El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dc Nov 30, 2022 12:49 am
Olot escrigué:
Comentaris?
Jo només puc dir que AL·LUCINO PER UN TUB!!!!
Millor dit, per dos tubs!! Per dos perquè al·lucino tant, que per un de sol no hi cabria!!!!!!
Que més es pot dir????
Que és art?
Lo bé que t'ha quedat??
Que estic sense paraules??
Em quedaria curt.
És G E N I A L !!!
Flipo en colors!!!!!
+1 no tinc paraules!! ,m'he quedat sense aire.
mallet73
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Mar 06, 2023 5:17 am
Bona tarda.
Després de força dies sense moure aquest fil, l'actualitzo amb les feines que s'estan fent sobre el mòdul d'Anglés. L'havia deixat amb els edificis ferroviaris acabats, i fa uns dies vaig rebre la base amb les vies col.locades i tota la instal.lació elèctrica acabada.
La via del moll no tenia exactament aquesta geometria, però per qüestions d'espai l'hem hagut de modificar una mica, què hi farem. En el moment de la foto només s'havia afegit la base de les andanes i el moll.
Després d'això, el torn dels morters. Ja es distingeix el traçat de la carretera, que serà present a aquests mòduls i als tres futurs.
Una de les primeres coses que he donat per acabada és precisament la carretera.
Un altre tema és la fàbrica Burés. En un principi, i com ja vaig comentar, no era previst representar-la, ja que fer una façana amb una mica de presència volia dir una feinada considerable per a fer part d'un edifici que a més no tenia res a veure amb el tren. L'opció de posar una foto de la façana com a fons tampoc no era gaire atractiva. Finalment, hem optat per recòrrer a una marca comercial, que té un sistema modular de murs i finestres per a reproduir edificis industrials. Ja sé que l'aspecte no és el mateix que el real de la Burés, però tampoc ho busco. Ni les finestres són iguals, ni l'acabat de la façana és el mateix... però m'és igual. És un edifici allargat de dues plantes, amb tres portes d'entrada, i amb això ens donem per satisfets. Un cop ensamblat tot el conjunt i envellit (aquest pas sí que no l'ignoro), quedarà força aparent. Veiem també que la via que anava al ramal de la Burés ha desaparegut, i és que després de diferents converses amb socis grans que ens deien que no havien vist les vies d'entrada, i buscar i rebuscar, finalment varem poder parlar amb un antic treballador i que a més coneix bé la història d'Anglès per ser-ne historiador, que ens va dir que si bé antigament hi havia hagut un accés ferroviari a la fàbrica, a més de tenir una petita xarxa de vies per l'interior, als anys 60 que és el que representem ja no se feia res per tren, i no hi havia rastres de via a la carretera, si bé a la porta central encara hi quedàven els carrils encaixats al formigó. Això i el veure imatges d'un vídeo on pel pas a nivell només hi passava una via ens va fer optar per anul.lar la via i el desviament.
La foto de l'entrada central a la fàbrica
D'aquesta entrada en puc reproduir un parell o tres de centímetres (la bàscula me surt tallada...)
I finalment, el mòdul amb els tints ja aplicats, i la zona de la fàbrica "urbanitzada".
Aniré mostrant l'evolució.
Salut!
A Olot, TramBlau, MALLET73, lluis7, KTK, Mitjans, mikado y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Mar 06, 2023 5:33 am
Molt bé, estas fet un figura. ENDAVANT!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Mar 06, 2023 6:22 am
betulo237 escrigué:
Molt bé, estas fet un figura. ENDAVANT!
+1
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Mar 06, 2023 6:21 pm
Genial!!
Ara si que em sap greu no poder veure-la a Lleida... sort que me'n has promès fotos.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Mar 06, 2023 9:15 pm
Aquesta no es veurà aquest any, a Lleida. La que portem a Lleida en construcció és la de Girona, però tot i que ja està enllestida en vies, encara ha de passar temps (i alguns anys) perquè la decori.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Mar 28, 2023 5:09 am
Bé, doncs. Ja hi ha acabada la fàbrica. Només hi falta posar alguns baixants de canal, que posaré quan ensambli els tres trams en què l'he feta.
L'he envellida amb pigments i esmalts.
Col.locada provisionalment, ara la trec i la guardo per a treballar més cómodament a la maqueta.
Salut!
A Olot, TramBlau, TOG, KTK, Mitjans y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Mar 28, 2023 5:39 am
És en la línia del que ens tens acostumats mal acostumats.
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Mar 28, 2023 9:15 am
Bona nit, Ostres Alfons no sé on vols arribar però cada vegada que fas uns mòduls nous et superes a tú mateix. És que ja no sé que més dir. Estic perplex! Felicitats i sobretot moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres. Salut i feina, Albert
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Mar 28, 2023 9:33 pm
On vull arribar?... a Girona, i anar acabant!
