| Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dc Set 05, 2012 7:05 am | |
| En quant al diàmetre de les rodes, el més important és que l'alçada de l'enganxall sigui el correcte. D'aquesta manera no tindràs problemes, posis les rodes que posis.
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dc Set 05, 2012 7:18 am | |
| És un detall que tinc molt en compte, com que tinc la loco, podré alinear els enganxalls correctament. Suposo que la sortida de l´enganxall deu ser sempre la mateixa, pel que m´he fixat, coincideix amb el final del topall. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dt Set 18, 2012 8:56 am | |
| Com ho portes, Narcís? Has fet alguna cosa més? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dt Set 18, 2012 9:37 am | |
| Ja vaig dir que avançaria molt a poc a poc. Tinc tallades les peces que suporten les rodes i algun dels travessers, però res més. Entre setmana no tinc temps ni lloc a casa per fer-ho, o sigui que he d´esperar al cap de setmana i esperar que no plogui o anar-me´n al taller i no m´agrada massa haver-ho de fer, prefereixo estar a casa i estar acompanyat. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 7:29 am | |
| Avui he pogut avançar una mica amb el bastidor del furgó. Ja tenia quasi enllestides les peces de suport de les rodes i avui he fet la resta. He de dir que per ser lo primer que faig, m´he complicat la vida, amb el PVC em sembla que seria més fàcil....o no. Us en passo unes fotos de força mala qualitat, però que serveixen com a testimoni: S´ademeten crítiques, però sigueu magnànims. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 7:39 am | |
| Està molt bè... No tinguis pot, llança't... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:05 am | |
| - Sisu escrigué:
- ...S´ademeten crítiques, però sigueu magnànims.
Content de veure que t'has decidit a continuar. De moment això pinta molt be. Jo diria que és un bon començament. - ostman escrigué:
- Està molt bè... No tinguis pot, llança't...
Molt ben dit. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:08 am | |
| Molt bona feina. Ara ja ho tens. Nomes et cal paciencia i anar probant fins que el resultat t'agradi. Les coses no sempre surten a la primera i s'ha d'anar experimentant. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:11 am | |
| Merci nois, us agraeixo el recolzament, hi havia un moment que no sabia pas si me´n sortiria, però ara estic content. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:13 am | |
| - Sisu escrigué:
- Merci nois, us agraeixo el recolzament, hi havia un moment que no sabia pas si me´n sortiria, però ara estic content.
Ho veus... | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:20 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:26 am | |
| Hola Pere, els laterals són I i el davant i el darrera són [ . Són de 8mm x 4mm. Primer he volgut soldar amb un soldador elèctric de 100 W i caca de vaca, no escalfava prou. A grandes males, grandes remedios, he anat a buscar una boquilla de 10 per al soplet que concentra molt i és esplèndida per fer aquestes feines, i he soldat amb decapant i estany-plata. No petarà pas.
Merci pels comentaris. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 8:30 am | |
| - Sisu escrigué:
- Hola Pere, els laterals són I i el davant i el darrera són [ . Són de 8mm x 4mm.
Primer he volgut soldar amb un soldador elèctric de 100 W i caca de vaca, no escalfava prou. A grandes males, grandes remedios, he anat a buscar una boquilla de 10 per al soplet que concentra molt i és esplèndida per fer aquestes feines, i he soldat amb decapant i estany-plata. No petarà pas.
Merci pels comentaris. Be, ja ho he dit: has començat molt be. I em fa l'efecte que no tindràs cap problema per a continuar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 9:57 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Merci, és que les soldadures de peces molt petites pensava que me les podria estalviar. L´inconvenient sobretot, és que he de soldar unes peces sobre una soldadura ja feta i em fa por que es desoldi.
Si el soldador és prou potent escalfarà ràpid i no tindràs problema. D'altra banda, el secret està en la subjecció de les peces. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 10:02 pm | |
| Sí, ahir ja vaig tenir problemes, em falten eines apropiades. Però ja em vaig "agenciar" un Dremel i em va anar de cine, per fer coses petites és imprescindible. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 10:11 pm | |
| Que fariem sense una dremel... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Ds Set 22, 2012 10:13 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 5:33 am | |
| Avui, un trosset més, la barana de la plataforma. Ara li toca al torn a la base de fusta i la caixa. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 5:41 am | |
| Genial, Narcís; ja l'hi tens el peu al coll.
Segur que aquesta és la teva primera peça????
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 6:08 am | |
| Gràcies, , sí segur, és la primera, però no està siguent fàcil. Una de les coses que més em preocupa de lo que vindrà a continuació són les portes correderes (interpreto que n´hi ha una a cada banda). No sé com fer el mecanisme d´obertura, tal com és a la realitat ho trobo massa complicat. | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 6:16 am | |
| Perfecte. Pero ara veig un detall que potser acabara sent un problema. Es tracta del que poseiem anomenar cauxa de greix de cada eix. Veig que has foradat i has posat directament l'eix de les rodes. Aixo potser acabara sent un problema de desgat prematur del llauto en el que gira. Si sabem que l'eix es acerat en exces i que el llauto es tou, acabara gastant-se abans del que sembla. Potser hauries de fer un encamisat en plastic tou perque l'eix no fregui directament el llauto. D'un altre manera, podrirm dir que garia de coixinet. Que et sembla el que dic? Que us assembla als altres? Vinga, podem xerrar d'aquest tema i desninar la meva inquietut. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 6:18 am | |
| - Sisu escrigué:
- Gràcies, , sí segur, és la primera, però no està siguent fàcil.
Una de les coses que més em preocupa de lo que vindrà a continuació són les portes correderes (interpreto que n´hi ha una a cada banda). No sé com fer el mecanisme d´obertura, tal com és a la realitat ho trobo massa complicat. Una possibilitat es deuxar de banda el modelisme en aquest tema, i muntar una balda amb mes pur estil LGB. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 6:40 am | |
| Hola Jaume, no se m´havia acudit el que dius, accepto suggeriments, però potser ho deixaré per una mica més endavant, ara per ara encara que el furgó s´acabi, no rodarà enlloc, almenys de moment. En quant al sistema qe dius de LGB, me´n pots posar un exemple? Merci. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 7:21 am | |
| Tu decideixes el com i el que fas, evidentment! Pel que fa a l'exemple, em refereixo a la balda que tanca la porta lateral del furgo referencia 32190. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) Dg Set 23, 2012 9:02 am | |
| Amics, La meva opinió. Desgast dels rodaments: Home, donat l'insignificant pes del vehicle (que a demés es divideix entre quatre punts d'apoio), i tenint en compte el que pot arribar a rodar en total durant la seva vida funcional... jo diria que el desgast serà insignificant. Possiblement si el vagó circulés 5 hores diàries, durant un any seguit, llavors potser si que hi hauria un desgast a tenir en compte. Però abans que el coixinet, segurament se l'hi gastarien les rodes de plàstic fregant contra el carril de llautó. Tot i així, és bo mantenir-lo lubrificat perquè això disminueix notablement el poc desgast que puguis arribar a tenir i la marxa del vagó esdevé més agradable i silenciosa. I estigues tranquil, Narcís, que si arribessis a gastar el coixinet, només te'n caldria fer-ne un de nou. O sigui que el desgast del coixinet no serà cap mal de cap. Porta lateral: A la realitat porten un sistema de rodes sobre una guia que et pots estalviar si no és que vols fer una peça molt superdetallada. Em sembla que jo faria una guia o canal per a poder lliscar la porta, per exemple en perfil de llautó en U, que encolaria a la caixa de fusta. Hi hauria d'haver un canaló a sota, i un altre a sobre de la porta, ben paral·lels entre ells. La porta pot tenir uns nervis que llisquin suaument per dintre d'aquest canaló. A continuació has d'imaginar un sistema per a poder posar i treure la porta, si cal, per si mai l'has de tornar a treballar, i també un sistema de tope per que la carrera de la porta no excedeixi del límit que tu marquis. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) | |
| |
|
| |
| Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres) | |
|