| L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) | |
|
+25alejandro sasplugas MALLET73 ostman Maxx_Rivoli Sisu ignasibaga peps TramBlau Olot Sonderzug Mitjans Miquel Angel flyfabio (†) TOG maquinista tram47 Shay ulises FACTOR E4lok KTK ut800035 (†) josepmaria Mak jaume 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| |
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Nov 03, 2013 11:23 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés.
En el missatge d'en Pere que et demanava informació de la màquina no sé el perquè del disc em vaig fer l'idea d'una cinta i vistos els treballs d'aquest pilar no em quadrava, però dius que això ho fas amb la mola, molta pols no?.
Els talls de les pedres dels arcs també ho has fet amb la mola?, quin gruix té el disc?. El meu disc fa 3mm de gruix excessiu per aquesta tasca.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Nov 03, 2013 6:15 pm | |
| El meu també és de 3 mm. No n'he vist de més prims. No hi ha més remei que fer-ho amb aquest. I si que fa pols la mola. Per fer les peces petites no hi ha problema, però per fer les arcades és un malson. | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Nov 03, 2013 8:02 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 6:58 am | |
| Gràcies per l'elogi, Toni. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 8:29 am | |
| Hola a tots. Toni, els pilars de la terra no estan tant ben explicat Amadeu, per fer un arc fas un semi-cercle amb la mola i llavors el talles en blocs petits, cada arc té 12 pedres, per tant 11 talls interns que vol dir 3,3 cm d'arc menjat pel disc. La pregunta, l'arc inicial el fas més gran per compensar la pèrdua de pedra pel tall? o fas peces a granel i desprès muntes els arcs? Ara si faig servir la mola per tallar la pedra em foten fora de casa, ja es queixen quan ho faig amb la màquina. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 9:32 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- ...per fer un arc fas un semi-cercle amb la mola i llavors el talles en blocs petits, cada arc té 12 pedres, per tant 11 talls interns que vol dir 3,3 cm d'arc menjat pel disc. La pregunta, l'arc inicial el fas més gran per compensar la pèrdua de pedra pel tall? o fas peces a granel i desprès muntes els arcs?...
Efectivament, aquest és el procediment que faig servir. Si jo fos del ram i tingués prou coneixements i mitjans, segurament faria les peces una a una, amb l'angle adequat i la curvatura necessària per que em quadressin les pedres formant un arc segons unes mides prèviament calculades. Segurament aquest és el procediment més professional. I fins i tot vaig parlar amb un professional perquè em fes les arcades, però no tenia prou ulls a la cara per a pagar-lo... Així, que com que jo no tinc els coneixements ni els mitjans per a fer les peces de forma que em quadrin, i tampoc per a fer la curvatura que després qui sap que sortiria, se'm va acudir de fer un arc amb la mola i així segur que la curvatura em quadraria després de tallar-la a peces. El procediment també es veu bastant clarament aquí: https://trenscat.forosactivos.net/t847-construccio-d-una-boca-de-tunel-de-pedra-vermella-fc-de-la-terrassa?highlight=vermellaArc abans de ser tallat:Tens tota la raó de que amb els talls per a fer les 12 pedres es perd molt de material, i el radi de la mitja volta es veu bastant reduït. Però això no era un problema en el cas d'aquest mur de contenció, ja que no importa si les arcades enlloc de fer els 18 cms (radi interior) que feien abans de tallar-les, acabessin fent 15.5 cms, perquè en aquest cas les arcades només compleixen una funció d'estètica i per tant la mida no importa. Arc amb indicació dels talls i la seva pèrdua de material:Representació virtual de l'arc muntat amb les pedres tallades i simbolització de la reducció de mides per pèrdua de material:Altra cosa era en el túnel de pedra vermella, perquè l'entrada del túnel te de fer una mica concreta. En aquell cas vaig fer l'arcada més grossa, a ull, i ho vaig encertar de ple. A demés, no és necessari que siguin precisament 12 peces les que composaran l'arc. Jo vaig triar aquesta xifra perquè donaven una mida de pedra més o menys manejable, i també resultaven bastant proporcionades. Però