TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D

+8
fve
ut800035 (†)
ignasibaga
Maxx_Rivoli
MALLET73
ostman
Sisu
Olot
12 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D Empty
MissatgeAssumpte: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 12:27 pm

Obro aquest fil per un projecte que fa un temps que ja tenia, però havia quedat aparcat. Fa uns dies, vaig pensar que necessitava més vagons per a fer les circulacions a casa i vaig veure en aquest vagó la forma ràpida i econòmica de tenir-los. Va ser començar i em vaig trobar el magnífic fil d'en Carles i l'Ignasi.

Després de comentar-ho amb ells, tot i que tenim la mateixa temàtica, he obert el fil nou per no barrejar tècniques de fabricació i que cadascú pugui veure les diferents formes de fer.

El model del que parteixo és un vores mitges de bogies, segons el llibre d'en  Salmeron, la sèrie O-800. Pot ser que hi hagi un error en el llibre, ja que m'ha semblat que la sèrie O-650 té el mateix plànol però a les fotos hi veig una mica de plataforma en un extrem, amb escaleta i maneta de fre.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D O800

Fa uns dies ja us vaig ensenyar un dels bogies, i ja els tinc tots dos, amb les rodes i el cargol de fixació.

Acabat de sortir de la impressora
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150319_081919

Tornejat de rodes
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150320_220503

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150320_220655

El muntatge del primer conjunt. El cargol queda dins del travesser, que està fet en dues peces.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150320_222807

A sobre els bogies hi acoblo la peça que donarà joc respecte al bastidor, mantenint certa estabilitat a les oscil·lacions laterals. També hi surt el braç de l'enganxall.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 2015-03-27%2B01.35.41

El bastidor l'he fet en tres parts, per capacitat de la impressora. A la foto, les dues primeres ja estan enganxades i l'altra està provisional. Ara ja està tot d'una peça. Encara que sembli feble, no em preocupa, la capacitat portant del vagó la donarà la caixa. El bastidor és per aguantar els bogies.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150327_224217

Un detall de la fixació del bogie. Una femella autoblocant que permet el joc sense afluixar-se. Tot i que aquest sistema és funcional, d'ara en endavant he decidit que el cargol és el que anirà al bastidor i la femella aguantarà el bogie des de baix, ja que un cop posada la caixa, no podré desmuntar si algun dia fa falta...

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150328_235756
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 5:43 pm

Em deixeu parat i de pedra.  Shocked

Al·lucino amb la capacitat de construir que teniu. D'aquí a poc hi haurà en circulació un parc de material impressionant.

M'agrada també veure la febre contagiosa que genera el fòrum.  Very Happy

Joan, si em permets una suggerència per a guanyar una mica de realisme en els teus bogis:

L'eix de la roda tan prim fa sensació de joguina. Si compares els teus i els reals, veuràs que l'eix a la realitat és molt més gruixut:

Mitjans escrigué:
...
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150320_222807...

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 2jcbwx3

Sembla que no és important perquè l'eix és a sota del vagó, però ho és perquè quan mires el tren (o el vagó) per darrera, els eixos es veuen.

La suggerència que et volia fer és de folrar la part d'eix que queda entre les dues rodes amb un tub de plàstic que pots imprimir tu mateix, i que doni un diàmetre a l'eix més realista.

Al mateix temps aquest tub et pot servir de galga per mantenir la correcta separació entre les rodes al muntar-les al eix.

Potser també podries fer l'eix directament de plàstic amb el mateix diàmetre que té el metàl·lic als extrems, fins a l'encaix de la roda, i més gruixut en la distància entre les rodes.

Com ho veus?

I per acabar d'afinar, una altra suggerència: els vagons tenen molt millor rodar i també sonen millor si porten roda metàl·lica. Si enlloc de fer-te tu les rodes hi posessis rodes metàl·liques de LGB hi trobaries molta diferència. Et suggereixo fer una prova amb un dels teus vagons. Si jo vols, jo tinc rodes metàl·liques per a deixar-te per a fer la prova.

La mateixa suggerència i oferiment val per els vagons d'en Carles i d'en Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 8:35 pm

Gràcies Amadeu pels comentaris.

A la plataforma del cremallera ja li vaig fer una cosa així, vaig posar-hi un tub de llautó que feia de separador i li donava aquest gruix visual. És el mes senzill i ràpid de fer, també el que queda millor.
En quant a les rodes de plàstic, és un tema purament econòmic, vull fer una ampliació de material mòbil però són molts diners ara mateix. Amb el temps es pot anar canviant, ja que és totalment compatible.

