| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 5:11 pm | |
| No sembla mala idea. Pero una resistencia de 100 ohm no es massa petita? I de quina potencia aquesta resistencia? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:14 pm | |
| Després de posar el missatge, vaig estar comprovant tensions, i tot i que no soc un expert en electrònica, em va semblar que els 5V del condensador son els que és capaç de donar en descàrrega. Després de posar-li la resistència a l'entrada vaig veure que li entren 10V, i abans, fins a 17 que li dóna el transformador, aixi que penso que mentre em mantingui en aquests límits, no hi hauria d'haver problema (la resistència sí que es va escalfar, i bastant, potser la treuré)
En quant a la Stainz, pensava que era un problema de la meva això de les agulles...! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:21 pm | |
| Ostres, molt bona idea...
Ahir a la tarda tambè vaig anar a diotronic, en Pere tambè... Una mica més organitzem una trobada... | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:23 pm | |
| Per cert, no podriem trobar un condensador que donés menys càrrega... Potser no cal que duri 10 minuts... | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:39 pm | |
| - ostman escrigué:
- Per cert, no podriem trobar un condensador que donés menys càrrega... Potser no cal que duri 10 minuts...
Enlloc d'un condensador de xapacitat 1 faradi, es pot posar de 500, 100, etc fins que ens dongui el que cal. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:40 pm | |
| - Mitjans escrigué:
- Després de posar el missatge, vaig estar comprovant tensions, i tot i que no soc un expert en electrònica, em va semblar que els 5V del condensador son els que és capaç de donar en descàrrega. Després de posar-li la resistència a l'entrada vaig veure que li entren 10V, i abans, fins a 17 que li dóna el transformador, aixi que penso que mentre em mantingui en aquests límits, no hi hauria d'haver problema (la resistència sí que es va escalfar, i bastant, potser la treuré)
En quant a la Stainz, pensava que era un problema de la meva això de les agulles...! Gracies. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 7:49 pm | |
| Per cert, Joan, pel que fa als problemes del flumigen de l'stainz normalment es soluciona posant molt, molt poquet liquit... Aixi s'escala més ràpid... I vas posant de miqueta en miqueta amb una xeringa...
D'altre opció és canviar el flumigen per un que funcioni a menys voltatge... I per tant es posi a regim de treball a menor velocitat...
| |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 8:29 pm | |
| Si, suposo que no caldrà tant perquè la corrent al tren es mes constant que als cotxes de slot, que estàs constantment variant. També cal veure quines llums se li connecten, perquè jo només he posat un circuit bàsic, pero potser per un vagó de viatgers se li posen uns quants leds d'ambient... Es qüestió d'anar provant, com dieu. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 8:45 pm | |
| Per cert, sóc molt burro i no he sabut localizar el condensador que has utilitzat a web de diotronic... Em pots donar més pistes? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 07, 2014 8:49 pm | |
| A casa tinc la factura, ja miraré si té referència i te la poso. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 12:11 am | |
| Molt bona idea el del condensador per donar llum a l'interior o fins i tot per la llum vermella de posició, si no entenc malament, dóna el mateix el sentit de la marxa perquè funcioni, ho dic perquè als leds el canvi de polaritat els afecta. Amb relació a la Stainz si se li posa algun tipus de condensador perquè impedeixi els talls de corrent en els desviaments potser pugui haver problemes per parar-on un vol
Pere | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 6:13 am | |
| Suposo que és un error lo del condensador de 1Farad. No crec que existeixi. Suposo que deuen ser micro o mili-farads. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 7:27 am | |
| Hola, no sé què serà, però millor veure-ho directament I per les referències, aquí hi ha la llista: Aquesta tarda ja he fet la primera prova d'instal·lació. Finalment, hi he posat la resistència de 100ohm al davant del condensador, li baixa la tensió d'entrada fins a 10V, i la de sortida queda, sense alimentació, a uns 5,5V, com indica l'etiqueta. Veig que la foto ha sortit ben dolentota... No em convenç massa el led interior, no pel to de llum, sinó perquè és molt focalitzat, no fa la llum general com la bombeta, sinó projectat contra la paret del davant, potser fent-hi una bola de cola calenta fa de difussor... hauré de fer més proves.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28, 2020 10:28 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 7:41 am | |
| Els leds tenen això de focalitzar, però bé l'invent mai és perfecte del tot al primer intent, al segon tampoc però es millora molt. No sé si encara es venen "lents de Fresnel", retallant un tros com a difusor i amb un leds de llum blanca de gran lluminositat, pot ser una idea
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 9:00 am | |
| I perquè no poses el led al sostre, de cara cap avall? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 9:10 am | |
| Moltissimes gràcies per tan detallada informació... Quan vagi, o potser hauria de dir, quan torni a la botiga potser els ensenyo directament la fota de la teva factura...
