de les que aprofitaven el xassís i els eixos amb les bieles. Pel que he vist això es va fer molt sovint per aprofitar material ja que les companyies no anaven sobrades de diners.
En aquest cas la construcció es basa en un motor de LGB del qual aprofito les bieles que intercomuniquen les rodes. Una de les dificultats d'aquesta construcció és que tots aquests tractors tenien el bastidor exterior (ufff...). Aquí un acord entre els tallers dels Aspres i els tallers Mitjans facilitaran aquesta taxa ja que Mitjans fabricarà els contrapesos que em fan falta per la unió de les bieles a les rodes. Els materials seran els habituals, PVC Forex i molta imaginació.
Sóc conscient de que no és un vehicle especialment bonic Sí que sí! , ni gran, ni potser emblemàtic Sí que sí! , però per raons que de vegades no saps ben bé quines són, he decidit construir-lo. Es una idea excel-lent !
Unes imatges del model real:
Vaig descobrir aquest tema: és una meravella!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 3:35 pm
En Narcís (Sisu) tenia molt bones mans, Christophe. Com has pogut veure construïa coses magnifiques, petites meravelles. Malauradament va deixar de construir, s'ho va vendre gairebé tot i ja no es mira més els trens...
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 7:03 pm
RailwayManiac escrigué:
Sisu escrigué:
Hola a tots. Mentre em mirava el video que va enviar l'Amadeu del Blanc Argent em vaig fixar en alguns dels locotractors que tenien en aquella linea. Eren tractors construits a partir de locomotores de vapor desguaçades i de les que aprofitaven el xassís i els eixos amb les bieles. Pel que he vist això es va fer molt sovint per aprofitar material ja que les companyies no anaven sobrades de diners.
En aquest cas la construcció es basa en un motor de LGB del qual aprofito les bieles que intercomuniquen les rodes. Una de les dificultats d'aquesta construcció és que tots aquests tractors tenien el bastidor exterior (ufff...). Aquí un acord entre els tallers dels Aspres i els tallers Mitjans facilitaran aquesta taxa ja que Mitjans fabricarà els contrapesos que em fan falta per la unió de les bieles a les rodes. Els materials seran els habituals, PVC Forex i molta imaginació.
Sóc conscient de que no és un vehicle especialment bonic Sí que sí! , ni gran, ni potser emblemàtic Sí que sí! , però per raons que de vegades no saps ben bé quines són, he decidit construir-lo. Es una idea excel-lent !
Unes imatges del model real:
Vaig descobrir aquest tema: és una meravella!
Moltes gràcies, les fotos no estan colocades en cada post que es van publicar però seria molta feinada i les penjo totes al final. Almenys tothom les pot veure. Me n'alegro que t'agradi. A mi és una peça que m'encanta.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 7:09 pm
Olot escrigué:
En Narcís (Sisu) tenia molt bones mans, Christophe. Com has pogut veure construïa coses magnifiques, petites meravelles. Malauradament va deixar de construir, s'ho va vendre gairebé tot i ja no es mira més els trens...
A veure:
No parlis de mi com si ja no hi fos, espero durar uns quants anys més, home!!!!
Sí, és cert, he deixat de construir, però no m'he venit quasi res. A saber: la Baldwin Forney de Bachmann, la Porter de Bachmann, un vagó LGB i l'automotor Donegal. I ja està. Totes les construccions que he fet les tinc i no penso pas vendre-me-les i de peça comercial nova, diria que només tinc 1 o 2 coses, les altres són modificades o repintades.
I tot això per optimitzar els trens que tinc pensant en què, si Déu vol, potser un dia viuré en un lloc amb possibilitat de tenir-hi ni que sigui un petit circuit. Però en aquests moments és impossible.
Així que no siguis tan dolent amb mi.......
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Maig 26, 2023 8:04 pm
Home,Narcís, no saps com me'n alegro de llegir el que dius aquí!!
Si que he estat una mica dur, però ha estat per a fer-te reaccionar, més que res.
Me'n alegro també de saber que estic equivocat pensant que t'ho has venut gairebé tot!!
I ho celebro sincerament...
Ara bé, la tarja vermella no te la trec, perquè amb les teves bones mans, és un pecat (potser mortal i tot) que, encara que no tinguis possibilitat de tenir un circuit, no trobis un petit raconet a on utilitzar les teves eines, coles i pintures.
Ja voldrien molts tenir la meitat de la gràcia que tens per a fer models!
I mira, així és com vaig començar jo mentre vivia en un pis de 30 m2, i sense cap possibilitat de tenir terrassa o jardí: fent models.
Vinga, home, a veure si puc animar-te a tornar a construir alguna cosa...
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Maig 27, 2023 7:18 am
Gràcies Amadeu, això sembla el consultori de l'Elena Francis (els més joves no sabran qui és ). Mira, en Carles em va donar per muntar el vagó aquell de l'Est però no he fet res. La veritat és que la meua vida ha canviat força (i a mooooolt millor, creu-me) i el temps lliure que tinc no el destino a trens, no perquè no m'agradin, si no perquè no en tinc suficient com per poder fer coses. Bé, haurem d'esperar a que canvïin algunes coses, lo que ara m'atrauria més és poder tenir un circuit propi.
A Olot, lluis7 y a josepmaria Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Maig 27, 2023 5:19 pm
MOLTÍSSIMES GRÀCIES, NARCÍS, PER LA REPOSICIÓ DE LES FOTOS PERDUDES!!!!