Les primeres rodes que feia ,sí que feien ballar el vagó, però he anat afinant i quasi es pot dir que acaben tornejades, tot i que ho faci amb el taladre i unes llimes. He aconseguit una rodadura prou bona.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 9:11 pm

Mitjans escrigué:
...Les primeres rodes que feia ,sí que feien ballar el vagó, però he anat afinant i quasi es pot dir que acaben tornejades, tot i que ho faci amb el taladre i unes llimes. He aconseguit una rodadura prou bona.

No en tinc cap dubte. Però no em refereixo a això quan parlo de millorar la rodadura: les rodes LGB de plàstic no donen pas la mateixa rodadura que les rodes metàl·liques de LGB, ni tampoc el mateix so.

Per molta qualitat que tingui una roda de plàstic sempre la metàl·lica la superarà.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDs Mar 28, 2015 9:35 pm

Això està clar, però l'economia no em permet posar-les.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 12:07 am

A mi em passa lo mateix. La majoria de material no tractor que he fet porta rodes de plàstic perquè ja les portava i substituir-les totes per altres de metàl·liques em costaria una pasta.
Però l'Amadeu té raó. Vaig provar-ho al vagó Toytrain que vaig fer però les que tinc metàl·liques són massa petites, així que hi vaig deixar les de plàstic.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 1:52 am

Molt bona feina... No m'agraden els vagons llargs... Però els bogies que estas fent tenen molt bona pinta...

Sobre les rodes penso com l'Amadeu... No crec que fer-se les rodes surti a compte... Però l'econòmia mana...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 6:49 pm

Ahir va ser dia d'impressions. De moment ja tinc el terra enganxant-se

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150325

Ara marxo deixant la impressora fent feina, un tester i part d'un lateral.

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Set 01, 2024 11:25 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDg Mar 29, 2015 11:19 pm

10 10 10 10 formidable formidable formidable Felicitats Felicitats Felicitats

Hola Amics! en primer lloc felicitar-te Joan! per la bona feina que estas fent i com no fent la reproducció de material català..que tampoc es pot veure...felicitar-te també per la ràpides amb la que treballes i la bona qualitat!!

el tema economic l'antec perfectement jo he fet quant he pogut aquest canvis de plàstic a metal.lic..però ara s'ha de agunatr amb el que hi ha...ja vindran temps millor per passar a metall.....si prefereixes fer les rodes doncs tu mateix jo com no disposo d'aquesta tecnologia les he de comprar o reciclar de les que tinc dins una caixa.....

repeteixo felicitats i segueixo el teu fil

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Mar 30, 2015 12:45 pm

applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDg Abr 26, 2015 7:18 pm

Després de solucionar els problemes d'impressió, he pogut reiniciar els treballs.

El terra que vaig fer, el vaig haver de llençar, ja que donant una capa ď acetona, es va deformar tot.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150411

Ahir vaig estar fent proves de circulació del bastidor, i va anar tot correcte. A veure com va quedant tot plegat. ..

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Set 01, 2024 11:26 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 10:08 am

Mitjans escrigué:

El model del que parteixo és un vores mitges de bogies, segons el llibre d'en  Salmeron, la sèrie O-800. Pot ser que hi hagi un error en el llibre, ja que m'ha semblat que la sèrie O-650 té el mateix plànol però a les fotos hi veig una mica de plataforma en un extrem, amb escaleta i maneta de fre.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D O800

Hola Joan i tots els demés.

Com ja ens tens acostumats és un excel·lent treball reverent reverent reverent

Aquest mateix vagó el tenim en construcció amb en Carles, fent-lo unint peces del que ja hem fet de vores mitjanes de dos eixos.
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 2iw860z
 La foto que vaig posar és el que comentes el O-696
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 353b1w5
a mi també a vegades em costa d'entendre el que vol dir o de seguir els orígens i transformacions de diferents vagons i a vegades no queda gens clar com era en realitat.

Així, segons en Salmerón la serie "O 651-693" que era igual a la serie "O 800-810" son concretament com el que volem fer, vagons de quatre eixos de vores mitjanes la seva foto concretament és a la pàgina 160 i correspon al "O-809". Llavors també hi havia la serie "OF 694-700) que diu que eren iguals a la serie anterior però que van ser modificats el 1957 en que se'ls col·locar un departament tancat en un extrem, la foto del "O-696" deu ser anterior a aquesta reforma. Ell diu que aquests vagons eren destinats al transport de potassa, jo n'havia vist a l'estació de Fígols pel transport de carbó. Com a vagons particulars de Carbons de Berga els resumeix en les series "U 1-14" i "U 201-241", no en nomena cap de quatre eixos, no ho puc discutir, però jo diria que n'hi havia amb el nom de Carbons de Berga pintat en el vagó.

