| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 11:50 am | |
| Mentre tinc en compte totes aquestes coses, avui he pintat la cabina del K53, que tenia a mitges. És sorprenent com, amb l'aerògraf, s'iguala perfectament els colors de la base, que són ben oposats, blanc i negre... però ni es nota. La foto ha sortit massa clara pel flash, però sense flash quedava massa fosca... tocarà fer fotos de dia, quan estigui acabat. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 1:17 pm | |
| I abans d'anar a dormir, un dels detalls que estava pendent del K54 i que també faré amb aquest. Les mànegues d'aire. Tub de llautó de 2 i 3mm, i tub de plàstic negre de 3mm. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 1:56 pm | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 2:57 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 5:25 pm | |
| Molt bona.
Tu no faràs còpies en resina d'aquesta peça? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 7:05 pm | |
| Doncs no ho sé. .. Perquè em sortissin totes iguals, seria el millor, però només n'he de fer cinc més, a no ser que li trobi algun altre ús. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 1:27 pm | |
| Aquest vespre he avançat amb les mànegues, ja són quasi llestes, a falta de lligar-les i posar-los l'aixeta. Els tubs tallats i els primers plegats Ja soldats, plegats i amb la mànega La part negativa del dia d'avui és que mentre tallava tubs amb la serra, amb el moviment, m'han caigut unes caixes que tenia dalt del moble, que m'han fet caure damunt la taula el K54 i la cabina del K53, que és la que ha sortit més mal parada... Tocarà tornar a muntar i repintar. Aprofitaré per a reforçar-la per dins, tot i que no crec que sigui habitual fer crash-test d'aquest tipus als trens... El K54 ha tingut més bona sort, i només s'ha desenganxat la barana i s'ha escrostonat una mica la caixa, a les cantonades, on hi havia la massilla. Tocarà fer retocs. M'ha agafat una mala llet quan m'ha passat..! Sort que estava sol, pel crit que he fet de ràbia... Analitzats els danys, ja estic una mica més tranquil. Ara, a dormir... | |
|
| |
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 2:03 pm | |
| Els acobladors de canonada són realment boniques. Ben fet! | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 5:10 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 5:56 pm | |
| Be no tot pot sortir sempre be.
Bravo per les mangueres. Com has doblegat el tub? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 8:10 pm | |
| El tub l'he doblegat posant-lo dins un tub de diàmetre 3mm i enganxant-lo amb la mordassa, sense apretar. He intentat que no s'aixafi, però és difícil sense eines adequades.
En quant als furgons, intentaré reparar-los tan aviat com sigui possible. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Nov 06, 2014 6:04 pm | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 8:48 am | |
| Hola a tots.
Blegar tubs sempre ha estat una tasca difícil, fins i tot a escala real, s'ha de fer amb una corbadora posant l'eina corresponent a cada diàmetre. Ara jo recordo al meu pare en el taller que tenia (quan jo tenia 8 o 10 anys, per tant parlo de 50 anys enrere) i que no hi havia mitjans per comprar eines molt específiques, blegava els tubs tapava els extrems amb un tap de suro i omplint-los de sorra, llavors escalfava el punt per on es tenia que blegar a la fornal i el blegava a l'enclusa o al cargol de banc. En el cas nostre potser aniria bé omplir-los de sorra abans de blegar-los així potser no es xafarien en el punt de corbatura, no ho sé, no ho he provat mai.
Però aquests tubs han quedat genials.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 8:58 am | |
| Altra manera és posar una molla ajustada dins del tub. Però amb aquests diàmetres tant petits, això no és pas possible. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 9:30 pm | |
| Qui doblega tubs, els omple de sorra perque la corba no es trenqui. A mes, tot diametre te un corba minima a partir de la que el mes normal, es que es trenqui. Son solucions mecaniques. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 09, 2014 1:00 pm | |
| Avui he fet una prova que m'ha deixat molt satisfet. He posat el motor d'una Stainz al bloc motor, aconseguint un consum molt bo, de 0,4A com a màxim, amb el bloc i una de les cabines, en arrencada, essent en condicions normals d'uns 0,25A, cosa que em demostra que el motor no era l'adequat. Amb aquest motor, em puc plantejar passar la tracció a l'altre eix o inclús, posar-hi un segon motor, tot i que per un sol automotor no ho veig necessari. Apart, avui he pintat les mànegues i la barana de negre i les fustes de la plataforma i els graons. Els graons no els tenia fets amb la impressora i els he fet amb planxa de plàstic d'1mm, fent-li els tallets dels llistons i la textura de la fusta amb el paper de vidre gruixut. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 09, 2014 1:53 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 09, 2014 8:33 pm | |
| Un bon avançament amb el tema motorització... Ja haviem comentat alguna vegada... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 09, 2014 9:23 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 6:44 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 9:57 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 11:09 am | |
| Gràcies pels comentaris. Avui m'he posat a avançar el k53, li he fet el sostre i li he preparat els suports dels graons. També he fet les reparacions de pintura després de la caiguda i queda pendent de donar-hi llums amb verd clar. Una altra cosa que he fet són els forats pels led vermells del darrera. Fent repàs, li falta acabar el sostre, les guies de les portes i posar-hi els accessoris, com la barana, els graons i les mànegues dels frens. M'agradaria tenir-los a punt per portar-los a Molins a passejar... També tinc demanades les calques, tot i que això segur que no m'arriba pel cap de setmana. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 3:38 pm | |
| Estic impacient per veure circular aquest material... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 6:00 pm | |
| Com has fet aquest ratllat del sostre? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 8:53 pm | |
| Aquest ratllat és aprofitar un defecte per aconseguir un efecte. Quan es fa un tall amb un cutter al plàstic, aquest es doblega cap avall una mica, per tant, faig una sèrie de talls en el sentit que busco la curvatura. Un cop enganxats els nervis, elimino toda la rebaba que deixa cada tall, per enganxar després el paper de vidre que li donarà la textura. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|