El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
La veritat, Joan, és que ara fa un any a Ribes érem colla. Enguany sembla un secret d'estat. En realitat, a Ribes érem al bell mig del carrer, i a Martorell-Empalme hauriem d'haver entrat a la platja de vies dels tallers..., impossible!!!
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2524
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Jul 29, 2020 2:37 am
Respecte a les numeracions dels automotors Stadler he observat que si be el 5 primers de Montserrat estan matriculats com AM 1 a AM 5 a l arribada dels de Nuria un cop repintats en verd s els adjudica com a A 10 i A 11 lo que indica que segueixen amb la numeracio antigua.
Alexandre
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Jul 29, 2020 3:58 am
Amb els canvis entre cremalleres ja havia passat això, amb la DM6 i la D9. No "actualitzen" les numeracions...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7380
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Jul 29, 2020 4:18 am
Ben pensat té la seva lògica, el servei de vies i obres és residual a qualsevol xarxa i tenir material específic per aquesta tasca és costós, la xarxa Llobregat-Anoia-Montserrat és molt diversa, aquesta màquina pot fer el servei a qualsevol punt de la xarxa, ja sigui el Port, com a Súria, a Montserrat o Manresa. No caldrà que la brigada de vies i obres hagi de agafar un material específic segons tinguin la feina. Si a més aquesta és igual a la que hi ha a Núria redueix les despeses de manteniment i materials de recanvi. El que m'ha sorprès la discreció de com s'ha fet i que en el moment en que es va fer la presentació de la del cremallera de Núria no s'en parlés ni un mot. Amb aquests color no em desagrada
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Jul 29, 2020 6:41 am
Jo la trobo bonica per ser moderna però el color no m'acaba de fer el pes.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Jul 29, 2020 7:14 pm
El color groc només el veig al tren groc. Tota la resta de material pintat de groc, em suggereix el color d’una excavadora. També me’n recordo d’una cançó quina lletra parlava d’un “tractor amarillo”).
Referent a les numeracións, al meu parer hi pot haver moltes lògiques possibles a aplicar. Totes son bones, i si ni ha alguna que no ho és, al final s’acaba amb una renumeració. A mi, però, em semblaria molt bé que hi hagués una numeració general per a tota la companyia, independentment que hi hagi diferents línies (fins i tot les de diferent ample). Això facilitaria l’intercanvi de material. El que no em quadra és que dues màquines iguals tinguin numeracions i series completament diferents.
En quant a la de Nuria, primer em vaig pensar que la H feia al·lusió a que la màquina és Híbrida, però ara començo a pensar que deu ser la H de Històric, ja que així anomenen ells el tren dels vagons ex-Furka.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Jul 30, 2020 8:34 am
Em referia com el tramvia taller i no com el taxi que hi ha darrere, encara que tampoc quedaria malament
Pere
A treneru li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 12, 2020 10:23 pm
Aquestes fotos ja les heu vist perquè varen ser posades al fil de Bella foto, però trobo que també esta be que siguin aquí, perquè és el seu fil i si són aquí són més fàcls de trobar si algú les busca:
Olot escrigué:
Olot escrigué:
Olot escrigué:
Una foto que suposo que agradarà a tots, però que la dedico especialment a en Ignasi:
fve escrigué:
A la via estreta, també hi neva!
el terrat de margarit escrigué:
Mitjans escrigué:
Una tarda d'octubre a Martorell...
Foto vista a Instagram.
ignasibaga escrigué:
Bastant freqüents, el Ferrocarril Econòmic Manresa Berga també en tenia.
son fotos llunyanes però se'n veuen alguns.
ignasibaga escrigué:
Hi ha aquesta altra foto que no sé com ha arribat a les meves mans, seria una bona candidata a la foto misteriosa però no sé a on és i no voldria entorpir la jugada de l'Eduard, la màquina asseguria que és una Berga, encara conserva els faldons protectors de les bieles, però la xemeneia ja no té el apagaguspires original. ALGÚ PODRIA IDENTIFICAR A ON ÉS?, una sospita sense res que ho fonamenti és Súria
Olot escrigué:
Ignasi, buscant per internet he trobat aquesta foto:
És evident que són les mateixes naus que a la teva foto, i també es veu una màquina de vapor, tot i que és tan lluny que no es veu quina és.
Però més tard he trobat aquesta altra, que és igual a la teva.
El peu de foto ens ho aclareix tot.
Per si vols remenar, cosa que val la pena perquè trobaràs moltes altres fotos de les instalacions de Súria, mira aquí:
Antiga estació de Manresa-Alta (CGFC). 10 de maig del 1963.
Olot escrigué:
Aquesta fotografia d'en Manolo Maristany és prou coneguda, però no per això no es mereix ser en aquest fil, oi?
Olot escrigué:
Una foto que mira d'alegrar-vos el dia.
Peu de foto: La diésel Alsthom 705 con un tren especial de aficionados de ASAFER para la despedida de la línea Manresa/Guardiola de Berguedà, estación de Guardiola-Bagà en abril de 1972. Autor: Richard Ricard.
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dc Ago 12, 2020 10:33 pm
I aquestes també:
Olot escrigué:
Diposit de Sallent, foto arxiu Antoni Nebot:
Carles!! no sé perquè mires!! ja estaves avisat!!
Olot escrigué:
Celebro que t’agradi
Les que havies vist en una via al carrer, no serien pas aquestes?
Foto extreta de Spanish Railways
Olot escrigué:
Estic segur de que us agradarà aquesta foto:
Peu de foto: Entre Sallent i Manresa. Any 1968. Font: Arxiu Antoni Nebot
Olot escrigué:
No sabia si posar-la com a bella foto o com a foto curiosa, per ser una atípica doble tracció.
Peu de foto: CGFC Locomotora diesel 1.002 Ferrocarriles Catalanes Línea Manresa-Guardiola-Bagà en el año 1967 Autor Peter W Grey.
Una altra curiositat és que aquest tren va (o ve) de Bagà)
Olot escrigué:
Una foto que m'ha agradat molt:
Olot escrigué:
Naval baixant a tot soroll en direcció a Barcelona, poc després de deixar el baixador de l'aèri de Montserrat.
Foto APC
Olot escrigué:
Aquesta us agradarà:
Peu de foto de Xavier Ibañez: Ferrocarrils Catalans, linia Manresa-Olván, sobre el 1969.
fve escrigué:
Doble tracció de les Alsthom 1002-1001 amb un tren de potassa en el tram paral·lel a la carretera BV-4501 a Santpedor direcció Manresa. Santpedor, any 85-86. Foto: Richard Ricard
Olot escrigué:
Estic segur de que aquesta us agradarà, tot i que no sé pas si tant com a mi.
A TramBlau y a treneru Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2524
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 13, 2020 7:20 am
Apa!!!! aixo s avisa , quin grapat de fotos !! quins records , veien tot aixo m as fet reviure un munt d ocasions on no saviem valorar encara el que teniem i podiem tocar ho amb les mans ........
Alexandre
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 13, 2020 11:21 am
+ 1
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Ferrocarrils Catalans Dj Ago 13, 2020 7:18 pm
Vale, d’acord, ja us aviso: ve una altra foto!
Peu de foto: “La diésel Alsthom 1001 a cargo de un tren correo se dispone a hacer maniobras para volver a salir hacia Manresa, estación de Olván junio de 1973. Autor: Richard Ricard.“