Pregunta, al baixar la corrent d'entrada a 10v... La càrrega del condensador dura menys? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 10:44 am | |
| La veritat es que no ho noto, perquè dura prou. El que potser triga més és a carregar, però un cop estàs circulant, no crec que vingui d'aqui.
En quant a posar el LED al sostre, no hi havia pensat, perquè l'he instal•lat al lloc on era la bombeta... M'ho rumiaré. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 08, 2014 9:32 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Suposo que és un error lo del condensador de 1Farad. No crec que existeixi. Suposo que deuen ser micro o mili-farads.
Quan era estudiant em van dir qe n condensador de 1 faradi era bastant improvable i que seria, en tot cas, com una habitacio de gran. Pero com totvha evolucionat, (potser els condensadors ha eren al limit llavors) no vaig dir res. Pero si comparem: un condensador de 2000 micros, 16v, era d'uns 16mm de diametre per 30nm de llarg. Nomes calia anar posant condensadors fins que oa capacitat fos la qe deiem.... Bastant impossible. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 09, 2014 3:00 am | |
| Crec que seria bo obrir un nou fil amb el tema d'il·luminació interior, podrien haver més possibilitats d'iluminacion sense necessitat de desviar el tema inicial, que us sembla?
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 09, 2014 6:34 am | |
| Ja hi n'hi ha.
És un component més de la construcció del projecte d'en Joan, però si el tema es desvia cap aquí, tens raó que caldria redirigir-lo allà. Bona idea, Pere. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 09, 2014 6:47 am | |
| El que vaig a dir segur que existeix, però jo no el conec. Molts aparells tenen una bateria que es va carregant contínuament mentre rep corrent, bateria d'aquestes quants leds pot alimentar, és molt car i complicat aquest sistema?
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 09, 2014 7:34 am | |
| - TramBlau escrigué:
- El que vaig a dir segur que existeix, però jo no el conec.
Molts aparells tenen una bateria que es va carregant contínuament mentre rep corrent, bateria d'aquestes quants leds pot alimentar, és molt car i complicat aquest sistema?
Pere Això que està proposant en Joan potser val uns 5 euros... Leds apart... El més car pot ser el condensador com més capacitat més puja... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 09, 2014 10:09 pm | |
| - TramBlau escrigué:
- El que vaig a dir segur que existeix, però jo no el conec.
Molts aparells tenen una bateria que es va carregant contínuament mentre rep corrent, bateria d'aquestes quants leds pot alimentar, és molt car i complicat aquest sistema?
Pere Si que existeix. Al teu cotxe ho tens muntat. Quants diodes aguanta una bateria? Depen de la capacitat de la bateria. Hi ha de fins a 3200mA/hora. Aquesta es la que es fa servir per cameres de video i fotografia. I per moure els motors electrics del trens i camions de playmobil..... O els que tu vulguis. Pel que fa a leds, posa els que vulguis un hora.... Abans potser et cremaras tu que la bateria. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 10, 2014 7:08 pm | |
| Bon dia. Si de cas, seguirem el tema il•luminació al tema que hi ha a 'qüestió de tècnica'. Per reprendre aquest fil, ahir a la tarda vaig dedicar-la a les 'tècniques tradicionals', serra, taladre, llimes... El resultat, per ara, es aquest, el lateral amb quasi totes les finestres enllestides. Falten les dels extrems, que son les que he utilitzat per a fixat les quatre peces.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28, 2020 10:32 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 10, 2014 8:24 pm | |
| Que bestia! Has tallat les 4 peces juntes... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|