El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 24, 2014 12:54 pm
Tot això està molt bé. Gràcies per les explicacions i per a la publicació de tu.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 24, 2014 3:11 pm
El motor tè un aspecte molt professional...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 24, 2014 5:16 pm
Per la qüestió de l'amperatge, has provat de mesurar el motor lliure d'engranatges? Si mesures el motor sol sabràs si realment és cert que si fricció del sistema d'engranatges l'augmenta o no, i si realment l'hi pots baixar el consum, o és el consum normal del motor.
Mitjans escrigué:
...Estic pensant inclús de veure si puc fer que es pugui enganxar a un altre futur Stadler...
És clar: la de Montserrat, la de Núria, i la del tren groc !
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 24, 2014 9:50 pm
Olot escrigué:
Per la qüestió de l'amperatge, has provat de mesurar el motor lliure d'engranatges? Si mesures el motor sol sabràs si realment és cert que si fricció del sistema d'engranatges l'augmenta o no, i si realment l'hi pots baixar el consum, o és el consum normal del motor.
Ho provaré. De moment, aquesta nit l'he deixat fent rodatge.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Oct 27, 2014 12:32 pm
El motor en buit consumeix 0.6A. L'altre motor, el de 4000rpm, 0.03A.....!!!! Sí, un molt i l'altre molt poc... forçant-lo fins quasi parar-lo, ha arribat a 0.2A. Hauré de mirar bé tot això.
Ara, el furgó. Com que no em va la impressora, toca a mà, així que a retallar, marcar els taulons i fer la textura de la fusta. Ja tinc les portes a punt. També tenia la plataforma exterior, que ja li havia fet la textura. Per últim, les tapes de les finestres.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Oct 28, 2014 10:34 am
Hola Joan.
per reprendre els treballs.
Una pregunta. He vist algunes coses fetes amb impressora a 3D i em queda un dubte. Seria possible reproduir les plaques numèriques d'una màquina com la Patxanga, Berga, Ailsthom,..?
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Oct 28, 2014 10:55 am
Depèn de la mida i la tecnologia. Amb les de filament de plàstic, complicat, amb estereolitografia, probablement si, però és força car.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Oct 29, 2014 10:10 pm
Els que tenim nens, acostumem a odiar la publicitat dels voltants de nadal, que ens bombardeja amb tot de joguines i "jo ho vull". En aquest cas, m'ha il•luminat, donant-me la solució a un tema que no tenia clar com resoldre. Parlo del vagó de vores L44, amb la seva peculiar càrrega, sis contenidos d'escombraries. I d'on els trec? Del magnífic anunci del camió de brossa de Playmobil!
Ja he vist que al web es pot comprar per peces, així que faré la comanda.
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Oct 29, 2014 11:18 pm
És una bona idea...
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Oct 30, 2014 11:18 am
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 9:17 am
Jo sóc de Castanyada de tota la vida, però aquest any, es podria dir que una mica Halloween ha arribat a casa... una Stainz Zombie...!
Vaig trobar una Stainz barata, que li faltava la xemeneia i tenia tot de peces trencades o faltants, però la maquinària en bon estat, així que la vaig comprar.
Amb la màquina venia també una grua Matra una mica deteriorada, però en estat acceptable en general.
Aquest és l'estat de la Stainz avui mateix, després de desmuntar-la pràcticament tota.
Tindré alguns recanvis per les meves i un bloc motor per a la DM6, convenientment modificat per a posar-hi cremallera.
Hauré de pensar en començar a plantejar la DM6, ara que ja tinc la mecànica...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 9:42 am
El calaix de sastre a vegades fa meravelles.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 3:44 pm
Avui m'ha donat per dibuixar, i he avançat un dels P23, plataformes provinents del FO, on portaven una cisterna a sobre, però en aquest cas, a Nuria els han deixat de plataforma.
La idea és imprimir-lo a parts quan la impressora torni a funcionar...
