El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Feb 01, 2009 8:20 am
[img][/img]
a veure si ara surt
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Feb 01, 2009 8:24 am
A veure si m'en sorto amb les fotos.
Aqui la "meva" E-4 a Núria a l'any 1983. Escanejat d'una diapositiva meva. Qui em diria llavors que 22 anys després estrenaria una replica en 5 polzades al mateix lloc !
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Feb 22, 2009 11:25 am
Felicitats Pera
Com tu as fet per aconseguir tantas fotos antigas de Nuria.?
Un bon treball aquet video.
Fins aviat Josep
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Feb 22, 2009 11:33 am
:begudes2:
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Feb 22, 2009 12:23 pm
Hi ha uns trossos de super 8 que són mios, de la meva primera càmera, tenen 32 anys ja, les fotos son col.leccions de llibres i d'altres llocs. https://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8 Aquest vídeo té 32 anys i la jove que es veu traient la llengua és la meva dona S2 Pere
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dt Feb 24, 2009 4:44 am
Molt bons els vídeo, la llàstima es que aquest túnel a portat seguretat però hem perdut un troç molt maco de paisatge
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Oct 03, 2015 5:51 am
A l'estació de Queralbs del cremallera de Núria esteban avui estacionats els vagons ex Furka Oberalp i ens hem parat a fer-los unes fotos
i he observat que, disposen de cabina de conducció?
això en un vagó, en l'altre han tret el seient encara que també està
normalment utilitzen les antigues màquines o la dièsel per al seu arrossegament, això significa que poden ser conduïdes des d'aquesta cabina?
També unes fotos d'una plataforma de dos eixos que sembla que ha vingut de recuperació d'alguna altra línia
formava part d'una composició en la qual hi havia la plataforma 03 i els ex Furka Oberalp
hagués fet més fotos, però tornaven a caure gotes i encara quedava camí
Pere
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Oct 31, 2015 7:01 am
Al baixador de Rialb estan dipositant les vies amb travesses de formigó i els sacs de grava per renovar gran part de la via sense cremallera, aquesta foto l'he fet aquest migdia
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Oct 31, 2015 8:59 am
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dc Nov 04, 2015 1:38 am
No havia vist aquest tema. Vaig veure en algun lloc que la cabina que té un dels vagons és des d'on controlen la DM6. La plataforma d'eixos la van comprar juntament amb els sport wagen. I un detall que no havia vist a cap foto, la plataforma 03 té unes planxes foradades que serveixen d'anti-lliscant. Ara ja veig com fixen els vehicles quan els porten cap a Núria.
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Jun 04, 2016 5:56 am
Unes fotos de l'antic pas del cremallera per la zona del Roc del Dui fetes la setmana passada Després d'aquest túnel hi ha la carretera a cimentada que finalitza en el nou túnel del Roc del Dui segons béns d'Queralps, preferim no passar a ser zona de prohibit el pas per on ja estàvem
Aquesta és la segona porta d'emergència, la primera està en el túnel anterior
Aquesta és la porta que no hauríem d'haver passat, però com estava oberta ...
Aquesta és la signatura de l'enginyer que va projectar un petit contrafort que hi ha a pocs metres d'aquest pont, el contrafort és molt petit i no li vaig fer foto
Pel camí hi ha moltes restes ferroviaris de les antigues vies, principalment, cargols
I per fi el final del recorregut del Roc del Dui, Fontalba i el Salt del Sastre
Aquest túnel surt directament a les vies de Fontalba i al final del túnel del Roc del Dui, com havia personal d'FGC preferim ser bons nois i no saltar-nos molt les normes, a més es veia molt l'embenat de la mà ressaltant al túnel
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Jun 04, 2016 6:26 am
ai que dolentots!!!
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Jun 04, 2016 8:09 pm
Aquest suposo que és la part del recorregut que es va haver de suprimir i que va ser substituït pel nou túnel (?). El meu germà, que treballa a l' IGC, va fer el control de les explosions del nou túnel quan el construïen i li vaig preguntar si no hi havia més remei que fer-lo. Segons em va explicar va arribar un moment en que era impossible garantir la seguretat dels trens i que ni amb les tècniques de contenció més avançades que havien aplicat es podia evitar que la muntanya anés cap avall. Davant d'això l'única alternativa era el túnel. Una llàstima.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Ds Jun 04, 2016 8:44 pm
Si, és una llàstima perquè a demés, al meu parer, era potser la part més bonica del traçat.
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Jun 05, 2016 1:59 am
Olot escrigué:
Si, és una llàstima perquè a demés, al meu parer, era potser la part més bonica del traçat.
estic amb tu, era la mes preciosa, només amb veure la cara dels que no coneixien la ruta del cremallera al seu pas per aquesta zona ja valia la pena fer el viatge, cares de sorpresa i d'incredibilitat i mes amb els antics cremallera, vells no, antics cremalleres que no vells, els vells són els directius escassos d'idees, llàstima que aquests antics cremalleres no funcionin de manera regular per gaudir d'uns 50 minuts de viatge
Pere
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Jun 05, 2016 8:17 pm
Molt bon reportatge Pere... No pares de moure't...
Per cert, que son aquests cartells...
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dg Jun 05, 2016 11:48 pm
ostman escrigué:
...Per cert, que son aquests cartells...
El cremallera indica en aquests cartells a l'altura que es troben aquests llocs per destacar que Núria està més alta, (i Nuria mes), també hi ha indicadors amb el nom del paisatge que veus
Pere
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: El cremallera de Núria Dl Jun 06, 2016 12:52 am
Curiós... potser algún dia m'hauré d'atrevir de pujar-hi a peu...