TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH

Ir abajo 
+9
Sisu
jaume
lluis7
maquinista
tram47
peps
TramBlau
Olot
MALLET73
13 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDv Des 30, 2011 11:34 pm

DEGUT A LA PERDUA DE LES IMATGES D'AQUEST FIL PER EL CANVI DE SERVIDOR D'IMATGES.
***   TROBAREU ALGUNES IMATGES QUE HE RECUPERAT AL FINAL DEL FIL
           GRÀCIES I DISCULPEU LES MOLESTIES  ***




Hola Amics!

obro aquest fil per penjar tota l'info, link imatges,etc,etc, sobre aquest automotor..que ser que en escala IIm o G no es fabrica a no ser que algú el construeixi...
Amadeu deies que el volies fer però te he vist en voie metrique libre...aquesta plantilla que dius..de 89 cm.. super12
link de voie metrique.
http://voiemetriquelibre.forumotion.com/t2241-personalisation-d-une-loco-lgb-2017d
altres links sobre aquest automotor...el primer es molt bo també en francès, hi ha planells...i com el construeix, encara que no es la nostre escala..
http://www.passion-metrique.net/forums/viewtopic.php?f=6&t=3237&start=15

http://rail86.free.fr/TT/cfc/cfc.htm
fotos....
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Abhmsts
la cabina
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Cabinarenaultabh
vista desde l'interior
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Interiorabh

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Cdnabh61jpvl

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Renaultabh2

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Cfcabh02

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Renaultabh4

continuarà...

mallet73


Editat per darrera vegada per MALLET73 el Dj Oct 22, 2020 1:54 am, editat 4 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDs Des 31, 2011 7:45 am

Efectivament, Carles. Tinc una plantilla per utilitzar com a gàlib, ja que aquest és el vehicle més llarg
que podria arribar a construir-me.
No se t'escapa res !!! Very Happy

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_7321

Aquest automotor va ser construït anys enrere a la nostra escala per l'artesà francès APOCOPA.
Mireu a l'apartat de "Exhaurits IIm" (en francès Epuissés IIm)

http://www.apocopa.fr/

Aquest vehicle és molt llarg per les corbes que venim utilitzant habitualment.
Sospito que aquest artesà va deixar de fabricar-lo per que l'hi deuria donar molts problemes. Qui sap?
El cas és que jo hi vaig contactar fa temps per a demanar-l'hi si hi havia possibilitats de
tornar-lo a fer... i es va posar de molt mal humor!

Finalment assenyalar que tres exemplars d'aquests automotors RENAULT ABH varen ser comprats
de segona mà a França i varen circular per algunes línies de via mètrica del nord d'Espanya.

1961: els tres automotors ABH, procedents de la xarxa de Côtes du Nord varen ser transportats
sobre bogis Diamond fins a la frontera. Des d'allà varen circular per els seus propis mitjans a traves
de la xarxa de via mètrica dels Ferrocarriles Vascongados fins al Ferrocarril Cantabrico, la seva nova
destinació. A la foto fan parada a Deva, als FFCC Vascongados, ja en color plata.
(del llibre Automotores Españoles de J Aranguren)

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4910

1968: composició arribant a l'estació de Torrelavega, a Santander.
(foto posats Ediciones Ferroviarias - Foto J Casaponsa)

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4911

Darrera decoració colors FEVE, en blau i plata.
(foto posats Ediciones Ferroviarias - Foto C Mohedas)

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4912

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDs Des 31, 2011 8:30 am

Per cert, aquest darrer que has posat no és un ABH, sinó un ABJ, i és de via ample.
Tan havia corregut per França com per Espanya, i també per Algèria. Els dos automotors són "germans", però no bessons Very Happy

MALLET73 escrigué:
...CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Renaultabh4...

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 6:49 am

com que se que tens una plantilla!!
potser no tindràs mides??? 89 de llarg...que més....!! Tren

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 6:58 am

Si que les dec tenir... em sembla que l'allargada la veig veure en alguna edició...
si no em falla la memòria em sembla que hi havia un petit esquema... ja ho buscaré.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDl Gen 16, 2012 6:59 am

Hola Amadeu!
et tinc que dir que avui aprofitan que tenia que retocar la fusta dels am1, he aprofitat hi he fet la base del renault amb l'encaix per el motor, també m'he deixat caure per el meu proveïdor de material i he aconseguit uns retalls de aquestes lamines de pvc, que hem poden fe via per les parets d'aquest renault, ja et diré...
pot ser el dissabte el matí per matar el temps hem possi a dibuxar i ha tallar... nose ja veurem com esta el am1...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDl Gen 16, 2012 9:30 am

Be, si t'animes en tal descomunal monstre, et desitjo sort.

