El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Ds Abr 01, 2023 7:40 pm
Està clar..gastar diners...i molts...a mes de que tot ha f anar a BCN..així que el que vol anar desde el baix Llobregat al Vallès..ha de fer un recorregut fins a Bcn pero canviar de tren per anar al Vallès....
Salutacions
Mallet73
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Abr 02, 2023 1:25 am
Bona tarda a tots,
Com molt be et preguntes, Amadeu, he parlat amb un enginyer de camins i obra pública civil i m'ha respòs que aquest perllongament no te cap sentit. Entre altres coses per que mai ha estat en cap projecte de F.G.C. Es una cosa d'aquest governet que tenim ara.
Ramon Pont
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Abr 02, 2023 2:13 am
El més lògic seria anar a l'estació de França, i també les línies de la plaça de Catalunya, però RENFE i ADIF ni mengen ni deixen menjar. Ja veurem si la cua de maniobres de plaça de Catalunya es fa, que hagués estat part de la prolongació a estanció de França
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Abr 02, 2023 3:37 am
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dg Abr 02, 2023 5:39 am
En temps de MHP P Maragall es deia que com l'estació de França ja només servia per a exposicions canines i poc més, que passés a ferrocarils de la Generalitat, com calia fer la cua de maniobres de la plaça Catalunya, cosa de 2 km fins gairebé arribar a l'estació del Nord, no parant allà i enllaçar amb els túnels procedents de l'estació de França. Els de Plaça d'Espanya baixarien per Paral·lel o per Diputació fins a passeig Sant Joan i d'allà a l'estació de França. També es deia de passar la via metrica de Manresa i Igualada a ample internacional com la de Sabadell Terrassa. I la línia d'Igualada de prolongar-la fins a Calaf. Mas es va carregar el projecte de l'amplada internacional, Madrit i Montilla la resta. El projecte venia de la PTP avalat pel govern de Maragall
Quan van fer fora Maragall vaig deixar el PSC i la PTP.
Pere
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Abr 04, 2023 1:07 am
Bon dia Ignasi,
Respecte a la pregunta que feies sobre on era el punt de l'accident del cotxe a la línia de Manresa a Guardiola, he mirat el plànol que tinc i les dades son la boca del túnel es el P.K. 41,208 MO i el pont i el túnel son els de Viladomiu.
T'adjunto el plànol de la zona.
No se el per que que queda el plànol de cantó.
Ramon Pont
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Abr 04, 2023 3:11 am
Així Ramon, la foto del Forrestal tam bé és en el pont de la riera de Clarà?
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Abr 04, 2023 5:36 am
Ignasi,
Podria ser que també fos el pont de la riera de Clarà, per què el plànol que tinc del perfil de via hi ha el baixador de Viladomiu, el túnel el pont i seguidament corba a l'esquerra tal com es veu el ferrosthal i les baranes coincideixen amb el pont de la riera de Clarà. Ramon Pont
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Abr 04, 2023 8:45 am
M'ha costat molt trobar aquesta foto del pont de la riera de Clarà, sembla molt més llarg que el de la foto del Forrestal, a més les baranes no son les mateixes les del accident si que son d'aquest indret
Buscant la anterior he trebat aquesta altra que tampoc la sé ubicar, el pont sembla més semblant a la del forrestal per la grandària, però no té baranes, que podria ser que al ser de tub de ferro al retirar les vies també les desmuntessin.
E que hi ha un accés per veure fotos aèries fetes pel americans els anys 40 o 50 ?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dt Abr 04, 2023 6:04 pm
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 3:40 am
Costa molt de resseguir, en prou feines soc capaç de seguir el traçat de la via i en alguns punt la perdo, però si que he reconegut el pont i la carretera en el punt del pont de la riera de Clarà, però molt indefinit.
Hi ha un altra pont més petit poc després del túnel de cal Marçal, on jo pensava que podia ser l'accident del Simca 1ooo, però tampoc es pot definir res en concret.
Haurem de continuar investigant
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 1:44 pm
Bona nit a tots,
Respecte al material històric de la Soci, en el seu dia, us explicaré dues coses, que dedueixo per tots vosaltres seràn desconegudes, en les quals hi vaig participar en persona directament, per les gestions que es van fer. Desprès de més de 40 anys, consider-ho que ja es pot explicar. En primer lloc quan es va posar en servei la Berga un dels problemes que veiem era la de tenir nomès una locomotora de vapor, la Berga Nº 31, seria molt més lógic poder tenir almenys dues locomotores de vapor. Per aixó vam decidir posar-nos en contacte amb el ferrocarril Ponferrada a Villablino, que en aquells anys, 1980 a 1982, hi van arribar les primeres diesel i començaven a retirar alguna locomotora de línia tipus engerth. La primera persona en fer les gestions va ser en Joan Batllevell, directament amb el enginyer en cap del P.V. senyor Galván, i es va demanar una 1-3-0 engerth, una locomotora potent. Evidentment aquestes gestions es van fer amb el beneplàcid de F.G.C. i les persones que portavem l'explotació del tren històric. La primera resposta va ser que ho tindrien en comte, però que necessitaven totes les màquines. Desprès d'aixó a l'any 1983, al mes d'agost, jo personalment vaig seguir les gestions amb el cap del P.V. senyor Galvàn, però ens van dir que no. I així va quedar.
La segona gestió que varem fer, va ser amb FEVE a Santander per poder portar a F.G.C. un cotxe furgó sèrie BB - DDO.fhv 009. Era identic als que van funcionar al Manresa-Olván, se'ls anomenava "La LLufa". A la composició amb la Berga i la Patxanga, portavem el furgó F-13, que era de dos eixos i ens limitava la velocitat. Les primeres gestions les va fer en Enric Vives, ja que ell, en aquella época va cambiar el carrilet per FEVE i estava destinat al dipòsit de Santander. Es van fer les gestions amb el cap de tallers de Santander i desprès amb les oficines centrals de FEVE a Madrid, en un principi no ens van posar cap entrebanc. F.G.C. estava disposada a fer el transport i entrar el cotxe als tallers per fer els canvis de topalls i altres canvis tècnics. Al ser cotxe furgó, podiem portar el grup generador per la llum als cotxes Martorells i amés tenia una part amb seients, per poder portar més viatgers. El tonelatge que tenia, la Berga 31 com la patxanga el podien arrossegar perfectament i ens hagués anat molt bé. Veure per creure, aquet cotxe feia 4 anys que no el feien servir estava en una via morta i tenien la idea de desballestar-lo. El mes d'octubre de 1984, en Xavier Tomás i jo mateix, varem fer les vacances i com cada any varem aprofitar d'anar al P.V. i veure tots els trens de via estreta del nord. El dia 12 d'octubre vam anar a veure i mirar l'estat d'auest vagó i era força bó, dins del que cap. Varem fer un informe del seu estat, per entregar-lo als tallers de Martorell per saber com estava i als tallers de Santander van veure que aixó anava en serio. A continuació us poso l'informe que vam fer. El més tris d'aixó, sabeu que es?, que tres dies desprès de fer l'informe, en Enric Vives ens telefona dient que el cap de tallers de Santander el va fer desballestar, al·legant que "antes quemado que se lo queden los Catalanes", ho sigui que la catalanofobia no ve d'ara. El tema per mi es que si hagués anat bé la gestió, al Carrilet haguessim tornat a tenir un vehicle que va circular per la línia de Guardiola als anys 1960 fins el 1972. Ben trist. Això es spain.
Us poso l'informe de l'estat que varem fer. No se per que, que surt al revès, be doncs el lleguireu igual
Ramon Pont
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 5:56 pm
Bon dia,
He posat les imatges del dret i, ja que les tenia a l'ordinador, al mateix temps he mirat de jugar una mica amb els contrastos de les imatges per a mirar de que el text es pugui llegir una mica més, i he restablert la foto tal com tu l'havies pujat, ja que al tocar el text la foto perdia els colors. També n'he reduït una mica la mida.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 6:15 pm
I ara contesto:
En primer lloc, moltes gràcies per haver compartit aquest interessantíssim document amb nosaltres!
Efectivament, la catalanofòbia, Ramon, no ve pas d'ara. Jo també acostumava a viatjar per la peníinsula en aquelles dates. M'acabava de casar i anava tots els anys del món al mateix lloc: "al pueblo". Res de trens per aquella època... I podria explicar mil i una anècdotes al respecte. Però no vull encendre el tema ni és objecte d'aquest fil parlar d'això. O sigui que, només com a corroboració del que acabes de dir, puc explicar que allà em presentaven sempre amb la coletilla "és catalán, pero es buena persona".
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 8:32 pm
Merci Amadeu. Per haver-ho posat bé.
Ramon Pont
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Abr 05, 2023 8:56 pm
Moltes gràcies per haver compartit aquest interessantíssim document amb nosaltres!
Males experiències per ser catalans a Espanya, nosaltres des del viatge de casaments per Galícia i Astúries, i en viatges per feina, a l'últim la visita estava concertada a les 9 hi em van atendre a les 14 h. Em van dir que si hagués vingut de la delegació de Madrid no m'haurien fet esperar, però perquè l'havien enviat a un català de Barcelona. Ens han dit de tota gent desconeguda
En fi, preferim no viatjar per Espanya, si tenim l'oportunitat de visitar altres llocs.
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Abr 06, 2023 3:50 am
Aquí hi ha la meva reproducció
No mereixen ni el més petit comentari, em fa venir mala sang i llavors soc jo qui ho passa malament, per altra banda no em fan canviar els sentiments que ja tinc d'ells. Però la veritable tragèdia és la desaparició absurda portada a terme per l'odi i la ignorància supina.
Gràcies Ramon, una vegada més, per posar sobre taula detalls de la nostra història que teníem desconeguda
A KTK li agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Abr 06, 2023 1:06 pm
Bona nit a tots,
Avui he pujat a Vic i m'he enterat d'una de bona. F.G.C. ha firmat un contracte amb l'empresa carroceries Ayats i Colway de Tona, per remodelar i modernitzar de nou tota la sèrie 112 de la línia del Vallés, en total 64 cotxes i més endavant de la sèrie 213 del carrilet. Mai m'hagués imaginat tenir trens de F.G.C. tant a prop de casa. Se de fa temps que F.G.C. buscava una empresa per fer aquesta millora i han anat a espetegar aquí. Fins ara Carrosseries Ayats havia carrossat autobusos i ara s'han passat als trens. Carroceries Ayats i Colway han invertit 1 milió € per adequar una nau per remodelar unitats de F.G.C., la sèrie 112 del Vallés. La reforma consistirà en remodelar 16 unitats amb un total de 64 cotxes, tant remolcs com motors. S'ha fet un contracte de 3 anys en el qual es modernitzarà tot aquest material. F.G.C. ja fa temps que buscava un taller per fer aquesta reforma. Com que la nau no dispossa de vies, els vagons van sobre uns diploris especials i així els poden moure. Les unitats al entrar al taller son desmuntades totalment, nomès es deixa la estructura d'alumini, es referà de nou tota la part elèctrica, interiorisme, seients. Aquesta empresa ja disposa d'un forn de pintat, en el qual fins ara s'hi pintaven autocars, un cop desmantellats, sorrejats i pintats, operaris de l'empresa Siemens hi muntaran tot l'aparellatge elèctric, nous sistemes de seguretat, motoritzacions, nova cabina de conducció i nou interiorisme. El pressupost d'aquest treball es de 9 milions de €. Quan acabin aquesta reforma, FGC hi portarà també per reformar la sèrie 213 del Carrilet, que ja te uns quants anys. Per un cantó donen feina a una empresa d'aquí, per l'altre cantó, vec que els polítics que manen a FGC, en pocs anys han desmantellat els tallers de Rubí i els de Martorell-Enllaç. Fins ara la majoria de feines les feien els mateixos tallers, ara ho externalitzen quasi tot. Per aquets treballs, tant carroceries Ayats com Colway hi destinaran 38 treballadors.
us penjo unes fotos del diari de Vic el 9NOU
Fins aquí la noticia.
Ramon Pont
A TramBlau y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Abr 06, 2023 4:52 pm
Be, per fi una de bona (dins del que cap).
Veig que és el camí que va seguir en el seu moment l'empresa basca Sunsudegui, que refeia carrosseries d'autobús, fins que va començar amb els trens.
La part més positiva que veig és que enlloc d'anar a Sunsudegui es quedin en una empresa d'aquí.
A TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 07, 2023 4:12 am
Bona noticia, no sé que dir. Pensaments i sentiments contradictòris.
Per una banda és molt bona noticia que es faci la remodelació de uns models que ja els pesen els anys i que aquesta remodelació es faci a casa, que es unifiqui el material de les dues línies en un sol taller. Bona noticia per a els treballadors d'aquests tallers que tindran assegurada la feina uns anys més. També penso que una feina del volum com és aquesta no es deu poder dur a terme en els tallers de Martorell i Rubí per falta de espai i capacitat ja que en aquests tallers s'ha de fer el manteniment diari de tot el material rodant.
Per altra banda no m'han agradat mai les externalitzacions fora de l'empresa, creen dependència i no augmenten els llocs de treball.
A TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 07, 2023 4:47 am
A mi tampoc, Ignasi, però són els temps que corren avui dia...
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 07, 2023 7:50 am
És la creació d'una nova activitat a la zona
Pere
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 07, 2023 9:15 am
Bona nit, Perdoneu una pregunta de passarell. Com els porten fins a Tona? Per la C-17 o la C-25? Sembla poc pràctic i molt complicat, no? Salut i feina, Albert
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dv Abr 07, 2023 9:26 am
Dimarts a l'alçada de Granollers, C-17, ens vam creuar amb un camió amb plataforma que en portava un, el normal és que fos per via ferrea, però encara som a Espanya