El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 10, 2014 10:28 pm
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 3:55 am
Hola Joan.
Una idea que no he provat en aquesta escala.
En lloc de treure les restes de la ratllada del cúter enganxar directament a sobre no un paper de vidre sinó un paper o tela molt fina que tingui una textura que recordi la lona, al enganxar-la es veuran una mica les ratllades i donaran la impressió del les fustes del sostre.
Ho vaig fer en un Martorell que fa bastants anys vaig fer en escala H0e i ara ho volia fer en la teulada de la Garratt.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 4:17 am
Doncs ara mateix, per aquest és tard, ja ho vaig allisar, però per futurs projectes ho tindré en compte.
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 4:24 am
Vols dir que la teulada de la Garrat no es de xapa?
TJV Jardinaire aprenent
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts Edat : 35 Data d'inscripció : 07/09/2014 Nombre de missatges : 48
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 4:40 am
Després d'uns anys de degradació la teulada de la garrat està així.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 4:42 am
No sé de que és, però hi ha molta ronya...
TJV Jardinaire aprenent
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts Edat : 35 Data d'inscripció : 07/09/2014 Nombre de missatges : 48
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 4:54 am
No se si es ronya o alguna cosa que hi deuen haver posat perquè no es rovelli el sostre, hi vaig fer la foto i no vaig tocar. Potser si es brutícia, però em va semblar que podia ser algun tipus de tela asfàltica, pero ho dubto.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 5:04 am
No no, jo no ho dubto. Per l'interior de la cabina és de fusta enllistonada, no ho vaig fotografiar perquè no em va semblar necessari.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 11, 2014 5:38 am
Gràcies per la resposta, Joan. Trobo que és una idea ben bona.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 12, 2014 12:08 pm
Avui he avançat una mica més el furgó, folrant el sostre, instal·lant les guies de les portes, la barana, he enganxat la caixa sobre el bastidor, els tiradors de les portes... apart d'una mica de llums a la pintura verda.
Els tiradors els he fet amb rodó d'alumini de 2mm, que en ser massís, no s'aixafa en corvar-lo. El problema que té per a fer altres tipus de peça és que no es pot soldar com el llautó.
I com que l'emoció em pot... una foto amb el germà...
I per últim, una bona notícia...
Ja torna a funcionar la impressora..! Al final, com tantes coses, era una tonteria, el ventilador que bufa la placa electrònica no estava funcionant i la placa, en escalfar-se, desconnectava la corrent. Ventilador nou i a imprimir com un boig..!
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 15, 2014 4:59 am
Hola a tots.
Jo també en voldria trobar per uniformitzar els que faig servir, fins ara me'n he anat sortint amb els que he anat arreplegant dels aparells electrònics que s'han anat avariant i abans de portar-los a la deixalleria els he desballestat, per treure cargols, politges, motors i tot allò que em sembla que pot ser d'utilitat. Però em sembla que cargols d'aquesta mena en una botiga d'electrònica se n'han de poder trobar.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 15, 2014 5:37 am
Jo n'he trobat a la ferreteria.
Vaig anar-hi amb una mostra d'un cargol molt semblant, de LGB, i me'n varen donar uns que pràcticament eren iguals.
La ferreteria era de COFAC, per si serveis d'alguna cosa.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 15, 2014 6:25 am
Prova en www.alaball.com/ està just darrere de Modelisme Rocafort, a partir de 2 mm., I per a més petit en www.panoptica.es/ està en C /. Cartagena a l'altura de la DAMM, aquest últim has de saber exacte el que vols ja que és venda al mallor, tot en cargols en bosses de 100, mira en el seu catàleg, Tembién pots comprar en web
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 15, 2014 2:14 pm
Ja m'ho miraré, moltes gràcies.
I ara, quan ja quasi he acabat el segon furgó, he agafat seriosament el Stadler, que ja tinc ganes d'acabar-lo (per fer més coses, clar. ..)
Un video de la primera circulació amb el conjunt complert.