El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dj Nov 04, 2010 9:33 am
Sí, són unes peces molt desitjables per a reproduir, la màquina no se si hi ha alguna al mercat similar per poder modificar
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dj Nov 04, 2010 9:42 am
El carrilet de Reus-Salou era un petit tren que feia aquest trajecte. Es va inaugurar el 1887 i va tancar el 1975. També és el nom que porta el barri centrat en el lloc on hi havia antigament l'estació reusenca del Carrilet, i en el qual una màquina de vapor serveix com recordatori. També hi ha una altra màquina a l'antiga estació de Salou, avui convertida en llar de jubilats i que és situada al costat de la de la de Renfe. La importància del Carrilet ve donada pel fet de que, fins als anys seixanta, era l'únic mitjà de transport a la platja. Llavors, amb l'establiment de línies d'autobusos i la difusió dels vehicles privats, el Carrilet va perdre la seva importància fins que finalment va tancar. L'altre excusa que es va donar per la seva clausura va ser la de la conversió de la carretera de Reus a salou en autovia i calia els terrenys que ocupaven la via. Curiosament des de 1996 també podem trobar una composició original, la "Mas Calvó", a la urbanització Reus Mediterrani de Vilafortuny-Cambrils. Entre 1898 i 1920 el carrilet tenia una funció de tramvia urbà dins de la ciutat de Reus, ja que tenia l'inici de trajecte al Raval Robuster, al costat del carrer Batan, i des d'allí anava cap a plaça d'Hercules i baixava per l'avinguda Jaume I fins l'estació de Reus-Mercaderies situada ben aprop d'on ara hi ha el mercat del Carrilet. A partir de 1921 i fins la seva clausura al 1975 es va suprimir el traçat urbà, creant una nova estació anomenada "Palo Santo" i que estava situada entre el carrer Balmes i l'actual avinguda del Carrilet, des d'allí travessava l'avinguda Pere el Cerimoniós, per mitjà d'un semàfor, i feia cap a l'estació de Reus-Mercaderies on continuava en direcció Salou. La companyia va disposar al llarg de la seva història de 10 locomotores, de les quals sis estan desparagudes, tres han estat convertides en monument i podem veure a Reus, Salou i Vilafortuny-Cambrils i una ha estat preservada per un particular i la té en un xalet entre Castellvel i Almoster. Durant un temps s'ens va fer creure que farien un nou tren elavat, una mena de monorail que uniria les dues poblacions, però mai es va dur a terme tot i que es va fer una exposició al Centre de Lectura de Reus sobre un que ja funcionava a Las Palmas de Gran Canaria, però que en l'actualitat també ha desaparegut.Obtingut de «http://ca.wikipedia.org/wiki/Carrilet_de_Reus-Salou»
Pere
A Joa.net li agrada aquesta publicació.
gralla Guardafrens
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dv Nov 05, 2010 11:58 pm
Molt bones fotos,M'agraden les que surten les locomotores en estat d'origen al raval Robuster.Sempre he pensat que seria la ost.a reproduir-ho en maqueta i donar-li aquest ambient.
Estació de Salou amb l'automotor Billard a l'any 1972.
Estació Reus-Palo Santo també el 1972.
Entrada a Reus-Palo Santo.
Salut.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Ds Nov 06, 2010 2:21 am
Gràcies per les fotos !!
Jo incloc aquesta, ja que fins ara no ha sortit aquesta mena de cosa que també circulava per aquesta línia:
Es tractava d'una mena d'automotor que en un extrem disposava d'un bogi, i en l'altre un sol eix.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dt Nov 09, 2010 7:05 am
Aquest automotor va ser fabricat per Ferrotrade en uns tallers que tenia a Segòvia.Fou concebut de dos eixos pero la companyia el volia de bogies i al final va quedar aixi.
Portava un motor pegaso de 4 temps amb una caixa de canvis de 4 marxes i la del darrera.Va tenir molts problemes i fou desballestat el 81.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dt Nov 09, 2010 7:42 am
A la locomotora PRIM no li falta alguna biela per a la tracció, o era així, sense pistons a la vista, les altres dues els porten? Gràcies als dos per les aportacions
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dt Nov 09, 2010 7:43 am
En el Ferrotrade, imagino que l'eix que anava sol devia rebre una cardan directament de la caixa de canvis, tal com és en un camió.
És natural que aquest vehicle tingués molts problemes, ja que les coses mal concebudes no poden donar mai bon resultat.
Tampoc sé si hi havia manera de girar-lo o tenia de fer el viatge de retorn en marxa enrere.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dt Nov 09, 2010 9:57 am
Tenía dues cabines de conducció.
Al tenir molta distancia entre eixos(10 metres),a les curves obria el carril i a més patinaba de l'eix motor.I per si aixó no fos poc era una bona aventura enganxar-lo als cotxes de viatgers.Vaja,una joia per a la companyia.
Al final,feia a l'estiu de reserva menys els Diumenges que feia parada als baixadors ja que la resta de trens sortien plens de Reus.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El carrilet de Reus a Salou Dt Nov 09, 2010 10:04 am