De moment, aquí tens uns esquemes que potser t'ajudaran. Els dos els he obtingut del llibre Automotores Españoles, de Javier Aranguren. Agafa el que més t'agradi (jo m'inclinaria més per el primer):

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_0620

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_0621
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDl Gen 16, 2012 10:02 pm

hola Amadeu gràcies!!
estic molt animat de fer coses!!, no se com quedará tot plegat però estic conten de poder construir aquestes màquines...així deixo de costat la realitat, crisis, retallades, etc,etc... gràcies per els esquemes o gràcies per la sort, encara que no hi crec gaire en ella, ja que mai entinc, més potser en la capacitat de poder-ho fer, m'agrada més el primer, a tu no???

ja us aniré dien i penjant fotos... per el moment la base esta pensada amb només un motor, un 20680 de LGB i uns boggies al altre, sense motorització, jo crec que podrà estirar d'ell com que no porta arrastre de vagons... que creus??
li he donat distancia d'eixos però sense passar-me ja que si no tindre problemas amb els radis...més o menys un 20 del extrems, aquants els tens tu en la plantilla, Amadeu??

salutacions

mallets
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDt Gen 17, 2012 4:01 am

Carles, dels dos esquemes, el més real és el d'en Carmelo Zaita. La plantilla la vaig fer d'acord amb aquest,
i per tant tinc aquestes mides a escala. La distància del centre de gir del bogie a l'extrem de la caixa em fa 144 mm.

Jo he pres l'esquema primer perquè és més correcte d'acord amb el model ABH6, que és el que
va comprar el FC Cantàbric, procedent de Côtes du Nord, que era aquest (repeteixo la teva foto):

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Cdnabh61jpvl

I aquestes són les fotos dels mateixos circulant per Espanya (també repeteixo fotos)

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4910

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4911

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Img_4912

En canvi l'esquema de Gabriel Sierra sembla concordar més amb els de Niza a Digne (fixa't per exemple que no té el "bony" del sostre),
que em sembla que eren els ABH8:

http://www.flickr.com/photos/jhm0284/5345800387/

No obstant l'allargada d'aquest segons esquema no em quadra per res.

No obstant, si tu agafes les mides del segon segur que et donarà menys problemes. Un vehicle tan llarg fent radis de corba petits
pot ser catastròfic, i et trobaràs que no el podràs fer circular en cap circuit (tret del meu, és clar Wink )

Si fas el vehicle tal com jo he fet la meva plantilla (a partir de l'esquema de Carmelo Zaita) i tens algun error en les mides
de llarg o ample, més val que sigui en menys que en més, per que sinó no et passarà ni per el meu circuit.









Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDt Gen 17, 2012 6:42 am

hola moltes gràcies per les mides i l'informació... si que es dificil, la veritat!! es llarg llarg....ara que el tinc a les mans...ho veig molt negre, però no penso "tirar la toalla"..
així que unes fotos d'aquest matí mirant de que quedi a nivell el motor amb el boggie.
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Dscf7708q

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Dscf7709

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Dscf7710x

així que el gir a 144mm o sea 14,4 cm.... prenc nota demá mes fotos...

salutacions
mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDj Gen 19, 2012 3:49 am

hola Amadeu i amics!

fotos de la base d'aquest monstre com dius..!!
[IMG=https://2img.net/r/ihimizer/img843/9154/dscf7718t.jpg][/IMG]

encara queda molta feina per fer.. el dissabte hem possaré a treballar amb el pvc per fer els lateral i les parts devanteres..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDv Gen 20, 2012 10:30 pm

Hola Amics!