En el tema dels eixos estic totalment d'acord amb el que s'ha comentat, si podés triar també els posaria metàl·lics, però la economia marca altres preferències a hores d'ara.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 10:26 am

Amb el tema de les sèries, tot i no saber-ne massa, crec que hi ha un error al llibre, a la pàgina dels plànols.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150412

El segon i quart plànol són el mateix, mentre que a les fotos es veu que la sèrie O-600 té un petit balconet

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 353b1w5

I la serie O-800 no el té

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150413

Em va costar força entendre què passava, però crec que és això.

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Set 01, 2024 11:29 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 10:55 am

Avui he avançat bastant amb el vagó. Ja tinc quasi totes les peces de la caixa.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150414

Només em falta la peça central del terra, que està "en procés"

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150415

Avui també vull explicar que tot i que la impressió 3D és un pas molt important en el món del modelisme, sobretot a la nostra escala, encara queda lluny d'imprimir, muntar i pintar.

Primer, cal eliminar les marques de la impressió, que són aquestes passades en diagonal que composen tota la peça. En aquest cas, utilitzo la punta d'una llima plana, passant-la en el sentit de la fusta.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150416

En el cas de les parets, he fet les juntes de les fustes massa estretes, i això fa que en llimar es perdin de vista. Això no passa amb el terra, que les he fet més fondes i amples.
Marco on haurien de ser amb un cutter

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150419

I seguidament, repasso amb una llima triangular que té la punteta trencada i talla molt bé en aquests casos. La faig anar amb la punta per davant i fa una canal molt bona.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150418

Un cop fet tot això a totes les peces, cal ajustar els encaixos, que a la foto estan posats de qualsevol manera, i enganxar totes les peces amb pasta d'ABS dissolt en acetona.

En quant al bastidor, com ja he comentat al tema del Tren d'Olesa, ha circulat molt bé. Als eixos els he posat un tub de 6mm per a donar consistència visual i despreocupar-me de la mida entre rodes, ja que estan tallats a mida.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150417

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Set 01, 2024 11:34 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 11:44 am

Una prova d'encaix abans d'anar a dormir

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150420

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Set 01, 2024 11:35 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)

Ubicació : Sabadell
Edat : 64
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 6:51 pm

No tinc paraules, sempre he tingut ganes de fer coses d'aquestes pero veien aquestes construccions veig clar que no soc capaç.
Al final al grup hi hauran mes vagons que no pas tenen ara els fgc

Joan A.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 4:48 am

Mitjans escrigué:
Amb el tema de les sèries, tot i no saber-ne massa, crec que hi ha un error al llibre, a la pàgina dels plànols.
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20150427_231750

El segon i quart plànol són el mateix, mentre que a les fotos es veu que la sèrie O-600 té un petit balconet

Hola Joan.

Jo entenc que en Salmerón diu que el primer dibuix correspon a la serie O 601- 630 que eren de vores altes, construïts a Bèlgica en els anys vint. El segon dibuix correspon a la serie O 651 - 693 eren de vores mitjanes i van ser construïts a Barcelona el 1935, juntament amb els O 694 - 700 que tenien balconet pel fre que és el de la foto
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 51x6yx
aquests últims en el 1957 son modificats, posant una cabina en el balconet, passant a ser la serie OF 694 - 700 que correspon al tercer dibuix. El quart dibuix correspon a la serie O 801 - 810 que van ser construïts a Martorell el 1957 (any en que van modificar els 694-700) eren de vores mitjanes i iguals als de la serie serie O 651-693, i la seva foto es
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 24c884g
 He modificat la foto del dibuix per fer més entenedor el que jo entenc que diu en Salmerón.
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 2cptkkk

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 5:06 am

Molt interessant Ignasi. En prenc nota
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 7:44 am

Sí, jo també entenc que vol dir això, però si ens fixem a l'extrem dret de la sèrie 650, hi ha un petit balconet, que a la 800 no hi és. Els plànols són iguals, aquí és on crec que hi ha l'error.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 9:23 am

Hola Joan i tots els demés.

