TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Projecte Stadler Cremallera de Núria

+25
jordi48
Sonderzug
maquinista
Carles Marcos
marcostrain
jordi
jerrybaffetto
tram47
Maxx_Rivoli
Olot
ostman
Mitjans
ignasibaga
Sisu
TJV
peps
josepmaria
Miquel Angel
Shay
KTK
TramBlau
ut800035 (†)
MALLET73
jaume
E4lok
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 39  Següent
AutorMissatge
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 5:11 pm

No sembla mala idea. Pero una resistencia de 100 ohm no es massa petita? I de quina potencia aquesta resistencia?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:14 pm

Després de posar el missatge, vaig estar comprovant tensions, i tot i que no soc un expert en electrònica, em va semblar que els 5V del condensador son els que és capaç de donar en descàrrega. Després de posar-li la resistència a l'entrada vaig veure que li entren 10V, i abans, fins a 17 que li dóna el transformador, aixi que penso que mentre em mantingui en aquests límits, no hi hauria d'haver problema (la resistència sí que es va escalfar, i bastant, potser la treuré)

En quant a la Stainz, pensava que era un problema de la meva això de les agulles...!
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:21 pm

Ostres, molt bona idea...

Ahir a la tarda tambè vaig anar a diotronic, en Pere tambè... Una mica més organitzem una trobada...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:23 pm

Per cert, no podriem trobar un condensador que donés menys càrrega... Potser no cal que duri 10 minuts...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:39 pm

ostman escrigué:
Per cert, no podriem trobar un condensador que donés menys càrrega... Potser no cal que duri 10 minuts...

Enlloc d'un condensador de xapacitat 1 faradi, es pot posar de 500, 100, etc fins que ens dongui el que cal.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:40 pm

Mitjans escrigué:
Després de posar el missatge, vaig estar comprovant tensions, i tot i que no soc un expert en electrònica, em va semblar que els 5V del condensador son els que és capaç de donar en descàrrega. Després de posar-li la resistència a l'entrada vaig veure que li entren 10V, i abans, fins a 17 que li dóna el transformador, aixi que penso que mentre em mantingui en aquests límits, no hi hauria d'haver problema (la resistència sí que es va escalfar, i bastant, potser la treuré)

En quant a la Stainz, pensava que era un problema de la meva això de les agulles...!

Gracies.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 7:49 pm

Per cert, Joan, pel que fa als problemes del flumigen de l'stainz normalment es soluciona posant molt, molt poquet liquit... Aixi s'escala més ràpid... I vas posant de miqueta en miqueta amb una xeringa...

D'altre opció és canviar el flumigen per un que funcioni a menys voltatge... I per tant es posi a regim de treball a menor velocitat...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 8:29 pm

Si, suposo que no caldrà tant perquè la corrent al tren es mes constant que als cotxes de slot, que estàs constantment variant. També cal veure quines llums se li connecten, perquè jo només he posat un circuit bàsic, pero potser per un vagó de viatgers se li posen uns quants leds d'ambient... Es qüestió d'anar provant, com dieu.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 8:45 pm

Per cert, sóc molt burro i no he sabut localizar el condensador que has utilitzat a web de diotronic... Em pots donar més pistes?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDj Ago 07, 2014 8:49 pm

A casa tinc la factura, ja miraré si té referència i te la poso.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12352

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 12:11 am

Molt bona idea el del condensador per donar llum a l'interior o fins i tot per la llum vermella de posició, si no entenc malament, dóna el mateix el sentit de la marxa perquè funcioni, ho dic perquè als leds el canvi de polaritat els afecta. 
Amb relació a la Stainz si se li posa algun tipus de condensador perquè impedeixi els talls de corrent en els desviaments potser pugui haver problemes per parar-on un vol

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 6:13 am

Suposo que és un error lo del condensador de 1Farad. No crec que existeixi. Suposo que deuen ser micro o mili-farads.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 7:27 am

Hola, no sé què serà, però millor veure-ho directament

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 14_211

I per les referències, aquí hi ha la llista:

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 14_410

Aquesta tarda ja he fet la primera prova d'instal·lació. Finalment, hi he posat la resistència de 100ohm al davant del condensador, li baixa la tensió d'entrada fins a 10V, i la de sortida queda, sense alimentació, a uns 5,5V, com indica l'etiqueta. Veig que la foto ha sortit ben dolentota...

