| vagons de catalans | |
|
+20ignasibaga MALLET73 Mitjans alejandro sasplugas KTK Posets TramBlau ostman ut800035 (†) Maxx_Rivoli E4lok tram47 peps josepmaria Shay TJV jaume fve Olot Sisu 24 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 24, 2015 4:39 am | |
| el primer motllo el més fàcil..!! la preparació del següent...aquest serà tancat.. salutacions mallet73 | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 24, 2015 5:32 am | |
| | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 24, 2015 1:31 pm | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 24, 2015 7:50 pm | |
| Molt bé per aquesta col·laboració entre tallers | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 6:33 am | |
| - ut800035 escrigué:
- Molt bé per aquesta col·laboració entre tallers
es fa el que es pot!!! les feines d'avui... salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 6:35 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 7:08 am | |
| No fas la caixa d'una sola peça? | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 7:13 am | |
| - Mitjans escrigué:
- No fas la caixa d'una sola peça?
estic fent 3 caixes a l'hora...la de vores baixes si es d'una sola peça..la resta es a peces intercanviables..... salutacions mallet73 | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 8:09 am | |
| Hola Carles i tots els demés.
Aquesta peça pinta molt bé, de moment ens en fan falta dues, je, je.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 10:03 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 1:05 pm | |
| Molt bona !!! Només una pregunta sobre les resines utilitzades. Són comuns per als models o es tracta de productes específics per a l'ús a l'aire lliure? Vostè ha reforçat materials o és aquesta resina pura? En els nostres models, gràcies als experiments pràctics, es va trobar que només resines millor llarga durada i són robustos. D'altres són massa fràgils. Alguns s'assequen i es tornen fàcils de trencar. Importaria fer un munt de treball i després haver peces que es trenquen al cap d'uns anys! | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 25, 2015 8:05 pm | |
| Estem vivint el naixement d'una nova marca, i sino al temps
Joan | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 2:58 am | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
-
Molt bona !!!
Només una pregunta sobre les resines utilitzades. Són comuns per als models o es tracta de productes específics per a l'ús a l'aire lliure? Vostè ha reforçat materials o és aquesta resina pura?
En els nostres models, gràcies als experiments pràctics, es va trobar que només resines millor llarga durada i són robustos. D'altres són massa fràgils. Alguns s'assequen i es tornen fàcils de trencar. Importaria fer un munt de treball i després haver peces que es trenquen al cap d'uns anys! Hola MAx....doncs com el que ven la resina no hem dona real de la durada, problemas amb el sol, resisteència etc.etc...ja que ells el seu fort és el tema industria i no pas el modelisme....gairebé sóc jo els que els donc informació al respecte...ja fa un temps que als trens de la terrassa hi ha alguna peça de resina per veure comes comporta amb el fred, la calor i el temps..jo diria que porta més d'un any i encara està cencera i no es trenca...... salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 4:11 am | |
| Jo no treballo resina i, per tant, no pot ajudar. Em alguns productes fets en resina. Alguns són perfectes i també bastant robust. Altres tenen problemes molt greus que han arribat en el temps. - Algunes parts van ser doblegades i ja no poden raddirzzare; - Algunes parts s'han ensorrat; - Algunes esquerdes i parts esmicolades a continuació.
Per la meva poca experiència en models de resina està molt bé. Molt menys en els objectes que romanen a fora per sempre, com una casa o una estació. Estadístiques diu que prop de 10 productes de resina (de diferents artesans), 6 són perfectes, tenen dos petits problemes, 2 són per desgràcia per tirar a les escombraries.
El meu coneixement no pot saber si els dos que s'han esmicolat error en la composició de la resina o la mala qualitat del material.
-----------------------------------------------------------------------------------
Io non lavoro resina e quindi non ti posso aiutare. Ho alcuni prodotti fatti in resina. Alcuni sono perfetti e anche abbastanza robusti. Altri hanno problemi molto gravi che sono venuti nel tempo. - Alcune parti si sono piegate e non è più possibile raddirzzare; - Alcune parti si sono sbriciolate; - Alcune parti hanno fatto crepe e poi sbriciolate.
Per mia poca esperienza su modelli resina va bene. Molto meno su oggetti che restano all'esterno sempre come una casa o una stazione. Statistica dice che su 10 prodotti in resina (provengono da diversi artigiani), 6 sono perfetti, 2 hanno piccoli problemi, 2 sono purtroppo da buttare in immondizia.
Mie conoscenze non possono sapere se i due che si sono sbriciolati hanno errore in composizione della resina o scarsa qualità del materiale. | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 4:29 am | |
| gràcies Max!!!
Jo tampoc coneixo ningú..el poc que ser és el que he experimentat jo mateix....
salutacions
mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 5:25 am | |
| La meva no és una crítica a la forma de treballar. Només senyalització d'atenció. No m'agradaria que aquesta bona obra va a enfonsar després de 3-4 anys. Espero que no! | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 6:22 am | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
- La meva no és una crítica a la forma de treballar. Només senyalització d'atenció. No m'agradaria que aquesta bona obra va a enfonsar després de 3-4 anys. Espero que no!
No no..tranquil...he entes el que vols dir!!! però com et comentava ni el que la ven sap dir-me com a treball de modelisme les carències o prestacions que te... salutacions mallet73 | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 7:10 am | |
| El meu punt de vista és que amb tot el que és artesanal cal anar amb compte. Si jo fes una sèrie de vagons de resina, no se m'acudiria deixar-los tot l'any a l'intempèrie, els recolliria després de cada ús. El pitjor enemic de la resina és el sol, així que quan deixés de circular, buscaria una ombra on deixar-los segurs. De fet, també ho faria amb vagons de lgb..! Tot depèn de què se n'espera... Si, per exemple, fossin per Catalunya en miniatura, amb hores de circulació sota el sol, podries preocupar-te, però de ben segur que allà els amortitzen i es podrien anar renovant. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 8:19 am | |
| Una foto per quan arribeu als vagons de bogis. Segurament no l'havíeu vist aquest. Em sembla que ni el mateix Salmeron la te aquesta foto: | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 8:26 am | |
| Ves tirant llenya al foc Amadeu..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 8:29 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 8:52 am | |
| Només hi havia aquest model de càrrega amb bogis Amadeu?
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 9:45 am | |
| No, no, tal com passava amb els de eixos, hi havia diverses versions. A demés, amb bogis, també hi havia vagons tancats, amb i sense garita de guarda-fre | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 9:52 am | |
| I uns quans dels tancats amb bogies els van transformar amb les cisternes de combustible primer i de salmores després. L'estructura d'aquest vagons, bogies i arc de ferro de reforç, eren igual o molt semblants al de la foto de l'Amadeu. https://www.flickr.com/search/?q=suria&w=51718528@N07 | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 26, 2015 9:54 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: vagons de catalans | |
| |
|
| |
| vagons de catalans | |
|