L'única foto d'un vagó amb balconet correspon al O-696 que seria de la serie O 694-700, la foto de la pàgina següent correspon al OF-699, que correspon a la mateixa serie modificada el 1957

La serie O-650 va del 651 fins al 693, dels que no hi ha cap foto, recordem que el O-696 ja en queda fora. Vaja jo ho veig així.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 9:53 am

Joan i Ignasi,

No se si us ajudarà o encara ho complicarem més, adjunto una foto del 698 després de la transformació, em sembla que es veu que a l'extrem a on hi ha la cabina, el vagó és més llarg, per tant el dibuix d'en Calderón no deu estar be, ja se que dir això és gruixut, però és el que sembla. Mitja cabina està a la plataforma de l'antic balconet, (que es veu a la foto del llibre d'en Calderón i que ha penjat l'Ignasi), i l'altre mitja a la caixa del vagó.

Ja em direu que us sembla.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 21aa7x2
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 10:07 am

A mi em sembla que en Salmeron és humà, i si em tota una enciclopèdia ferroviària no hi ha un sol error, seria sorprenent. I tranquil·lament pot ser un error de qui va fer el muntatge dels plànols. ..
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 10:27 am

Els balconets per utilitzar la terminologia d'en Joan, eren habituals en els vagons de les diferents séries, adjunto una foto d'un vagó d'una altre série. Entenc que el vagó de la foto, ha perdut la cabina del guardafré.

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D Xo1t2f

Aquest balconet també sembla com un afegit a l'estructura d'un vagó sense balconet, seria la mateixa sol·lució que es va aplicar als vagons de bogis.
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)

Ubicació : Sabadell
Edat : 64
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 7:00 pm

Sembla com si fos una protecció per tenir la caixa mes separada
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitimeDc Abr 29, 2015 3:25 am

fve escrigué:
Joan i Ignasi,

No se si us ajudarà o encara ho complicarem més, adjunto una foto del 698 després de la transformació, em sembla que es veu que a l'extrem a on hi ha la cabina, el vagó és més llarg, per tant el dibuix d'en Calderón no deu estar be, ja se que dir això és gruixut, però és el que sembla. Mitja cabina està a la plataforma de l'antic balconet, (que es veu a la foto del llibre d'en Calderón i que ha penjat l'Ignasi), i l'altre mitja a la caixa del vagó.

Ja em direu que us sembla.

Hola Eduard i tots els demés.

Perdona que torni a discrepar, és que soc molt, molt diable diable riuuu riuuu riuuu

Que en Salmerón es pot equivocar és cert i segur, igual que tots, però la informació i facilitats que va tenir en el seu moment per fer la col·lecció de llibres sobre els trens de Catalunya ja la voldrien tenir molt investigadors ferroviaris.

Però en aquest cas em sembla que no va errat. En la foto que ens ensenyes si que dons la sensació de que la banda del furgó és més llarga, però penso que és un efecte òptic de la fotografia, comparant aquesta foto amb la que surt en el llibre
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 21aa7x2
la foto que ens mostra l'Eduard està tirada de dret el bogi esquerra
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 2m2syrn
en la del llibre el fotògraf està força desplaçat a la dreta del vagó.
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 155nozq
Però si en les dues ens hi fixem veurem que ocupa la porta del furgó és el espai del balconet en la foto del O-696 original i que les fustes del extrem dret de la caixa estan senceres i son iguals en les tres fotografies, penso que la reforma va consistir en desplaçar la capçalera de la caixa cap al interior fins a la meitat d'aquestes fustes, construint el furgó en aquest espai.

Per altra banda, observant la foto nova que ens mostra l'Eduard del vagó de dos eixos
Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D 20gihkh
i la foto del vagó O-696 jo veig que els balcons son bastant similars, però en ni l'un i l'altra hi veig cap tipus de element per accionar el fre, llavors em fa pensar en que aquests vagons el que tenien era un pas, o un lloc per estar el ferroviari mentre feien maniobres, el vagó de dos eixos és de la serie M201-272 construïts els anys quaranta pel transport de carbó, En Salmerón no esmenta cap diferència entre la serie O651-693 i la serie O694-700, que ens ocupa, perquè en les dades que el maneja no n'hi ha, si bé la caixa de la segona serie i més encara després de la reforma de 1957 en la serie OF694-700 no afecta a la càrrega ja que aquesta ve determinada pels eixos, així veiem que gaire-be tots els vagons de quatre eixos tenen una càrrega màxima de 20t tant si son de vores baixes, mitges o altes.

Cada vegada m''engresca més aquest vagó, l'haurem d'estudiar en serio.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D   Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 7Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent