| vagons de catalans | |
|
+20ignasibaga MALLET73 Mitjans alejandro sasplugas KTK Posets TramBlau ostman ut800035 (†) Maxx_Rivoli E4lok tram47 peps josepmaria Shay TJV jaume fve Olot Sisu 24 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 17, 2015 2:27 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 18, 2015 8:24 pm | |
| Ahir vaig imprimir una peça que havia dibuixat, a l'espera de posar-me amb la resta de vagó. No l'havia imprès encara, però veient els vostres progressos no me n'he pogut estar. Aquestes peces negres sempre donen problema a l'hora de fer les fotos... espero que es vegi prou. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 18, 2015 9:53 pm | |
| Es un vogie diamond de primera generacio. Com els que duien els vagons de mercaderies de catalans. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dc Mar 18, 2015 10:44 pm | |
| Sí, aquesta era la idea. En algunes de les versions d'en Carles i l'Ignasi els caldrà alguna cosa així. Fa temps que també tinc aquests vagons en ment, però vull acabar els projectes de Núria abans. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 12:43 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 3:50 am | |
| Hola a tots.
Té molt bona pinta, si senyor.
En realitat el que tenia pensat per la Garratt era fer un tren de carbó format per cinc vagons de dos eixos i dos de quatre, fent servir rodaments de Playmobil pels de dos eixos i uns bogis de Piko pels de quatre.
Però el projecte d'en Carles amb el xassís em va engrescar i el ventall de models que es poden fer és bastant gran, salvant petites diferències. També volia deixar el tema dels vagons de quatre eixos per quan estigui més avançat el tema dels de dos.
Volia fer servir el bogis de Piko (que ja tenia) per la seva semblança a els dels Catalans en mercaderies que son molt similars a el que has fet.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 6:00 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Ahir vaig imprimir una peça que havia dibuixat, a l'espera de posar-me amb la resta de vagó. No l'havia imprès encara, però veient els vostres progressos no me n'he pogut estar.
Aquestes peces negres sempre donen problema a l'hora de fer les fotos... espero que es vegi prou. Hola! doncs aquest boggies de 2 eixos pensava con l'Ignasi fer servir els de piko o Lgb que són molt semblants a més no hi ha problema de suministrament com amb altres peces.... - ignasibaga escrigué:
- Hola a tots.
Té molt bona pinta, si senyor.
En realitat el que tenia pensat per la Garratt era fer un tren de carbó format per cinc vagons de dos eixos i dos de quatre, fent servir rodaments de Playmobil pels de dos eixos i uns bogis de Piko pels de quatre.
Però el projecte d'en Carles amb el xassís em va engrescar i el ventall de models que es poden fer és bastant gran, salvant petites diferències. També volia deixar el tema dels vagons de quatre eixos per quan estigui més avançat el tema dels de dos.
Volia fer servir el bogis de Piko (que ja tenia) per la seva semblança a els dels Catalans en mercaderies que son molt similars a el que has fet.
Fins aviat, Ignasi. si ara digues que sóc jo el que t'engresca!! si jo penso com tu fer servir els que venen de piko o LGB no cal fer-los ja que els venen sense problema i preu per preu..... salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 6:02 am | |
| ep! perdoneu oblidava penjar la imatge... el de l'esquerra és el del xassis i el de la dreta el nou... ara estic mirant si: 1 fer les caixess de greixos a part i modificar el xassis per engantxar les caixes desprès o 2 fer un xassis i despres un altre motllo??? salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 8:29 am | |
| Hola Carles i tots els demés.
Jo primer faria una proba d'adaptar la caixa nova al xassís per veure la dificultat que hi ha, podria ser que fos fàcil fer la adaptació i no valdria la pena fer un altra motllo.
Una altra solució seria fer el xassís sense caixa de greixos i després enganxar la caixa que convingui, segurament facilitaria el omplir el motlle.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 8:39 pm | |
| Si penseu fer variants, el millor és fer els xassís sense les caixes, i aquestes, amb una cara bona per a poder enganxar bé, inclús, amb alguna pestanya per a fixar amb un parell de cargols. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 10:10 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Mar 19, 2015 11:30 pm | |
| Hola Amics!!
Doncs com he a pres de l'Igansi cal estudiar-ho tot així que encara que tinc ganes de fer ràpid, vaig poc a poc per veure com va millor i menys a gastar i com no Sisu menys a pencar!!!!!
salutacions
mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 8:54 pm | |
| Hola!!! El projecte de vagons de catalans continua... he de dir que la cooperació ha estat una molt bona idea, cadascu treballa en una part del projecte...mentres l'Ignasi fa caixes de vagons els taller mallet treballen en els xassis i caixes de greixos... la magnifica feina de fuster de l'igansi.. com veureu d'aqui surten tres tipus de vagons diferents...com li he dit jo ara tinc una enorme responsabilitat de que aquestes peces quedin bé!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 8:57 pm | |
| Ara ja fas tot el vagó en resina? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 8:57 pm | |
| I explica....quins tres tipus de vagons són?. Poseu fotos per il·lustrar-ho | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 9:35 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Ara ja fas tot el vagó en resina?
ara un cop tingui les peces de fusta faré els motllos de silicona i desprès tot en resina... - Sisu escrigué:
- I explica....quins tres tipus de vagons són?. Poseu fotos per il·lustrar-ho
aixó ja li deixo al mestre d'obres que es qui te el llibre i sap millor que jo quins vagon són... ara ja he adaptat les noves caixes als xassis a veure que us sembla??? salutacions mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 10:11 pm | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 10:11 pm | |
| Bonics. Veurem el resultat final. Pero potser els veig massa curts si son els de bogies. Esperarem al final. | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Mar 20, 2015 10:17 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Mar 21, 2015 11:12 am | |
| Hola a tots. En Carles està treballant a tot drap i si no passa res aviat l'hi podré fer arribar aquestes peces perquè ell pugui fer els motllos, si no hi veu cap inconvenient. Avui he escanejat del llibre de Carles Salmerón unes quantes fotos de possibles vagons que es podrien fer amb els xassís que ha fet en Carles, però a la vegada, hi ha peces de les caixes que si funcionen bé al fer els motllos serviran per més d'un model. Així la caixa completa que hi a la foto que us a mostrat en Carles correspon a un vagó de vores baixes que en realitat no té 3 metres entre eixos sinó 2,5, però està ben proporcionat i em sembla que pot quedar molt maco, era un vagó bàsicament per trens d'obres i serveis i transport de voluminosos. Aquest vagó és una mica més estret que els altres la base de la caixa és per fer vagons de vores mitjanes, però a la vegada pot servir per altres vagons per determinar de moment amb les peces que faig arribar a en Carles es pot fer canviant les capçaleres tant l'un com l'altra es van fer servir pel transport tant de potassa com de carbó. Ara hem de veure si les peces que he fet son vàlides per fer els motlles i desprès les peces encaixen correctament per muntar les caixes. Si els motlles es poden fer correctament haurem de fer dues bases, quatre laterals i dues capçaleres de cada i es podrà muntar una caixa de cada. Però per això qui en té la paraula ara serà en Carles. Fins aviat, Ignasi. i | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Mar 21, 2015 8:29 pm | |
| Esteu pletorics... No pareu... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| |
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dl Mar 23, 2015 5:00 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dt Mar 24, 2015 4:37 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: vagons de catalans | |
| |
|
| |
| vagons de catalans | |
|