He aprofitat també per avançar el L44, que tinc la plataforma feta i cal fer-li la caixa i posar-li els contenidors
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 8:50 pm
Els dibuixos excel.lents... Però vols dir que val la pena imprimir-los enlloc de buscar material original de 2na o 3ra mà i adaptar-lo?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 11:27 pm
Per mi hi ha un factor Molt important que és l'econòmic. Podria comprar tot el material i no em complicaria tant la vida, però jo no puc gastar el que es demana per cada vagó... Així que me'ls faig jo, al meu gust, m'entretinc i no gasto massa.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 5:58 am
Jo també vull aprendre a dibuixar així.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 2:57 pm
Nit de mecànica... he muntat per fi la cascada d'engranatges i la roda de cremallera. L'eix d'adherència l'he deixat lliure, ja que la primera idea de posar dos motors l'he desestimat, per una banda, perquè veig que amb un n'hi haurà prou, i per altre, l'elevat consum d'aquests motors...
Una cosa que em preocupa és que amb la nova transmissió, el consum torna a pujar, rondant els 1,4A, cosa que em fa saltar el transformador. Hauré de seguir buscant el motor adequat.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 7:34 pm
No entenc que la transmissió t'augmenti tant el consum. Sembla que la transmissió no hagi de tenir tanta ficció, i encara menys havent-hi rodaments. Has provat de fer-la girar a mà, sense motor, per a veure si realment te tanta ficció o si es mou lliurement? Potser treballa malament?
Que només tinguis tracció en un eix en tota la composició serà un inconvenient greu quan estigui funcionant sense cremallera. Tot el vehicle complert tindrà un cert pes però quasi tot el pes serà pes mort i només aprofitaràs una mínima part d'aquest pes per a la tracció. Això et donarà molts problemes. Que hi hagi els dos eixos tractors o només un, marca una diferència abismal. Jo diria que és essencial que els dos eixos tinguin tracció.
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 9:46 pm
Es que et vaig dir el primer dia, la transmisio frega massa, inclos pot ser que no tingui els eixos paralels i fa que no treballi recte. Tambebpot set que fregui lateralment entre engranatges. Pensa que la transmisio d'esforços es el pitxor mal per un motor. A vegades quan es nou no es nota gaure. Pero quan el motor es va "fen gran", pateix cada cop mes fins que deixa de funcionar. Un clar exemple el tens en els mitor de les gulkes dels trens grans. Arriba un moment que has de canviar tota la transmisio doncs es el mal real del problema.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 02, 2014 1:58 am
Sí, crec que la transmissió no va massa fina, però no sembla que estigui desalineat. Els carbons potser freguen bastant, però no n'estic segur... seguiré revisant, perquè amb la mà no sembla que s'enganxi massa, però és evident l'augment de consum. Tot i això, sembla que tocarà gratar-se la butxaca i comprar un motor LGB, que tenen un consum més moderat.
En quant a la tracció als dos eixos, jo també penso que és el més adequat, però amb aquests motors és impensable... quasi 2A de consum no ho vull pas... Pensaré com portar la transmissió a l'altre eix amb un sol motor, tot i que vist com va el sistema, tinc por que forci molt el motor...
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 03, 2014 4:12 am
No dius que gas posat carbons lgb? No poden fregar massa la roda. El disseny es el correcte. Jo els tinc posats a un block motor playmobil i no el fan cap mal. El funcionament es correcte.
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 03, 2014 1:44 pm
Em sembla un treball molt professional. Si el motor atrau massa, perquè vostè ha d'entendre. Va tractar de mesurar el motor de la transmissió? Canviar el motor?
Fins i tot les màquines amb 2 motors piko sota estrès consumeixen 2A. Si aquests són els valors que crec que no estem tan lluny de la producció industrial.
Per provar consumidor ha de donar la màxima potència i encara mantenir les rodes. Aquesta és la condició de tensió màxima per al motor
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 9:36 am
Hola a tots.
Deixeu-me posar-hi cullerada. Una altra possibilitat del fregament excessiu pot ser que els pinyons treballin forçats, les dens dels pinyons no han d'arribar al fons de l'engranatge, crea una pressió sobre els eixos dels pinyons afectats que no els deixa rodar bé. També penso que la tracció als dos eixos és essencial per un bon funcionament i encara més tenint en compte que les dues unitats s'arrepengen en el carro motor i l'allargada dels vagons circulant per via de radi 1 la unitat motora haurà d'anar molt ben llastrada i la tracció en els dos eixos imprescindible.
Fins aviat, Ignasi.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria