NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 08:27 | |
| No em deixa accedir... Suposo que si no el tinc com amic, no em deixa. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 14:59 | |
| Com que porto tant de temps amb el projecte a mitges i ja em ve de gust anar acabant alguna cosa, m'he posat a fer repàs dels detalls pendents del K54, que resulta que l'hauré de reciclar per un error d'inici... Resulta que vaig començar-lo amb les vistes del K52, el que du la torre al damunt, i mirant i remirant les fotos no veia per enlloc que el 53 i 54 portin la finestra frontal...! Només la portava el 52! Per tant, li faré la torre i serà aquest últim, i ja faré la paret sense finestra pels altres. Ara em ve un dubte, i és que anava pintat de gris, segons el que he llegit, però va arribar a anar de verd com els altres en algun moment? Aquesta pregunta la faig extensiva al K51, que van portar de Montserrat i era pràcticament igual. El van desballestar el 1984, no se si també va ser sempre gris o algun temps verd... La idea seria fer la sèrie sencera, del 51 al 54. Ara que la feina ja està feta, "només" cal anar imprimint i muntant | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 15:58 | |
| El detall de la finestra no és molt significatiu. Ens podem donar algun marge de tant en tant.
A les fotos que jo he vist (sempre en blanc i negre) sembla que sempre devia ser gris. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 16:02 | |
| Fa una estona he recordat que un company de feina va comentar que el seu pare treballa a FGC, i m'ha dit que fa molts anys va estar al cremallera. Li preguntarà a veure si ell o algun company recorda un canvi de color abans de la transformació (k52) i desballestament (k51) | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 16:15 | |
| | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 17:42 | |
| He trobat que es tract d'un vehicle especial tren/tram Pel ferrocarril de via metrica a Soloturn. -Aare Seeland mobil (ASm) Switzerland- | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 22:28 | |
| Hola Amadeu i tots els demés. No puc accedir a les fotos. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 22:35 | |
| Es impresionant veure les quatre unitats tan igualetes i ben fetes, si em surt la meitat de be, estaré molt content! | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 19 2014, 22:44 | |
| El tall ha d'estar fet amb làser, suposo, haurà d'esperar a veure el desarroyo, que m'imagino davant del vist que sera sublim.
Pere | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 20 2014, 01:02 | |
| Si, per a fer-ho tant perfecte, o làser o aigua, però tallat a màquina, segur. Per les properes construccions tocarà afluixar la molla i invertir en qualitat... De moment, avui he estat de pintura... A veure si demà faig les franges negres i alguns detallets, a més d'enganxar-hi el llastre, en aquest cas, un tros de passamà que tinc assecant, ja que també l'he pintat per evitar que rovelli. Li enganxaré per sota amb araldit. I pel tema de les inscripcions, hauré de preparar tots els jocs que necessiti per a diversos vagons, per aprofitar la impressió de les calques, mentrestant, ho deixaré sense inscripcions. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 20 2014, 01:06 | |
| Acabo de llegir el tema d'aquestes unitats al Facebook i explica que és mecanitzat, és a dir, "a màquina". Realment, per a fer peces en diverses unitats i que quedi bé, és la forma definitiva... | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 20 2014, 06:08 | |
| Si, concretament diu que són fets amb una fresadora. Les fresadores CNC han anat molt en auge a Europa durant les dues darreres dècades.
Però insisteixo: el tall en làser potser és el més pràctic. Tu només ho has de dibuixar. Hi ha empreses que es dediquen al tall làser, i només cal porta'ls-hi el dibuix perquè t'ho facin. No és car, i davant d'aquesta possibilitat crec que no val la pena de comprar una màquina, a no ser que t'hi vulguis dedicar professionalment. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 20 2014, 09:48 | |
| He vist això a ebay És de Playmobil, sabeu com va de potència? El Stadler no serà una bèstia en quant a pes, anirà sol o com a molt, si trobo la forma, amb una altra unitat, que també portaria la seva pròpia maquinària. Penseu que pot ser suficient? Es mes econòmic que LGB...