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 14_311

No em convenç massa el led interior, no pel to de llum, sinó perquè és molt focalitzat, no fa la llum general com la bombeta, sinó projectat contra la paret del davant, potser fent-hi una bola de cola calenta fa de difussor... hauré de fer més proves.

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 14_112

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28, 2020 10:28 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 7:41 am

Els leds tenen això de focalitzar, però bé l'invent mai és perfecte del tot al primer intent, al segon tampoc però es millora molt. 
No sé si encara es venen "lents de Fresnel", retallant un tros com a difusor i amb un leds de llum blanca de gran lluminositat, pot ser una idea

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 9:00 am

I perquè no poses el led al sostre, de cara cap avall?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 9:10 am

Moltissimes gràcies per tan detallada informació... Quan vagi, o potser hauria de dir, quan torni a la botiga potser els ensenyo directament la fota de la teva factura...

Pregunta, al baixar la corrent d'entrada a 10v... La càrrega del condensador dura menys?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 10:44 am

La veritat es que no ho noto, perquè dura prou. El que potser triga més és a carregar, però un cop estàs circulant, no crec que vingui d'aqui.

En quant a posar el LED al sostre, no hi havia pensat, perquè l'he instal•lat al lloc on era la bombeta... M'ho rumiaré.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDv Ago 08, 2014 9:32 pm

Sisu escrigué:
Suposo que és un error lo del condensador de 1Farad. No crec que existeixi. Suposo que deuen ser micro o mili-farads.

Quan era estudiant em van dir qe n condensador de 1 faradi era bastant improvable i que seria, en tot cas, com una habitacio de gran. Pero com totvha evolucionat, (potser els condensadors ha eren al limit llavors) no vaig dir res.
Pero si comparem: un condensador de 2000 micros, 16v, era d'uns 16mm de diametre per 30nm de llarg.
Nomes calia anar posant condensadors fins que oa capacitat fos la qe deiem....
Bastant impossible.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 09, 2014 3:00 am

Crec que seria bo obrir un nou fil amb el tema d'il·luminació interior, podrien haver més possibilitats d'iluminacion sense necessitat de desviar el tema inicial, que us sembla?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 09, 2014 6:34 am

Ja hi n'hi ha.

És un component més de la construcció del projecte d'en Joan, però si el tema es desvia cap aquí, tens raó que caldria redirigir-lo allà. Bona idea, Pere.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 09, 2014 6:47 am

El que vaig a dir segur que existeix, però jo no el conec. 
Molts aparells tenen una bateria que es va carregant contínuament mentre rep corrent, bateria d'aquestes quants leds pot alimentar, és molt car i complicat aquest sistema?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 09, 2014 7:34 am

TramBlau escrigué:
Molts aparells tenen una bateria que es va carregant contínuament mentre rep corrent, bateria d'aquestes quants leds pot alimentar, és molt car i complicat aquest sistema?

Pere

Això que està proposant en Joan potser val uns 5 euros... Leds apart... El més car pot ser el condensador com més capacitat més puja...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDs Ago 09, 2014 10:09 pm

TramBlau escrigué:

Pere

Si que existeix. Al teu cotxe ho tens muntat.
Quants diodes aguanta una bateria?
Depen de la capacitat de la bateria. Hi ha de fins a 3200mA/hora.
Aquesta es la que es fa servir per cameres de video i fotografia.
I per moure els motors electrics del trens i camions de playmobil..... O els que tu vulguis.
Pel que fa a leds, posa els que vulguis un hora....
Abans potser et cremaras tu que la bateria.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 10, 2014 7:08 pm

Bon dia. Si de cas, seguirem el tema il•luminació al tema que hi ha a 'qüestió de tècnica'.

Per reprendre aquest fil, ahir a la tarda vaig dedicar-la a les 'tècniques tradicionals', serra, taladre, llimes...

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 Stad0110

El resultat, per ara, es aquest, el lateral amb quasi totes les finestres enllestides. Falten les dels extrems, que son les que he utilitzat per a fixat les quatre peces.

Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 Stad0210

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28, 2020 10:32 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitimeDg Ago 10, 2014 8:24 pm

Que bestia! Has tallat les 4 peces juntes...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria    Projecte Stadler Cremallera de Núria  - Página 8 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Projecte Stadler Cremallera de Núria
Tornar a dalt 
Pàgina 8 de 39Anar a pàgina : Previ  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 39  Següent