| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jul 20, 2014 9:34 am | |
| Aquest cap de setmana no ha estat molt productiu, però ja tinc la plataforma del K54 impresa. M'ha servit també per ajustar les acceleracions de la impressora per a que no em faci els desastres de l'altre dia, i ja tinc a mig imprimir la primera part de les tres de la plataforma llarga. Tot això són proves de cara al procés de fabricació del Stadler i el DM6. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jul 20, 2014 11:40 pm | |
| I aquest matí... Per fi he aconseguit ajustar la impressora perquè no em doni els problemes que tenia. I un primer premuntatge Tinc l'altre extrem imprimint i després em posaré amb la part central. Com veieu, he fet un encaix tipus puzzle per assegurar-me que queda ben fort a l'hora d'enganxar-lo. A les puntes hi hauré de posar rocadur per a fer-ho pla, ja que hi ha hagut una mica de contracció i s'ha aixecat. No crec que sigui cap problema, ja ho allisaré quan estigui d'una sola peça.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 28, 2020 9:44 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jul 21, 2014 12:15 am | |
| Els problemes de retracció és el que més emprenya d'aquestes impressions... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jul 21, 2014 4:48 am | |
| Sense paraules, això ja és un altre nivell.... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jul 21, 2014 10:45 am | |
| Doncs avui, quan he arribat a casa, no me n'he pogut estar de presentar els dos extrems del vagó... I tot i que no l'he fet voltar motoritzat, a mà passa perfectament per les agulles de R1. Potser fa un soroll una mica de capsa de plàstic, però no sé com puc fer per fer-lo més "massís"... Quan el tingui enllestit, potser li poso una planxa metàl·lica per sota, per donar-li consistència, a veure si així li canvia el so. Ara ja tinc imprimint la part central, vist l'èxit dels ajustos de la impressora. Això ja no hi ha qui ho pari..! Bé, sí... la dona quan vegi que comencen a aparèixer trastos per casa... | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jul 21, 2014 7:56 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19522
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jul 21, 2014 10:48 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 2:52 am | |
| Tu tens enveja d'ell, i ell te enveja de tu. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 3:11 am | |
| Ens haurem d'associar...! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 3:49 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 12:24 pm | |
| Avui ha estat un dels vespre-nits més productius que recordo..! El fet de tenir-ho tot a punt i la impressora en ordre de marxa m'ha permès anar imprimint i polint peces sense parar... En primer lloc, ja tinc tota la plataforma sencera, a punt de rebre els pocs accessoris que porta, quan els hagi imprès. Li caldrà rocadur per allisar la superfície superior i dissimular les juntes. Mentres preparava i desbastava la plataforma, he anat fent les peces del vagó K54, que són els suports de les rodes (en tres parts cadascun), els topalls, la timoneria (un primer intent, amb resultat previsible) i els enganxalls (en aquest moment, a la impressora) Detall dels components, en brut, tal com surten de la impressora. I el primer joc ja muntat, a l'espera d'enganxall i rodes Avui, fins aquí. Bona nit! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 5:01 pm | |
| Impressionant la rapidesa i facilitat amb que obtens les teves construccions.
Me'n recordo de que quan jo era un nen petit, hi havia a la tele uns dibuixos animats en que un personatge tenia una llapis màgic que convertia en realitat tot allò que dibuixava... qui m'havia de dir que un dia seria realitat !
Moltes felicitats per les teves creacions. Són esplèndides.
| |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 8:02 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 8:37 pm | |
| - Olot escrigué:
- Me'n recordo de que quan jo era un nen petit, hi havia a la tele uns dibuixos animats en que un personatge tenia una llapis màgic que convertia en realitat tot allò que dibuixava... qui m'havia de dir que un dia seria realitat !
Excepte els cotxes voladors i la roba de paper d'alumini, poques coses queden per fer de les sèries i pel·lícules d'abans... Fa 13 anys que hauríem d'estar per l'espai... (2001: Una odisea en el espacio) | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 9:17 pm | |
| L'ho del paper d'alumini era una cosa que m'impactava recordo series com Ufo, perdidos en el espacio etc, vestits amb alumini i faldilles curtes ... Records apart, Amadeu ell te el llapiç magic pero te manetes per dibuixar, perquè aquí pots tenir el llapis pero si et un talos dibuixant malament rai. Et queda molt bé, continua que tinc ganes de veure el següent pas Joan | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 10:35 pm | |
| I amb quin tipus de cola enganxes el plastic del bastidor? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 10:37 pm | |
| Tinc pensat fer-ho amb el propi ABS dissolt amb acetona, però com que se'm va acabar i encara no l'he comprat, l'he enganxat amb superglue i bicarbonat. No crec que se'm trenqui pas, perquè els encaixos fan tota la força. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jul 22, 2014 10:39 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Jul 23, 2014 6:16 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Jul 23, 2014 6:46 am | |
| No creguis Narcís, s'han de treballar molt les peces quan surten de la impressora, tot i això, si que hi ha peces que serveixen pràcticament sense fer-hi res, com les rodes | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Jul 23, 2014 8:23 am | |
| Aquesta tarda, sessió de proves. Rodament, càrrega... i jugabilitat! Decididament, els reis li portaran el de Playmobil..! En quant a la plataforma, ha circulat molt bé, tant en posició intermitja com en cua, endavant i enrere, i només he tingut un petit descarrilament en agafar una agulla a una velocitat potser massa alta. En quant a la rodadura, un so molt neutre, res a veure amb el que comentava l'altre dia de soroll de plàstic. Igualment, penso que potser li posaré a sota una planxeta metàl·lica per a donar-li consistència, que el veig massa lleuger quan circula sense càrrega. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Jul 23, 2014 4:50 pm | |
| A mi els reis tambè em porten Playmobil | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Jul 23, 2014 7:14 pm | |
| Ostres, m'has fet recordar al meu fill. Jo també li vaig regalar el LGB per Reis junt amb la torre d'aigua del Playmobil. Ompliem la casa de vies i els seus Plays. Llavors jo tenia l'edat que ara tens tu. Ara la torre d'aigua està al circuit de Cal Gavatx i les vies, el tren i el que queda dels Plays són al armari esperant que algun dia arribi algun net per encomenar-li l'aficció. Gaudeix d'aquests moments! I felicitats pels teus treballs | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Jul 24, 2014 2:44 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|