TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una

+9
ostman
Sisu
jaume
manolo0101
E4lok
AdminTRENS.CAT
Olot
bantren
MALLET73
13 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDv Nov 11, 2011 6:44 am

Amb metacrilat sembla que estiguis fent una peixera.

humorw

Ara, que dóna gust veure com avances.

I el projecte és interessant. Et quedarà una màquina impressionant. 1010p
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 24, 2011 4:01 am

els avanços en la construcció de les garrats....1 i 2..
les modificacions dels xasis de les stainz
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7543e

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7544f
la carbonera, ja amb carbó
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7547n

la garrat2-la gasoil
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7545h

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7548

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7549s

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7550

to be continued...

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 24, 2011 7:58 am

Caram ! el teu projecte ja va prenent forma.

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Escolta, que és aquesta Garrat dièsel?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 1:38 am

hola amadeu!

la garrat es la que us penjo una foto en la pàgina 3 d'aquest fil...
encara que la surt a la foto esta feta amb llautó, jo no soc capaç per ara de fer-ho

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 10:12 pm

hola Amics!

us tinc que fer una pregunta a vosaltres els mestres!!
ara que tinc mes o menys l'estructura de la màquina, com ferieu o com collarieu, les diferentes parts.. els de LGB no si maten gaire un espiga de plàstic que es el del motor, una arandela i un cargolet..
per en josep-bantren com vas fer.ho en la garrat??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren

Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDs Nov 26, 2011 9:01 am

Hola

Totes las articulades que tinc ,tenen el mateig sistema , Del bloc motor sur en vertical un cargol de M 3 que pasa el pont de la Garrat i amb

famellas autoblocans i las correspones arandelas faig la sujecció . Tens que tenir present que el punt de contacta de las superficies, el bloc motor i el pont te que ser lo mes reduida que puguis, donanli, el bloc motor te que tenir mobilitat de esquerra a dreta i d´amunt a baix.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDs Nov 26, 2011 10:16 pm

gràcies josep!! si tenia clar el dreta o esquerra però no havia pensat en amunt i abaix!! tens rao ara que ho dius si que entenen.... super12 gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDc Des 28, 2011 2:41 am

hola amics!

com us deia aquest dies de festes els tallers reprenen la construcció de material, intento acabar ja la primera màquina que vaig decidir construir aquesta garrat amb 2 motors stainz...la veritat es que segueixo les imatges però vaig fent sobre la marxa, no segueixo planell, ni mesures...potser un error però com es la primera vegada que ho faig amb un tren....en tot cas quant la acabi li pendre les mesures i faré un planell per tot aquell que vulgui la pugui fer..!!..quant de petit feia maquetes per els soldats hem sortien prou bé.... bé he estan treballant amb les unions dels motors i el cos central...
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011027
li volia possar uns petits rodaments, però fan massa gruix, així que li he possat arandeles per que giri sobre elles.
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011029
li he col.locat les escalestes que du, la stainz, no i havia pensat hi he tingut que possar uns tros de metracrilat, per fer de base.
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011030
ara com diu l'amadeu semble una peixera, ja ho va deixant de fer i un cop pintada espero que sembli un altre..
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011032

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011031
la lampara trassera, ara començo a fer la part electrica..ja la tinc però amb els cables curts ara tinc que fer els cables a mida ah! també he verificat la reparació de la resistencia per fer el fum i la reparació ha estat un exit, funciona!!(us ho comento ja que vaig comprar la stainz i els cables estaven tallats...)
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Bar2011028
el acoplaments de la màquina els he tingut que encolar al xasis de la stainz, ja que passen per dins del forat de la ximeneia i com que ara no hi passa, el cargol el colla però que mig penjant, així que per que quedi bé els he encolat..
seguim treballant..
salutacions i bones festes
mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDc Des 28, 2011 5:41 am

Molt be, noi. Això és decisió.

Està clar que aquesta màquina la veurem circular aviat. Pot ser a Molins de Rei?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDc Des 28, 2011 10:07 pm

hola Amadeu!

Doncs a molins segur, però encara que no estigui del tot enllestida..espero dur-la el dia 8 a casa teva, encara que no circuli gaire..
per molins espero i desitjo tenir l'altre garrat i el automotor d'alacant..serà dificil però no imposible..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok

Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Des 29, 2011 6:26 am

aplaud aplaud

La pintura ha de fer que guanyi molt a la vista, tingues en compte fer primer una bona capa d'imprimació, el metacrilat no és gaire poròs i has d'asegurar abans de pintar de negre.

No se si tens aerògraf, pero seria aconsellable qu'el facis servir.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Des 29, 2011 10:30 pm

hola Toni!!

gràcies per l'info, l'intenció es pintar-la de gris alemany(gris molt fosc) negre en principi no!!, en aerograf es clar i faig servir pintura acrilica per maquetes d'avions i tancs.. que en el cas del vagò de correus que he pintat aguanta molt bé i sense imprimació...

el que tinc que fer que hem va recomanar un company de feina, es passar-li tela esmeril fina per que no sigui tan llis i així la pintura agafi millor..

tinc que passar per el tren roig a comprar la pintura ja que a la botiga d'aquí s'han quedat sense i tardarà en tenir-la, a mes a tren roig es la botiga on mes barat la he trobat..

salutacions
mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDv Des 30, 2011 7:33 am

MALLET73 escrigué:
...Doncs a molins segur, però encara que no estigui del tot enllestida..espero dur-la el dia 8 a casa teva, encara que no circuli gaire...