aprofito avui que estic tranquil i tinc una bona taula i que no hem molesta mingú, per fer les parets laterals, aquest material de pvc, es fantastic, si estracte de parts rectes, el retulador fi, va perfecte, però si hi ha que fer rodones.... per dibuixar-les bé però per tallar...ja es un altre cosa..també si es mecanitza, hi ha que anar en compte ja que es fon, més ràpid que el plàstic o el metracrilat i fa una pudor a cremat...!!!

tinc uns preguntes per fer-vos, que de segur podreu contestar..per les fotos que tinc i que he recopilat, veig que te finestres que s'obren i tanquen amb vidre corradis amunt., si?
en principi el color es crema i vermell...depenent de la linia i l'epoca??
la llum vermella central suposo que s'encen si es la part posterior?? per indicar que va cap a l'altre costat de marxa, oi??
el tub d'escape es a dalt ?? hi ha fotos que aixi ho indiquen i altres que porta com una campana de ventilació que creua tot l'automotor i no es veu..
hi ha una porta gran, per l'esquema sembla com si fos per porta paqueteria o correus, es possible?? a mes sembla com si tingues 2 nivells de plataforma..
l'interior a part de l'esquema(planell) que he trobat, sabeu com era?? color del seiens??, portava per possar les maletes al sostre??no he trobat fotos, ni en francès..

bé si hi ha alguna cosa més que sabeu, us agrairia..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDs Gen 21, 2012 2:58 am

No tinc constància de com obrien les finestres, però imagino que per obrir baixaven dins la paret, i per tancar pujaven.
Caldria buscar fotos i comprovar-ho.

El color depèn efectivament de la línia i època. A França varen córrer en vermell (Côtes du Nord), Blau argent (Provença), i
vermell crema en les altres línies.
A Espanya primer anaven en argent, després vermell i crema, i més tard els colors de FEVE: blau amb franja argent.

Les llums normalment eren dues blanques davant i dues vermelles darrera. El llum vermell central només el portaven els de
Córsega i la disposició es pot veure clarament en la foto que tu vares posar, a on es veuen dos automotors que es creuen, i per
tant es veuen les llums del davant d'un i del darrera de l'altre:

MALLET73 escrigué:
......CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Renaultabh2...

El tub d'escapament encara no me'l he estudiat Embarassed però això és fàcil: agafa un bon nombre de fotos amb diferents punts de vista
i treu conclusions. Alerta que hi havia varies versions diferents, al menys tres: Côtes du Nord, Provença, i Córsega, tots els diferents.

Per més detalls, et puc dir que encara hi ha vehicles d'aquests en servei a Córsega, encara que molt reformats, i es conserven dos exemplars
quasi en estat verge, a les cotxeres de Digne, a la línia de Provença (Niza-Digne). El problema és que són sota clau i canto.


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 1:06 am

Doncs he seguit el teu concell i porto mig matí mirant i remenant internet, tan en paraules claus, castellà, català, francés i alemany i he trobat alguna més, però del interior per el moment res...
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Cfc204typabh8renault194

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Derrenaulttriebwagen206

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Lucesrenaultabh
un remolc
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Trailer01renaultabh

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Trailer04renaultabh

una pregunta que segur hem direu que si....ja que en altres escala he vist que ho fan, es pot fer una estructura, xasis motoritzat on es pugi interncanviar la carroceria?? suposo que només hi hauria que ternir-ho present en el moment de fer la construcció, oi??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 1:10 am

Carles, ja has entrat en el món del modelisme de creació pròpia.

Aquí s'hi pot fer tot. El teu límit és l'imaginació. Si tu vols fer uns automotors amb la motorització intercanviable, és possible.

L'únic que veig és que si diversos automotors comparteixen la mateixa motorització, mai els podràs fer córrer junts.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 1:16 am

tenia pensat fer tantes motoritzacions com construccions,...però he vist que fen 2(i la butxaca m'ho aconsella) ja podria tirar bé i així fer correr com tu dius 2 a l'hora..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 1:25 am

El dia que tornis a casa podràs fullejar un llibre que tinc a on surten bastantes explicacions sobre els automotors RENAULT.

En principi, totes les variants dels ABH que hi va haver són:

ABH 1 i 5 ---> Provença

ABH 2 i 7 ---> Indoxina

ABH 3 i 4 ---> Senegal

ABH 6 ----> Côtes du Nord (França), després Espanya

ABH 8 ---> Còrsega

Encara que bàsicament tots ells són variants del mateix automotor, hi poden haver diferències importants en la distribució
de la caixa, mides de la mateixa (el més llarg 20'9 m i el més curt 16,5 m), etc etc

Hi surt una foto de l'interior, i diversos plànols donen la disposició d'alguns interiors.

