El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dl Jul 18, 2011 7:43 am
Hola Amics!
gràcies per el planell toni, ja el tinc passat a A3 i així veureu tot més clar, encara que de segur no aconseguiré ser tan perfecte i fidel a l'original, de segur que amb el coneixement, els materials i alguna part d'idea faré modificacions i serà diferent...però es clar aixií si puc intentaré ser fidel a la realitat..
Moltes gràcies a tots, bantren, Amadeu(diria que es de vapor viu?, oi?, etc...etc...veig que us neu animan amb el tema...
SAlutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dt Jul 19, 2011 6:21 am
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dt Jul 19, 2011 9:33 am
Hola a tots.
Vinga ha veure si us animeu i en feu una, amb plastic no estan dificil i el resultat el teniu en aquets dos exemples.
Fins aviat Josep
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Jul 22, 2011 3:14 am
Hola Amics!
De ganes ja hi han, falta temps..!! per el moment les 2 stainz ja les tinc, el metracrilat també...!! ara bé, tinc por de com quedarà!! m'esforçaré al maxim per que quedi molt bé...ja quant comenci a fer-la aniré penjant les fotos i esclar de segur que us demanu concell..!!
Aquí us penjo una web on n'explica com fer-ne une, ja ser que no es de la nostre escala pero es d'agraïr que ens ho expliqui!, thanks!! gege
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Jul 22, 2011 4:44 am
Tens raó: és una pàgina molt il·lustrativa.
L'únic que no m'agrada és que fa la màquina amb fusta, plàstic, etc.
Crec que això és un bunyol. Quan he barrejat materials tan diversos, el resultat no ha estat bo. Crec que és millor fer-ho tot amb el mateix material, sigui plàstic, fusta, llautó... però un de sol. Les tècniques a emprar amb cada material són diferents, i els productes com coles i pintures també poden ser diferents. Una cola que és bona per el plàstic, potser no enganxa be la fusta, i viceversa.
En fi, només és la meva opinió.
Les fotos de la mallet de Ebay també són molt instructives. Les has guardat?
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Jul 22, 2011 5:53 am
hola Amadeu!!!
totes les tinc guardades, a més les he impres a color en gran, per no perdre detall!!
Accepto la teva opinió, tens raó, però suposo que no tots tenim manetes i fem el que podem i com podem, per això deia que hem preocupa com quedarà la meva garrat...encara que vull fer servir plàstic tal com aconcellava el bantren...ho fareé amb plàstic (metracrilat) i deprès a pintar...buf! ja veure, negre o totalment diferent....de colors..personalització,..jajajaja
per cert sabeu si hi alguna altre màquina de tren que es pugui fer com la garrat empran material de LGB..???
gràcies i salutacions
Mallet73
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Jul 22, 2011 7:59 pm
hola!
Com us preguntava si havia alguna màquina mes que es muntes empran material de LGB, he vist aquesta, que seria una màquina lleva neus amb motors de 2085d diria jo..
nosaltres aquí no tenim tans problemes amb la neu com a d'altres païssos, però fou interessant el veure aquesta màquina en mig de la neu fen de les seves, obrin camí a les altres màquines. Lgb te una màquina de lleva neu, una schoema amb una pala, però res a veure amb això. Se que altres marques com Bachmann o aristocraf tenen vagons, inclus alguna locomotora amb aquest sistema o similar.. miro si hi ha un fil i si no obrire un fil amb tema de lleva neus o snow plow, com els hi diuen..
SAlutacions
Mallet73
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Jul 22, 2011 9:27 pm
Un altre màquina feta empran material LGB stainz també 0-4-0 0-4-0, maca però no he trobat com la va fer només la foto.. però semper et dona idea.
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Ds Jul 23, 2011 1:59 am
Aquí tens una altre garrat. No és a la nostra escala, però és interessant, oi?
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Ds Jul 30, 2011 12:00 am
Hola Amics!!
quina meravella!!, quin goig que fa!! deu ser una passada anar-hi... si quant hi pujo en les fires o en el circuit de castell d'aro ja hem sento un nen,...
Doncs us tinc que dir que ja tinc el blocs motors de stainz per fer la garrat, el que no tinc clar es el model a fer, de les fotos que m'heu penjat o les que he vist per internet... el primer ha estat saltar d'alegria i desprès desmuntar-les ja que les vaig comprar per internet i ja sabia que no venien gaire bé... per no dir gens bé.. per el moment us puc dir que ja els he fet anar, cosa que deien que estaven espatllats... encara que això serà una restauració dura de fer en els meus taller de Mallet73...
salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Ds Jul 30, 2011 12:59 am
Au, dons vinga, ja ho saps: aquí ens agrada veure fotografies.
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Set 30, 2011 11:43 pm
Hola amics!
Encara no he passat de desmuntar els motors i posar-los a punt per desprès fer la garrat, vaig fatal de temps... espero poder possar mi aviat ja tinc ganes, però sempre en algun moment mort miro per internet per recaptar idees... en aquest foro de trens de jardi he vist aquest fil del muntage amb 2 motors de stainz d'un model de loco. 2-4-4-2 (2-8-2) no es en llautó, pero si més no curios.. http://www.mylargescale.com/Community/Forums/tabid/56/aff/8/aft/112418/afv/topic/Default.aspx
Salutacions Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Ds Oct 01, 2011 1:14 am
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dj Nov 03, 2011 6:55 am
hola Amadeu!
Aquesta de la foto la vaig comprar a preu regalat, pero es clar no anava segur!!!, el seu estat era deplorable, jo diria que es molt, molt antiga, o si mes no el que la tenia la tenia en molt males condicions....(encara no entenc la gent que te material i el te tan mal estat.....però per mi ja esta bé!, et puc dir que ja funciona!!, nomès tenia que passar per el meu taller les altres que vaig comprar son mes modernes i son ja com les noves encara que le peces son de plàstic i metall, no com la 20211 o 20212 que aquets ja porta só.
el que volia era motor vell i bé de preu per poder desmontar i si es trenca o alguna malifeta similar no hem mussegues les ungles per la perdua d'elles o de calers!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dj Nov 03, 2011 8:05 am
Comprenc. És una bona manera de començar.
Ara be, per fer la Garrat et recomanaria utilitzar les noves, ja que després, si fan el soroll que acostumen a fer les velles, sempre més ho lamentaràs.
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dg Nov 06, 2011 5:01 am
Avui tenia previst anar a masadas, però amb aquest temps la familia no ha volgut sortir..aixì que he aprofitat el dia per tirar endavant la construcció de la garrat. Les provatures de plegar o doblar el plàstic van anar bé, aixì que he començat a donar forma al diposit d'aigua per el davant i la carbonera per el darrera...també retocar les peces de la stainz per fer les encaixar en el cos de la màquina, encara queda força feina, demoment vaig sobre la marxa no tinc mesures, hem guio per les fotos que tinc d'interent i les que hem va penjar en josep-bantren, un cop construida les mesuraré per poder fer un planell i perjar-lo al foro.. aquesta seria la part de metracrilat que soportaria el cos de la locomotora, li he tingut que fer encara uns 6 taladros mes per poder passar el cablejat de la xumeneia, per collar el cos i alguns del tups de la caldera.
aquestes serien les parts de la stainz a retocar per poder collar de forma plana i segura el cos de la màquina al metracrilat una vista general provisional de com quedaria o seria la garrat la peça que fara de diposit davanter, li resten fer els taladros per possar els llums
seguiré treballant
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dg Nov 06, 2011 6:13 am
Molt be, Carles. El pas més important, és començar. I això ja ho has fet.
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dc Nov 09, 2011 6:09 am
hola amics!
he aprofitat una estona hi he tallat les peces que hem faltaven per fer tan el diposit devanter com la carbonera posterior de la garrat. ara les encolaré i us penjo les fotos de com queden, per cert sabeu si hi ha una mena de "masilla" per plàstic??
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dc Nov 09, 2011 6:09 am
perdoneu un altre pregunta!, sabeu com es fan les xapes amb els noms de les locos??
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dc Nov 09, 2011 6:23 am
Hi ha diferents maneres. Jo en conec dues.
1) amb fotogravat a l'àcid sobre llautó
Tens de saber algun lloc a on ho facin, o be tens de tenir tu una màquina d'insolar les plaques. Dibuixes les plaques que vols, les hi portes, i te les fan.
2) amb una placa per a fer circuits impresos,
Si vas a una botiga d'electrònica hi podràs comprar plaques de baquelita xapada en coure, destinada a fer circuits impresos, juntament amb els àcids i les cubetes necessàries, i el retolador permanent que es necessita. Dibuixes les plaques, fas el bany d'àcid, i ja està.
En aquest segona opció, em sembla que també hi ha alguna manera de transferir la tinta d'una impressora làser a la placa enlloc de fer servir retolador permanent. D'aquesta manera guanyaries qualitat en el dibuix. Però jo no conec pas aquesta tècnica.
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dc Nov 09, 2011 10:48 am
Hola ¿? hem pregunto si en un petit rectangle de coure escrius amb Flux, li dones calor (soldador/soplete) i estany . ¿quedarian les lletres en estany???? y perque l'estany no s'oxides donarli alguna capa de barnis??? no se
Salutacions Manolo
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dc Nov 09, 2011 11:16 am
Si es posible que quedin las lletras .
Tens que tenir en comte que el flux fa corre l´estany per tan el resultat pot ser un fiasco. Fes provas i veuras el resultat.
fins aviat Josep
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una Dv Nov 11, 2011 6:41 am
hola amics! gràcies per les vostres infos de com fer el nom, no habia pensat amb la de les plaques d'electronica,mira que aqui a la feina hi han i no hi he pensat.. farè proves. el que si us penjo a continuació son imatges de com va quedan la construcció de la garrat amb metracrilat. Aquest seria la part devantera, per fer-la una mica diferent de les que he vist per internet li he fet un sortin per possar unes lampares. Ara sobrepossades
imatge completa de tota la loco
Ara us adelanto també les proves de la garrat a gasoil......ja que veig que va bé el tema de treballar amb el metracrilat!!!
Sols queda tallar les parts no desitjades... seguirà!!!
mallet73
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: PAGINES SOBRE GARRAT i com construir-ne una