Serà un honor. smiley-char013
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDv Des 30, 2011 9:12 pm

hola Amadeu!

smiley-char013 el honor serà meu!

Encara que he tingut un disgust d'ultima hora, un dels motors de stainz ha fallat...ja la tenia tota ensamblada.. hem sorpren ja que els tenia revisats..., vaig netejar i engreixar tot el bloc...la goma de la roda..... l'he desmuntat a tota màquina i sí! te un problema el motor....!!però sort que en tinc un de nou de recanvi...
saps quina referència son els carbonets de contacte amb les rodes i les molles que porten..??
has comprat algun cop?? suposo que hem diràs que miri champex-linden,oi!
saps si els contactes que toquen a la via, si estan gastan es poden reparar, cromant-los de nou? i les rodes..??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDs Des 31, 2011 7:20 am

Efectivament Champex Linden és un bon lloc a acudir.

També pots probar a Palau, que potser aquest recanvi el tingui en Stok, qui sap ! smiley-angelic004

Jo no he comprat mai els carbons. Vols dir que estan gastats?

Per els contactes que freguen la via, la millor manera de reparar-los és canviant-los. Igualment pots provar als mateixos llocs.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 4:38 am

hola Amics!!

aprofitan la trobada a els trens de la terrassa a casa d'Amadeu ahir diumenge...vaig poder fer les primeres verificacions de com va la garrat, va ser molt profitos, ja que tan l'Amadeu con en josep-bantren, hem van aconsellar en allò que jo no hi havia pensat o que no estava bé, gràcies..!! super12 vaig poder fer-la corre a tota màquina, veure que era capaç d'arrossegar vagons(uns 11)...en duia 7 però un d'ells era el de netejar les vies i segons l'Amadeu era com si en portes 11...en josep hem va aconsellar possar mes pes per aconseguir que tingui mes força..un concell d'entre els que hem varen donar...aquí una foto de posta en marxa... tot sortin de l'estació.

encara que hem va fallar el fum que per raons(suposo que el directe, com diuen a la tele, no va funcionar)...espero que ja a la propera acabada i pintada...serà un altre cosa.
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf7693g

gràcies un altre cop
salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 6:29 am

Moltes felicitats per el teu treball, Carles. Te molt bona pinta.

Ja vaig comentar que no no m'he atrevit encara amb una Garrat. En canvi, tu la fas a la primera peça i l'encertes a base de be.

Per molts consells que et donem tots, el que més ensenya és fer coses. De segur que, si aquesta màquina ja és ben aconseguida, la segona que facis encara et portarà més lluny.

L'únic que cal és decidir-se i tu ens en has donat la prova.

Jo t'animo a acabar la teva obra, i a continuar treballant en més projectes nous.

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDl Jul 16, 2012 11:21 pm

Olot escrigué:
Moltes felicitats per el teu treball, Carles. Te molt bona pinta.

Ja vaig comentar que no no m'he atrevit encara amb una Garrat. En canvi, tu la fas a la primera peça i l'encertes a base de be.

Per molts consells que et donem tots, el que més ensenya és fer coses. De segur que, si aquesta màquina ja és ben aconseguida, la segona que facis encara et portarà més lluny.

L'únic que cal és decidir-se i tu ens en has donat la prova.

Jo t'animo a acabar la teva obra, i a continuar treballant en més projectes nous.

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

hola Amadeu, doncs aquesta peça que va esser la primera a fer, que no vaig acabar i tenir algun que altre defecte de gir, movil.litat etc...ha entrat en el taller per finalitzar-la, encara que tenia una mà de pintura, no era bona, a més tenia problemes de preses de llum, els 2 motors estaven aillats un de l'altre....doncs ara estic resolen tots els problemes i amb la poca experiencia que he anat agafan en cada un dels vehicles que he construït li afegeixo detalls i reparo coses que crec calia millolrar...espero poder acabar-la per la propera setmana, tot just començar amb el moduls del momi catalans..intentaré penjar fotos en els proxims dies per que veieu els resultats..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDt Jul 17, 2012 2:52 am

És clar, de mica en mica vas aprenent noves tècniques...

Aquesta era una màquina molt complicada per a ser la primera.

Serà molt agradable veure-la circulant.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDt Jul 17, 2012 10:44 pm

Hola, no la vaig veure complicada en el seu moment ja que era aprofitar el maxim de material de stainz i nomès calia fer el diposit d'aigua i el de carbó...però es clar aquì faltava els coneixements de pintura, moviment d'eix, electrics per estar els motors conectats, els pesos per arrossegar el material rodant, etc..això es el que m'heu anat ensenyant i que he anat aprenent...poques coses he afegit, detallets...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDc Jul 18, 2012 12:01 am

Vinga, va, posen's alguna foto, home ! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDc Jul 18, 2012 10:03 pm

Olot escrigué:
Vinga, va, posen's alguna foto, home ! Very Happy
si si trankil!!! miraré de tenir cinc minuts lliures i us penjo alguna foto..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Jul 19, 2012 6:24 am

Gracies
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Jul 19, 2012 10:20 pm

com diuen lo prometido es deuda!!
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8120

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8121n

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8127t
les plaques amb el nom de la locomotora, la he anomenat carlota en relació a la meva filla.
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8126
eines i utils que estic pintan per afegir a la màquina
PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8119

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 Dscf8122c

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitimeDj Jul 19, 2012 11:39 pm

Aix te molt bon final.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una   PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent