| El cremallera de Núria | |
|
+19jaume treneru josepmaria KTK ignasibaga fve ODAKIM alejandro sasplugas ostman Sisu MALLET73 Mitjans bantren TramBlau E4lok ut800035 (†) Denis66 tram47 Olot 23 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 1:55 am | |
| Si, una opinió que comparteixo de ple. Des de la primera foto que en vaig veure d’aquesta màquina, ja vaig dir que li posava un zero de disseny. Si te la mires bé, els tubs i artilugis que es deixen veure al sostre, així com el baixos, si no fós per les rodes, diries que és un electrodomèstic. Ara, si que vaig tenir l’impressio que un cop posada a les vies, no quedava tant lletja com quan estava carregada al camió. Però si, si: un zero. En quant als vagons no em sap greu que FGC estalviï diners comprant aquest vagons de segona ma, sinó que ho veig molt millor que la mentalitat de “tot nou i bo”, donats els moments en que estem. Aquest vagons també faran el seu servei. I sentimentalment ho veig com si ara tinguéssim un trosset de Suïssa als Pirineus. Però el disseny del frontal... diríem que no existeix, perquè s’han limitat atreure el fuelle (ni tan sols han dissimulat els cargols que el fixaven,ni les marques que hi han quedat), i a posar els llums, els neteja-vidres i els retrovisors. A mi més que d’apretar a córrer em venen ganes de riure molt! En qualsevol cas, és una bona nova cosa a casa nostra. Gràcies també a tots els demés per els vostres comentaris. | |
|
| |
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1019
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 7:12 am | |
| Per completar l'informació / reportatge de l'Amadeu..., hem vist tot el material nou. Els cotxes intermitjos els hem vist: l'AR5 amb l'automotor Puigmal i estat de marxa en fase de proves, i l'AR8 encara no ha estat acoblat al Balandrau. Els altres dos automotors de la primera sèrie -Torreneules i Taga- no tenen cotxes intermitjos. La composició -locomotora dual H12 i els dos cotxes remolcats (ex MGB)- descarregada ahir queda encarada amb la màquina cantó Ribes i el cotxe-cabina sentit Núria. Aquests quatre cotxes incorporats substituiran els automotors Noufonts i Bastiments que aniran a Montserrat. Deixo per a qui s'hi vulgui entretenir el saldo de places disponibles que en resultaran amb el canvi. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 10:07 am | |
| Un reportatge per la història, una data important al cremallera de Núria. També penso que l'estètica deixa molt que desitjar, un armari com diu l'Alejandro amb unes caixes de sabates a sobre, a més fixeu-vos en les fotografies, segons com l'hi toca la llum el reflex sobrs els laterals sembla que la planxa estigui ben abonyegada. Però de totes maneres l'apreciarem com a nou material propi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 11:02 am | |
| Això de la xapa és més normal del que sembla... no és fàcil que una xapa que es deu haver manipulat bastant durant tot el procés de construcció es mantingui totalment plana.
Per això són tan agraïts els nervis estampats, com ara els automotors antics. Allà, no crec que s'hi vegin deformacions, ni tan sols amb el pas dels anys...
En quant a estètica, ja veurem amb la decoració final què sembla. El ratllat de Núria és molt encertat i segur que dissimula prou bé tot això de l'aparença d'armari amb rodes... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 11:29 am | |
| Se m'acut que, seguint els esquemes dels automotors, podria ser una cosa així... Què en penseu ara? Ja agrada més? El miracle de les ratlles..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 6:45 pm | |
| Molt bon treball, Joan. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 07, 2019 6:47 pm | |
| Això de la xapa és un efecte que es dóna en tot el material ferroviari, Ignasi. Sobre tot acabat de pintar, quan la pintura encara és molt brillant. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 08, 2019 10:05 am | |
| | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 08, 2019 11:02 pm | |
| Efectivament ,aixo es un altra cosa , i tens la ma trencada ja , el teu material Nuria va ser un bon aprenentatge. a veure si ho apliquen tanbe als coches adquirids , seria una composicio ben maca-
Alexandre | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dv Ago 09, 2019 12:07 am | |
| Sobre la capsa de sabates, estic d’acord que millora molt amb la proposta d’en Joan.
En favor del disseny, cal dir que la capsa de sabates, estalvia longitud al vehicle i això és important per a les longituds disponibles dels convois a Núria.
