| vagons de catalans | |
|
+20ignasibaga MALLET73 Mitjans alejandro sasplugas KTK Posets TramBlau ostman ut800035 (†) Maxx_Rivoli E4lok tram47 peps josepmaria Shay TJV jaume fve Olot Sisu 24 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Abr 16, 2016 7:48 pm | |
| A mi fa dies que m'he quedat sense paraules... | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Abr 16, 2016 7:50 pm | |
| I n'hi ha que de llecs que som, ja no n'hem tingut mai | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Abr 16, 2016 8:57 pm | |
| No sé quin materials has usat ni com has fet la forma.... | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 4:13 am | |
| Hola Joan i tots els demés. La idea de fer aquest vagó és d'en Carles i és a qui correspon decidir detalls. La premissa és aprofitar els xassís que ja tenim, que corresponen a una distància entre eixos de 3 metres, mesura correcte amb el model real, si ens mirem la fotografia el xassís sobresurt a la llargada de la base de la caixa però hi han unes peces de fixació, com uns triangles, que hem de quedar si posar-les a la caixa o fixar-les en el moment de muntar la caixa al xassís La mida de la caixa és la mateixa que la de un vagó de vores mitjanes, la fondària uns mil·límetres més fonda Aquest tipus de vagó és la última generació que recordo de trens de potassa, la caixa era d'acer inoxidable per la corrosió de la potassa i la estructura era perquè estaven pensats per aguantar una descarrega per bolcat, com es feia a la mina de Fígols, idea que en Carles vol materialitzar. Per fer la caixa he fet una peça amb poliuretà amb la forma interior de la caixa i el marc superior de la caixa fet d'un fons de calaix de cartró de 3mm de gruix fem les costelles transversals de 5mm folrem la peça de poliuretà amb un film perquè no s'hi enganxi res, enganxem les peces de l'estructura amb un cianocrilat per assegurar que no es mou res Per fer la caixa he fet servir llimadura de resina de peces fetes amb anterioritat, barrejant aquestes llimadures amb cola blanca fent una pasta espessa, però manejable omplint els quadrats amb una capa de 1 a 2mm de gruix cuidant que la pasta enganxi bé les peces de les costelles, un cop emplenats els quadrats deixarem assecar 24 0 36 hores abans de desemmotllar Després fem una segona capa per dins i per fora fent un gruix total de 3mm, deixant que les costelles sobresurtin per fora 2mm i que l'interior sigui llis, llimem les impureses i posem una massilla per allisar millor la superfície, jo he fet servir Putty, tenint en compte que un cop s'hagi fet el motlle les peces que surtin també s'hauran de polir els quadrats centrals de sota la caixa els he emplenat del tot per fixar la caixa al xassís Fins aviat, Ignasi.
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dg Abr 17, 2016 8:14 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 5:54 am | |
| Em semble molt bè aquesta manera de construir, sou imparables . Ara bé, com donareu la sensacio de que es inox , penso que el color i la planimetria de xapa seràn dificils de aconseguir . o teniu pensat algo? de tots modos una composicio sencera de aquests vagons faran molta paxoca.
Alexandre | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 6:30 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 7:44 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 8:14 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 8:30 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 17, 2016 9:42 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dl Abr 18, 2016 11:28 am | |
| N'hi ha que pensem que d'aquests de luxe en sou una bona colla.
El millor de tot és que ho compartiu amb tot aquell que vol veure-ho.
Moltes gràcies
| |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Abr 19, 2016 3:42 am | |
| - josepmaria escrigué:
- N'hi ha que pensem que d'aquests de luxe en sou una bona colla.
El millor de tot és que ho compartiu amb tot aquell que vol veure-ho.
Moltes gràcies
Hola Josep Maria- Jo també penso el mateix, que aquí hi ha una bona colla de mestres i que és un luxe per nosaltres que ho comparteixin tot, així podem seguir avançant i millorar dia a dia. Moltes gràcies a tots per deixar-me ser-hi entre vosaltres- Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| |
| |
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Abr 19, 2016 6:21 am | |
| Vinga , no os tireu tantes floretes i a veure si treballeu mes. Vull veure aquesta banyera llesta aviat.
Ens poseu la mel a la boca i despres ens toca esperar.......
Afectuosament Alexandre. | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Abr 19, 2016 9:14 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 1:23 am | |
| Ignaci, suposo que has entes que anaba de conya, penso el mateix que els demes companys i et tinc una gran admiraçio, sols ho he posat per esperonar al personal.
Afectuosament Alexandre | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 2:22 am | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- Ignaci, suposo que has entes que anaba de conya, penso el mateix que els demes companys i et tinc una gran admiraçio, sols ho he posat per esperonar al personal.
Afectuosament Alexandre Alejandro, no ho entès d'altra manera, tant sols hi volia afegir més conya, en riure's de la pròpia ombra és el més sa que hi ha. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 3:44 am | |
| A veure, des de que jo no hi soc aqui hi ha molta conya i ningú treballa | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 4:04 am | |
| Ja ho veieu, el que ens auria de donar explicacions del que està fent, ens aprete, i jo fa dies que a la "Terrassa" no i veig que ningu vellugui res. i que no ens digui que ara i fá fred.
Alexandre. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 5:10 am | |
| Som tots uns mandrosos, menys alguns que corren per aquí, incansables..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 5:21 am | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- Ja ho veieu, el que ens auria de donar explicacions del que està fent, ens aprete, i jo fa dies que a la "Terrassa" no i veig que ningu vellugui res. i que no ens digui que ara i fá fred.
Alexandre. No ens passem... que gestionar el fòtum dóna molta feina... | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Abr 20, 2016 7:08 pm | |
| Si... Des de l'extranger... Moltissima feina... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Abr 21, 2016 8:23 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dl Abr 25, 2016 2:37 am | |
| hola desprès de xerrar una estona amb en sisu, hem va animar a fer alguna cosa el cap de setmana, així que vaig fer el muntatge del vagó per transportar animals... crec que ja passem del 24 vagons diferents dels fgc...!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dl Abr 25, 2016 3:22 am | |
| Té molt bona pinta! Jo estic fent el que té garita i veient les mides que agafa el teu, em vénen ganes d'acabar-lo. .. Bona feina! | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: vagons de catalans | |
| |
|
| |
| vagons de catalans | |
|