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28 2020, 23:39, editat 1 cop en total | |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 20 2014, 21:34 | |
| Per potencia no pateixis. L'stadler no pesa gens per aquests motor... Pero no duu cremallera... I no es facil posar-hi l'engrenatge amb transmisio. En tinc per tots els playmobil i els he desmuntat tots... Si ens veiem ja te l'enssenyem... I si cal posar mes pes, cap problema... No pateix gens. Aixo si, no li posis 14 vagons com a un lgb ( que van amb doble motor, recorda-ho)
Ah, a playmoking he comprat molts trens. Triga una mica a enviar pero ens coneix de llarg... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 08:21 | |
| Gracies per l'aclariment.
La idea es aprofitar motor i rodes, la resta m'ho faré a mida, per això no pateixo. Simplement es que un motor sol val molt mes que aquest bloc motor...
Sabent que vaig sobrat, em sembla que triaré això.
Per cert, algú sap on trobar sinfins dels motors com a recanvi? Perquè també tinc en ment una altra motorització i em farien falta. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 09:00 | |
| Mira, si només vols el motor i rodes, hi ha diferents adreces a on pots trobar els motors LGB sueltos, rodes, i segurament també sinfins, com a recanvis de LGB.
Apart d'això també tinc algunes adreces a on trobar altres motors.
Si t'interessa te les busco.
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 09:36 | |
| Evidentment, imagino que els motors LGB son els ideals, pero busco alternatives, i he trobat uns motors similars per uns 6€. L'inconvenient es que no duen sinfi, i l'altre es que només tenen eix per un costat, pero ja em va be, perquè en ser una mica mes petits, en posaré un a cada eix i aixi tindré prou potencia, pensant ja en futures construccions, a mes del Stadler. M'anirà molt bé disposar de la informació sobre els sinfins. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 10:56 | |
| Pel que dius del motor per traccionar a una vanda, pensa que la locomotora cremallera del furka, es aixi, te mitor vertical i engrana nomes a un eix. A l'altre eix, per cadena d'engrenatges, li arriba la potencia. I el lloc on aniria l'atac directe del motor, hi va la cremallera... Per aixo no et serveix qualsevol disposicio de motor ni traccio. Potser aixo ho veuries mes clar si et baixes el pdf de totes les peces que munta la locomotora. Aixo ho pots trobar a gbdb.info , locomotora suissa electrica del furka 2046. Et descarregues el pdf que surt a l'apartat de caracteristiques tecniques de la locomotora i ho veuras molt clar. | |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 13:11 | |
| - Mitjans escrigué:
- Evidentment, imagino que els motors LGB son els ideals, pero busco alternatives, i he trobat uns motors similars per uns 6€. L'inconvenient es que no duen sinfi, i l'altre es que només tenen eix per un costat, pero ja em va be, perquè en ser una mica mes petits, en posaré un a cada eix i aixi tindré prou potencia, pensant ja en futures construccions, a mes del Stadler.
M'anirà molt bé disposar de la informació sobre els sinfins. Fa temps que busco engranatges per a motors, vaig trobant cosetes soltes, avui he comprat tres bisinfines per eixos de 2,5 mm. en una botiga de maquetisme que de vegades té coses soltes, el Tren Roig. Des de fa temps que busco algun fabricant o distribuïdor a Barcelona i no trobo, això no vol dir que no hi hagi. Em van indicar que per petits motors podrien tenir alguna cosa a Onda Radio que ara està de vacances, a més hi ha els engranatges CEBEK que ja ho conec i són molt grans. Per internet trobes botigues, però jo vull poder veure'ls i tocar-los, així em faig més idea del que compro, seguire buscant Pere | |
| | | Miquel Angel Jardinaire
Ubicació : Baix Camp Edat : 30 Data d'inscripció : 28/04/2014 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 15:23 | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 15:27 | |
| Moltes gràcies Miquel Angel! Hi ha de tot..! Ara la pregunta del milió... De quin mòdul son els engranatges de LGB? | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 20:22 | |
| He vist que són de mòdul 0.5, i m'he posat a fer "dibuixets" Ara falta adaptar la carcassa per a posar-hi tot això. Els motors són comprats a Diotronic, a menys de 5€..! I són només una mica més petits que el de la Stainz, així que hauria de tirar bé. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 21:40 | |
| | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 22:09 | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 21 2014, 22:48 | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
| | | | Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|