També cal dir que amb les velocitats que s’agafen a Núria, la aerodinàmica no és important.
Benvigut sigui el material nou i de segona ma. Llarga vida al Cremallera!!
Gràcies a tots pel reportatge/es | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dv Ago 09, 2019 12:14 am | |
| - fve escrigué:
- Sobre la capsa de sabates, estic d’acord que millora molt amb la proposta d’en Joan.
En favor del disseny, cal dir que la capsa de sabates, estalvia longitud al vehicle i això és important per a les longituds disponibles dels convois a Núria.
També cal dir que amb les velocitats que s’agafen a Núria, la aerodinàmica no és important.
Benvigut sigui el material nou i de segona ma. Llarga vida al Cremallera!!
Gràcies a tots pel reportatge/es Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dv Ago 09, 2019 6:59 am | |
| Quadrades amb molta gràcia. Bieles, fanals, reixes de ventilació, de oració de dos colors rematada amb un filet groc... tot i sent quadrades, res a veure entre el disseny de les originals i aquestes. És bastant obvi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dv Ago 09, 2019 7:25 am | |
| Era per burxar... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dv Ago 09, 2019 7:26 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Ago 11, 2019 3:09 am | |
| Certament, la caixa de sabates és la forma més idònia d'aprofitament de l'espai, però no vol dir que sigui la més atraient, però amb poques coses pot millorar molt, i en Joan ho ha fet, ... ... els vagons son caixes de sabates millorades. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Ago 11, 2019 5:09 am | |
| El disseny caixa de sabata no és dolent. Com tots heu dit, és la forma que més permet aprofitar la capacitat del vehicle. Jo també guardo moltes coses en caixes de sabates, i va molt be perquè es poden apilar, posar de costat, etc etc.
El que pot ser bonic o lleig és el que porten per fora les caixes de sabates. He tingut caixes de sabates que són tan mal fetes, que les ha acabat llençant. En canvi en tinc d'altres que t’en enamoraries. I totes tenen la mateixa forma: de caixa de sabates. Per aquesta mateixa raó, les caixes de sabates originals del cremallera de Núria eren d'un disseny excel·lent per el meu gust, mentre que les actuals no ho són pas.
Els vagons poden ser caixes de sabates, o de vegades també poden ser caixes de sardines. Tot depèn de com vagin de plenes. El que no convé mai que siguin és caixa de sorpreses!
Per cert, tot el que guardava en caixes de sabates ho he estat ordenant durant les darreres setmanes, i he llençat totes les caixes de sabates que tenia. Actualment trobo més útil guardar totes les meves coses i cosetes en contenidors transparents, d'aquells que venen als xinos. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Ago 11, 2019 11:55 pm | |
| Magnífic reportatge !!! Quin goig fa posar trens a la via !!! salut Xavi KTK | |
|
| |
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dl Ago 12, 2019 3:55 am | |
| - Olot escrigué:
- ... ... Actualment trobo més útil guardar totes les meves coses i cosetes en contenidors transparents, d'aquells que venen als xinos.
que també tenen el format de caixes de sabates? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dl Ago 12, 2019 8:42 am | |
| No tant... format maleta, format petita caixeta (més plana que les caixes de sabates... etc | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Ago 14, 2019 1:12 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 15, 2019 9:13 am | |
| Amics, en la següent foto, sembla que l’automotor s’hagi trencat: Direu el que vulgueu sobre qüestió de practica, de accés per minusvàlids, o que si mirem a Suïssa també veurem tota mena de barreges de material diferent, i jo estaré completament d’acord amb el que em direu. Però no em negareu que el vagó intercalat queda com una parada al ventre! Qüestió de disseny... | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 15, 2019 9:18 am | |
| Espero que amb els vinils blancs que sembla que falten, s’arregli una mica. Buff! | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 15, 2019 9:48 am | |
| Encara sort que va venir de color blau, us ho imagineu blanc o carbassa Pere | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dj Ago 15, 2019 10:30 am | |
| Jo crec que hi auria d anar el Joan i els hi ho expliqui com posar els vinils , ell ho sap fer !!!!!!! aquest coche intermig guanyaria molt , i el conjunt seria mes digerible. Alexandre: | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| El cremallera de Núria | |
|