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Mar 28, 2023 9:56 pm
OG22 escrigué:
On vull arribar?... a Girona, i anar acabant!
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Abr 03, 2023 8:16 am
Després de les terres, comença el sembrat.
A TramBlau, KTK, Mitjans y a locometrica Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Abr 03, 2023 8:22 am
salutacions
mallet73
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 2:26 am
Acabat! Per fi he acabat els dos mòduls d'Anglès. Ja en tenia ganes, que costa de fer-ho seguir tot..
Us apedrego amb les fotos.
I ja està. Evidentment, qualsevol comentari, o pregunta... ja sabeu.
Esperi que us agradin.
Salut!
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG, KTK, alejandro sasplugas y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 2:56 am
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 5:02 am
superb
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 5:40 am
Pere
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 7:24 am
Quin realisme.
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 7:46 am
IMPRESSIONANT! Quan torni a nàixer vull ser com tu, Alfons Felicitats!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dg Abr 30, 2023 9:49 am
betulo237 escrigué:
IMPRESSIONANT! Quan torni a nàixer vull ser com tu, Alfons Felicitats!
Però, home....! si ja ho ets!!
Alfons, és genial, extraordinari, únic, meravellós, sensacional... i se m'acabaran els adjectius, i també les paraules!!
Ets un artista que està fent una obra mestre!
Només trobo a faltar unes escales davant de l'estació, i la corba costat Girona que era més llarga i després no tombava pas a la dreta, sinó que anava recta un bon tros, fins a trobar la carretera de Anglès a Girona, de la que es posava al costat amb una lleugera corba, també cap a l'esquerra... Tanmateix al pas a nivell hi havia dues vies que travessàvem la carretera, una d'elles era un cul de sac per a entrar a la gran fàbrica, que tu has reproduït de forma magnífica.
No recordo la mica de corba que li has donat a la carretera en el pas a nivell.
Però m'imagino que tot és a causa de les vicissituds dels mòduls, com ara l'espai, quina cosa no desmereix en absolut la teva construcció.
No puc més que felicitar-te. Quin honor tenir-te a TENS.CAT!
Moltes gràcies par totes aquestes magnìg9ques fotografies, que m'han fet passar una estona molt agradable!
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dl Maig 01, 2023 12:02 am
Es queda un sense paraules veient aquests mòduls. Es podrien definir com a fotografies tridimensionals.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Dt Maig 02, 2023 3:15 am
Moltes gràcies, companys!!
Olot escrigué:
Només trobo a faltar unes escales davant de l'estació...
Cert. Hi havia i hi ha encara una escala amb 5 o 6 graons, però fer això ens suposava fer un exagerat desnivell de la carretera per arribar al pas a nivell. Amb tot, reconec que és una errada que es podria haver intentat planificat millor.
Cita :
...i la corba costat Girona que era més llarga i després no tombava pas a la dreta, sinó que anava recta un bon tros, fins a trobar la carretera de Anglès a Girona, de la que es posava al costat amb una lleugera corba, també cap a l'esquerra...
Efectivament, la via sortida en corba a l'esquerra i seguia recte pel que ara és l'actual circumvalació d'Anglés... però excepte alguna comptada excepció, nosaltres hem de fer sortir les vies per testa, per tal d'enllaçar amb el següent mòdul
Cita :
...al pas a nivell hi havia dues vies que travessàvem la carretera, una d'elles era un cul de sac per a entrar a la gran fàbrica, que tu has reproduït de forma magnífica.
En aquest mateix fil vaig comentar que arran del visionat d'algun video, i comentaris d'un habitant d'Anglés que a més n'és historiador, els anys 60, que és el que reproduïm al pas a nivell ja només hi havia una via, la principal.
Cita :
Però m'imagino que tot és a causa de les vicissituds dels mòduls, com ara l'espai, quina cosa no desmereix en absolut la teva construcció.
I tant. Tot i intentar representar les coses tal i com eren, sempre hem de forçar o a vegades inventar traçats o distribucions per tal de poder una continuitat al traçat i adaptar-lo a l'espai del que podem disposar.
I gràcies pels comentaris! Ara m'agafo unes setmanes de descans modelístic.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Maqueta del tren d'olot H0m Ds Oct 28, 2023 7:02 am
Bon vespre. Després de força temps sense moure el fil, hi presento novetats. S'ha començat a treballar en l'únic edifici que hi ha al següent mòdul, que correspon al Pla de Trullàs. És un mòdul curt, intermig entre les estacions d'Anglès i Bonmatí. L'edifici en qüestió es tracta d'una masia amb torre de defensa que hi ha per la zona, i en la qual m'he inspirat.
Fotos d'aquest matí, amb sol molt primerenc.
Per a la seva construcció he partit de l'habitual PVC. La torre, recoberta de Redutex i la masia, retalls de redutex i diferents pastes de textura.
Salut!
A Olot, TramBlau, TOG, KTK, Mitjans y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.