TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)

Ir abajo 
+11
marcostrain
Mitjans
ostman
Maxx_Rivoli
Shay
ignasibaga
MALLET73
jaume
TramBlau
Olot
Sisu
15 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 02, 2015 8:52 am

Però què més dóna girar el motor o els fils que venen de la via, és el mateix. O no?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 02, 2015 9:57 am

Un moment faig un dibuix.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 02, 2015 10:46 am

Hola Narcís i tots els demés.

En el dibuix he intentat representar un bogi motor tipus de Playmobil, on hi ha uns patins i unes escombretes de presa de corrent, unides elèctricament al motor. Si volem canviar el sentit de circulació, tant sols hem de treure el motor i tornar-lo a muntar al inrevés, de manera que ens quedin girades les bornes del motor

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Wslgza

Si per contra tant sols canviem les connexions de una de les preses de corrent farem un curtcircuit i llavors no funcionarà.

No sé si m'he explicat prou bé, sinó ho tornarem a intentar.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 02, 2015 11:16 am

Està més clar que l'aigua Ignasi....
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 02, 2015 10:04 pm

Tot molt clar.
study study
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 1:20 am

Hola Amics!! et felicito una magnifica construcció, lamento els desperfectes i no veure'l en marxa en directe..però he de dir que has aconseguit un treball genial, les vores arrodonides i com has aconseguit amagar el lastre!!!!

ja ets tot un mestre.. reverent reverent smiley-char013 smiley-char013 aplaud aplaud aplaud

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 1:42 am

Un mestre?.....tinc molt clar que només faig això perquè m'agrada. Vas ser tu que em vas inspirar a provar-ho i en Pere amb les seves dresines. Jo només miro de passar-ho bé i poder tenir vehicles que no vegis a tots els circuits.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 3:33 am

Sisu escrigué:
Un mestre?.....tinc molt clar que només faig això perquè m'agrada. Vas ser tu que em vas inspirar a provar-ho i en Pere amb les seves dresines. Jo només miro de passar-ho bé i poder tenir vehicles que no vegis a tots els circuits.

study study study potser jo et vaig inspirar però has fet coses que jo encar no he fet! tens unes bones mans i bones idees!! ja he après coses noves!! jo gaudeixo fent i veint el que fas!! segueix!! anims!!

Tren Tren

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 3:54 am

Sisu escrigué:
...només faig això perquè m'agrada...
... només miro de passar-ho bé i poder tenir vehicles que no vegis a tots els circuits.

Estic plenament amb aquest argument, i és exactament això el que jo faig.

MALLET73 escrigué:
... ja ets tot un mestre...

També estic completament d'acord amb això. super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 8:58 am

Olot escrigué:

Sisu escrigué:
...només faig això perquè m'agrada...
... només miro de passar-ho bé i poder tenir vehicles que no vegis a tots els circuits.


Estic plenament amb aquest argument, i és exactament això el que jo faig.


MALLET73 escrigué:
... ja ets tot un mestre...


També estic completament d'acord amb això. super12

Hola a tots.

Subscric totalment tot el que s'ha comentat, Narcís reverent reverent

Jo també vaig poder observar-lo detingudament, per tot el que havíem parlat amb anterioritat i és un gran model i molt ben treballat, altra cosa és la dificultat pròpia del model, que no fa altra cosa que captivar encara més al modelista i a això hi aspirem tots, en un ambit o altra

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 09, 2015 9:17 am

El vaig trobar molt ben treballat. Els cantos són dignes d'admirar.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 15, 2015 6:46 am

Aquests dies he pogut anar fent alguna coseta i avui el sostre, una cosa que sabia que em portaria feina i complicada.
He afegit alguns elements com els passa-rodes, el terra de fusta i algun altra coseta des de les ultimes imatges. El sostre la més visible.
Ara em falta la ventilació lateral del motor (no sé com fer les reixes, ja fa dies que hi penso..), l'interior, focus exterior i alguna coseta més a part de pintar, és clar.
Una cosa que us volia demanar és quin color penseu que és més adequat pel sostre. L'automotor serà bicolor crema-vermell. He vist que un modelista va fer el sostre igual que la part superior, però en les imatges antigues es veu que és fosc però com que són imatges en B/N no sé com és. Què us sembla gris o negre?

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 2qwpt95

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 5pjvhd

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 2lub9tk
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 15, 2015 7:16 am

Tren super12 super12 aplaud

Era molt freqüent posar tela asfàltica o tela amb resines protegint el sostre de fusta o planxa, si no els pintaven quedaven de color gris fosc gairebé negre, cosa que ocorria quan ja no eren recent sortits de fàbrica

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 15, 2015 7:22 am

Sisu escrigué:
...Una cosa que us volia demanar és quin color penseu que és més adequat pel sostre. L'automotor serà bicolor crema-vermell. He vist que un modelista va fer el sostre igual que la part superior, però en les imatges antigues es veu que és fosc però com que són imatges en B/N no sé com és. Què us sembla gris o negre?...


Gris fosc.

Potser gris seria massa clar i negre massa fosc.

També podria quedar be un platejat brut i rovellat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 16, 2015 6:57 am

Hola Narcís i tots els demés.

no tinc idea de com fer les reixes, però penso com en Pere, segurament el sostre era de fusta enllistonada coberta per una lona asfàltica, com la gran majoria de vagons. M'agrada molt com progressa l'automotor. ok

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 16, 2015 7:19 am

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 16, 2015 8:46 am

Merci Pere ok
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 16, 2015 12:59 pm

ok ok ok ok
Molt agradable! Gràcies!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDt Feb 17, 2015 3:57 am

affraid affraid affraid affraid affraid 10 10 10 Felicitats Felicitats Felicitats formidable formidable formidable formidable

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 18, 2015 10:45 am

Alguns avenços més: focus al sostre (que li falta el vidre), reixes ventilació al motor, escala del darrera. Ja estic preparant l'estructura del portaequipatges del sostre que serà molt entretingut...la intenció és fer-ho amb fil de coure i soldar-ho tot.
Ara tocarà imprimar, massillar, lijar........

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 99m69v

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 2cg1mrb
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 18, 2015 10:56 am

La ventilació del motor es veu bé, a estat una bona solució les reixetes

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 18, 2015 11:49 am

applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 18, 2015 6:28 pm

Com les has fet finalment les reixes del motor?

Estàs fent una peça ben curiosa, i molt ben treballada.

Per el sostre, enlloc de fil de coure, no seria més consistent amb fil de llautó?

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 18, 2015 9:04 pm

Les reixetes.....vaig fer vàries proves i cap m'agradava. Al final vaig trobar unes peces que tinc per resina epoxy i que donen el "pego".
El fil de coure en tinc al taller, no cal comprar-lo i els tallers aprofiten els materials disponibles per la crisi. És de 1,5 mm, per tant quan estigui soldat tindrà prou rigidesa. Però serà força complicat de soldar l'estructura. Només de pensar-ho.....
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitimeDj Feb 19, 2015 12:22 am

reverent reverent reverent smiley-char013 smiley-char013

10 10 10 10 10 10 formidable formidable formidable formidable formidable formidable

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)   Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres) - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Automotor Nº7 Donegal (Tallers dels Aspres)
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres)
» Les construccions de "Tallers dels Aspres"
» Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres)
» Caboose 2 eixos 1879 (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: