El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 7:22 am
Menys mal. Feia de mal veure com patinaba amb lo fí que anave. Jo ssóc del parer del Amadeu. Fer un petita "ratllada"al eix i al pinyò,i posar el tros de filferro. Aquest tipus de fixaciò es força emprada en fixacions d'eixos i rodes,pinyons.Crec que es diu fer un xavater... M'alegro que no sigui res seriòs!!
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 7:38 am
Crec que més que un xaveter, el que diu l'Amadeu és un passador, molt més senzill de fer a aquesta mida.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 7:53 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 9:31 am
Si no vols foradar l'eix, potser també podries posar un presoner, que és un petit cargol collat a l'engranatge i que encaixa en una petita buidor de l'eix, sense necessitat de que l'atravessi, com en el cas del passador:
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 10:08 am
Evident ment ja varis sistemes per inmovilitzar els pinyons , pero tractanse de eixos tan primets , els xaveteros i,els forats fan de mal fer . Jo faix un petit pla amb llima al eix i omplo el forat del pinyo de plastic amb pegament per plastic , un cop colocat ,el pegament fa de xaveta. No m ha fallat mai .
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 10:10 am
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 11:16 am
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 8:25 pm
Aquesta és la idea, que la forma que agafa la pega dins les marques quan s'asseca fa que no tingui cap altra posició possible i per tant, no pot girar.
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Jul 05, 2018 7:38 pm
Aprofitant que tinc a casa la màquina de cremallera de LGB, li he pres mides del bloc motor i he mirat quines peces hi van. Ja tinc el bloc dibuixat i li he muntat unes rodes més grosses, que les de la màquina són petites.
A falta de veure com van els contactes de les rodes amb el canvi de diàmetre, diria que queda ben ajustat. És més, el mòdul central hauria de ser 2mm més llarg..!
Però tot i així, seria una millora en fiabilitat, ja que està més que probat aquest bloc motor.
Ja posaré imatges del 3D quan ho tingui més ajustat tot plegat.
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Jul 05, 2018 8:21 pm
Comentant al fil de la DM6, he caigut en el fet que el bloc de l'elèctrica de LGB només té tracció en un dels eixos, ja que l'altre es mou a través de les bieles...
Per a poder utilitzar aquest bloc, caldrà preveure-hi una modificació, per instal·lar-li uns engranatges que permetin traccionar amb els dos eixos.
He vist que hi ha previst l'allotjament d'engranatges a l'altre eix, però em fa la sensació que seria amb dos motors, cosa que no és en absolut necessària en aquest automotor. Pensaré com es pot transmetre, aprofitant el màxim la previsió de LGB.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Jul 05, 2018 11:25 pm
Vols canviar el motor de l'Stadler?. O tot el sistema?. Lo que no sé és si pots trobar el mateix motor que porten els cremallera de LGB
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Jul 05, 2018 11:38 pm
El meu, de moment, fent-hi manteniment adequat, va bé.
Ho estudio per més endavant.
Quan sigui a casa m'ho miraré, però m'ha fet la sensació que la carcassa està preparada per a poder posar els engranatges que anirien cap a l'altre eix, sense massa problemes...
En quant als components, a Modell-land.de els he trobat tots.
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 09, 2018 3:50 am
Avui, visitant en Joan Ramon, he dut el Stadler per provar-lo, per primera vegada, en tram real de cremallera.
L'experiència ha estat bé i puc dir que la mecànica ha funcionat. El que no ha anat tan bé ha estat la unió entre mòduls, ja que la goma provisional que té ha resultat ser massa fluixa i ha donat problemes de desenganxat... el vagó posterior estirava avall i queia, arribant a donar-se el cas que la goma quedava enganxada a la cremallera..!
Més tard, hem provat a fer-lo pujar sense el vagó posterior i ha pujat sense més problemes que els de descentrat de la cremallera en algun punt, degut a dilatacions.
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Set 10, 2018 10:58 am
En els radis petits però,fa patir!!
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 12, 2018 6:43 pm
El problema deu ser que són radis molt petits i l'Stadler és molt gros
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 12, 2018 8:56 pm
A veure, els radis petits sempre forcen el material, però en aquest cas, gira bé qualsevol radi comercial, ja m'ho vaig mirar molt a l'hora de fer-lo. El problema rau en la força de la goma que aguanta els vagons, que en pla és suficient, però en pujada, amb el vagó estirant avall, cedeix i fa que es desenganxi. Caldria pensar un sistema més segur, ja sigui amb alguna molla més dura o amb algun passador que no limiti el moviment però que eviti que al límit es despengi el vagó.