poden ser més peces (que seran més petites) o menys (que seran més grans). De fet, el nombre ideal de peces hauria de ser imparell, perquè d'aquesta manera hi hauria una peça centrada al punt alt de la volta, que constituiria la clau de volta. Altra cosa que també vaig fer, era fer més arcades del compte, perquè si amb el tall perdia els 180 graus sempre podria afegir més peces per a completar-los. De fet en alguna hi vaig haver d'afegir una peça més i aquella en tindrà 13. Però l'important era compensar i fer els 180 graus. Però com deia abans, jo no tinc mitjans per a tanta precisió. Apa, que ja estic explicant els drapets bruts dels meus arcs, i si en sabeu els defectes ja no us semblaran tan ben fets. No sé si he arribat a explicar-me amb claredat. Si hi ha més preguntes, no ho dubteu. | |
|
| |
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 10:11 am | |
| Hola Amadeu. L'explicació ha estat perfecte i clarificadora. El punt que m'ha agradat més és el calcular la perdua pel tall i fer l'arc inicial més gran. El explicar el drapets de com els fas no en treu mèrit, sinó tot el contrari, mostra la dificultat que hi ha en fer una cosa d'aquestes que en el primer cop de vista sembla que tant sols és tallar pedra. Abans hi ha d'haver molta meditació i calcul dels passos que s'han de fer per assolir l'objectiu. Gràcies una vegada més per les teves explicacions. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 11:40 am | |
| Molt bones explicacions...
Si, les arcades haurien de formar-se amb peces imparells, i la central actua com a clau de volta... | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dl Nov 04, 2013 12:44 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 6:47 am | |
| Gràcies per els comentaris i respostes. Ahir no recordava que tenia encara un parell d'arcades per a muntar. Vaig fer una imatge "virtual" mentre que podia fer aquesta imatge real. Aquí podeu veure la diferència de radi abans i després de tallar l'arc a trossos: I avui encara he trobat una estona de claror per a fer alguna petita cosa. He acabat quan el cel s'ha posat de color foc. | |
|
| |
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 6:53 am | |
| Són realment molt resultones... | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 7:06 am | |
| D'on has tret el semicercle?
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 7:11 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 7:20 am | |
| No ho recordava, gràcies Amadeu
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 7:28 am | |
| De res, home ! | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dt Nov 05, 2013 9:19 am | |
| Feina, feina.... Que no manqui la feina.... La serra que ni s'aturi.... | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dg Nov 10, 2013 9:22 pm | |
| Buff quina feinada,genial com et queda salutacions PEP | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 5:54 am | |
| Després d'una aturada bastant llarga he reprès, per fi, els treballs. Durant els darrers dies he començat a omplir les escletxes entre pedres amb ciment. Vet aquí una prova de plantejament d'una part del mur de contenció: Tres trossos de la paret plantejats provisionalment al seu lloc. El primer tros encara amb les escletxes sense ciment, el segon encara moll, i el tercer acabat. Aquest és el tros que encara no te ciment Així és com te de ser quan estigui acabat Una altra perspectiva de la prova | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 5:57 am | |
| | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 6:00 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 6:06 am | |
| Porto posat el barber de calçot per poder seguir veient les fotos Pere | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 6:14 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 6:21 am | |
| | |
|
| |
Mak Trenjardinaire
Ubicació : Estella-Lizarra Edat : 72 Data d'inscripció : 03/10/2013 Nombre de missatges : 178
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) Dc Abr 02, 2014 6:34 am | |
| Amadeo, em deixa impactat aquests treballs teus. Zorionak. Salutacions a tots. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) | |
| |
|
| |
| L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa) | |
|