| Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) | |
|
+15flyfabio (†) el terrat de margarit ODAKIM Víctorf MALLET73 Olot ignasibaga fve alejandro sasplugas Mitjans ostman TramBlau josepmaria Shay Sisu 19 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 8:59 am | |
| Hola a tots. Mentre em mirava el video que va enviar l'Amadeu del Blanc Argent em vaig fixar en alguns dels locotractors que tenien en aquella linea. Eren tractors construits a partir de locomotores de vapor desguaçades i de les que aprofitaven el xassís i els eixos amb les bieles. Pel que he vist això es va fer molt sovint per aprofitar material ja que les companyies no anaven sobrades de diners. En aquest cas la construcció es basa en un motor de LGB del qual aprofito les bieles que intercomuniquen les rodes. Una de les dificultats d'aquesta construcció és que tots aquests tractors tenien el bastidor exterior (ufff...). Aquí un acord entre els tallers dels Aspres i els tallers Mitjans facilitaran aquesta taxa ja que Mitjans fabricarà els contrapesos que em fan falta per la unió de les bieles a les rodes. Els materials seran els habituals, PVC Forex i molta imaginació. Sóc conscient de que no és un vehicle especialment bonic, ni gran, ni potser emblemàtic, però per raons que de vegades no saps ben bé quines són, he decidit construir-lo. Unes imatges del model real:
Editat per darrera vegada per Sisu el Ds Abr 14, 2018 8:26 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 11:18 am | |
| Genial amb la seva locomotora, encara que sigui lleig m'agrada. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 12:12 pm | |
| Jo no li trobo de lleig, més aviat m'agrada | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 8:08 pm | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 8:22 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 21, 2016 10:07 pm | |
| La impressora ja està fent les primeres proves dels contrapesos. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Abr 22, 2016 12:07 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dv Abr 22, 2016 5:39 am | |
| Será lleig si voleu , pero interesant, un rato, de moment la carroseria pinta molt bé
Alexandre | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Abr 23, 2016 5:01 am | |
| Els tallers segueixen treballant. És curiós, però tot i que sembla un vehicle senzill de fer, té moltes parts arrodonides que donen molta feina i cal trobar la manera d' aconseguir les formes originals. La carrosseria serà desmuntable del xassís per poder accedir a la motorització. | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Abr 23, 2016 7:41 am | |
| Realment sorprenent!!.
Felicitats | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Abr 23, 2016 7:44 am | |
| Què és el que et sorprèn Eduard? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Ds Abr 23, 2016 8:31 am | |
| | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 12:54 am | |
| - Sisu escrigué:
- Què és el que et sorprèn Eduard?
La rapidesa i el domini de les formes arrodonides | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 3:03 am | |
| Hola Narcís i tots els demés. Magnific projecte. En aquest f`0rum hem aconseguit una altra fita, la col·laboració entre diferents "tallers" per facilitar un bon treball. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 4:11 am | |
| - fve escrigué:
- Sisu escrigué:
- Què és el que et sorprèn Eduard?
La rapidesa i el domini de les formes arrodonides Avui li comentava al meu amic Carles (Mallet73). Segurament la majoria pensarà que és una peça fàcil i no es donarà compte de les dificultats per la quantitat de formes arrodonides que hi ha. Sense parlar del tema del bastidor exterior, que això ja veurem com va...... El morro l'he fet en dues parts. Lo que seria el radiador i després l'allotjament del motor. En aquest últim he hagut de fer una petita estructura per poder donar forma a la coberta. Els PVC està corbat en fred ja que no em refio de la seva reacció a la calor quan és tan prim. Gràcies pels comentaris. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 4:23 am | |
| Si és prim, això que has fet és el millor, ja no tant per si dóna problemes fer-ho en calent sinó perquè en fred és molt més simple el procés. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 8:40 am | |
| Moltes vegades es fa difícil de fer-se una idea de les dificultats que comporta solucionar diferents aspectes dels models, a les fotos ja es veu la solució feta i la majoria de les vegades les proves que no han sortit bé no les mostrem per no embolicar el tema.
Però estàs fent un treball magnific i molt polit.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dg Abr 24, 2016 10:30 pm | |
| Narcís si que hem parlat però no sabia pas que continuava la construcció a tan bon ritme... esta quedan genial, molt bé..aquestes formes!!! tot un mestre... serà dificil, però el que gaudeixes contruin i pensan com fer les peces, aixó no tu treu ningú!! gaudeix!! salutacions mallet73 p.d. per comandes on???? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Abr 25, 2016 12:47 am | |
| Comandes?, em sembla que els FIM estan ben proveïts! | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dl Abr 25, 2016 2:34 am | |
| - Sisu escrigué:
- Comandes?, em sembla que els FIM estan ben proveïts!
sempre podem fer una festa dels FIM!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 28, 2016 2:27 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 28, 2016 5:42 am | |
| No he avançat gaire. El color crec que el faré en els colors originals (que és difícil veure quin és perquè estan molt descolorits). Tot i això, de vegades penso que vaig pintant els meus models en els seus colors originals però potser tindré poupourri de colors en la meva companyia i potser hauria d'unificar colors, però no m'agrada fer un model i inventar-me el color. | |
|
| |
| |
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) Dj Abr 28, 2016 7:28 am | |
| Mentre espero les peces dels tallers Mitjans per a les bieles he anat fent alguna coseta. Quan més em miro la construcció, més lletja la trobo. El meu fill li diu "porquet" pel seu frontal característic. El sostre encara és provisional. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció Locotractor BA12 del Blanc Argent (Tallers dels Aspres) | |
|