Valdria la pena que hi fessis una ullada i determinessis quin vols fer.






Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 1:32 am

Deixo constància del llibre per si a algú l'hi interessa: es tracta de AUTORAILS DE FRANCE Tom 2, de La Vie du Rail,
autors Yves Machefert-Tassin i Alain RAmbaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 2:48 am

hola Amadeu , el que estic fent es el crema i vermell..
tu sempre dius que es un monstre per la llargada que te, doncs aquí una foto per llocs on passa..


CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Renaultabh

aquesta gorja es tan estret com el teu tunel...

d'acord gràcies, si hi torno aviat li donaré una ullada..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 3:08 am

hola Amadeu, en principi faig el 206 que per l'info que tinc es un abh-8(vermell i crema), si no m'enganyen..encara que el 204 es clavat només que porta com una "parrilla" per la part de sota de la ropera...

digues m'ho si vaig errat??!!!

el d'espanya veig que la diferencia esta en les cabines i les toperes, pero les mides son les mateixes abh6=abh8??

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 6:10 am

Les mides ja te les confirmaré.

El mur de contenció que ens has ensenyat és fantàstic. I si, recorda el pas estret del meu túnel. El que passa és que una cosa és el radi autèntic, que en aquesta corba deu ser de 80 m, i altre cosa són les corbes que fem nosaltres, que de cap manera són a escala. Comprovem-ho:

80 m a escala 1/22'5 = 3'55 m (aquest seria a escala el radi més petit en qualsevol tren de via mètrica normal, salvant comptades excepcions)

Nosaltres estem fent servir el R3 de LGB, i d'altres de menors ! Què seria això a escala real?

R3 1175 mm = 26 metres !!!

i ara veuràs !!

R1 600 mm = 13'5 metres !!!!!!!!!

A la realitat, un automotor RENAULT girant en una corba de 13'5 metres potser es trencaria i tot !!

Be, seriosament. Aquests vehicles podien girar sense problema en corbes de 60 metres ( i de fet ho feien als dipòsits de Niza ) Però amb les corbes fora d'escala que nosaltres utilitzem és demanar una mica massa.

Solució:

Vigilar el gàlib, com estic fent jo en el meu circuit...

Limitant els radis, com estic fent jo en el meu circuit, en el que els radis inferiors a R3 estan proscrits,

Reduint les mides del vehicle, a partir de la teoria que si les corbes no són a escala, el vehicle que les ha d'inscriure tampoc ho ha de ser.

A partir d'aquí, cadascú pren les seves decisions.



Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 6:25 am

Confirmo que les mides dels ABH 6 i 8 són les mateixes (20'090 mm d'allargada).

Tots els que pertanyen a Còrsega són ABH 8 i en origen eren iguals (o quasi). Això inclou tant el 204 com el 206.

Ara be, aquests vehicles han sigut reformats moltes vegades, i el seu aspecte exterior és bastant diferent del que era al principi, a demés de que va crear diferencies entre uns i altres. Les modificacions, a demés, ha empitjorat el seu aspecte exterior, vegi's faldons retallats, etc.

Aquestes versions "modernitzades" no són les que més m'agraden precisament.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 7:11 am

Olot escrigué:
Confirmo que les mides dels ABH 6 i 8 són les mateixes (20'090 mm d'allargada).

triste6 scratch nono
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 7:21 am

No, Pere?

Neutral
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitimeDg Gen 22, 2012 7:45 am

20'090 mm ​​(mil·límetres), d'allargada em sembla molt poc, un seient ja fa un mínim de 40 mm, però 20'090 metres ja ho veig una mica més normal riuuu riuuu riuuu
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH Empty
MissatgeAssumpte: Re: CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH   CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
CONSTRUIR UN AUTOMOTOR RENAULT ABH
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 7Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» CONSTRUIR UN AUTOMOTOR BILLARD (França)
» construir automotor littorina fiat G/IIm
» construir locomotora tunecina 204
» Tutorial per construir una Zorilla
» construir material fent servir el de LGB

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: