| Un altre vagó de Catalans | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| |
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 20, 2018 11:15 pm | |
| Crec que se't gira feina..... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 20, 2018 11:17 pm | |
| Si que te una reirada, el de la foto sembla 2 eixos i el teu de 4 exios???
bona troballa..!!!
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 20, 2018 11:43 pm | |
| Si, el meu és de quatre eixos, perquè és llarg. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 4:23 am | |
| - Olot escrigué:
- Si, el meu és de quatre eixos, perquè és llarg.
Sí que es veia llarg. Així potser te'n surten dos. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 7:54 am | |
| No hi arriba. El petit és és de la meitat del llarg. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 8:00 am | |
| - Olot escrigué:
- No hi arriba. El petit és és de la meitat del llarg.
Amadeu no facis malt bé aquest vagó llarg si vols et puc pasar laterals de catalans en resina per que el puguis fer si et be de gust..!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 8:06 am | |
| Creus que seria fer-lo malbé??? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 8:16 am | |
| - Olot escrigué:
- Creus que seria fer-lo malbé???
Home te un aspecte maco a més s'assembla al vagó tancat de catalans de 4 eixos..però tallar per convertir-lo en 2 exios jo ho veig molt drastic!! tot i que amb les teves mans seria una peça unica i molt bona!! jo nomès he fet un oferiment al meu parer.. salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 8:27 am | |
| Dons moltes gràcies per el teu oferiment, però no pateixis que aquest vagó llarg me’l reservo per a un altre canvi de més envergadura. Quan el vaig comprar, ara fa uns 35 anys, m’agradava perquè el veia semblant al de catalans... però no s’hi assembla pas tant. Com deia, però, estiguis tranquil per que el vagó de la dèria d’avui sortirà d’aqui: (Ho acabo de rebre avui de Modell-Land) | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 9:13 am | |
| Però aquest també l'hauràs d'escurçar.... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dl Maig 21, 2018 9:17 am | |
| Són peces sueltes que he comprat expressament per a fer això. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dj Maig 24, 2018 8:58 am | |
| Tot i que aquest darrers dies he tingut bastantes activitats que no m'han permès continuar els meus treballs, aquest vespre he tingut una horeta i he pogut fer això: Primer de tot tallar la caixa per allà a on toca Allisat de la part tallada de manera que quedi ben plana i recta Retallat del frontal Prova de plantejament per a veure quin aire agafa | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dj Maig 24, 2018 9:52 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 12:26 am | |
| M'encanta veure aquests talls tan nets... Quedem a l'expectativa de com segueix. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 3:47 am | |
| Em pensava que li havia preguntat a l'Amadeu com ho havia tallat però veig que no..... Ens ho expliques??? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 3:53 am | |
| Amb molt de gust.
En aquest cas he utilitzat un disc de diaman per a Dremel.
Cal molt de pols. I en acabar, cal treballar l’acabat amb paper de vidre. | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 9:55 am | |
| Amadeu, en sembla molt maco el vagó de la foto del llibre d'en Salmeron ELS FERROCARRILS CATALANS III... No sé si tens el logo antic de FC Catalans que porta però ho tinc dissenyat per fer la calca. Aquí ho tens per si et fa falta: Un abraçada. Álvaro. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 10:54 am | |
| Dons mira, no ho tenia, no. Moltes gràcies. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 12:08 pm | |
| Aquest vespre he tingut una estoneta per a continuar els treballs d'aquest vagó. Aquesta imatge ja no és cap prova. Aquí el tester és encolat definitivament. Vista per davant... ... i vista per darrera. He tallat el sostre a mida, i he posat un nou punt de fixat. Aquest sostre es fixa a la caixa per uns cargols que hi ha a cada extrem. Al tallar-lo es perd el d'un extrem, i per això l'hi he hagut de fer la peça nova. El vagó amb la caixa acabada, el sostre muntat i les portes també. Malauradament em devia equivocar al demanar les portes, i resulta que les dues són iguals, mentre que tenen mà i per tant haurien de ser oposades. (a la imatge no es veu però l'altra té la tanca de la porta en el costat equivocat). Veurem si ho arreglo o compro una porta nova. I a part d'això, només falta posar-li bastidor. Per cert: aquest vagó ara fa les mides de llarg i ample dels vagons Toy-train. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dv Maig 25, 2018 8:01 pm | |
| Té molt bona pinta Amadeu. Tots els vagons de la serie Toytrain tenen les mateixes mides?? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Ds Maig 26, 2018 12:19 am | |
| Si. I tots porten el mateix bastidor. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 27, 2018 7:38 am | |
| Parlant dels bastidors de Toy-train, per a mi tenen dos problemes: 1) tenen una plataforma Perquè és un problema la plataforma? dons per que té un gruix. Però amb una bona lijada... ... problema resolt. 2) tenen els eixos descentrats per que quedin centrats a la caixa tenint en compte la plataforma. Com que el meu no te plataforma, els eixos es veuen descentrats. Això ho fan amb un "bogi" normal i un altre de curt. Jo he tallat dos bastidors de Toy-train i n'he ajuntat les dues parts normals (les parts curtes me les reservo per a fer una altra cosa més endavant). Així tinc un bastidor amb els eixos centrats i més junts. A la foto ja es veu la feina feta. Les dues "meitats" ja estan encolades formant el nou bastidor per al meu vagó. Aquí un detall de l'encolat: Per sobre també he encolat una xapa de 0.5, aprofitant que el bastidor te un forat d'aquesta mida. Si poden veure les dues plataformes lijades fins a desaparèixer. Una altra vista en detall A la caixa he posat gruixos a on calia per a fer una superfície plana I després he posat els punts de gir per als "bogis" Aquí tenim el bastidor muntat provisionalment per a provar el bon funcionament de tot el que he fet avui I unes vistes del vagó perquè veieu l'aspecte que va prenent Tal com us vaig dir, aquest vagó ve a tenir les mateixes mides d'un Toy-train. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 27, 2018 8:50 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans Dg Maig 27, 2018 9:53 am | |
| La feina, espectacular, però jo em pregunto, si tots els vagons Toytrain duen plataforma, com ho fan amb el que ens ensenyes, que la caixa va de punta a punta..? De fet, li veig els eixos força centrats... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Un altre vagó de Catalans | |
| |
|
| |
| Un altre vagó de Catalans | |
|